لنز پنکیک چیست و آیا ارزش خرید دارد؟

99
0
لنز پنکیک

لنزهای پنکیک معمولاً مقرون به صرفه هستند، اما با برخی معاوضه ها همراه است. پس آیا ارزش گرفتن یکی را دارد؟ در ادامه لنز پنکیک را بیشتر بشناسید.

لنزهای پنکیک در طول سال ها به طور فزاینده ای محبوب شده اند، به خصوص با ظهور تأثیرگذاران سفر در رسانه های اجتماعی. این لنزهای نازک و تخت که شبیه یک پنکیک هستند به چند دلیل فوق‌العاده هستند، اما جنبه‌های منفی هم دارند، بنابراین آیا واقعا ارزش پول را دارند؟ برای یافتن مطالعه را ادامه دهید.

لنزهای پنکیک چیست؟

در حالی که “لنز پنکیک” یک اصطلاح محاوره ای است که در جامعه عکاسی استفاده می شود، اما تعریف روشنی برای این لنزها وجود ندارد. آنها معمولاً با لنزهای کوچک و غالباً وایدشان که کوتاه‌تر از عریض است شناسایی می‌شوند، به همین دلیل به آن پنکیک می‌گویند. این آنها را برای عکاسی در سفر ایده آل می کند.

بیشتر لنزهای پنکیک لنزهای پرایم هستند و در مقایسه با لنزهایی که اپتیک با کیفیت بالاتری دارند، مقرون به صرفه تر هستند. پس آیا خرید لنز پنکیک ارزشش را دارد؟ بیایید دریابیم.

جوانب مثبت گرفتن لنز پنکیک

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید روی لنز پنکیک سرمایه گذاری کنید.

سبک وزن

لنزهای پنکیک معمولاً کمتر از صد گرم وزن دارند، بنابراین می توانید به راحتی از آنها برای مدت طولانی استفاده کنید زیرا نیاز فیزیکی مشابه برخی لنزهای دیگر ندارند. آنها همچنین هنگام آویزان کردن از بند به طور قابل توجهی فشار کمتری به گردن شما وارد می‌کنند و درد شانه‌های ناشی از کیف دوربین خیلی سنگین دیگر مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

فشرده – جمع و جور

این لنزها فضای کمتری را اشغال می‌کنند، بنابراین نیازی نیست یک کیف دوربین بزرگ را بچسبانید—این مخصوصاً برای عکاسانی که سفر می‌کنند عالی است. در واقع، در صورت لزوم، می توانید به راحتی این لنز را در کیف یا جیب خود قرار دهید، اما اگر تصمیم به رفتن به این مسیر دارید، به خاطر داشته باشید که هر دو درپوش را برای حداکثر محافظت نگه دارید.

دیافراگم روشن

لنزهای پنکیک معمولاً لنزهای پرایم هستند و دارای دیافراگم باز هستند، به این معنی که نور می تواند راحت تر به سنسور برسد. این آنها را برای تنظیمات نور کمتر عالی می کند و به این معنی است که ISO را می توان برای دانه بندی کمتر کاهش داد.

علاوه بر این، دیافراگم بازتر باعث می‌شود سرعت شاتر سریع‌تر شود، بنابراین این لنزها برای کاهش تاری حرکتی عالی هستند و برای ایجاد بوکه فوق‌العاده هستند. اگر هنوز قانع نشده اید، به مزایای داشتن لنز دوربین با زاویه دید عریض نگاهی بیندازید.

مقرون به صرفه

به دلیل نیاز به شیشه کمتر و مواد کمتر، لنزهای پنکیک نسبتاً ارزان هستند. مقرون به صرفه بودن آنها اغلب همان چیزی است که در وهله اول مشتریان را به سمت آنها جذب می کند زیرا زمانی که مقدار قابل توجهی را برای بدنه دوربین خرج کرده اید، می توانید صدها نفر دیگر را هنگام انتخاب لنز پنکیک پس انداز کنید.

اگر نگران سرمایه گذاری روی یک لنز ارزان قیمت هستید، در اینجا دلیلی برای خرید لنزهای دوربین ارزان قیمت به جای لنزهای گران قیمت است.

نامحسوس

این یکی ممکن است فقط برای خوانندگان درونگرا ما جذاب باشد، اما جنبه جذاب لنز پنکیک ظرافت آن است. هنگامی که پشت لنزی به بزرگی مشت خود پنهان می شوید، احتمالاً چند خیره طولانی می بینید، اما نامحسوس بودن لنز پنکیک به عکاس اجازه می دهد تا بی توجه بماند و در آرامش، الهه اش را ثبت کند.

معایب گرفتن لنز پنکیک

به همان اندازه که لنزهای پنکیک عالی هستند، استفاده از آن معایبی دارد.

توانایی های محدود

طراحی جمع و جور لنز پنکیک به این معنی است که برخی مصالحه ها باید انجام شود. به عنوان مثال، اگرچه این لنزها نسبتا سریع هستند، اما به طور قابل توجهی کندتر از سایر لنزهای پرایم هستند. علاوه بر این، هیچ مقیاس فاصله ای روی لوله لنز چاپ نشده است، بنابراین تنظیم فاصله فوکوس شما باید به صورت بصری انجام شود.

اگر مطمئن نیستید از کدام لنز استفاده کنید، نکات ما را برای انتخاب لنز مناسب برای عکاسی خود ببینید.

می تواند تصاویر با کیفیت پایین تری تولید کند

لنزهای پنکیک اغلب لنزهای درجه یک نیستند، و در حالی که معمولاً عکس‌های باکیفیت می‌گیرند، مطمئناً می‌توانید در لنزهای بزرگ‌تر و گران‌تر بهتر پیدا کنید. بنابراین اگر به لنزی نیاز دارید که بتواند تصاویری با بالاترین کیفیت ایجاد کند، شاید لنز پنکیک نباید در لیست شما اولین باشد.

فاصله کانونی ثابت

لنزهای پنکیک تقریباً همیشه یک فاصله کانونی ثابت دارند، به این معنی که نمی توانند بزرگنمایی و بزرگنمایی کنند. اگر می‌خواهید روی سوژه زوم کنید، باید از بدن خود برای نزدیک‌تر شدن استفاده می‌کردید، اما گاهی اوقات زوایای مورد نیاز این کار را غیرممکن می‌کنند و در نهایت با تصویری ناامیدکننده مواجه می‌شوید.

آیا لنزهای پنکیک ارزش آن را دارند؟

حتی با وجود معایب، لنزهای پنکیک جنبه های مثبت زیادی دارند، بنابراین ما با هیاهوها کنار می آییم. با این حال، سرمایه گذاری روی لنزهای دیگر نیز ایده خوبی خواهد بود. در حالی که لنزهای پنکیک نسبت به قیمت و اندازه‌شان فوق‌العاده هستند و همراهان عالی در سفر هستند، محدودیت‌های آنها ممکن است توانایی‌های شما را به عنوان یک عکاس نیز محدود کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس