7 دستگاه ضروری در کنار لپ تاپ ویندوزی جدید

55
0
دستگاه ضروری در کنار لپ تاپ ویندوزی

آیا به تازگی در فکر خرید یک لپ تاپ ویندوزی جدید هستید؟ با مطالعه این مقاله هرچه بیشتر و بهتر می توانید دستگاه ضروری در کنار لپ تاپ ویندوزی را خریداری کنید.

بعد از خرید یک لپ تاپ جدید باید چند ابزار و لوازم جانبی هم برای استفاده بهتر از آن خریداری کنید. برخی از این ابزارها برای افزایش طول عمر مفید لپ تاپ شما مفید هستند و بقیه شرایطی را فراهم می کنند که با راندمان بالاتری کار کند.

اگر همین الان صاحب یکی لپ تاپ ویندوزی هستید یا برنامه دارید که به زودی یکی بخرید، در ادامه با ما همراه باشید.

1.دستگاه ضروری در کنار لپ تاپ ویندوزی:  هارد اکسترنال

هارد اکسترنال
هارد اکسترنال

خرید یک هارد درایو اکسترنال سرمایه‌گذاری خوبی به حساب می آید زیرا در صورتی که حتی لپ تاپ شما حافظه زیادی هم داشته باشد، استفاده‌های زیادی میتوانید از آن داشته باشید. برای مثال، درایو اکسترنال بار تحمیل شده بر لپ تاپ شما را کاهش می‌دهد. همچنین در صورت آلوده شدن فضای داخلی لپ تاپ به ویروس، داده‌های شما را ایمن نگه می‌دارد.

از همه مهمتر اینکه، هاردهای اکسترنال قابلیت حمل بالایی دارند و شما بدون نیاز به حمل مانند لپ تاپ، می‌توانید اطلاعات خود را همراه داشته باشید. از آن‌جایی که این درایوها قیمت چندان زیادی ندارند، خرید یکی از آن‌ها چندان کار سختی نیست.

2.دستگاه ضروری در کنار لپ تاپ ویندوزی:  Cooling pad

لپ تاپ‌های ویندوزی معمولا بیش از دستگاه‌های مک یا لینوکس داغ می‌کنند، مخصوصاً زمان هایی که مشغول اجرای برنامه سنگین یا بازی کردن هستید. همان‌طور که اطلاع دارید، این داغی کم کم روی عملکرد لپ تاپ شما تاثیر می‌گذارد و عمر آن را کاهش می‌دهد.

به همین خاطر شما باید حتما اقدام به خرید یک کول‌پد برای کاهش حرارت لپ تاپ خود بکنید. در واقع کول‌پدها جریان هوا را افزایش می‌دهند اما این افزایش جریان به مکان قرارگیری خروجی گرمای دستگاه شما هم بستگی دارد. بنابراین حتما حین خرید کول‌پد، محصولی را انتخاب کنید که با لپ تاپ شما سازگاری داشته باشد.

3.دستگاه ضروری در کنار لپ تاپ ویندوزی:  Hub USB

اگرچه اکثر لپ تاپ‌های ویندوزی با تعداد قابل قبولی درگاه USB و ورودی راهی بازار می‌شوند اما حتی این تنوع و تعداد بالا هم برای برخی از کاربرانی که از لوازم جانبی زیادی استفاده می‌کنند، پاسخگو نیست. اگر شما هم جزو این گروه از کاربران هستید، باید هر چه سریعتر اقدام به خرید یک هاب USB کنید.

یک هاب USB با اتصال به یک درگاه USB، چندین درگاه جدید را در اختیار شما قرار می‌دهد. استفاده از یک هاب، تعداد درگاه‌های لپ تاپ شما را افزایش داده و اجازه می‌دهد که لوازم جانبی مورد نیاز خود را به طور هم‌زمان به لپ تاپ خود متصل کنید.

فارغ از اضافه شدن به تعداد درگاه‌های جدید، یک هاب USB به شما کمک می‌کند که چندین دستگاه را به صورت هم‌زمان شارژ کنید و همچنین اطلاعات را به صورت همزمان به دستگاه‌های مختلف منتقل کنید.

4. External HD Webcam

External HD Webcam
External HD Webcam

با تغییر سبک زندگی امروزی و همچنین با افزایش فرهنگ دورکاری و رواج جلسات آنلاین، امروزه خرید یک وب‌کم اکسترنال ضروری‌تر از هر کار دیگری است. وب‌کم‌های اکسترنال ویژگی‌های پیشرفته بیشتری را در مقایسه با وب‌کم‌های تعبیه شده در داخل لپ تاپ در اختیار کاربر قرار می‌دهند؛ از جمله این ویژگی‌ها می‌توانیم به میدان دید عمیق‌تر، کیفیت نمایش بالا‌تر و امکان کار در محیط با شرایط نور کم اشاره کنیم.

بنابراین، چه قصد داشته باشید از لپ‌تاپ برای کار از راه دور استفاده کنید و چه برای استریم بازی های خود، خرید یک وب کم اختصاصی قطعا برایتان مفید خواهد بود.

5. لوازم جانبی برای جلوگیری از آسیب فیزیکی

لوازم جانبی برای جلوگیری از آسیب فیزیکی
لوازم جانبی برای جلوگیری از آسیب فیزیکی

تا زمانی که شما از لپ تاپ خود برای انجام کارها در داخل خانه استفاده می‌کنید، نیاز به هیچ لوازم جانبی محافظتی ندارید. با این حال اگر قرار است لپ تاپ خود را برای کارهای روزانه از خانه یا دفتر کار خود خارج کنید یا حتی اگر زیاد سفر می کنید، استفاده از لوازم جانبی برای جلوگیری از آسیب فیزیکی امری ضروری است.

سرمایه‌گذاری روی چنین لوازمی مثل محافظ صفحه نمایش و محافظ سطح برای پشت و صفحه کلید لپ تاپ، به شما اطمینان می‌دهد که قرار نیست به این سادگی‌‌ها، آسیبی به لپ تاپ شما وارد شود.

مهم نیست که قیمت نهایی این لوازم چه قدر است؛ بلکه باید به این نکته توجه کنید که آسیب‌های احتمالی چه هزینه‌ای روی دست شما خواهند گذاشت. در نهایت، اگر می‌توانید یک کیف ضد سرقت هم بخرید، این کیف برای حفظ امنیت لپ‌تاپ شما بسیار مهم است.

6.دستگاه ضروری در کنار لپ تاپ ویندوزی:  موس و صفحه کلید

برای کسب یک تجربه دلچسب هنگام تایپ کردن، خرید یک صفحه کلید اکسترنال ضروری است. همچنین اگر قصد دارید روی لپ تاپ خود بازی نصب کنید نمی‌توانید بدون یک موس از آن بازی لذت چندانی ببرید. پد میز هم از ایجاد خط خش روی میز شما جلوگیری می‌کند.

اگر مشغول انجام کارهای اداری و یا مطالعه به وسیله لپ تاپ خود هستید، احتمالاً به این تجهیزات نیاز پیدا نخواهید کرد. با این حال اخرید این ابزار باعث بهبود تجربه کاربری شما می شوند.

همچنین خرید یک صفحه کلید و ماوس با کاهش فرسودگی به حفظ ارزش لپ تاپ شما کمک می کند. هنگامی که قصد دارید لپ تاپ خود را به فروش برسانید، یک لپ تاپ تمیز و مرتب و بدون خط و خش به احتمال زیاد قیمت فروش را برای شما بالاتر میبرد.

7. لوازم و ابزار تمیزکاری

لوازم و ابزار تمیزکاری
لوازم و ابزار تمیزکاری

با تمیز کردن لپ تاپ خود به صورت مرتب از خاک گرفتگی لپ تاپ و قطعات آن جلوگیری می‌کنید. این موضوع علاوه بر جلوگیری از پرداخت هزینه تعمیرات، کارایی دستگاه شما را نیز بالا می برد.

برای تمیز کاری استفاده از لوازم جانبی مانند پارچه‌های میکروفیبر و اسپری‌های تمیزکننده ضروری است، به خصوص اگر به زیبایی لپ‌تاپ خود اهمیت می‌دهید. با این حال، مطمئن باشید که اسپری تمیزکننده ای که خریداری می کنید حاوی مواد شیمیایی نیست که به مرور زمان به صفحه نمایش لپ تاپ شما آسیب برساند. در انتخاب آن وسواسی عمل کنید.

با لوازم جانبی معرفی شده در این مقاله، لپ تاپ شما عملکرد و دوام بهتر و بیشتری خواهد داشت. راه دوری نمیرود اگر وقت خود را صرف تحقیق در مورد محصولاتی کنید که با بودجه شما متناسب هستند و همچنین به شما کمک می کنند بیشترین بهره را از لپ تاپ خود ببرید. برای اینکه به جیبتان فشار زیادی وارد نشود به دنبال محصولاتی با قیمت مناسب باشید.

اگر لپ تاپ ویندوزی شما کاملا نو است یا هنوز اقدام به خرید نکرده اید، چند کار وجود دارد که باید قبل از شروع استفاده از آن انجام دهید. توصیه می کنیم تنظیمات به روز رسانی را تغییر دهید، bloatware را حذف کنید، یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و…. بنابراین، قبل از شروع استفاده از لپ تاپ خود، مطمئن شوید که تنظیمات اولیه را به درستی انجام داده اید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس