راهنمای خرید گوشی‌های آیفون 15؛ برای داشتن انتخابی راحت این مطلب را بخوانید.

96
0
راهنمای خرید گوشی‌های آیفون 15

گوشی‌های آیفون سری 15 که اخیرا وارد بازار شده‌اند، چهار مدل آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس را شامل می‌شوند. این گوشی‌ها در مقایسه با گوشی‌های نسل قبلی خود در بسیاری از قابلیت‌ها بهبود یافته‌اند و از این رو می‌توان گفت هزینه‌ای که برای خرید آن‌ها پرداخت می‌کنید، ارزشش را خواهد داشت. اینکه کدام یک از این چهار مدل می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد و نیازهای شما را برآورده کند، کاملا بستگی به خودتان خواهد داشت. با این وجود، ما در ادامه قصد داریم شما را برای داشتن انتخابی راحت‌تر راهنمایی کنیم.

طراحی گوشی‌های آیفون 15 و 15 پلاس

از نظر ظاهر گوشی‌های آیفون سری جدید شباهت‌های بسیاری به گوشی‌های نسل گذشته دارند. از مقایسه ظاهر آیفون 15 پلاس با آیفون 15 به این نتیجه می‌رسیم که مدل پلاس نمایشگری بزرگ‌تر از مدل معمولی دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به پنل‌های بزرگ علاقه دارید، آیفون 15 پلاس می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. در هر دو نمونه جزیره دینامیک در بالای گوشی قابل مشاهده است. روی طراحی کلی دو گوشی تغییر خاصی دیده نمی‌شود. فریم هر دو تخت و لبه‌ها از انحنای کمی برخوردار هستند تا هنگام گرفتن گوشی در دستان خود احساس بهتری داشته باشید. یکی از تغییراتی که صورت گرفته، مربوط به شیشه پشتی است که آن را به‌صورت مات طراحی کرده‌اند و باعث شده علاوه بر جذابیت تا حد زیادی از کثیف شدن آن‌ها جلوگیری کند.

طراحی آیفون 15 پرو و پرو مکس

تغییراتی که در گوشی‌های آیفون 15 پرو و پرو مکس صورت گرفته، باعث شده تا احساس کنید با گوشی‌های کامل‌تری روبه‌رو هستید. نکته مهمی که وجود دارد در رابطه با فریم کناری است که آن را

از جنس تیتانیوم گرید 5 ساخته‌اند و باعث شده تا مقاومت بالاتر و وزن کم‌تری داشته باشد. این تغییر در جنس فریم باعث شده تا وزن آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس از نسل قبلی به اندازه 19 گرم کمتر باشد. نکته دیگری که در طراحی آن‌ها وجود دارد، به مات بودن فریم تیتانیومی مربوط می‌شود. این تغییرات باعث شده تا آیفون‌های پرو نسل 15 زیبایی و جذابیت بیشتری داشته باشند. همچنین در هر دو گوشی فریم در لبه‌ها کمی خمیدگی دارد.

راهنمای خرید گوشی‌های آیفون 15

صفحه نمایش

در هر چهار مدل آیفون‌های سری 15 جزیره داینامیک وجود دارد. ناچ بالای نمایشگر در هر چهار مدل دیده می‌شود. نسخه‌های پرو آیفون 15 از حاشیه‌های کم‌تری در مقایسه با نسل قبلی خود برخوردار هستند؛ یعنی اپل بخش زیادی از فریم روبه‌رو را به نمایشگر اختصاص داده است. برای مثال در آیفون 15 پرو مکس نسبت نمایشگر به بدنه برابر با 90 درصد بوده و در نسخه پرو این نسبت به 88 درصد رسیده است. در آیفون 15 و 15 پلاس نیز حاشیه‌های کناری پنل در مقایسه با نسل قبلی بهبود داشته‌اند.

آیفون روشنایی صفحه‌نمایش گوشی‌های جدید خود را نیز بهبود داده و مقدار آن در مدل‌های 15 و 15 پلاس برابر با 1000 نیت است و حداکثر به 2000 نیت می‌رسد. روشنایی صفحه‌نمایش در آیفون‌های 15 و 15 پرو مکس در مقایسه با نسل قبلی تغییری نکرده و در حالت معمول 1000 نیت و حداکثر 2000 نیت است.

میزان رم در گوشی‌های آیفون 15

رم موجود در آیفون‌های 15 پرو و 15 پرو مکس، ظرفیتی برابر با 8 گیگابایت دارند که نسبت به نسل قبلی 2 گیگابایت افزایش یافته است. در نسخه‌های 15 و 15 پلاس، 6 گیگابایت رم وجود دارد و نسبت به آیفون‌های 14 و 14 پلاس تغییری نکرده‌اند. زیاد شدن رم در نسخه‌های پرو باعث شده تا عملکرد گوشی در کارهای مختلف مانند اجرای بازی‌های جدید بهتر باشد. اگر عملکرد سریع گوشی در اجرای برنامه‌های مختلف به خصوص بازی‌ها برایتان اهمیت دارد، بهتر است یکی از نسخه‌های پرو را انتخاب کنید.

پردازنده گوشی‌های آیفون 15

در مدل‌های آیفون 15 و آیفون 15 پرو مکس، تراشه جدید اپل A17 Pro به‌عنوان پردازنده مرکزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تراشه با معماری 3 نانومتری ساخته شده است و عملکردی قدرتمند دارد. در ساختار این تراشه، 6 هسته پردازنده مرکزی، دو هسته پرقدرت و 4 هسته کم‌مصرف وجود دارد. برای کارهای گرافیکی، یک پردازنده گرافیکی 6 هسته‌ای به کار برده شده است. در نسخه‌های 15 و 15 پلاس همان تراشه A16 نقش قلب تپنده گوشی را دارد. این تراشه در آیفون 14 و 14 پرو مکس، عملکردی عالی از خود نشان داده است. در صورتی که می‌خواهید بازی‌های قدرتمندی را روی گوشی خود نصب کنید بهتر است به سراغ نسخه‌های پرو آیفون 15 بروید.

راهنمای خرید گوشی‌های آیفون 15

ظرفیت باتری در گوشی‌های آیفون 15

ظرفیت باتری در هر یک از گوشی‌های آیفون 15 به قرار زیر است:

– ظرفیت 3349 میلی‌آمپر ساعت در آیفون 15

– ظرفیت 4383 میلی‌آمپر ساعت در آیفون 15 پلاس

– ظرفیت 3274 میلی‌آمپر ساعت در آیفون 15 پرو

– ظرفیت 4422 میلی‌آمپر ساعت در آیفون 15 پرو مکس

دوربین‌های آیفون 15 و 15 پلاس

در آیفون 15 و 15 پلاس، مجموعه دوربین‌های یکسانی به‌کار برده شده است. دوربین اصلی یک سنسور 48 مگاپیکسلی است که پیکسل‌هایی با اندازه یک میکرونی دارد. این سنسور را در پشت یک لنز 26 میلی‌متری قرار داده‌اند که قابلیت پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت را خواهد داشت. عکس‌های ثبت‌شده با این سنسور از کیفیت بالایی برخوردار هستند. همچنین تصاویر پرتره نیز با جذابیت بالایی در شب و روز ثبت می‌شوند. قابلیت زوم دو برابری در دوربین‌های گوشی وجود دارد تا جای خالی لنز تله فوتو را احساس نکنید.

دوربین‌های آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس

گوشی‌های 15 پرو مکس و 15 پرو در دوربین تله فوتو با یکدیگر تفاوت دارند. دوربین تله فوتو در آیفون 15 پرو، یک سنسور 12 مگاپیکسلی است که پیکسل‌های آن اندازه یک میکرونی دارند. این سنسور را در پشت یک لنز 77 میلی‌متری قرار داده‌اند که از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال برخوردار است. این لنز توانایی زوم سه برابری به‌ صورت اپتیکال روی سوژه‌ها را دارد.

در آیفون 15 پرو مکس یک دوربین پریسکوپ تله فوتو با سنسور 12 مگاپیکسلی قرار داده‌اند که پیکسل‌های آن اندازه‌ای برابر با یک میکرون دارد. این سنسور را در پشت یک لنز 120 میلی‌متری قرار داده‌اند که توانایی زوم اپتیکال تا 5 برابر را دارد.

سنسور اصلی در هر دو گوشی پرو و پرومکس یک لنز 48 مگاپیکسلی است که پیکسل‌های آن اندازه 1.22 میکرونی دارند و پشت یک لنز 24 میلی‌متر قرار گرفته است. ثبت تصاویر با دوربین‌های این دو گوشی فوق‌العاده خواهد بود، به خصوص اگر آیفون 15 پرومکس را انتخاب کنید. دوربین فوق عریض در هر دو گوشی یک سنسور 12 مگاپیکسلی است که پشت یک لنز 13 میلی‌متری قرار دارد.

جمع‌بندی

در قسمت‌های فوق، ویژگی‌ها و قابلیت‌های اصلی گوشی‌های آیفون سری 15 مورد بررسی قرار گرفتند. حال اگر تحقیقات لازم را انجام داده‌اید و قصد خرید آیفون ۱۵ پرو ۲۵۶ گیگ را دارید یا می‌خواهید گوشی آیفون ۱۵ ۲۵۶ گیگ را بخرید، بازرگانی سیب با شرایط استثنایی و انعطاف‌پذیری که برای خرید محصولات آیفون در نظر است، گوشی مورد نظرتان را در اختیارتان قرار خواهد داد. فرقی ندارد که کدام مدل از گوشی‌های آیفون 15 را در نظر داشته باشید، بازرگانی سیب آنچه نیاز دارید را با بهترین شرایط در اختیارتان می‌گذارد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات وایز اول پرداخت

وایز اول پرداخت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس