جذب نیروهای هوش مصنوعی در اپل افزایش یافته است

24
0
جذب نیروهای هوش مصنوعی

اپل در چند هفته گذشته فرصت‌های شغلی مربوط به هوش مصنوعی را در وب‌سایت خود افزایش داده است. اگرچه سازنده آیفون همیشه درحال استخدام افرادی در‌زمینه هوش مصنوعی بوده، اما در 19 روز گذشته 28 فرصت جدید مربوط به AI را اعلام کرده که در تعدادی از آن‌ها به‌طور خاص به «هوش مصنوعی مولد» اشاره شده است. جذب نیروهای هوش مصنوعی در اپل افزایش یافته است.

جذب نیروهای هوش مصنوعی در اپل

به‌طور کلی، درحال‌حاضر 87 فرصت شغلی با عنوان AI در وب‌سایت اپل وجود دارد. از این تعداد، بیش از یک‌سوم آن‌ها در این ماه و 48 مورد از ماه مارس 2023 ثبت شده‌اند. طبق توضیحات این فرصت‌های شغلی، اپل به‌دنبال متخصصان یادگیری ماشینی است که «علاقه‌مند به ساخت سیستم‌های مستقل خارق‌العاده‌ای» در این زمینه هستند.

متحول‌کردن تجربه آیفون و آیپد اپل با هوش مصنوعی

تنوع، تعداد و تازگی این فرصت‌های شغلی جدید نشان می‌دهد که اپل نه‌تنها درحال کار روی قابلیت‌های هوش مصنوعی است، بلکه قصد دارد هوش مصنوعی مولد را به پلتفرم‌ها و سرویس‌های خود اضافه کند. غول فناوری در توضیحات یکی از این فرصت‌های شغلی که تحت عنوان «مهندس پژوهش مدل‌سازی مولد بصری» منتشر شده است، توضیح می‌دهد که انتظار دارد هوش مصنوعی مولد بتواند تجربه دستگاه‌هایی مانند آیفون و آیپد را متحول کند:

«این فرصتی برای پیوستن به یک گروه اصلی اختصاصی در سازمان تجربه سیستم هوشمند اپل است؛ گروهی که راه‌هایی را شکل خواهند داد که در آن‌ها فناوری‌های هوش مصنوعی مولد پلتفرم‌های محاسباتی موبایل اپل را تغییر می‌دهند.»

بااین‌وجود، هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که اپل در‌زمینه هوش مصنوعی چه برنامه‌هایی دارد. در گزارش‌های قبلی گفته شده بود که این شرکت روی یک مربی هوش مصنوعی شخصی برای ورزش و سلامتی کار می‌کند و همچنین چند استارتاپ هوش مصنوعی مانند WaveOne و AI Music توسط غول فناوری خریداری شده‌اند. از سوی دیگر، به‌تازگی اپلیکیشن رسمی ChatGPT برای iOS منتشر شده؛ هرچند اپل استفاده از آن را برای کارمندانش ممنوع کرده است.

jobs.apple

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس