12 اشتباهی که عمر باتری دوربین DSLR شما را کم می کند

72
0
عمر باتری دوربین DSLR

از باتری دوربین کوتاه مدت خسته شده اید؟ ممکن است چند اشتباه پرهزینه مرتکب شوید. در اینجا چند نکته برای بهره وری بیشتر از عمر باتری DSLR ارائه شده است.

اگر مانند اکثر عکاسان هستید، احتمالا برای اولین دوربین خود یک DSLR خریداری کرده اید. احتمالاً در چند ماه اول چیزهای زیادی در مورد دستگاه خود و نحوه عملکرد آن یاد گرفته اید. و یکی از چیزهایی که ممکن است کشف کرده باشید این است که باتری شما سریع تر از آنچه می خواهید خالی می شود.

اغلب می توانید عمر باتری دوربین خود را با چند تغییر جزئی افزایش دهید. در اینجا، ما بحث خواهیم کرد که چرا باتری DSLR شما ممکن است سریع تر از حد انتظار تخلیه شود. همچنین با راه حل های بالقوه برای رفع این مشکلات آشنا خواهید شد.

1. شما از صفحه LCD استفاده می کنید

احتمالاً بزرگترین اشتباه استفاده از صفحه نمایش LCD به جای منظره یاب برای تنظیم عکس است. نباید تعجب آور باشد که بفهمیم LCD باتری زیادی مصرف می کند. از آن برای پیش نمایش و بررسی عکس ها قبل و بعد از عکس برداری استفاده می شود.

اگر احساس نمی‌کنید که می‌توانید به‌کلی استفاده از آن را متوقف کنید، حداقل زمان استفاده از آن را کاهش دهید. دو پیشنهاد غیرفعال کردن بررسی های پس از عکس و کاهش تنظیمات روشنایی است.

2.عمر باتری دوربین DSLR: زوم بیش از حد

یکی از قوانین عکاسی این است که فقط زمانی باید از زوم استفاده کنید که نتوانید به سوژه نزدیک شوید. در بیشتر موارد، عکس بهتری را به همراه خواهد داشت و همچنین خواهید دید که باتری شما کمی بیشتر دوام می آورد.

همه چیز به موتوری بستگی دارد که لنز را حرکت می دهد. هر بار که زوم می‌کنید، به اطراف می‌چرخد و با هر چرخش انرژی مصرف می‌کند. روشن و خاموش کردن DSLR خود به اندازه کافی بد است، به خصوص با اضافه شدن وزن لنز، بنابراین اگر می خواهید عمر باتری دوربین DSLR خود را به حداکثر برسانید، استفاده بیشتر از موتور لنز را به حداقل برسانید.

عمر باتری برای بسیاری از دوربین های DSLR مجهز به حلقه زوم قابل تنظیم دستی مشکلی نیست.

3. از لنز بزرگتری استفاده می کنید

این نکته تا حدودی با موارد فوق مرتبط است. در برخی موارد، باید از یک لنز تلسکوپی استفاده کنید. به عنوان مثال می توان به انواع خاصی از عکاسی پرتره و گرفتن عکس های منظره در حالی که دور از سوژه خود ایستاده اید اشاره کرد. با این حال، برای هر نوع عکسی نیازی به داشتن یکی در دوربین خود ندارید.

یک لنز تلسکوپی باتری DSLR شما را بیش از یک لنز کوچک تر تخلیه می کند. اگر این کار ضروری نیست، سعی کنید بیشتر از لنزهای زاویه باز استفاده کنید. بعداً می‌توانید هر چیزی را که نمی‌خواهید در عکستان برش دهید.

4. فوکوس خودکار روی Continuous تنظیم شده است

فوکوس کردن سوژه آنقدرها هم که فکر می کنید چالش برانگیز نیست. مشکل این است که موتورهای کوچک فوکوس خودکار را کنترل می کنند که هر کدام از آنها برای تامین انرژی به باتری متکی هستند.

تمرکز مداوم بدترین متخلف است. اگر به آن نیاز ندارید، می توانید به حالت تک شات یا فوکوس خودکار تکیه کنید که تاثیر کمتری روی باتری شما دارد.

5.عمر باتری دوربین DSLR: دکمه شاتر را بارها فشار می دهید

در اینجا یک اشتباه در مصرف باتری وجود دارد که همه مرتکب آن می شوند: فشار کمی روی دکمه شاتر برای فوکوس کردن عکس قبل از گرفتن عکس. اما هر بار که دکمه را فشار می‌دهید، لنز دوباره تنظیم می‌شود و دوباره فوکوس می‌کند و دوباره آن موتورهای کوچک را خاموش می‌کند.

استفاده از یکی از این موارد – مانند صفحه نمایش LCD، فوکوس خودکار مداوم، یا نیم فشار دادن شاتر – به صورت مجزا تأثیر ناچیزی بر باتری شما خواهد داشت. اما اگر از آن دسته عکاسانی هستید که به طور مرتب از هر سه مورد استفاده می کنید، کاهش اتکای شما به این تنظیمات و عادات می تواند به میزان قابل توجهی بر تعداد دفعات نیاز به شارژ مجدد باتری DSLR تأثیر بگذارد.

6. شما فلش خودکار را روشن کرده اید

چند بار فلش دوربین DSLR شما عکسی را که نیازی به آن نداشت روشن کرده است؟ فعال بودن فلش خودکار برای گرفتن عکس در مهمانی ها و دیگر سناریوهای شبانه بسیار خوب است، در صورتی که تنظیم تنظیمات ISO تصاویر رضایت بخشی ایجاد نمی کند. با این حال، به ندرت برای عکاسی در روز به آن نیاز دارید.

اگر فلش شما در نور روز خاموش می شود، به وضوح مشکلی وجود دارد (شاید یک شاخه آویزان که روی سنسور سایه می اندازد). اما بهترین راه برای مقابله با این موضوع این است که فلش را به طور کلی غیرفعال کنید.

7. ویژگی هایی که به آنها نیاز ندارید فعال هستند

احتمالاً از بیشتر ویژگی های DSLR خود استفاده نمی کنید. به عنوان مثال، می توانید در نرم افزارهای پس از تولید مانند Adobe Lightroom یا Capture One، همپوشانی اضافه کنید. و در حالی که تثبیت‌ کننده تصویر هنگام عکاسی دستی مفید است، وقتی دستگاه خود را روی سه‌پایه نصب کرده‌اید، به آن نیازی ندارید.

بوق (Beeps) و سایر جلوه های صوتی تقریباً همیشه غیر ضروری هستند. شما می توانید این موارد را از طریق منوی دوربین خود خاموش کنید.

8.عمر باتری دوربین DSLR: دوربین خود را در حالت ضبط رها کردید

یکی از مشکلات حالت دوربین فیلمبرداری این است که می توانید فراموش کنید دستگاه هنوز در حال ضبط است. در حالت ثابت، اگر از LCD استفاده می کنید، تصویر را در منظره یاب روی صفحه نمایش خواهید دید. همین امر در مورد حالت دوربین فیلمبرداری نیز صادق است، اما علاوه بر چند آیکون کوچک، نمایشگر تقریباً یکسان است.

یک نگاه سریع لزوماً به شما نمی گوید که در حالت ویدیو هستید. بنابراین، همیشه قبل از کنار گذاشتن دوربین خود از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید و به محض اینکه کار با آن را تمام کردید، عملکرد دوربین فیلمبرداری را غیرفعال کنید.

9. حالت ذخیره انرژی را فراموش کرده اید

عمر باتری دوربین DSLR
عمر باتری دوربین DSLR

یکی از راه‌های جلوگیری از مشکل بالا، فعال کردن حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی DSLR است. پس از فعال شدن، با خاموش کردن دوربین پس از یک دوره از پیش تعیین شده عدم فعالیت، در صورتی که فراموش کنید آن را به صورت دستی خاموش کنید، عمر باتری شما را افزایش می دهد.

تنظیمات صرفه جویی در مصرف انرژی در مکان های مختلف دوربین های DSLR سازنده های مختلف وجود دارد، بنابراین اسناد دستگاه خود را بررسی کنید تا آنها را پیدا کرده و فعال کنید.

10. تیراندازی (Shooting) با فرمت RAW

بیایید مستقیماً به این موضوع بپردازیم: برای گرفتن بهترین عکس ها و حصول اطمینان از بهترین نتایج در پس پردازش، به فرمت RAW نیاز دارید. اما شما همیشه به RAW نیاز ندارید.

برای موقعیت‌هایی مانند رفتن به پارک با خانواده، ممکن است ترجیح دهید به فرمت دیگری تغییر دهید، وضوح را کاهش دهید و در نتیجه باتری را ذخیره کنید. می‌توانید RAW را برای مواردی که به کیفیت درجه یک نیاز دارید، مانند مناظر، کار مشتری، و پرتره‌های زیبایی ذخیره کنید.

11. فراموش کرده اید که باتری را شارژ کنید

شاید واضح ترین اشتباه به نظر برسد، اما اشتباه است. شارژ نشدن کامل باتری دوربین DSLR در بین استفاده‌ها، بر مدت زمانی که می‌توانید قبل از تخلیه کامل آن عکس بگیرید، تأثیر می‌گذارد.

چه شارژر داخل خودرو یا راه حل دیگری برای شارژ مجدد سلول (cell) دارید، مطمئن شوید که در صورت امکان از آن استفاده می کنید. اگر به هر دلیلی این امکان وجود ندارد، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که مطمئن شوید یک باتری پشتیبان کاملاً شارژ شده دارید که می‌توانید با اتمام اولین باتری آن را تعویض کنید.

12. در هوای سردتر از دوربین خود استفاده می کنید

عمر باتری دوربین DSLR
عمر باتری دوربین DSLR

بدون شک زمستان جادویی ترین زمان سال برای عکاسی است. با این حال، باید بر این اساس برای عکاسی در شرایط سرد آماده شوید. یکی از مسائلی که باید با آن مقابله کنید این است که هوای سردتر اغلب باتری شما را به سرعت تخلیه می کند.

در حالی که نمی توانید دما را زیاد کنترل کنید، می توانید چند تاکتیک را امتحان کنید. به عنوان مثال، زمانی که هوا در طول روز کمی گرم تر است، عکاسی را در نظر بگیرید. و اگر نیاز به عکاسی در نقاط سردتر دارید، به دنبال باتری بهتری برای تحمل دمای پایین باشید.

همچنین می توانید به جای بیرون رفتن از یک مکان داخلی عکاسی کنید.

باتری دوربین DSLR خود را بهتر حفظ کنید

دوربین های DSLR مدرن عمر باتری بهتری نسبت به نسخه های قدیمی دارند. با این حال، این مانع از تخلیه سریع آنها نمی شود، به خصوص اگر مراقب نباشید. خوشبختانه، شما اغلب فقط نیاز به ایجاد تغییرات کوچک برای افزایش عمر باتری دوربین خود دارید.

نکات این مقاله یک نقطه شروع ایده آل است. با این حال، می توانید یک یا دو باتری یدکی نیز خریداری کنید. استفاده از شارژر در سفرهای طولانی تر نیز ایده خوبی است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس