13 کار مفیدی که می توانید در اپلیکیشن Notion انجام دهید

71
0
اپلیکیشن Notion

اگر به تازگی استفاده از اپلیکیشن Notion را شروع کرده ‌اید و می‌خواهید از ویژگی‌ های آن حداکثر استفاده را ببرید، در این مقاله چند کار مفید وجود دارد که می‌توانید در Notion انجام دهید.

همچنین شما می توانید معرفی بهترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ ریزی روزانه برای اندروید و iOS را هم بخوانید.

Notion مانند یک بوم خالی است. با امکانات بسیار زیادی همراه است. در حالی که ممکن است به نظر برسد که باید بدانید چه کاری انجام می ‌دهید تا بهترین استفاده را از آن ببرید، گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید یک تلنگر در جهت درست برای حرکت است.

کثیف شوید، اشتباه کنید و حذف کنید، حذف کنید، حذف کنید. ارزشش را دارد زیرا در نهایت با یک راه حل منحصر به فرد مواجه خواهید شد که برای شما کار می کند—زیرا شما هستید که آن را ساخته اید. بنابراین، این تلنگر است. چیزی که شما را در مسیر درست راهنمایی می کند. فهرستی از کارهایی که می‌توانید در Notion انجام دهید و کاوش کنید. بیایید کاوش کنیم.

1. یادداشت برداری در Notion

بیشتر کاربردهای Notion به دو دسته تقسیم می شوند، مدیریت پروژه و یادداشت برداری. به لطف ویرایشگر متن کم و در عین حال قدرتمند و سیستم سازماندهی صفحه درون یک صفحه، می‌توانید یادداشت ‌برداری کامل کنید و بعداً با استفاده از Notion به راحتی آن‌ها را پیدا کنید.

در حالی که می‌توانید با پایبندی به بلوک‌های اصلی Notion، همه چیز را ساده نگه دارید، این نرم‌افزار بیش از 40 نوع را ارائه می ‌دهد تا به شما کمک کند تا جزئیاتی که می‌خواهید داشته باشید. افزودن عناصر پشتیبانی مانند تصاویر، ویدیوها، پیوندها، جداول و موارد دیگر باعث می ‌شود تا همه افکار و ایده‌های خود را در یک مکان جمع کنید.

2. اهداف خود را در Notion دنبال کنید

تعیین اهداف تماماً در مورد بیان آنها و پیگیری آنها است. قدم بعدی این است که همه آن را در Notion یادداشت کنید. به لطف پایگاه داده های مختلف، راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. چه یک فرد بصری باشید و چه کسی که طرفدار داده‌ها است، یک Layout ‌ برای شما وجود دارد.

به این ترتیب، شما در مورد نتایج قبلی یا اینکه در چه جایگاهی با اهداف خود ایستاده اید شگفت زده نمی شوید. حتی بهتر از آن، می توانید ردیاب خود را با اپلیکیشن موبایل Notion هر کجا که بخواهید ببرید.

3. لیست کارهای انجام شده یا هر فهرستی را در Notion ایجاد کنید

Notion ابزاری عالی است که به شما کمک می‌کند در رابطه با لیست کارهایتان بمانید. حتی می توانید برای کارهای ساده ای مانند تمیز کردن کمد خود یادآوری تنظیم کنید. از آنجایی که Notion بسیار همه کاره است، راه حل عالی است.

با وجود طرح ‌بندی‌های بی‌نظیر صفحه ‌ای که در سراسر اینترنت یا شاید در حال حاضر در حساب خود مشاهده می‌کنید، Notion همچنین یک برنامه فهرست کارهای ساده و ناب را ایجاد می‌ کند. واقعاً می ‌توانید انواع مختلفی از فهرست‌ها را در Notion نگه دارید، و می‌توانید ماجراجویی خود را انتخاب کنید – گلوله، جابجایی، شماره یا کارها. حتی یک پایگاه داده ساده می تواند این کار را انجام دهد.

4. بودجه خود را در Notion دنبال کنید

اگر در حال حاضر فهرست‌ها، یادداشت‌ها و پروژه‌های خود را در آنجا نگه می ‌دارید، چرا بودجه خود را در Notion دنبال نمی ‌کنید؟ لازم نیست پیچیده باشد Notion به همراه یک الگو به شما کمک می کند تا شروع کنید.

نیازی نیست که مهارت‌های ریاضی خود را تقویت کنید یا در مورد فرآیند فکر کنید. فقط الگو را انتخاب کنید، و در مسیر آن قرار بگیرید. اگر هنگام تعیین بودجه ماهانه همه پاسخ ها را ندارید، نگران نباشید. پر کردن این الگو به صورت ماهانه به شما کمک می کند تا یک خط پایه برای صورتحساب ها و هزینه ها ایجاد کنید.

5. آمار تناسب اندام خود را در Notion دنبال کنید

گاهی اوقات طرح بندی برنامه های تناسب اندام آن چیزی نیست که شما می خواهید. نمی ‌توانید داده‌های خود را به روشی مفید مشاهده کنید، یا متوجه می‌ شوید که بین آمارها به عقب و جلو می‌ روید.

Notion مکان ایده آلی برای پیگیری اهداف تناسب اندام شماست. سطح بالای سفارشی سازی آن به شما امکان می دهد هر چیدمانی را که می خواهید ایجاد کنید. به این ترتیب، می توانید تمام آمارهای خود را در یک نگاه در دسترس قرار دهید و ردیابی و بررسی پیشرفت خود را آسان تر می کند.

6. یک ویکی در Notion ایجاد کنید

چه در حال سازماندهی مجموعه ‌ای از خط‌ مشی‌ها و رویه ‌ها در محل کار هستید یا در خانه اشتیاق خود را به ارتفاعات جدیدی می ‌برید، Notion ابزار ایده‌آلی برای ایجاد یک ویکی است. این به شما بستگی دارد که آیا می خواهید از الگوی مرکز راهنمایی آن استفاده کنید یا از ابتدا شروع کنید.

هنگامی که ویکی شما آماده شد، آن را به صورت آنلاین در منوی Notion’s Share منتشر کنید و مجوزها را برای اجازه ویرایش، نظرات یا تکرار تنظیم کنید. اگر ترجیح می‌ دهید ویرایش منحصر به فرد باقی بماند، می‌توانید صفحه را به طور جداگانه با افرادی که می‌خواهید در این کار به اشتراک بگذارید.

7. مطالعه با Notion

Notion یک حساب Personal Pro رایگان به دانش ‌آموزانی که با آدرس ایمیل مدرسه ثبت ‌نام می‌کنند ارائه می ‌کند، و راه‌های زیادی وجود دارد که می ‌توانید از این نرم ‌افزار برای ادامه تحصیلتان استفاده کنید. این نرم افزار به شما امکان می دهد یادداشت برداری کنید و سازماندهی کنید، پیش نویس مقالات، تکالیف را پیگیری کنید و موارد دیگر.

اپلیکیشن Notion
اپلیکیشن Notion

به علاوه، می‌توانید از آن به ‌عنوان تابلوی پیام با هم اتاقی‌هایتان، مکانی برای اطلاع از هزینه‌ هایتان استفاده کنید، و تمام اطلاعات تماس خانواده، دوستان، همکلاسی‌ها و دیگر چهره‌های جدیدی را که ملاقات می‌کنید ذخیره کنید.

8. یک CRM سفارشی در Notion بسازید

اگر در زمینه فروش، خدمات یا بازاریابی کار می کنید، احتمالاً زمان زیادی را صرف ارتباط با مشتریان می کنید. یادداشت‌های سازمان ‌یافته و سرتاسری می‌ تواند در بالا ماندن مکالمات شما تفاوت ایجاد کند.

ساختن یک ابزار سفارشی ارتباط با مشتری راه دیگری برای استفاده از Notion است، چه از الگوی Sales CRM آن استفاده کنید و چه چیزی کاملاً جدید. به این ترتیب، هنگامی که مشتری تماس می گیرد، یا شما مکالمه را کنار می گذارید، هیچ کس از دستش بر نمی آید.

9. یک صفحه وب زنده در Notion طراحی کنید

به خصوص اگر به تازگی با یک سرمایه گذاری جدید شروع کرده اید، ساخت و میزبانی وب سایت می تواند گران باشد. در حال حاضر، چرا از یک صفحه عمومی در Notion برای دریافت پیام استفاده نکنید؟

اپلیکیشن Notion
اپلیکیشن Notion

وب سایت ها مطمئناً نیازی به پیچیده بودن ندارند. اگر از آن برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده نمی کنید، یک صفحه بروشور جزئیات را با مشتریان بالقوه به اشتراک می گذارد.

به لطف ویرایشگر متن و بلوک همه کاره Notion، برای انجام کار، نیازی به دانستن اولین چیز در مورد کد نویسی ندارید. در حالی که Notion بدون شک منحنی های یادگیری دارد، می توانید آموزش های زیادی برای کمک به شما پیدا کنید.

10. یک گردش کار را در Notion ترسیم کنید

اگر به دنبال راهی برای مدیریت کارهای تکراری هستید، شما و تیمتان می‌توانید با تشریح جریان‌های کاری خود، با Notion هماهنگ شوید. انجام این کار به شما و تیمتان کمک می‌کند تا اطلاعات سریعی از اینکه پروژه‌ها کجا هستند و چه کسی مسئول کدام مرحله است، داشته باشید. به‌علاوه، می‌توانید در هیئت مدیره ارتباط برقرار کنید، بنابراین لازم نیست صندوق ورودی یا پیام‌های خود را برای یافتن جزئیات بعداً جستجو کنید.

اپلیکیشن Notion
اپلیکیشن Notion

حتی اگر به تنهایی کار می ‌کنید، تشریح جریان کاری خود در Notion به شما کمک می ‌کند تا از حجم کاری خود مطلع باشید و کارهای حجیم ‌تر را به قطعات کوچک تقسیم کنید.

11. تقویم محتوای خود را در Notion مدیریت کنید

Notion قبلاً بیشتر کارها را با الگوی تقویم محتوایی خود برای شما انجام داده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که جاهای خالی را پر کنید. طرح اول بسیار بصری است و از یک سیستم کارت با تصاویر برای کمک به شناسایی پست ها استفاده می کند.

اپلیکیشن Notion
اپلیکیشن Notion

اگر شما و همکارتان ترجیح می‌دهید، می‌توانید برگه ‌های نمای پایگاه داده در بالا را غربال کنید تا چیزی را بیابید که متناسب با نیاز شما باشد، بدون اینکه مجبور باشید آن را برای یکدیگر تغییر دهید. شاید نمای جدول یا تقویم بیشتر به سبک شما باشد.

12. همکاری در پروژه ها در Notion

سیستم های مدیریت پروژه خیلی چیزها را حل می کنند، از کاهش بیش از حد ارتباط گرفته تا جلوگیری از همپوشانی. این چیزی است که Notion به خوبی انجام می دهد. مانند سایر نرم‌افزارهای مدیریت پروژه مانند ClickUp و Asana، ستون‌ها یا ویژگی‌های پایگاه داده را خواهید یافت که برای واگذاری و طرح کلی پروژه‌ها نیاز دارید.

اپلیکیشن Notion
اپلیکیشن Notion

در صفحات Notion، بخش نظراتی را نیز خواهید یافت که می ‌توانید از آن برای پرسیدن سؤال، ارائه بازخورد یا پیگیری استفاده کنید. بهتر از همه، شما طرح بندی ها را تعیین می کنید.

13. وظایف خود را در Notion عقب نشینی کنید

هر کس لیستی از وظایف دارد که آنها را به عقب می اندازد، خواه این موضوع زمان بندی باشد یا موارد دیگر که اولویت دارند. Notion مکان بسیار خوبی برای پیگیری اقلام عقب افتاده شما است، آنها را در یک صفحه پارک می کنید تا بعداً آنها را فراموش نکنید، اما اکنون ذهن شما را مشغول نمی کنند.

اپلیکیشن Notion
اپلیکیشن Notion

وقتی زمان انجام کارها فرا رسید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی آن کلیک راست کرده و از گزینه Move to برای کشیدن آن استفاده کنید. یا برش و چسباندن، هر چیزی که برای شما کار می کند.

با Notion حرکت کنید

با امکانات بسیار زیاد، هنگام تصمیم‌ گیری در مورد اینکه با Notion از کجا شروع کنید یا در مرحله بعد چه کاری انجام دهید، به راحتی می‌ توانید ثابت کنید. اینها فقط برخی از کارهایی هستند که می توانید در Notion انجام دهید، اما به زودی احتمالاً می خواهید از آن برای همه چیز استفاده کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس