ضخامت کم گلکسی بوک ۳ اولترا به دلیل نمایشگر AMOLED

33
0
گلکسی بوک ۳ اولترا

پنل OLED جدید ۱۲۰ هرتزی سامسونگ به‌دلیل کاهش لایه‌های موردنیاز برای صفحه‌ی لمسی، می‌تواند به کاهش ضخامت کلی گلکسی بوک ۳ اولترا کمک کند.

گلکسی بوک ۳ اولترا

سامسونگ دیسپلی اخیراً از پنل OLED جدیدی که به‌طور اختصاصی برای لپ‌تاپ‌ها طراحی شده است رونمایی کرد. این نمایشگر ۱۶ اینچی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، وضوح 3K و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ بهره می‌برد. غول فناوری کره‌ی جنوبی می‌گوید این محصول اولین پنل OLED لپ‌تاپی با صفحه‌ی لمسی یکپارچه است. براساس برخی شایعات اخیر، شاید سامسونگ از این پنل جدید در گلکسی بوک ۳ اولترا استفاده کند.

سامسونگ می‌گوید نمایشگر OLED جدیدش، با محیط زیست نیز سازگار است؛ زیرا برای قراردادن صفحه‌ی لمسی روی آن، نیازی به لایه‌ی پلاستیکی جداگانه ندارد. از آن‌جا که پنل مذکور دیگر به لایه‌ی لمسی مخصوص نیاز ندارد، ضخامت آن نیز کاعش یافته است. بدین‌ترتیب صفحه‌نمایش جدید کره‌ای‌ها این دو دومزیت کاربردی را به لپ‌تاپ‌ها خواهد آورد و در نتیجه‌ی می‌توان انتظار داشت در آینده شاهد عرضه‌ی لپ‌تاپ‌هایی با ضخامت کم‌تر خواهیم بود.
اگرچه سامسونگ هنوز اعلام نکرده است کدام‌یک از محصولات آینده‌ی آن از فناوری نمایشگر جدیدش بهره خواهند برد اما اطلاعات فاش شده درمورد گلکسی بوک ۳ اولترا نشان می‌دهد این دستگاه احتمالاً اولین لپ‌تاپی خواهد بود که با پنل OLED جدید سامسونگ روانه‌ی بازار خواهد شد.غول فناوری‌ کره‌ی جنوبی این پنل را دراختیار سایر شرکت‌های سازنده‌ی لپ‌تاپ نیز قرار خواهد داد. حالا فقط چند روز تا معرفی رسمی گلکسی بوک ۳ اولترا باقی مانده است و مشتاقانه منتظریم تا سامسونگ جدیدترین دستاوردهای خود را در حوزه‌ی نمایشگر و همچنین حوزه‌های دیگر به‌نمایش بگذارد.

gizmochina

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس