سامانه معاملات خودرو راه اندازی خواهد شد

39
0
سامانه معاملات خودرو

حسین کاظمی، ­مدیر طرح ثبت سامانه‌ای معاملات خودرو، اعلام کرد به‌زودی سامانه ثبت معاملات خودرو راه‌اندازی می‌شود و همه معاملات خودروهای نو و کارکرده باید در این سامانه ثبت شوند.

سامانه معاملات خودرو

وی توضیح داد مدیریت جامع در نقل و انتقال معاملات خودویی کشور، مبارزه با پولشویی، ایجاد بستر مناسب در خصوص اجرای دقیق و به موقع قانون جدید مالیات بر عایدی سرمایه، ایجاد فضای سامانه‌ای مناسب برای معاملات خودرو در راستای پیشگیری از کلاهبرداری، دسترسی به اطلاعات صحیح از خودروی مورد معامله و طرفین معامله و یکسان سازی فرآیند تنظیم و ثبت قراردادها از جمله اهداف این طرح است.

آقای کاظمی افزود معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت اقدام به راه اندازی این سامانه کرده است و دستگاه‌های مختلف از جمله قوه قضاییه، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و دستگاه‌های نظارتی در این طرح همکاری دارند.

وی همچنین گفت اهداف و برنامه‌های این سامانه در چارچوب قوانین و مقررات کشور از جمله قانون مبارزه با پولشویی، قانون بودجه سال 1402 کل کشور، قانون مالیات‌های مستقیم و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری شورای رقابت اجرا خواهند شد.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس