هر آنچه باید در مورد لینوکس BlackArch بدانید

46
0
لینوکس BlackArch

لینوکس BlackArch یک توزیع تست نفوذ شناخته شده مبتنی بر Arch Linux است، اما همه کاربران از ویژگی های منحصر به فردی که آن را متمایز می‌کند آگاه نیستند.

این واقعیت که Arch Linux انواع توزیع های مرتبط مبتنی بر Arch را ایجاد کرده است، ارزش واقعی آن را در اکوسیستم لینوکس نشان می‌دهد.

BlackArch یکی دیگر از انواعی است که ریشه های خود را از خانواده Arch گرفته است. نام آن کاملاً منظور را نمی‌رساند، زیرا به سختی میتوان از هویت و روش های استفاده آن مطلع شد.

در پایان این مقاله، درک عمیقی از BlackArch و ویژگی های آن خواهید داشت و می‌توانید خودتان تصمیم بگیرید که آیا باید از Arch Linux اصلی به توزیع فرعی و مؤثرتر تغییر دهید یا خیر.

BlackArch Linux چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

در سال 2001، برنامه نویس کانادایی، جاد وینت، لینوکس Vanilli Arch اصلی را توسعه داد، که بعداً در سال 2002 برای عموم مردم عرضه شد. از آنجایی که او از نحوه مدیریت بسته ها توسط توزیع راضی نبود، Pacman را ایجاد کرد، که بعداً تبدیل به یک ابزار اساسی شد. Pacman ابزاری برای نصب بسته در این سیستم عامل است.

Pacman یک سری دستورات کاربرپسند را ارائه می‌کند که هر کاربر Arch باید قبل از بررسی عمیق تر در هر یک از سیستم عامل های مرتبط بداند.

BlackArch یک توزیع لینوکس تست نفوذ منبع باز است که معمولاً توسط افرادی که به PenTesting و امنیت سایبری علاقه دارند استفاده می‌شود.

مانند Kali Linux، مجهز به ابزارهای مختلف امنیت سایبری (2810 برنامه) است که برای انجام تجزیه و تحلیل کامل سیستم برای از بین بردن آسیب پذیری های سخت افزاری و نرم افزاری ضروری است.

آنچه باید درباره BlackArch بدانید

مانند برخی از همتایان تست نفوذ، BlackArch دارای مجموعه‌ای از ویژگی های منحصربه‌فرد است که آن را متمایز می‌کند. دلیلی وجود دارد که پس از Manjaro و EndeavourOS یکی از بهترین توزیع های لینوکس مبتنی بر Arch است.

آنچه باید در مورد این توزیع بدانید این است:

1. چند دسکتاپی

لینوکس همیشه دسکتاپ مخصوص به خود را دارد که به ماهیت پویا و امکانات استفاده در دسترس آن می‌افزاید. این توزیع تیره و مبتنی بر Arch آن را با نسخه های دسکتاپ خود که شامل dwm، spectrwm، Openbox، wmii، awesome و Fluxbox می‌شود، متفاوت می‌کند.

2. برنامه های پیش فرض

توزیع یک فرصت عالی برای شما فراهم می‌کند تا برنامه های موجود را به صورت جداگانه و گروهی نصب کنید. هر برنامه به طور مرتب طبقه بندی شده است تا کاربران بتوانند از گزینه های موجود بهترین استفاده را ببرند.

گروه هایی برای موارد زیر وجود دارد:

  • Wireless
  • Disassemblers
  • Malware
  • Anti-forensic
  • Crackers
  • Fuzzers
  • Sniffers
  • Proxy
  • Backdoors
  • Keyloggers
  • Debuggers
  • Decompilers

گروه های مختلف زیادی نیز در دسترس هستند. با این حال، این لیست به شما ایده ای می‌دهد که پس از راه اندازی چه چیزی می‌توانید انتظار داشته باشید.

3. مخاطبان هدف

وقتی صحبت از مخاطبان هدف و پایگاه کاربر مورد نظر می‌شود، تازه کارها باید از BlackArch دوری کنند. BlackArch به عنوان یک سیستم عامل تست نفوذ، به متخصصانی پاسخ می‌دهد که برنامه ها را کاملاً می‌شناسند و می‌توانند بسته ها را در صورت نیاز استفاده/نصب کنند.

4. گزینه های معماری چندگانه

در ابتدا، سیستم عامل تنها گزینه های معماری i686 و x86_64 را ارائه می‌کرد. با این حال، از سال 2014 به بعد، موارد جدیدی به فهرست اضافه شد که شامل معماری های ARMv6h و ARMv7h  بود.

5. نسخه های ISO

سه گزینه مختلف ISO وجود دارد که می‌توانید بر اساس نیاز و مهارت خود در لینوکس از بین آنها انتخاب کنید. این موارد به شرح زیر است:

BlackArch Linux 64-bit Full ISO: با توجه به اندازه سنگین آن، مخزن شامل همه ابزارهای ضروری است که از قبل نصب شده‌اند. چندین گزینه دسکتاپ در این نصب وجود دارد. کاربر می‌تواند بین نسخه های مختلف پس از نصب جابجا شود.

BlackArch Linux 64-bit Slim ISO: همانطور که از نام آن پیداست، این گزینه به چند ابزار ضروری مجهز است که کاربران ممکن است پس از راه‌اندازی در دسکتاپ به آنها نیاز داشته باشند. نسخه اسلیم به طور پیش فرض با دسکتاپ XFCE عرضه می‌شود.

BlackArch Linux 64-bit Netinstall ISO: سومین و آخرین گزینه اسکلت خالی است که می‌توانید با دستگاه های بوت استرپ استفاده کنید. سبک است و با حداقل برنامه های جانبی ارائه می‌شود که نصب را آسان تر و بدون درز می‌کند.

می.توانید هر سه گزینه را از وبسایت رسمی BlackArch پیدا و دانلود کنید.

6.لینوکس BlackArch: عدم وجود رابط کاربری گرافیکی

وجود یک رابط کاربری گرافیکی همچنان یکی از امتیازهای اصلی برای نصب هر سیستم عامل است. با این حال، فقدان رابط کاربری گرافیکی در لینوکس BlackArch ممکن است آن را برای تعدادی از کاربران که قبلاً با استفاده از Kali و سایر توزیع های مرتبط آشنا هستند، جذابیت کمتری داشته باشد.

شما باید تمام به‌روزرسانی ها و نصب های مربوط به برنامه را از ترمینال در این توزیع مبتنی بر Arch انجام دهید زیرا این یک سیستم عامل مبتنی بر CLI است. برای اولین بار بعد از نصب، می‌توانید از Calamares استفاده کنید، که یک روش نصب هدایت شده برای BlackArch است.

BlackArch: توزیعی سبک مبتنی بر Arch لینوکس

توزیع های مبتنی بر Arch ممکن است برای برخی کاربرپسند به نظر برسند، اما این قضیه نمی‌تواند دور از واقعیت باشد. قبل از دست زدن به هر یک از توزیع های مرتبط، باید با چند گزینه کار کنید.

BlackArch تفاوتی ندارد. لازم است قبل از نصب آن بر روی سیستم، تمام عناصر مورد نیاز را در نظر بگیرید. اگر کاربر جدید هستید، بهتر است ابتدا Arch Linux را آزمایش کنید و سپس به آرامی به سمت توزیع های مرتبط حرکت کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس