بررسی و معرفی خودرو هاوال H-Dog

51
0
خودرو هاوال H-Dog

سری محصولات dog از شرکت هاوال به واسطه ظاهر جعبه‌­ای و توانایی بیراهه‌نوردی شناخته می­‌شوند. پس از دو مدل بیگ‌داگ و کول‌داگ، به زودی عضو تازه‌­ای به نام خودرو هاوال H-Dog هم به این خانواده وارد خواهد شد، چراکه شرکت هاوال نسخه پلاگین-هیبرید از مدل H-Dog را در نمایشگاه گوانگژو 2022 به معرض نمایش درآورده است.

خودرو هاوال H-Dog

خودرو هاوال H-Dog
خودرو هاوال H-Dog

این خودرو برای جلب توجه جوانان علاقمند به طبیعتگردی طراحی شده و براساس اعلام رسانه­‌های چینی، احتمال دارد که تحت یکی از اسامی عجیب Hound Dog ،Thunder Dog یا Lightning Dog وارد بازار شود.

طراحی هاوال H-Dog

فرم جعبه‌­ای بدنه هاوال H-Dog با چراغ‌های دایره­‌ای جلو و اجزای مستطیلی جلوپنجره، شاسی‌­بلندهای قدیمی را به یاد می‌­آورد. زمینه آبی رنگ نشان HAVAL در جلوپنجره، از هویت این خودرو به عنوان یک پلاگین-هیبرید خبر می‌دهد.

در نمای عقب هم با فرم دایره‌­ای چراغ‌ها مواجه هستیم، هرچند که این بخش تاحدی به محصولات اینفینیتی در سال‌های گذشته شباهت دارد.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای هاوال H-Dog به ترتیب 4.705، 1.908، 1.78 و 2.81 متر اعلام شده، که روی رینگ‌های 18 یا 19 اینچ با تایرهای 235/65R18 یا 235/60R19 استوار شده است.

کابین هاوال H-Dog

خودرو هاوال H-Dog
خودرو هاوال H-Dog

فضای کابین هاوال H-Dog با تاثیر از دو مدل قبلی سری dog و با خطوط مستقیم طراحی شده است و مواردی شامل دو نمایشگر دیجیتال و فرمان سه شاخه را به همراه دارد.

مشخصات فنی هاوال H-Dog

هاوال H-Dog پلاگین-هیبرید به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و یک موتور برقی مجهز شده است، که در مجموع 326 اسب‌­بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این خودرو قرار می­‌دهد. شعاع حرکتی هاوال H-Dog پلاگین-هیبرید در حالت کاملاً برقی بین 50 تا 150 کیلومتر اعلام شده است.

این سامانه می‌­تواند به هر دو صورت موازی و سری عمل نماید بدین صورت که در سرعت کم، تنها موتور برقی در مدار قرار می‌گیرد ولی با افزایش سرعت، نیروی پیشرانه درون­‌سوز به محور جلو منتقل خواهد شد.

خروجی پیشرانه از طریق سامانه چهارچرخ محرک الکترونیکی، قفل دیفرانسیل هر دو محور و 9 حالت رانندگی به چرخ‌ها ارسال می‌­شود.

خودرو هاوال H-Dog
خودرو هاوال H-Dog

نسخه بنزینی از هاوال H-Dog به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 238 اسب‌­بخار قدرت و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز شده و در دو نسخه دیفرانسیل-جلو یا چهارچرخ محرک قابل سفارش است.

هاوال H-Dog با بدنه­‌ای عضلانی و رینگ‌های 19 اینچی، روی پلتفرم ماژولار L.E.M.O.N. شکل گرفته و در نسخه پایه به صورت دیفرانسیل-جلو عرضه می­‌شود. زوایای حمله و خروج به ترتیب 24 و 30 درجه و عمق غوطه‌­وری هم 56 سانتی‌متر اعلام شده است، که در کنار دیفرانسیل BorgWarner و 9 حالت رانندگی آفرود، می­‌تواند نویدبخش توانایی مناسب در بیراهه‌­نوردی باشد.

bama

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس