معرفی خودرو مونرو MK_1 پیکاپ

38
0
خودرو مونرو MK_1 پیکاپ

شرکت Munro Vehicles، یک استارت‌آپ مربوط به خودروهای الکتریکی است، که در اسکاتلند تاسیس شده. این شرکت دومین محصول خود را با نام پیکاپ MK_1 در نمایشگاه Fully Charged Live North 2023 معرفی کرد. در این پست به معرفی معرفی خودرو مونرو MK_1 پیکاپ می پردازیم.

معرفی خودرو مونرو MK_1 پیکاپ

پس از معرفی مونرو MK_1 شاسی بلند در دسامبر ۲۰۲۲، این شرکت اکنون در حال گسترش خط تولید خودروهای الکتریکی 4x4s است. مونرو MK_1 پیکاپ یک خودروی بسیار توانمند و کاربردی است و این محصول برای مشتریانی مناسب است، که در بخش‌های چالش‌برانگیز و سخت، مانند معدن، ساخت و ساز، تاسیسات و .‌‌.. کار می‌کنند.

نسخه پرفورمنس آن با رنگ بدنه زرد رونمایی شد که تا قسمت درهای عقب، بسیار شبیه به نسخه تراک آن است. بعد از درهای عقب، به جای محفظه بار بسته، یک فضای بار باز دیده می‌شود. البته فضای بار آن آنقدرها بزرگ نیست؛ اما مونرو می‌گوید که ظرفیت آن به ۱۰۵۰ کیلوگرم می‌رسد.

مدل پرفورمنس می‌تواند تا ۳۵۰۰ کیلوگرم را بکشد. بنابراین می‌توان از آن در مزرعه، ساخت و ساز و امدادرسانی کمک گرفت.

درست همانند نسخه شاسی بلند، پیکاپ MK_1 نیز به باتری ۸۲.۴ کیلووات‌ساعتی مجهز شده است. این باتری ظرفیت پیمایش ۳۰۵ کیلومتری را ارائه می‌دهد که برای ۱۶ ساعت آفرود مناسب است. مونرو می‌گوید که این باتری با شارژر ۱۰۰ کیلوواتی DC می‌تواند در مدت زمان ۳۶ دقیقه از ۱۵ به ۸۰ درصد برسد.

خودرو مونرو MK_1 پیکاپ
خودرو مونرو MK_1 پیکاپ

پیشرانه تمام الکتریکی این پیکاپ در نسخه پرفورمنس، ۳۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو شتاب ۴.۹ ثانیه‌ای را رقم می‌زند. علاوه بر آن، مونرو یک پیشرانه ۲۹۵ اسب‌بخاری را نیز ارائه می‌دهد.
تمامی نسخه‌های مونرو طبق پلتفرم بدنه روی قاب ساخته شده‌اند و سیستم 4×4 با قفل مرکزی استاندارد، قفل دیفرانسیل جلو و عقب اختیاری و جعبه انتقال دو سرعته دارند. فاصله این پیکاپ از سطح زمین برابر ۴۸۰ میلی‌متر است و می‌تواند در آب تا عمق ۸۰۰ میلی‌متر حرکت کند.

شروع قیمت پیکاپ مونرو، همانند نسخه تراک آن بوده و برابر ۶۲ هزار دلار است. این شرکت ادعا می‌کند که تحویل محصول از اواخر سال جاری انجام می‌شود. مونرو همچنین گفته که بیش از ۲۰۰ سفارش را برای پیکاپ و شاسی بلند MK_1 ثبت کرده است.

طبق گفته این شرکت، ساخت این سفارشات تا یک سال و نیم زمان می‌برد و این بدان معناست که قصد دارد تنها ۱۳۰ دستگاه خودرو در سال تولید کند.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس