معرفی بهترین افزونه‌های وردپرس

60
0
بهترین افزونه‌های وردپرس

وردپرس پرکاربردترین و قابل تطبیق‌ترین سیستم مدیریت محتوای موجود در جهان است، اما احتمالاً به افزونه‌هایی نیاز خواهید داشت تا بتوانید از آن مطابق با نیازهای خود استفاده کنید. در اینجا بهترین افزونه‌های وردپرس را که بهترین کارکرد را دارند، گردآوری کرده‌ایم. این افزونه‌های پیشنهادی هم از نظر تجربه و هم با توجه به توصیه‌های دیگران مفید هستند. البته به یاد داشته باشید، هرچه افزونه‌های بیشتری نصب کنید، سرعت سایت شما کندتر خواهد بود؛ بنابراین تعادل ظریفی بین ویژگی‌ها و عملکرد وجود دارد.

بهترین افزونه‌های وردپرس برای عملکرد و پشتیبان‌گیری

باید گفت وردپرس عالی است، اما در صورت مواجهه با ترافیک زیاد می‌تواند بسیار کند باشد. زمانی که حدود 500 بازدید از صفحه در روز داشتید، باید به فکر ذخیره کردن صفحات باشید تا نیازی به بازسازی مجدد آنها نباشد.

توجه: بسیاری از این افزونه‌ها فقط باید توسط افراد حرفه ای پیکربندی شوند. وگرنه این افزونه‌ها به طور بالقوه می‌توانند سایت شما را خراب کنند، پس مراقب باشید. در عین حال استفاده از آنها بسیار آسان است.

افزونه کش W3(W3 Total Cache)

W3 همه چیز را از کش کردن صفحه گرفته تا شبکه‌های تحویل محتوا و کوچک‌سازی فایل کنترل می‌کند. اگر این عبارات برای شما معنی ندارند، این افزونه را نصب نکنید.

شاید فکر کنید W3 Total Cache افزونه سنگینی است که به نظر می‌رسد برای راه اندازی صحیح به مدرک مهندسی نیاز دارد. اگر نیازی به ارائه میلیون‌ها بازدید از صفحه در روز ندارید و یا نمی‌توانید W3 را نصب کنید زیرا میزبان (host) شما آن را مجاز نمی‌داند (یا خودش را در حافظه پنهان نگه می‌دارد)، می‌توانید از مزایای کوچک‌سازی با این افزونه ساده دستی بهره ببرید. این افزونه را به سادگی می‌توان نصب کرد. همچنین به طور خودکار متوجه می‌شود که کدام فایل‌های JS و cSS در حال بارگیری هستند، آنها را در یک فایل واحد ترکیب کرده و کوچک سازی می‌کند. این عملکرد ساده است، کار هم می‌کند.

افزونه کش WP SuperCache

برای نیازهای ساده ذخیره صفحه، ممکن است SuperCache کافی باشد. این افزونه صفحات HTML ایستا می‌سازد و به جای اینکه هر بار به صورت پویا صفحات جدید ایجاد کند (که وردپرس به طور پیش فرض انجام می‌دهد) به آن‌ها سرویس‌هایی می‌دهد. اگر W3 Total Cache را امتحان کرده‌اید و آن را گیج‌کننده یافته‌اید، به جای آن از این افزونه استفاده کنید.

بهترین CDN یا شبکه توزیع محتوا با CloudFlare

یکی دیگر از راه حل‌های سریع برای سرعت این افزونه است. CloudFlare یک سرویس رایگان است که جایگزین DNS موجود شما می‌شود و هم به عنوان یک دیوار آتش در برابر درخواست‌های مخرب عمل است و هم محتوای خاصی را ذخیره می‌کند. راه‌اندازی آن ممکن است کمی‌مشکل باشد، زیرا نیاز به تغییر تنظیمات دامنه شما دارد (مگر اینکه با Media Temple میزبانی شده باشید، در این صورت این افزونه یک کلیک با کنترل پنل شما فاصله دارد).

افزونه پشتیبان گیری داپلیکیتور Duplicator

برای بردن یک وب سایت کامل از یک مکان به مکان دیگر این افزونه تنها راه قابل اعتمادی است که من تا بحال پیدا کرده ام. افزونه را اجرا کنید، یک آرشیو بزرگ از فایل‌ها و پایگاه داده دریافت خواهید کرد. آرشیو را به همراه نصب کننده مخصوص در سایت جدید قرار داده و اجرا کنید و خواهید دید که کار می‌کند.

مرتب کردن پایگاه داده وردپرس با WP Optimize

مرتب کردن پایگاه داده وردپرس با WP Optimize
مرتب کردن پایگاه داده وردپرس با WP Optimize

این افزونه تعمیر و نگهداری‌های ضروری را در پایگاه داده وردپرس انجام می‌دهد. از WP Optimize برای کاهش اندازه با حذف ویرایش‌های پست و بهینه سازی جداول استفاده می‌کنند. حداقل یک بار در سال این افزونه را نصب کنید، بهترین زمان نصب وقتی هست که خودتان در حال مرتب سازی هستید.

افزونه رایگان و ساده برای بک آپ گیری از سایت وردپرسی BackWPup

افزونه رایگان و ساده برای بک آپ گیری از سایت وردپرسی BackWPup
افزونه رایگان و ساده برای بک آپ گیری از سایت وردپرسی BackWPup

بهترین (رایگان) راه حل پشتیبان گیری وردپرس این افزونه است. اما ممکن است در خصوص راه اندازی سرور شما حساس باشد. اگر بتوانید آن را به خوبی اجرا کنید، شامل پشتیبان‌گیری از ایمیل، Amazon S3 و Dropbox می‌شود.

فراموش نکنید که بسیاری از راه حل‌های اختصاصی میزبانی وردپرس قبلاً شامل نوعی پشتیبان هستند یا آن را به عنوان یک افزونه ارزان قیمت ارائه می‌دهند، در این خصوص با میزبان (host) خود تماس بگیرید.

Google Analyticator افزونه بررسی آمار سایت

Google Analyticator افزونه بررسی آمار سایت
Google Analyticator افزونه بررسی آمار سایت

اگر نمی‌خواهید کد Analytics را به صورت دستی در فایل هدر موضوع خود ویرایش کنید،Analyticator راه آسانی است. به سادگی وارد حساب کاربری خود شوید تا افزونه را تأیید کنید، سپس از لیست سایت‌های خود انتخاب کنید. افزونه بقیه موارد را مدیریت می‌کند و همچنین به شما امکان می‌دهد کاربران خاصی را نادیده بگیرید و یک ویجت را به داشبورد خود اضافه کنید.

امنیت وردپرس با WordFence

مجموعه امنیتی وردپرس کاملا رایگان است و شامل فایروال، اسکن بدافزار، اجرای رمز عبور قوی، پلاگین‌ها و تعمیرات تم است. اگر در گذشته با مشکلاتی روبرو بوده اید یا از اینکه موضوع یا افزونه‌های خود از کجا آمده اند مطمئن نیستید، ارزش آن را دارد که سایت خود را به طور کامل اسکن کنید. در بیشتر موارد تا زمانی که وردپرس و افزونه‌ها را به روز نگه دارید (به هر حال وردپرس خود را به طور خودکار به روز می‌کند)، احتمالاً به این افزونه نیاز نخواهید داشت.

بهترین افزونه‌های وردپرس برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

سئو نیمی از راز راه اندازی یک وب سایت موفق و محبوب است (نیم دیگر داشتن محتوای فوق العاده است). این افزونه‌ها به شما کمک می‌کنند تا سایت شما را به بهترین شکل ممکن به گوگل معرفی کنید و به شما مخاطبانی را که شایسته آن هستید ارائه می‌دهد! اگر در مورد سئو نمیدانید که چکار کنید، ما در اینجا 5 راهنما برای یادگیری هنر سئو را آورده ایم که می‌توانید امتحان کنید.

سئو وردپرس توسط Yoast یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس برای سئو

سئو وردپرس توسط Yoast
سئو وردپرس توسط Yoast

Yoast یک استاندارد مناسب دارد و نصب آن برای هر وب سایت ضروری است. دارای مجموعه ویژگی‌های گسترده ای از جمله تولید نقشه سایت XML و کنترل نمایه سازی بایگانی‌ها می‌باشد. مجموعه پلاگین های یوست سئو بهترین افزونه‌های وردپرس برای سئو هستند.

Yoast Video SEO ($70) سئو ویدئو های سایت

از آنجایی که گوگل تصاویر کوچک ویدیو را از نتایج جستجوی عمومی حذف کرده است، مزایای این افزونه تا حدودی کاهش یافته است. با این حال، همچنان شما را قادر می‌سازد تا نقشه‌های سایت ویدیویی خاصی ایجاد کنید و همچنین اطمینان حاصل شود که محتوای ویدیوی شما در جست‌وجوهای خاص ویدیو فهرست شده است. همچنین OpenGraph و نشانه‌گذاری معنایی صحیح را اضافه می‌کند.

افزونه تغییر مسیر Url های سایت شما و ریدایرکت آن ها

Yoast سایت شما را از نظر خطاهای 404 Not Found رصد می‌کند و راهی آسان برای تغییر مسیر 301 به شما ارائه می‌دهد. Yoast برای اکثر سایت‌ها نباید مورد نیاز باشد. اما اگر اخیراً ساختار سایت را تغییر داده‌اید، پست‌های زیادی را حذف کرده‌اید و یا گزارش‌هایی از خطاهای 404 را از کاربران دریافت می‌کنید، ممکن است ارزش این را داشته باشد که ببینید Yoast چه کاری می‌تواند برای شما انجام دهد.

بهترین افزونه‌های وردپرس برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و کامنت گذاری

این افزونه‌ها که در ادامه به آنها میپردازیم به ایجاد یک جامعه واقعی در سایت به شما کمک می‌کنند. اگر واقعاً می‌خواهید کاربران برای شما بمانند، این افزونه‌ها بسیار مهم هستند.

Disqus– گفتگو و نظرات سایت وردپرسی

Disqus- گفتگو و نظرات سایت وردپرسی 
Disqus- گفتگو و نظرات سایت وردپرسی

این افزونه جایگزینی کشویی برای سیستم کامنت‌گذاری استاندارد وردپرس است. ارائه طیف وسیعی از گزینه‌های ورود، دکمه‌های اشتراک‌گذاری، حفاظت از هرزنامه، برچسب‌گذاری کاربر، و ویژگی‌های مفیدتر در این افزونه وجود دارد. اگر نظرات وردپرس را نسبتاً ضعیف می‌بینید، Disqus بسیار توصیه می‌شود.

نظرات انجمن LiveFyre

یکی دیگر از سیستم‌های جایگزین کامل نظرات LiveFyre است و این مزیت را دارد که می‌تواند مکالمات مربوط به پست شما را از شبکه‌های اجتماعی استخراج کند. در این افزونه یک ویرایشگر متن بسیار خوب و امکان درج فیلم یا تصاویر وجود دارد.

پست خودکار در توییتر NextScripts

اگر یک حساب توییتر دارید و آرزو می‌کنید همه پست‌های جدید شما به‌طور خودکار به آنجا ارسال شوند، پس شما به این افزونه رایگان احتیاج دارید.

DiggDigg دکمه های اشتراک گذاری در وردپرس

 

DiggDigg دکمه های اشتراک گذاری در وردپرس
DiggDigg دکمه های اشتراک گذاری در وردپرس

ساده ترین و جذاب ترین راه برای افزودن مجموعه ای از دکمه‌های اشتراک گذاری اجتماعی شناور به سایت شما این افزونه است.

PollDaddy افزونه ایجاد نظرسنجی

نظرسنجی از خوانندگان خود را با یک نظرسنجی چند گزینه ای انجام دهید یا از آنها بخواهید به پست‌ها یا محصولات امتیاز دهند. PollDaddy همه این امکانات را دارد و کاملا رایگان است.

 

بهترین افزونه‌های وردپرس برای مدیریت عملکرد اصلی وردپرس

این افزونه‌ها برخی از موارد اساسی را در مورد نحوه عملکرد وردپرس بهینه می‌کنند. در استفاده از آن‌ها مراقب باشید و هر چیزی را که متوجه نمی‌شوید که چیست و چه کاربردی دارد، نصب نکنید.

افزونه بدون اصلاح (No Revisions)

عنوان گویای همه چیز است. این امر وردپرس را از تولید کپی پست هر بار که قسمت کوچکی را به روز می‌کنید، متوقف می‌کند. همین عملکرد را می‌توانید با تغییر فایل wp-config.php توسط خودتان داشته باشید.

افزونه وردپرسی فیلدهای سفارشی پیشرفته

فیلدهای سفارشی راهی قدرتمند برای تبدیل وردپرس به هر چیزی که می‌خواهید است. به طور پیش فرض، شما فقط یک لیست ساده از کلیدهای داده و مقادیر دریافت می‌کنید. با استفاده از این افزونه، می‌توانید فرم‌های ویژه ای ایجاد کنید تا ورودی‌های متا اضافی را معنی دار کنید.

پلاگین FD Feedburner

وردپرس فیدهای RSS را بدون هیچ زحمتی برای کل سایت شما فراهم می‌کند، اما با وجود هزاران کاربر که هر روز سایت شما را برای به روز رسانی پینگ می‌کنند، این می‌تواند به سرعت به یک گلوگاه عملکرد تبدیل شود. Feedburner یک سرویس رایگان گوگل است که فید شما را در حافظه پنهان نگه می‌دارد و ترافیک را بدون ایجاد مزاحمت برای سایت شما مدیریت می‌کند. افزونه FD Feedburner تضمین می‌کند که به هر کسی که در سایت شما اشتراک دارد، به طور خودکار URL فید ذخیره‌شده Feedburner داده می‌شود.

JetPack

بسیاری از ویژگی‌های تیم پشتیبان خود وردپرس، همگی در یک افزونه مفید قرار گرفته‌اند که شامل آمار، کارت‌های شناور گراواتار، چک‌کننده دستور زبان، ویجت توییت‌های اخیر و موارد دیگر است. JetPack را برخی از کاربران دوست دارند. اما باید بدانید که سرعت سایت شما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، بنابراین مطمئن شوید که می‌خواهید از آن استفاده کنید و ارزشش را دارد.

فرم تماس ایمن و سریع

روشی سریع برای افزودن یک فرم تماس ایمن با کپچا می‌باشد و حتی شامل یک زمان‌بندی جلسات است. تنظیمات زیادی برای سفارشی کردن وجود دارد، اما پیش‌فرض‌ها برای بیشتر افراد مناسب باشند.

مدیریت اعضا در وردپرس

اگر می‌خواهید محتوای خود را به سطوح خاصی از اعضا محدود کنید، این افزونه پاسخ شماست. همچنین اگر می‌خواهید مجوزهای غیراستاندارد برای مشارکت‌کنندگان یا مشترکین خود داشته باشید، می‌توانید قابلیت‌های نقش کاربر را کنترل کنید.

کنترل کننده ابزارک‌ها- Widgets Controller

گاهی اوقات نمی‌خواهید که ابزارک‌های نوار کناری یکسان در هر صفحه ظاهر شوند، Widgets Controller یک لایه منطق به ویجت‌های شما اضافه می‌کند. بنابراین می‌توانید به راحتی قوانین سفارشی سازی را برای آنچه در کجا ظاهر می‌شود، طراحی کنید.

WP Insert

WP Inser راه مناسبی برای درج کدهای تبلیغاتی در هر پست است. حتی درج محتوای میانی را بدون نیاز به کاوش در کد انجام می‌دهد.

جاسازی‌های ویدئویی سیال- (Fluid Video Embeds)

هیچ چیز پیچیده ای نیست، اما وردپرس می‌تواند در قرار دادن اندازه‌های مناسب ویدیو مشکل ایجاد کند. این پلاگین آنها را به طور مناسب مقیاس بندی می‌کند و نسبت تصویر صحیح را حفظ می‌کند. این افزونه نصب و فعال کنید.

Shortcodes Ultimate

با افزودن جعبه‌هایی از محتوای برجسته، اسپویل و برگه‌ها به پست‌های وبلاگ، علاقه بصری برای بیننده اضافه کنید. البته این افزونه تعدادی نکات برجسته بصری مفید را اضافه می‌کند که ممکن است موضوع شما شامل آنها نباشد.

Edit Flow

برای سایت‌هایی با چندین نویسنده، مدیریت گردش کار ارسال، ویرایش، زمان بندی و انتشار می‌تواند دردسرساز باشد. Edit Flow به شما امکان می‌دهد وضعیت‌های سفارشی ایجاد کنید (مانند “در انتظار تایید از جیمز!”)، هنگام تایید مقالات اعلان دریافت کنید و حتی بودجه مقاله را مدیریت کنید.

جستجوی SwiftType

این افزونه جعبه جستجوی معمولی قدیمی شما را با کادری جایگزین می‌کند که به محض شروع تایپ کردن، نتایجی را ارائه می‌دهد و از موتور جستجوی شخص ثالث بسیار بهتری نسبت به موتور پیش‌فرض وردپرس استفاده می‌کند. حتی می‌توانید به صورت دستی نتایج جستجو را برای یک درخواست خاص لغو کنید تا دقیقاً به ترتیبی که می‌خواهید ارائه کنید.

افزونه فروشگاه ساز WooCommerce

در گذشته تعداد زیادی پلاگین تجارت الکترونیک رقیب وجود داشت و واقعاً مشخص نبود که کدام یک از آن‌ها بهترین است. اکنون همه چیز تغییر کرده است. WooCommerce به خوبی از هر رقیبی جلوتر رفته است و مجموعه ای از ویژگی‌های فوق العاده را با قیمت پایین ارائه می‌دهد. افزونه‌های اضافی می‌توانند گران باشند، اما باید گفت که در واقع یک سیستم کامل و غنی است که اگر نیازهای شما انعطاف‌پذیر باشد، ممکن است به هیچ چیز اضافی نیاز نداشته باشید.

افزونه گالری وردپرس  NextGen

متأسفانه عملکردهای داخلی گالری وردپرس، مانند مدیریت رسانه هنوز کامل نشده است. اگر قرار است سایت شما متمرکز بر عکاسی باشد، کمبودها را با افزونه گالری NextGen برطرف کنید. این افزونه یک بخش کاملاً جدید با روش کاملاً جدید برای مدیریت گالری‌ها و آلبوم‌ها ایجاد می‌کند.

بهینه سازی تصاویر وردپرس با افزونه Smush.It

اکثر تصاویر بهینه سازی نشده اند؛ به این معنی که کاربران شما پهنای باند خود را برای دانلود آنها هدر می‌دهند و کل زمان بارگذاری صفحه کندتر است. Smush.It رایگان است. سرویسی که به طور خودکار تصاویر را بدون افت کیفیت بهینه می‌کند. البته ممکن است با تصاویر بیشتر از 1 مگابایت مشکل داشته باشد، اما همچنان بهترین راه حل موجود است و امیدواریم اکنون که wpmudev توسعه را در دست گرفته است، برطرف شود.

بهترین افزونه‌های وردپرس متفرقه

Print Friendly and PDF Button افزونه ساخت PDF از محتوا برای پرینت

Print Friendly and PDF Button افزونه ساخت PDF از محتوا برای پرینت
Print Friendly and PDF Button افزونه ساخت PDF از محتوا برای پرینت

همه تم‌ها برای چاپ ایده آل نیستند. این افزونه را نصب کنید تا به طور خودکار نسخه‌های PDF و چاپگر پسند را با استفاده از سرویس PrintFriendly رایگان بسازید.

Leaflet Maps افزونه نمایش نقشه برای وردپرس

Leaflet Maps افزونه نمایش نقشه برای وردپرس
Leaflet Maps افزونه نمایش نقشه برای وردپرس

هنگام کار با مشاغل کوچک، یکی از رایج ترین درخواست‌ها اضافه کردن نقشه به صفحه است. اما راه‌های زیادی برای آن وجود دارد. استفاده از یک نقشه سفارشی شده نیز می‌تواند مفید باشد. Leaflet Maps ساده و رایگان است. با هر منبع داده نقشه‌ای که فکر کنید کار می‌کند. نشانگرهای سفارشی را با عکس‌ها تعریف یا از بین طیف گسترده ای از نمادهای موجود انتخاب کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس