برنامه تشخیص اشتباهات گرامری | معرفی 6 رایگان برای شناسایی اشتباهات املای کلمات

72
0
تشخیص اشتباهات گرامری

اگر به دنبال یک برنامه برای شناسایی اشتباهات املای کلمات و دستور زبان هستید در این مقاله شش تا از بهترین برنامه ها را به شما معرفی میکنیم. در این مقاله به معرفی بهترین برنامه های تشخیص اشتباهات گرامری می پردازیم.

6 برنامه تشخیص اشتباهات گرامری

برنامه Hemingway App

اولین برنامه در این لیست اپلیکیشن همینگوی است. نام این برنامه از نویسنده آمریکایی به نام ارنست همینگوی گرفته شده است و با استفاده از آن به سرعت و به راحتی میتوانید متن نوشته خود را بررسی کرده و اشتباهات را تصحیح کنید و سبک و خوانایی نوشته‌های خود را بهبود دهید.

برنامه Hemingway به عنوان یک ویرایشگر متن عمل می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نوشته خود را در ویرایشگر و در یک صفحه وب کپی کنید. برنامه Hemingway به طور خودکار متن شما را در رنگ های مختلف هایلایت میکند. هایلایت زرد و قرمز به معنای درک دشوار جملات است و درک جملات قرمز دشوارتر از جملات زرد است. می‌توانید از کلمه کوتاه‌تری به جای کلمه‌ای که با رنگ بنفش مشخص شده‌است، استفاده کنید. هایلایت به رنگ سبز برای نشان دادن افعال مجهول است. هایلایت آبی قیدها را مشخص میکند.

اپلیکیشن Hemingway همچنین تعداد کلمات متن و کاراکترها، حروف و موارد دیگر را نمایش می دهد. همچنین مدت زمان خواندن و خوانایی متن را نیز نشان می‌دهد.

تشخیص اشتباهات گرامری
تشخیص اشتباهات گرامری

برنامه LanguageTool

LanguageTool اشتباهات املایی، علامت نگارشی و سبک را در رنگ های مختلف هایلایت میکند. کافی است متن خود را مستقیماً در ویرایشگر آن کپی و جای‌گذاری کنید، یا همان اول در آنجا متن خود را تایپ کنید. LanguageTool از چندین زبان پشتیبانی میکند. همچنین میتوانید فایل های Word را مستقیماً در LanguageTool بارگذاری کنید. با این حال، LanguageTool دارای محدودیت تنها 10000 کاراکتر است. برای دریافت قابلیت و ویژگی های بیشتر میتوانید طرح پرمیوم این برنامه را با پرداخت پول تهیه کنید.

تشخیص اشتباهات گرامری
تشخیص اشتباهات گرامری

Sentence Checker

Sentence Checker یک رویکرد ساده و سرراست برای بررسی املای کلمات و دستور زبان دارد. استفاده از این برنامه بسیار راحت است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که متن خود را مستقیماً در کادر مربوط به متن تایپ کرده یا کپی کنید.

با یک کلیک می‌توانید متن خود را بررسی کنید. Sentence Checker متن شما را از نظر اشتباهات املایی، خطاهای دستوری، و سبک چک کرده و در رنگ‌های مختلف هایلایت میکند. اگر به دنبال ای برنامه با استفاده آسان هستید Sentence Checker بهترین گزینه است.

تشخیص اشتباهات گرامری
تشخیص اشتباهات گرامری

Online Spellcheck

این برنامه به شما امکان می دهد هر متنی را در ویرایشگر آن وارد کرده و سپس آن را پردازش می کند. به طور خودکار اشتباهات فاحش را برای شما تصحیح می کند، و باقی اشتباهات را با هایلایت برای شما مشخص میکند. روش بررسی Online Spellcheck کمی ساده تر از برنامه های دیگر است، اما محدودیت کلمه ندارد.

می‌توانید متن های طولانی را در این برنامه آپلود کنید، اگرچه بررسی اسناد طولانی ممکن است کمی بیشتر از متن های کوتاه‌ طول بکشد.

تشخیص اشتباهات گرامری
تشخیص اشتباهات گرامری

Online Correction

Online Correction مانند برنامه های دیگر در این لیست اشتباهات را با رنگ های مختلف هایلایت میکند. اگر نشانگر موس خود را روی هر یک از این خطاها قرار دهید توضیحی درباره آن و لیستی از اصلاحات خواهید دید. همچنین میتوانید متن کامل خود را برای بررسی دقیق تر ارسال کنید.

تشخیص اشتباهات گرامری
تشخیص اشتباهات گرامری

Writer

Writer یک چک کننده گرامر آنلاین است که برای اکثر مرورگرها در دسترس است. هدف اصلی این برنامه کمک به نوشتن حرفه ای تر با تصحیح املا و دستور زبان است.  Writer این کار را از طریق هوش مصنوعی و یادگیری عمیق انجام میدهد. 

با نسخه رایگان Writer میتوانید متن را از نظر دستور زبان، املا، علائم نگارشی بررسی کنید. برای قابلیت های پیشرفته تر می‌توانید اشتراک طرح پرمیوم Writer را خریداری کنید.

برنامه هایWriter برای شرکت‌ها و تیم‌ها نیز بسیار مناسب است و میتوان با استفاده از آن یک راهنمای سبک تنظیم کرد. به این ترتیب میتوان اطمینان حاصل کرد که همه افراد تیم و شرکت شما از یک سبک و زبان استفاده می کنند.

تشخیص اشتباهات گرامری
تشخیص اشتباهات گرامری

برنامه ها و ابزارهای آنلاین شناسایی املای کلمات و دستور زبان برای زمانی که میخواهید به سرعت نوشته‌های خود را بررسی کنید بسیار مناسب است. اما گزینه‌های بسیار متنوعی دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

اگر میخواهید با دقت زیاد متن خود را بررسی کنید، سعی کنید دیگر برنامه های رایگان و پرمیوم شناسایی املای کلمات و دستور زبان را نیز امتحان کنید. به عنوان مثال، AutoCorrect می تواند به شما در نوشتن یک متن حرفه ای کمک کند.

منبع: makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس