بهترین ارتفاع برای صفحه نمایش پروژکتور چقدر است؟

72
0
بهترین ارتفاع برای صفحه نمایش پروژکتور

چگونه می توان یک سینمای خانگی عالی اینجا کرد؟ در این مقاله قصد داریم به پاسخ سوال بهترین ارتفاع برای صفحه نمایش پروژکتور بپردازیم.

ویدئو پروژکتورهای قابل حمل زیادی داریم که می توان آنها را برای خرید توصیه کرد، اما مدل های رده بالاتر نیز به عنوان یک جزء ثابت سیستم سرگرمی خانگی شما عالی هستند.

اگر عاشق پروژکتورهای فیلم هستید و می خواهید در سینمای خانگی خود بهترین استفاده را از آن ببرید، نباید عکس را فقط روی دیوار بیندازید. در عوض، باید کمی زمان بگذارید تا بهترین ارتفاع صفحه نمایش پروژکتور را برای اتاق پیدا کنید.

ارتفاع صفحه پروژکتور: شروع به کار

ارتفاع صفحه پروژکتور: شروع به کار
ارتفاع صفحه پروژکتور: شروع به کار

بهترین ارتفاع صفحه نمایش پروژکتور، در یک مفهوم کلی، حدود یک سوم فاصله بین موقعیت دید “بهینه” و سطح تصویر ارائه شده است. در این مورد، «بهینه» معمولاً به میانی ترین صندلی اشاره می کند، به خصوص اگر تنظیم سینمای خانگی شما شبیه یک سینمای تماشای خصوصی سطح بالا باشد. این مورد ممکن است برابر با ارتفاع صفحه نمایش پروژکتور در هر نقطه از سطح زمین بین 24 تا 48 اینچ باشد، البته بستگی به موارد زیادی دارد.

با این حال، برای استفاده از صفحه نمایش پروژکتور، به ردیف‌هایی از صندلی‌های سینما نیازی ندارید. صفحه به عنوان نقطه مرجع اولیه شما می باشد. آیا این تنها پارامتری است که باید از طریق آن این تصمیم را تعیین کنید؟

بسیاری از پروژکتورهای هوشمند با دستورالعمل هایی در مورد چگونگی دستیابی به صفحه نمایش 100 اینچی با تنظیم کامل ارائه می شوند. این مقدار به روشی که در بالا توضیح داده شد اندازه‌گیری می‌شود و مطمئناً یکی از عواملی است که باید هنگام انتخاب ارتفاع صفحه نمایش پروژکتور بهینه در نظر گرفت. نکته ای که در اینجا قابل ذکر است: قبل از هر فکری، به یاد داشته باشید که صفحه نمایش پروژکتور (مانند هر نوع صفحه نمایش) به صورت مورب در مرکز از گوشه ای به گوشه دیگر اندازه گیری می شود.

بسیاری از کارشناسان DIY بهترین فاصله افقی بین نمایشگر و صفحه نمایش پروژکتور را تقریباً دو برابر اندازه صفحه نمایش می دانند. این اساساً همان فرآیند فکری است: بهترین صندلی را در خانه بگیرید، اندازه صفحه نمایش پروژکتور ایده آل خود را انتخاب کنید و از آنجا به سمت ارتفاع صفحه نمایش پروژکتور حرکت کنید.

سایر جنبه های مهم سینمای خانگی

سایر جنبه های مهم سینمای خانگی
سایر جنبه های مهم سینمای خانگی

در حالی که توضیح بالا می تواند یک پایه عالی است، ملاحظات عملی دیگری وجود دارد که ارتفاع صفحه پروژکتور شما باید در نظر گرفته شود. مثلاً فکر می کنید در هر بار چند نفر از پروژکتور استفاده می کنند، هرچه افراد بیشتری در حال تماشای پروژکتور باشند، صفحه نمایش باید بالاتر باشد.

طراحی و ظرفیت پروژکتور شما به عملکرد آن نیز بسیار مرتبط است. اگر قصد دارید آن را به طور دائم در جایی نصب کنید، تصویر پروژکتور و همچنین این موضوع که آیا به شما امکان می دهد تغییر عمودی آن را از سر تنظیم کنید یا نه ممکن است گزینه های شما را به میزان قابل توجهی محدود کند. به عنوان مثال، یک پروژکتور نصب شده در سقف، ممکن است در صفحه نمایشی بسیار بالاتر از آنچه که ترجیح می دهید برای شما به ارمغان بیاورد.

واضح است که برخی از کارهایی که می توان انجام داد قبل از انتخاب یک پروژکتور هوشمند به شما کمک می کند تا تصمیمی آگاهانه تر بگیرید. حتما اندازه ها را بگیرید و اعداد را خرد کنید، در غیر این صورت ممکن است پس از خرید آن به مشکل برخورد کنید.

ارتفاع سقف شما ممکن است مجموعه ای از مزایا یا چالش های منحصر به فرد خود را هنگام راه اندازی یک سینمای خانگی بوجود بیاورد. اگر می خواهید یک صفحه نمایش بزرگ و مناسب برای بسیاری از افراد در یک زمان مشخص فراهم آورید، باید اتاقی را در خانه خود با بالاترین سقف انتخاب کنید، فضای بیشتری برای جابه جایی در هنگام تنظیم سینمای خانگی خود قرار دهید. سقف های پایین ممکن است شما را به میزان قابل توجهی محدود کند.

بهترین ارتفاع برای صفحه نمایش پروژکتور چیست؟

پاسخ به این سوال برای هر پروژکتور فیلم و هر مجموعه سینمای خانگی متفاوت است. توصیه می کنیم از فاصله 28 تا 38 اینچی از زمین شروع کنید و کل پیکربندی را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید.

هنگامی که همه چیز آماده شد، روی صندلی بنشینید و آن را بررسی کنید. اگر آن را دوست دارید، در مسیر درستی هستید، اما ما به هر کسی که این کار را انجام می دهد توصیه می کنیم قبل از ایجاد هر تغییر دائمی، یک یا دو هفته آن را آزمایش کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس