چرا نباید کد نویسی را با سایت Codecademy یاد بگیرید؟

103
0
سایت Codecademy

با سایت Codecademy می توانید کد نویسی را به صورت رایگان یاد بگیرید. اما آیا واقعا Codecademy ، سایت خوبی است؟آیا باید اکانت خود را به حالت حرفه ای ارتقا دهید؟ یا لازم است آموزش را از جای دیگری شروع کنید؟

سایت Codecademy یک برنامه ی تحت وب است که برای آموزش به توسعه دهندگان جدید در زمینه ی امکان ایجاد بلوک ها ی کد نویسی ، طراحی شده است. این سایت بسیار محبوب است ولیکن نکات بسیاری وجود دارد که می تواند برای بهبود آن ها اقدام کند.

از سال 2011 تا به الان، این سایت نحوه ی کدنویسی را به صورت آنلاین به میلیون ها نفر آموزش داده است و باعث ایجاد حرفه برای هزاران توسعه دهنده شده است. در عین حال بسیاری موارد و نکات وجود دارد که این سایت در آموزش خود قید نمی کند.

بنابراین مشکل سایت Codecademy در کجاست؟ مشکلات زیادی وجود دارد که باید در مورد آن ها صحبت شود و البته در صورتی که این سایت مشکلات را بررسی نکند و آن ها را بهبود نبخشد باعث می شود جایگزین ها بهتری ، جای این برنامه را برای یادگیری کد بگیرند.

مشکل اول سایت Codecademy: طرز فکر را آموزش نمی دهد

مشکل اول سایت Codecademy: طرز فکر را آموزش نمی دهد
مشکل اول سایت Codecademy: طرز فکر را آموزش نمی دهد

این که یک زبان را از روی قلب بدانید فوق العاده است ، اما برنامه نویس بودن فراتر از به خاطر سپردن علامت ها است.

برنامه نویس بودن یک طرز فکر خاص را شامل می شود که با یادگیری راه حل ها در زمینه ی حل مسائل و همچنین تفکر الگوریتمی می توان یک راه حل کدنویسی را ایجاد کرد.

شما باید مسائل را در مقیاس بزرگ تر بررسی کنید و درک کنید هر قدمی که بر می دارید چگونه بر بقیه ی برنامه تاثیر می گذارد. علاوه بر این شما باید بتوانید سطح بسیار بالایی از ناامیدی را تحمل کنید چرا که در برخورد با دیوار ها و سد ها بتوانید با پشتکار ذهنی ، برنامه ریزی دقیق و یادداشت برداری ، برنامه نویسی خود را سازماندهی کنید.

شما باید خطاهای رخ داده در برنامه و پاسخ آن ها را در گوگل جست و جو کنید . همچنین این خطاها را با دیگر برنامه نویسان در میان بگذارید. به زبان ساده تر اینکه شما باید مانند یک کد نویس فکر کنید.

متاسفانه دوره های سایت Codecademy ، به شما یاد نمی دهند که مانند یک کد نویس فکر کنید. این سایت تنها اصول اولیه ی تعدادی از زبان ها ی برنامه نویسی را به شما آموزش می دهد که البته آموزش نحوه ی به کار گیری آن ها در زندگی واقعی را شامل نمی شود.

بنابراین ، آیا سایت Codecademy مفید است؟ اگر از یادگیری پایه برنامه نویسی خوش حال هستید، این سایت می تواند پاسخگوی شما باشد. اما ارزش آن را دارد که به دنبال راه های بهتر برای به دست آوردن مهارت در حل مسائل نیز باشید.

سایت های Project Euler و Reddit’s Daily Programmer Subreddit گزینه های خوبی برای یادگیری کد نویسی هستند که با ارائه ی معما های برنامه نویسی به شما این امکان را می دهند که فکر کرده و آن ها را حل کنید. همچنین سایت دوم شما را تشویق می کند تا کد خود را برای دریافت بازخورد با دیگر توسعه دهندگان به اشتراک بگذارید. همچنین این سایت ها به صورت روزانه خطاهایی را برای انواع سطوح افراد در برنامه نویسی از مبتدی تا حرفه ای ارائه می دهند که با حل آن ها می توانید تجربه ی خود را نیز بالاتر ببرید.

مشکل دوم سایت Codecademy: اگر پلک بزنید ، آن را از دست خواهید داد

مشکل دوم سایت Codecademy: اگر پلک بزنید ، آن را از دست خواهید داد
مشکل دوم سایت Codecademy: اگر پلک بزنید ، آن را از دست خواهید داد

در بررسی دقیق سایت Codecademy یک از بزرگترین نا امیدی ها که باعث غیر کارآمد شدن این سایت می شود ، سرعت آموزش در این سایت است. در اصطلاح اگر پلک بزنید آن را از دست خواهید داد. شما در این سایت یک موضوع را یاد می گیرید و یک چالش را تکمیل می کنید ولیکن ممکن است دیگر هرگز توضیحی در مورد آن موضوع مشاهده نکنید.

در صورتی که قصد دارید پیشرفت کنید ، باید خارج از سایت Codecademy تمرین کنید. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار نوشتن کد به صورت ساده است. بسیاری از برنامه نویسان از طریق یادداشت برداری و استفاده از فلش کارت ، مهارت خود را تقویت می کنند.

فلش کارت های کاغذی بسیار ارزان و تاثیر گذار هستند. شما می توانید برای شروع بسته های 1000 تایی این کاغذ ها را در آمازون خریداری کنید.

اگر ترجیح می دهید به صورت دیجیتالی یادداشت برداری کنید ، تعدادی برنامه در این زمینه وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. برنامه ی Anki یکی از همان ها است که می توانید آن را شخصی سازی کنید. این برنامه هزاران فلش کارت از پیش ساخته شده دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید و همچنین از طریق رابط برنامه نویسی بخش (API) آن نیز قابل توسعه می باشد.

برای کاربران تلفن همراه نیز تعداد زیادی از برنامه های ارائه دهنده ی فلش کارت برای سیستم عامل های اندروید و آیفون وجود دارد.

مشکل سوم سایت Codecademy : علامت ها برابر با برنامه نویسی نیستند.

مشکل سوم سایت Codecademy : علامت ها برابر با برنامه نویسی نیستند.
مشکل سوم سایت Codecademy : علامت ها برابر با برنامه نویسی نیستند.

سایت Codecademy علامت های یک زبان برنامه نویسی را به شما آموزش می دهد اما در بیشتر مواقع نحوه ی استفاده از آن را به شما نمی آموزد. به همین دلیل است که اغلب سوالات Reddit مربوط به Codecademy را می بینید. مانند آن چه در تصویر درج شده در زیر ، در زمینه ی آموزش برنامه نویسی Subreddit می بینید.

توسعه دهنده در حال یادگیری زبان جاوا اسکریپت است و شروع به درک نکات آن می کند اما نمی داند چگونه آن را در برنامه نویسی خود استفاده کند. شاید این مورد تقصیر توسعه دهنده نباشد.

برای مثال این سایت در دوره ی مقدماتی جاوا اسکریپت به استفاده از Document Object Model نمی پردازد. همچنین این دوره به شما آموزش نمی دهد که چگونه کد های خود را در اصطلاح کامپایل کنید.

این تمام مشکلات نیست. سایت Codecademy راه کار های نوشتن کد پاک تر را به شما نمی آموزد. این سایت به شما نحوه ی نوشتن کدی که خود به صورت مستقل، مستند باشد را آموزش نمی دهد. در مورد مدیریت بسته های کد یا استفاده از کد های دیگران در پروژه تان هیچ آموزشی به شما نمی دهد.

در آخر این که گواهی نامه ی ارائه شده توسط این سایت ارزش پایینی دارد. شما می توانید با یافتن جایگزین برای سایت Codecademy بر این مشکل هم غلبه کنید. به دنبال برنامه ای باشید که مهارت های گفته شده را به شما آموزش دهد و باعث شکوفایی علم برنامه نویسی شما شود.

مشکل چهارم سایت Codecademy: به صورت تئوری آموزش نمی دهد

مشکل چهارم سایت Codecademy: به صورت تئوری آموزش نمی دهد
مشکل چهارم سایت Codecademy: به صورت تئوری آموزش نمی دهد

دلیل موفقیت سایت Codecademy این است که کد های نوشته شده را به قطعات کوچک تری تبدیل می کند که اعتیاد آور بوده و به راحتی قابل انجام هستند. حق اشتراک حرفه ای این سایت ابزار های اضافی را در اختیار شما قرار میدهد که سیستم را برای شما راحت تر کند. حتی هزینه ی این اشتراک بسیار معقول است.

مشکل اینجاست که در حال حاضر شاید احساس خوبی داشته باشد اما در دراز مدت این طور نخواهد بود. یادگیری به عنوان یک توسعه دهنده به معنای یادگیری اصول توسعه نرم افزار است. که البته چالش بر انگیز است به همین دلیل است که توسعه دهندگان خوب بسیار ارزشمند هستند.

به طور مثال در برنامه های درسی سایت Codecademy شما در زمینه ی تئوری برنامه نویسی مطلبی یاد نخواهید گرفت.

که این شامل مواردی است که دونالد کنوت هزاران صفحه را در دو دهه در زمینه ی هنر برنامه نویسی تنظیم کرد.

سایت Codecademy شما را در برابر بخش پیچیده ی برنامه نویسی محافظت می کند چرا که هیچ نکته از این بخش را به شما آموزش نمی دهد. هیچ راه بهتری به جز داشتن نظم و انضباط برای انجام تحقیقات برای شما وجود ندارد. اگر نمی دانید از کجا بایستی شروع کنید ، بهترین راه این است که یک توسعه دهنده ی با تجربه پیدا کنید و از او بخواهید شما را راهنمایی کند.

جایگزین های سایت Codecademy

اگر ساختار سایت Codecademy را در زمینه ی تدریس ، ترجیح می دهید اما می خواهید جایگزین های بهتری را بررسی کنید می توانید گزینه های زیر را در نظر بگیرید.

Pluralsight در مقابل Codecademy

Pluralsight در مقابل Codecademy
Pluralsight در مقابل Codecademy

سایت Pluralsight درست مانند سایت Codecademy چگونگی برنامه نویسی را به شما آموزش می دهد البته با داشتن تعدادی مزایای قابل توجه. این سایت انتخاب عمیق تری در زمینه ی تدریس توسعه ی نرم افزار تا امنیت سایبری را در اختیار شما قرار می دهد.

کلاس ها به صورت ویدئویی توسط متخصصان برنامه نویسی آموزش داده می شوند که مفاهیم را به طور عمیق توضیح می دهند. برنامه درسی از سطح ابتدایی تا سطح پیشرفته را در بر می گیرد. یادگیری در سایت Pluralsight به دوره‌ های اصلی، دوره‌ های گسترده و آزمایشگاه‌ ها تقسیم می‌ شود که در هر بخش ،دانش عمیقی از موضوع را ارائه می‌ کنند.

این سایت تنها یک دوره ی آموزشی رایگان به صورت 10 روزه به شما ارائه می دهد و برای استفاده از دیگر آموزش ها بایستی هزینه ی ماهیانه پرداخت کنید که البته تمام مطالب موجود در سایت را پوشش می دهد. این یک سرمایه گذاری جدی با نتایج جدی است.

FreeCodeCamp در مقابل Codecademy

FreeCodeCamp در مقابل Codecademy
FreeCodeCamp در مقابل Codecademy

همانطور که از نام این سایت پیدا است، FreeCodeCamp درست مانند Codecademy رایگان است. و مانند Code School، مطالب بسیار عمیق و ارزشمندی برای یادگیری دریافت خواهید کرد.

سایت FreeCodeCamp بر روی یافتن شغل برای شما متمرکز است. این سایت بیش از 40000 فارغ التحصیل را که در شرکت های مطرحی مانند مایکروسافت و گوگل کار می کنند را تبلیغ می کند. همچنین لازم به ذکر است که این سایت دوازده گواهینامه مختلف را ارائه می دهد که هر کدام در حدود 300 ساعت است.

زمانی تفاوت واقعی بین آموزش خوب و بد را مشاهده خواهید کرد که متوجه ی آمادگی خود برای مصاحبه ی کد نویسی می شوید. سایت FreeCodeCamp هزاران ساعت چالش را ارائه کرده است که همگی حول محور یادگیری منطق پشت کد نویسی هستند. شرکت ها می خواهند بدانند چگونه مشکلات را حل می کنید نه اینکه یک زبان را حفظ کنید، بنابراین یادگیری از طریق این سایت یک مزیت بزرگ است.

سایت Codecademy آنقد ها هم بد نیست.

در مورد سایت Codecademy چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. موارد گفته شده در این مقاله برای این نیست که برنامه نویسان نوپا دلسرد شوند. این را بدانید که یادگیری همیشه به عنوان هدف اصلی است.

آیا سایت Codecademy رایگان است؟ بله.

آیاسایت Codecademy خوب است؟ تا حدودی بله.

در واقع سایت Codecademy هزاران نفر را با مبانی علم کامپیوتر آشنا کرده است. اما بخش قابل توجهی نیز برای بهبود وجود دارد.

جایگزین هایی برای یادگیری کد به جای سایت Codecademy وجود دارد. برنامه نویسان وب که به دنبال رشد هستند، می توانند جاوا اسکریپت را از طریق منابعی مانند دوره های Udemy یاد بگیرند. همچنین اگر برای ایده های دنیای واقعی نیاز به الهام دارید، پروژه های مبتدی عالی را برای برنامه نویسان نوپا را می توانید در این سایت بررسی کنید.

امیدواریم مواردی را که توصیه می کنیم و مورد بحث قرار می دهیم مورد پسند شما قرار بگیرد! MUO دارای شرکت های وابسته و شرکت هایی است که حمایت می شوند ، بنابراین ما بخشی از درآمد حاصل از برخی از خرید های شما را دریافت می کنیم. لازم به ذکر است که این مورد روی مبلغی که شما می پردازید تاثیری نمی گذارد و همچنین به ما کمک می کند بهترین توصیه ها را در مورد محصول ها ارائه دهیم.

5/5 - (4 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس