آشنایی با وردپرس مدیریت شده و اجرای سی پنل بر روی هاست وردپرس

cPanel یک رابط مبتنی بر لینوکس است که به عنوان کنترل پنل استفاده می‌شود. در ادامه به آشنایی با وردپرس مدیریت شده می‌پردازیم.

45
0
0 آشنایی با وردپرس مدیریت شده و اجرای سی پنل بر روی هاست وردپرس

cPanel یک رابط گرافیکی آنلاین مبتنی بر لینوکس (GUI) است که به عنوان یک کنترل پنل برای ساده سازی مدیریت وب سایت و سرور استفاده می‌شود. cPanel به شما امکان می‌دهد وب سایت‌ها را منتشر کنید، دامنه‌ها را مدیریت کنید، فایل‌های وب را سازماندهی کنید، حساب‌های ایمیل ایجاد کنید و موارد دیگر. در ادامه به آشنایی با وردپرس مدیریت شده و اجرای سی پنل بر روی هاست وردپرس می‌پردازیم.

cPanel یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل‌ها در ایالات متحده است. بسیاری از شرکت‌های هاستینگ وب (فضایی که کاربر می‌تواند فایل‌های وب سایت خود را در آن قرار دهد)، cPanel را به عنوان بخشی از پکیج هاستینگشان به مشتریان عرضه می‌کنند.

cPanel دارای دو رابط است، یک رابط کاربری به نام cPanel و یک رابط مدیریت سرور به نام Web Host Manager (WHM). این ترکیب به کاربران اجازه می‌دهد وب سایت خود را مدیریت کنند و به ارائه دهندگان هاستینگ ابزارهایی برای مدیریت سرور ارائه می‌دهد.

آیا cPanel رایگان است؟

3 آشنایی با وردپرس مدیریت شده و اجرای سی پنل بر روی هاست وردپرس

cPanel رایگان نیست زیرا یک اپلیکیشن شخص ثالث (برنامه‌ای که نه شما ساخته‌اید و نه شرکت طرف حساب شما) است. با این حال، اکثر ارائه دهندگان هاستینگ بدون هیچ هزینه اضافی cPanel را در برنامه‌های هاستینگ خود قرار می‌دهند. برخی از ارائه دهندگان هستند که cPanel را در سال اول رایگان ارائه می‌دهند و سپس در سال‌های بعد هزینه‌ای برای آن دریافت می‌کنند.

در سال ۲۰۱۹، cPanel قیمت خود را افزایش داد و بسیاری از شرکت‌های هاستینگ وب به دنبال این هستند که به جای cPanel از سایر کنترل پنل‌های وب سایت استفاده کنند.

نحوه ورود به cPanel

شما می‌توانید با استفاده از قسمت نوار آدرس مرورگرتان به cPanel خود وارد شوید. آدرس وب سایت خود را وارد کنید و سپس دو نقطه (:) و سپس 2083 را وارد کنید. دسترسی به cPanel شما به این صورت httpss://yoursite.com:2083 خواهد بود.

همچنین می‌توانید با تایپ /cpanel بعد از آدرس وب سایتتان، وارد cPanel خود شوید. اگر از این روش برای ورود به cPanel خود استفاده می‌کنید، به این شکل است: httpss://yoursite.com/cpanel.

اگر وب سایت جدیدی دارید و سوابق DNS هنوز در سرور منتشر نشده است، می توانید به جای آن از آدرس IP استفاده کنید. دسترسی به cPanel از طریق IP به صورت زیر است: httpss: //10.10.10: 2083.

اگر برای ظاهر شدن رابط cPanel به زبان دیگر نیاز دارید، زبان خود را از لیست پایین صفحه ورود به سیستم cPanel انتخاب کنید.

قبل از ورود به cPanel، نشانه گذاری صفحه cPanel خود ممکن است مفید باشد، و به این ترتیب بعداً می‌توانید به راحتی به آن بازگردید.

پس از ورود به صفحه ورود به سیستم cPanel، یوزرنیم و پسورد خود را وارد کرده و روی دکمه ورود به سیستم کلیک کنید. سپس، به کنترل پنل وب سایت خود هدایت می‌شوید که در آن تمام تنظیمات را مشاهده خواهید کرد.

بهترین گزینه‌های هاست cPanel

4 آشنایی با وردپرس مدیریت شده و اجرای سی پنل بر روی هاست وردپرس

انتخاب بهترین هاست cPanel برای پاسخگویی به نیازهای وب سایت وردپرسی شما بسیار موضوع مهمی است. شما باید دقت کنید که یک هاست وب بر اساس قابلیت اطمینان، عملکرد، پشتیبانی مشتری، ویژگی‌ها و قیمت آنها انتخاب کنید.

بهترین هاست‌های وب که از cPanel استفاده می‌کنند عبارتند از:

  • Bluehost یکی از بزرگ‌ترین و با رتبه برتر در میان ارائه دهندگان هاستینگ است که از cPanel استفاده می‌کند. Bluehost بسیار مورد تایید و یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هاستینگ وب است. آنها نصب خودکار وردپرس، دامنه رایگان و گواهی SSL و پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته را ارائه می‌دهند. وردپرس به طور رسمی آنها را به عنوان ارائه دهنده هاستینگ توصیه می‌کند.
  • HostGator نیز از cPanel استفاده می‌کند و به عنوان هاست میلیون‌ها دامنه فعالیت می‌کند. این یکی از محبوب‌ترین ارائه دهندگان هاستینگ وب در صنعت است. HostGator تنها با یک کلیک نصب وردپرس، زمان آماده به کار بودن %۹۹/۹ و پشتیبانی شبانه روزی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. ما HostGator را به عنوان یکی از بهترین ارائه دهندگان هاستینگ وب برای مشاغل می‌شناسیم.
  • GreenGeeks به یک هاست وب شناخته شده تبدیل شده است که از cPanel استفاده می‌کند. GreenGeeks همچنین دارای نصب وردپرس با یک کلیک، انتقال رایگان سایت، CDN رایگان و پشتیبانی عالی است. GreenGeeks سازگار با محیط زیست است و هاست بیش از ۵۰۰۰۰۰ وب سایت را بر عهده دارد.

هاستینگ وردپرس مدیریت شده چیست؟

2 آشنایی با وردپرس مدیریت شده و اجرای سی پنل بر روی هاست وردپرس

 

هاستینگ وردپرس مدیریت شده یک محیط هاستینگ است که مخصوص وب سایت‌های وردپرس است. هاستینگ وردپرس مدیریت شده سطح بالاتری از عملکرد، امنیت و پشتیبانی را ارائه می‌دهد.

وب سایت‌های وردپرس با استفاده از هاستینگ مدیریت شده سریع‌تر بارگیری می‌‌شوند، به طور خودکار آپدیت می‌شوند، بک آپ‌های روزانه دارند و از پشتیبانی متخصصان وردپرس برخوردارند. هاستینگ وردپرس مدیریت شده هزینه بیش‌تری دارد زیرا ارائه دهنده هاستینگ فضای وب سایت را مدیریت می‌کند.

آیا باید از پلتفرم وردپرس مدیریت شده استفاده کنید؟

اگر به دنبال انتخاب بهترین برنامه هاستینگ هستید یا نمی‌‌دانید که آیا هاستینگ وردپرس مدیریت شده برای شما مناسب است یا خیر، پاسخ ساده است.

اگر تازه می‌خواهید به راه اندازی یک وبلاگ فکر کنید یا یک فرد مبتدی هستید، پس نیازی به هاستینگ وردپرس مدیریت شده ندارید.

هاستینگ وردپرس مدیریت شده برای مشاغل کوچک یا متوسط ​​یا وبلاگ‌هایی که از قبل تعداد زیادی بازدیدکننده دارند، انتخاب خوبی است.

مشاغل و وبلاگ‌های محبوب که دارای ترافیک زیادی هستند بیش‌ترین سود را از برنامه وردپرس مدیریت شده می‌برند. که آنهم به این دلیل است که مشاغل و وب سایت‌های محبوب باید روی ارائه خدمات و محتوا به مشتریان تمرکز کنند، بنابراین آنها به یک وب سایت بدون دردسر و با عملکرد بالا نیاز دارند.

cPanel در هاستینگ وردپرس مدیریت شده در کجا قرار دارد؟

آشنایی با وردپرس مدیریت شده و اجرای سی پنل بر روی هاست وردپرس

شما cPanel را در یک حساب وردپرس مدیریت شده پیدا نخواهید کرد، زیرا هاست وب وظایف اصلی هاستینگ وب را بر عهده می‌گیرد.

هاستینگ وردپرس مدیریت شده شامل نصب وردپرس، مدیریت کشینگ (ذخیره کردن داده‌ها در حافظه کش) در سطح سرور، ایجاد بک آپ از وب سایت شما و مدیریت آپدیت‌های اصلی وردپرس است.

شرکت‌های هاستینگ مدیریت شده مانند WP Engine و Liquid Web به جای cPanel اختصاصی از کنترل پنل‌های خود استفاده می‌کنند.

بسیاری از ارائه دهندگان هاست وب سعی می‌کنند به جای استفاده از cPanel، از یک رابط کاربری سفارشی سازی شده استفاده کنند تا هزینه‌ها را کاهش داده و تجربه مشتری یکپارچه‌تری را ارائه دهند.

حال که با وردپرس مدیریت شده آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس