بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 FE

67
0
بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 FE

بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 FE

سامسونگ سخت افزار خوبی را در Galaxy S21 FE تولید و ارائه داده است. این گوشی صفحه نمایش خوب، عمر باتری قوی و عملکرد سریع دارد. حیف که قیمت آن در مقایسه با مدل قبلی و جایگزین‌های با ارزش‌تر بسیار زیاد است و تنها چند هفته قبل تر از خانواده Galaxy S22 به بازار می‌آید. بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 FE را در ادامه می خوانید.

 Samsung Galaxy S21 FE به عنوان گزینه‌ای مقرون به صرفه تر برای پرچمدار کامل سامسونگ Galaxy S21 ارائه شده است. سامسونگ می‌گوید که این گوشی “ویژگی‌های مورد علاقه طرفداران” مانند عملکرد عالی و دوربین خوب را ارائه می‌کند که در یک قطعه سخت‌افزاری شیک قرار گرفته است و به طور طبیعی در اکوسیستم بزرگ سامسونگ قرار می‌گیرد.

باید گفت تا حدودی این کارها را انجام می‌دهد، اما از زمان ورود گوشی به بازار و همچنین با توجه به قیمت آن ترجیح می‌دهد چیزی نگوید و این موضوع باعث می‌شود که Galaxy S21 FE در نقطه‌ای جالب توجه و شاید عجیب قرار بگیرد. آیا گوشی “Fan Edition” می‌تواند بر موقعیت عجیب خود غلبه کند و قلب طرفداران سامسونگ را به دست آورد؟

آنچه باید در مورد Samsung Galaxy S21 FE بدانید

آنچه باید در مورد Samsung Galaxy S21 FE بدانید
آنچه باید در مورد Samsung Galaxy S21 FE بدانید

Samsung Galaxy S21 FE (6 گیگابایت/128 گیگابایت): 699 دلار / 749 یورو / 699 پوند

Samsung Galaxy S21 FE (8 گیگابایت/256 گیگابایت): 769 دلار / 819 یورو / 749 پوند

Samsung Galaxy S21 FE بین گوشی مدل Galaxy S20 FE که محبوب اما قدیمی است و گلکسی 21S که به همان اندازه موفق است، از لبه تیغ عبور می‌کند. ایده این است که Galaxy S21 FE بیشتر تجربه گلکسی S21 را با قیمتی که مناسب یک پرچمدار مقرون به صرفه است ارائه می‌دهد.

جفت شدن در سال 2020 فرمول بسیار درستی داشت: گلکسی S20 FE 699 دلاری، گوشی منتخب سال 2020 ما، یک جایگزین محکم برای گلکسی اس 20 با قیمت 999 دلار بود. مهمتر از آن، در اواسط چرخه عمر گلکسی اس 20 به نقطه مناسبی رسید و آن را به یک دستگاه طبیعی برای توصیه به کسانی تبدیل کرد که توانایی خرید مدل کامل را نداشتند.

شاید بتوان گفت Galaxy S21 و Galaxy S21 FE در یک زمان مناسب ارائه نشده اند، با این که مدل دوم تنها 100 دلار کمتر از Galaxy S21 وانیلا و تنها چند هفته قبل از عرضه مورد انتظار نسل بعدی Galaxy S عرضه شد.

سامسونگ دو نوع حافظه به منظور فضای ذخیره سازی Galaxy S21 FE را به فروش می‌رساند، یکی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و دیگری با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی. تنها 70 دلار، این دو مدل را از هم جدا می‌کند؛ به این معنی است که شما می‌توانید با هزینه بیشتر حافظه را ارتقا دهید. این گوشی در چهار رنگ سفید، گرافیت، زیتونی و اسطوخودوس عرضه می‌شود.

مدل‌های آمریکایی و اروپایی با پردازنده اسنپدراگون 888 (Snapdragon 888) عرضه می‌شوند، اگرچه برخی از انواع جهانی این گوشی به جای آن از Exynos 2100 SoC ساخت سامسونگ استفاده می‌کنند.

سامسونگ فروش Galaxy S21 FE را در مناطق منتخب از 11 ژانویه آغاز کرد.

سخت افزار Samsung Galaxy S21 FE چطور است؟

سخت افزار Samsung Galaxy S21 FE چطور است؟
سخت افزار Samsung Galaxy S21 FE چطور است؟

سامسونگ یکی از ویژگی‌های مهم طراحی بصری سامسونگ گلکسی S21 را ماژول دوربین گوشه و برجستگی آن در نظر گرفت و مطمئن شد که S21 FE آن را بطور مشخص برجسته نشان می‌دهد. کمی تغییر در نحوه ارائه آن وجود دارد. به طور خاص، استایل بسیار بزرگ ماژول و نحوه چسباندن آن به ریل کناری شبیه به ظاهر گلکسی اس 21 است، اما Galaxy S21 FE سایه دو رنگ برادران پرچمدار خود را ندارد.

Galaxy S21 FE یک باریکه مخلوط از چند پنل است. دارای یک پنل تخت گوریلا گلس Victus در جلو، یک قاب فلزی گرد و یک پانل پلاستیکی در پشت است. شکل منحنی قاب آلومینیومی به خصوص هنگام در دست گرفتن گوشی راحت است. پشت گوشی کاملا صاف است به جز جایی که فقط کمی در امتداد لبه‌ها خم می‌شود، در واقع جایی که به قاب می‌رسد. این یک گوشی نسبتا ساده است. می‌توان آن را کمی بالاتر از Galaxy S20 FE در نظر گرفت که از نظر ظاهری منسجم نبود.

اندازه Galaxy S21 FE به خوبی متعادل است. سامسونگ تا حدی به لطف صفحه نمایش 6.4 اینچی با اندازه متوسط، توانست ابعاد را کنترل کند. بدون اینکه خیلی بزرگ باشد. در واقع به اندازه کافی بزرگ است و مشکلی برای قرار دادن آن در جیب خود نخواهید داشت. این گوشی نسبتاً سبک است و به کاهش یا جلوگیری از خستگی دست در طول استفاده طولانی مدت کمک می‌کند. پشتی پلاستیکی اطمینان بیشتری در حمل آن بدون قاب می‌دهد. این تلفن دارای استاندارد IP68 برای محافظت در برابر گرد و غبار و آب است که به طور فزاینده ای برای پرچمداران مقرون به صرفه مناسب است.

سامسونگ در مونتاژ یک قطعه سخت افزاری با کیفیت بسیار خوب عمل کرد. شیشه صاف گوریلا گلس و فریم فلزی تا حد زیادی جذابیت گوشی را در رده میانی ارائه می‌دهد. با وجود بازاریابی سامسونگ، پنل پشتی پلاستیکی به هیچ وجه شبیه شیشه نیست، اما روکش مات واقعاً خوب عمل می‌کند و از مخدوش شدن سطح گوشی جلوگیری می‌کند.

کنترل‌های کاربردی برای تلفن کم هستند. یک دکمه روشن-خاموش کوچک و کلید تنظیم صدا در لبه سمت راست گوشی قرار دارد. البته دکمه‌ها تا حدی کوچک و نازک هستند. جک هدفون وجود ندارد، اما در لبه پایینی با پورت USB-C و سینی سیم کارت مواجه خواهید شد. سینی سیم کارت از دو سیم کارت فیزیکی پشتیبانی می‌کند، اما کارت حافظه را در خود جای نمی‌دهد. Galaxy S20 FE از پشتیبانی microSD برخوردار بود، بنابراین این یک تغییر ناامیدکننده بین این دو گوشی است، اگرچه با گلکسی S21 مطابقت دارد.

در مجموع، هیچ چیز قابل اعتراضی در مورد طراحی و سخت افزار Samsung Galaxy S21 FE وجود ندارد. سامسونگ یک رویکرد نسبتاً ابتدایی برای ساخت گوشی در پیش گرفت. این گوشی شباهت زیادی به Galaxy S21 دارد اما جذابیتی مشابهی از لحاظ جنس گوشی ندارد.

صفحه نمایش Samsung Galaxy S21 FE

صفحه نمایش Samsung Galaxy S21 FE 
صفحه نمایش Samsung Galaxy S21 FE

سامسونگ اندازه صفحه نمایش Galaxy S21 FE را در مقایسه با S20 FE کمی کاهش داد، اما از نظر ویژگی‌های اصلی و عملکرد یکسان است.

صفحه نمایش Galaxy S21 FE، AMOLED است. دارای اندازه 6.4 اینچ با نسبت تصویر 13:6 است. سامسونگ 2340 در 1080 پیکسل را در یک پنل قرار داده است که به آن وضوح FHD+ و تراکم پیکسل 403ppi را می‌دهد. یک دوربین سلفی با سوراخ پانچ در مرکز لبه بالایی پنل وجود دارد.

صفحه نمایش مطمئناً به اندازه کافی برای همه برنامه‌ها و محتوای شما بزرگ است. رزولوشن به‌ویژه برای این دسته از دستگاه‌ها بیش از اندازه کافی متراکم است. FHD+ به این معنی است که بازی‌ها و ویدیوها را با استانداردی واضح نسبت به قیمت ارائه می‌کند.

مانند مدل سال2020، Galaxy S21 FE نرخ تازه سازی 120 هرتز را ارائه می‌دهد. دو تنظیم وجود دارد: 120 هرتز و 60 هرتز. سامسونگ Galaxy S21 FE را به طور پیش فرض روی گزینه 120هرتز تنظیم کرده است. این بدان معناست که هنگام استفاده از برنامه‌هایی مانند توییتر و یوتیوب، رفتار اسکرول کمی نرم‌تر به نظر می‌رسد.

Galaxy S21 FE همچنین دارای نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز در حالت بازی است، نسبت به Galaxy S20 FE ارتقاء یافته است. به این معنی که نسبت به بسیاری از تلفن‌های دیگر به ورودی لمسی شما سریعتر واکنش نشان می‌دهد. سرعت نمونه برداری لمسی 240 هرتزی سریعتر S21 FE به آن نسبت به صفحه نمایش‌های کندتر در هنگام بازی برتری می‌دهد.

تعداد مناسبی از ابزارهای پیشرفته برای کنترل رفتار صفحه نمایش پیدا می‌کنید. علاوه بر اصول اولیه مانند تنظیمات حالت تاریک و نور آبی، Galaxy S21 FE به دارندگان این امکان را می‌دهد تا از بین چندین پروفایل رنگی از پیش تعریف شده انتخاب کنند، همچنین تعادل رنگ سفید خود را تنظیم و حتی سطوح قرمز، آبی و سبز را به صورت سفارشی تنظیم کنند و به ظاهری که می‌خواهند برسند.

صفحه نمایش Galaxy S21 FE تاثیر بصری مشابهی با صفحه نمایش Galaxy S21 ندارد که کمی روشن تر و کمی غنی تر از پیکسل است، اما نسبت به قیمت آن به اندازه کافی خوب است.

عمر باتری Galaxy S21 FE

سامسونگ 4500 میلی آمپر ساعت گلکسی S20 FE را برداشت و آن را به Galaxy S21 FE منتقل کرد. این مقدار کمی بزرگتر از 4000 میلی آمپر ساعتی Galaxy S21 معمولی است. چیزی که باید بدانید این است که بیشتر افراد باید یک روز را بدون نگرانی زیادی پشت سر بگذارند.

واقعاً قابل توجه است که سامسونگ توانست اندازه باتری را مانند نسل قبلی خود نگه دارد، زیرا Galaxy S21 FE خود نازک تر و سبک تر از S20 FEاست.

در مورد سرعت شارژ، Galaxy S21 FE از شارژ سیمی 25 واتی و شارژ بی سیم 15W Qiپشتیبانی می‌کند. برای دریافت حداکثر سرعت شارژ به یک شارژر PPS تحویل Power نیاز دارید، اما آن را در جعبه گوشی پیدا نمی‌کنید. شما خودتان هستید که باید یکی تهیه کنید. با این حال با یک شارژر Anker Nano II 30W آزمایش شده است و معمولاً حدود 90 دقیقه طول می‌کشد تا کاملاً شارژ شود. این گوشی شارژ بی سیم معکوس را برای لوازم جانبی ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید در صورت نیاز هدفون یا ساعت هوشمند خود را روشن کنید.

Galaxy S21 FE چقدر قدرتمند است؟

مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند سامسونگ، دو نسخه اصلی از Galaxy S21 FE وجود دارد: یکی با پردازنده Qualcomm Snapdragon 888و دیگری با پردازنده Samsung Exynos 2100.

مدل Snapdragon در ایالات متحده و سایر بازارهای غرب به فروش می‌رسد، در حالی که مدل Exynos در مناطقی مانند هند یافت می‌شود. هر پردازنده‌ای که داشته باشید، Galaxy S21 FE با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی یا 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می‌شود. سامسونگ مدل 6/128 گیگابایتی مجهز به اسنپدراگون را مورد آزمایش قرار داد. هر چند ترجیح داده می‌شود حداقل 8 گیگابایت رم در گوشی‌های پرچمدار ببینیم زیرا به اجرای همزمان برنامه‌های بیشتر کمک می‌کند. علاوه بر این، یکی از برترین رقبای Galaxy S21 FE، گوگل پیکسل، 8 دارای 8 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد. همانطور که در Galaxy S21 نیز چنین است.

تا آنجا که عملکرد روزمره پیش می‌رود، تلفن کاملاً خوب عمل می‌کند. اگرچه خود اسنپدراگون 888 اکنون یک سال کامل از عمر خود می‌گذرد، اما در مقایسه با اسنپدراگون 865 که در S20 FE وجود داشت، یک گام مثبت است. من متوجه شدم که Galaxy S21 FE بدون توجه به وظیفه‌ای که در دست دارد، از جمله بازی‌های سه بعدی فشرده تر مانند Asphalt 9، یک اپراتور صاف در سراسر صفحه است و 888 گزینه بهتری برای بازی نسبت به پردازنده Tensor در پیکسل 6 است.

وقتی صحبت از عملکرد به میان می‌آید، Galaxy S21 FE در واقع برتر از Galaxy S20 FE و تقریباً برابر با Galaxy S21 است.

ما مجموعه معمولی از برنامه‌هایی را از جمله AnTuTu، GeekBench و 3DMark را اجرا کردیم و گوشی امتیازات قابل‌اعتمادی را به دست آورد البته بسیار عالی نبود. در بیشتر آزمایش‌ها، Galaxy S21 FE بین 75 تا 80 درصد بهتر عمل کرد. این بدان معناست که به راحتی از اکثر گوشی‌های سطح پایه و میان رده بهتر عمل کرده است. امتیازی برابر با دستگاه‌های رقیب اسنپدراگون 888 مانند گلکسی اس 21 یا اوپو فایند ایکس 3 کسب کرد. Galaxy S21 FE با بنچمارک Speed ​​Test G بومی ما امتیاز یک دقیقه و 22 ثانیه را به دست آورد که با یک گوشی اسنپدراگون 888 برابر است.

آنچه در اینجا واقعاً باید بدانید این است که Galaxy S21 FE واقعاً برتر از Galaxy S20 FE است و از نظر عملکرد تقریباً با گلکسی S21 برابری می‌کند. به عبارت دیگر، به همان خوبی عمل می‌کند که سامسونگ می‌گوید.

دوربین‌ ها در گوشی Galaxy S21 FE چقدر خوب هستند؟

دوربین‌ ها در گوشی Galaxy S21 FE چقدر خوب هستند؟
دوربین‌ ها در گوشی Galaxy S21 FE چقدر خوب هستند؟

یکی از مواردی که سامسونگ بین Galaxy S20 FE و Galaxy S21 FE پیشرفت چندانی نکرده دوربین است. مطمئناً، لنزها ممکن است به لطف سخت افزار اصلاح شده عقب بزرگتر به نظر برسند، اما خود سنسورها و قابلیت‌های اصلی آنها از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند.

دوربین اصلی دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی در f/1.8 با OIS و فوکوس خودکار دو پیکسلی است. مانند Galaxy S21 که گران‌تر است. دوربین فوق عریض همچنین دارای سنسور 12 مگاپیکسلی f/2.2 با میدان دید 123 درجه بسیار گسترده است. به دنبال گرفتن چند عکس زوم شده هستید؟ دوربین تله فوتو دارای سنسور 8 مگاپیکسلی با f/2.4 با زوم اپتیکال 3 برابر و زوم فضایی 30 برابر است که برند فانتزی سامسونگ برای زوم اپتیکال/دیجیتال هیبریدی آن است. Galaxy S21 FE همچنین دارای همان سنسور 32 مگاپیکسلی f/2.2 مانند S20 FE با میدان دید نسبتاً استاندارد 81 درجه است.

دوربین چگونه نمایش داده می‌شود؟ عکس‌های روزانه‌ای که در طول روز در فضای باز یا داخل خانه با نور خوب می‌گیرید، با افزایش رنگ معمولی سامسونگ، روشن می‌شوند. قطعا از تمرکز و تعادل رنگ سفید راضی خواهید بود. دوربین به‌طور پیش‌فرض روی HDR خودکار تنظیم می‌شود و این ابزار حتی در صحنه‌های با کنتراست بالا می‌تواند همه چیز را به روشی مناسب متعادل کند.

پرش به حالت فوق عریض، که زوم 0.5 برابری در مقایسه با دوربین اصلی دارد، زمانی که می‌خواهید بیشتر در قاب قرار دهید، سرگرم کننده است. عکس‌های فوق عریض قطعا ملایم‌تر از عکس‌های گرفته شده از دوربین اصلی هستند، اما نمایه رنگ و نوردهی تقریباً یکسان است. HDR با این دوربین چندان موثر نیست و شما در عکس‌هایی با مناطق بیش از حد روشن یا تاریک می‌توانید نقاط نوردهی کم نور را دریافت کنید.

همه چیز با تله فوتو واقعاً نرم می‌شود. به نظر خوب است، اما به خوبی Galaxy S21 نیست. عکس‌های 3x  بومی به اندازه کافی خوب نوردهی می‌شوند و خیلی پر سر و صدا نیستند، اگرچه وضوح گاهی اوقات در سمت نرم بهتر است.

Galaxy S21 FE یک حالت شب اختصاصی برای عکاسی در تاریکی دارد. این همان حالت شب است که در سایر تلفن‌های سامسونگ موجود است، به این معنی که نوردهی طولانی تری می‌طلبد و هنگام عکسبرداری باید ثابت بمانید. نتایج بسته به نور، چیزی که در حال عکاسی هستید و اینکه چگونه تلفن را ثابت نگه می‌دارید بسیار متفاوت است.

سلفی گرفتن؟ دوربین سلفی در مورد رنگ و نوردهی عملکرد مناسبی دارد، اما تصاویر از نظر فوکوس کمی نرم هستند. همچنین مقدار کمی از نویز را مشاهده خواهید کرد، به خصوص در محیط‌های تاریک تر. پرتره‌ها، چه با دوربین عقب و چه با دوربین جلو، بسیار خوب هستند. تفکیک بین سوژه و پس‌زمینه خوب است و میزان تاری بدون اینکه زیاد باشد خوب است.

یکی از ویژگی‌های جدید و قابل توجه سامسونگ که به دوربین اضافه کرده است، عکاسی دوگانه است. این حالت به شما امکان می‌دهد همزمان از دوربین جلو و عقب فیلم بگیرید. دو نما وجود دارد: تقسیم صفحه (50-50) یا تصویر در تصویر. وقتی در حالت تصویر در تصویر هستید، دوربین جلو یا عقب را در اولویت قرار دهید. در این حالت نمی‌توانید عکس بگیرید.

سایر حالت‌های دوربین عبارتند از AR Doodle، حالت حرفه‌ای، پانوراما، ویدیوی پرتره، ویدیوی حرفه‌ای، حرکت فوق‌العاده آهسته، حرکت آهسته، هایپرلپس و البته Single Take سامسونگ که ترکیبی از عکس‌ها و ویدیوها را ثبت می‌کند. همه اینها مانند اکثر گوشی‌های سامسونگ در چند سال گذشته کار می‌کنند و انتخاب تعادل خوبی بین سرگرمی و عملکرد ایجاد می‌کند.

S21 FE رزولوشن 4K  با سرعت 60 فریم بر ثانیه به حداکثر می‌رساند. ویژگی‌های پیشرفته زیادی وجود دارد، از جمله حالت HDR 10+ “Samsung Lab”که به این معنی است که این ویژگی هنوز در حال آزمایش است. فیلم‌های ویدیویی با وضوح بالا که گرفتم در مانیتور خوب به نظر می‌رسند، اگرچه کنتراست کمی صاف است.

در پایان می‌توان گفت Samsung Galaxy S21 FE دوربین خوبی نسبت به قیمت دارد، اگرچه کاملاً با دستگاه‌های پیشرو امروزی مطابقت ندارد. مهم‌تر از همه این است که از پیکسل 6 گوگل ارزان‌تر پیشی گرفته است، مگر اینکه واقعاً یک دوربین تله فوتو بخواهید. Galaxy S21 FE ممکن است به زودی توسط موجی از پرچمداران جدید از جمله سامسونگ گلکسی S22 غرق شود. در حالی که اکثر مردم از دوربین S21 FE راضی خواهند بود، کسانی که به دنبال بهترین تجربه ممکن هستند ممکن است کمی صبر کنند تا زمانی که ببینیم در چند ماه اول سال 2022 چه چیزی از راه می‌رسد.

امکانات دیگر گوشی Galaxy S21 FE

امکانات دیگر گوشی Galaxy S21 FE 
امکانات دیگر گوشی Galaxy S21 FE

نرم افزار: Samsung Galaxy S21 FE با اندروید 12 و  One UI 4عرضه می‌شود. این یکی از اولین گوشی‌های سامسونگ است که با جدیدترین سیستم عامل Google عرضه می‌شود و این می‌تواند شروع خوبی باشد.  One UI 4به‌روزرسانی خوبی برای خانواده One UI 3 است و از ویژگی‌های جدید اندروید 12 به طرز قابل توجهی بهره می‌برد. به عنوان مثال، هنگامی که تلفن از آن ویژگی‌ها استفاده می‌کند، هشدارهای بلندگو/میکروفون جدید و همچنین کادر محاوره‌ای مکان دقیق/تقریبی را در نوار اعلان مشاهده خواهید کرد.

رابط کاربری One UI در استفاده از ویژگی پالت رنگ خودکار اندروید 12 به خوبی کار می‌کند، اما گزینه‌ها به خوبی گزینه‌هایی نیستند که در دستگاه‌های پیکسل 6 گوگل می‌بینید. با این حال در کل، این یک تجربه نرم افزاری قوی است.

پشتیبانی: سامسونگ تعهدات قاطعانه‌ای نسبت به به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای تلفن‌های خود دارد و اکنون وعده سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و چهار سال ارتقای امنیتی را داده است. این مورد در حال حاضر بهتر از سایر سازندگان تلفن است، به این معنی که S21 FE شما برای مدت طولانی تری نسبت به سایر سازندگان به روز خواهد ماند.

سنسور های بیومتریک: سامسونگ یک حسگر اثر انگشت اولتراسونیک به نمایشگر اضافه کرده است. فقط کمی پایین روی صفحه گوشی قرار دارد، اما آموزش و استفاده از آن به هیچ وجه کار سختی نیست و به طور کلی بهترین/سریع ترین راه برای باز کردن قفل گوشی است. همچنین یک ویژگی اساسی تشخیص چهره وجود دارد، اگرچه این نوع فوق امن نیست که به سخت افزار اختصاصی متکی باشد.

بلندگوهای استریو: جک هدفون وجود ندارد، اما با Galaxy S21 FE بلندگوهای استریو دریافت می‌کنید. صدای بلندگوها واقعاً خوب است. بلندترین و واضح‌ترین صدای دنیا را نخواهید داشت، اما حجم کافی برای پر کردن یک اتاق کوچک و وضوح کافی برای تشخیص اوج‌ها از پایین‌ها، چه گوش دادن به موسیقی و چه تماشای ویدیو را خواهید داشت.

5G : گلکسی اس 21 فن ادیشن از sub-6GHz و  mmWave 5G پشتیبانی می‌کند. سرعت دانلود/آپلود فوق العاده است. بدیهی است که مسافت پیموده شده شما بسته به محل زندگی شما متفاوت خواهد بود. شما همچنین Wi-Fi 6و بلوتوث 5.0 را برای تکمیل مجموعه اتصال دریافت می‌کنید.

ارزش و رقابت

اینجاست که همه چیز برای Galaxy S21 FE واقعاً پیچیده می‌شود. قیمت خرده‌فروشی خام این گوشی 699 دلار برای مدل 6 گیگابایتی/128 گیگابایتی است که اکثر مردم آن را انتخاب می‌کنند و 769 دلار برای مدل 8 گیگابایتی/256 گیگابایتی می‌باشد. این قیمت‌ها به خودی خود غیر منطقی به نظر نمی‌رسند. شما یک قطعه سخت‌افزار محکم دریافت می‌کنید که صفحه‌نمایش مناسب، عمر باتری خوب، پردازنده قفسه بالایی و تنظیمات دوربین دارد. ناگفته نماند، شما اندروید 12 را از جعبه دریافت می‌کنید و تعهد به روز رسانی قطعی دارید.

بیایید یک دقیقه به عقب برگردیم و ببینیم که گلکسی اس 20 در مقایسه با گلکسی S20 FE (699 دلار) چگونه است؟

S20 FE از مزیت قیمتی 300 دلاری نسبت به برادر خود برخوردار بود. از این منظر Galaxy S20 FE در مقایسه با Galaxy S20 یک معامله قانونی بود. تفاوت بین Galaxy S21 (799 دلار) و مدل پایه Galaxy S21 FE تنها 100 دلار است که به ترتیب 799 و 699 دلار است. علاوه بر این Galaxy S21 که اکنون یک سال از عمر آن می‌گذرد، اغلب به 699 دلار یا کمتر تخفیف داده می‌شود. این موضوع Galaxy S21 FE را در موقعیتی واقعا ناخوشایند قرار می‌دهد. با وجود قدمت، گلکسی اس 21 از طراحی شیک تر، دوربین‌های ثانویه بهتر و مشخصات هسته‌ای بسیار بهتر نسبت به Galaxy S21 FE برخوردار است. به عبارت دیگر، توصیه Galaxy S21 FE به گلکسی اس 21 بسیار سخت است. به خصوص اگر گلکسی اس 21 در فروش موجود باشد.

با تمرکز روی سامسونگ برای لحظه‌ای، باید اشاره کنیم که خانواده گلکسی Galaxy S22 به زودی وارد بازار می‌شود. در واقع خیلی زود این اتفاق خواهد افتاد احتمالا در فوریه. قیمت جانشین گلکسی اس 21 هنوز مشخص نیست، اما اگر گلکسی اس 22 به قیمتی نزدیک به 799 دلار گلکسی اس 21 برسد، داستان Galaxy 21 FE حتی تیره تر می‌شود. سپس سری گلکسی A وجود دارد.  Galaxy A52 5G(499 دلار) هنوز هم یک گوشی عالی با قیمتی مناسب است، اما تقریباً همان تجربه Galaxy S21 FE را با قیمت 200 دلار کمتر ارائه می‌دهد.

Samsung Galaxy S21 FE
Samsung Galaxy S21 FE

جمع بندی نهایی Samsung Galaxy S21 FE

سامسونگ در Galaxy S21 FE یک گوشی هوشمند قوی خلق کرده است. در ظاهر، اصلاً هیچ چیز قابل اعتراضی در مورد این گوشی وجود ندارد. سامسونگ توانست بسیاری از میله‌های چادر را محکم در جای خود قرار دهد.

این گوشی جذاب، باریک و سبک است. من واقعاً از کیفیت مواد و مونتاژ محکم قدردانی می‌کنم. صفحه نمایش بسیار خوب است، عمر باتری بالاتر از حد متوسط ​​است و عملکرد بهتری نسبت به اکثر گوشی‌های هم رده قیمتی خود دارد. سامسونگ موفق شد این گوشی را با آخرین نسخه اندروید عرضه کند و دارای تعهد بسیار قابل احترام سیستم عامل و به روز رسانی امنیتی است.

سامسونگ این گوشی را با آخرین نسخه اندروید عرضه کرده است و با تعهد سیستم عامل و به روز رسانی امنیتی قابل احترامی همراه است.

جایی که این گوشی نمی‌تواند پاسخگو باشد در واقع قیمت آن است. این گوشی به سادگی از مزیت قیمتی که برای جدا شدن از گلکسی S21 لازم است، برخوردار نیست. کاربرانی که از بودجه آگاه هستند در مناطقی که گلکسی اس 21 دارای چیپست اگزینوس است ممکن است توسط Fan Edition وسوسه شوند، اما اکثر آنها هنوز هم باید از چیپست واقعی استفاده کنند.

پیکسل 6 در حال حاضر خرید بهتری نسبت به سامسونگ است، به خصوص اگر به نتایج دوربین و نرم افزار اهمیت می‌دهید.

Galaxy S21 FE سامسونگ هیچ مشکلی ندارد. با این حال مسئله‌ای برای قیمت گذاری و زمان بندی بازار وجود دارد. گوشی‌ای که باید در اواسط سال 2021 و در اوایل سال 2022 عرضه می‌شد. به ویژه از آنجایی که می‌دانیم سامسونگ تقریباً آماده معرفی پرچمدار بعدی خود است.

5/5 - (7 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس