معرفی سرور مجازی ابر آروان و مهم‌ترین ویژگی‌های آن

57
0
سرور مجازی ویندوز ابر آروان

سرور مجازی، یکی از محبوبت‌ترین سرویس‌های میزبانی وب است که روزبه‌روز مورد استقبال کسب‌وکارهای بیش‌تری قرار می‌گیرد. در این مطلب به معرفی سرور مجازی و برخی از مهم‌ترین کاربردهای آن می‌پردازیم و به چند پرسش رایج درباره سرورهای مجازی پاسخ می‌دهیم.

سرور مجازی چیست؟

سرورهای مجازی یا Virtual Private Server، که با مخفف VPS شناخته می‌شود، با استفاده از فناوری مجازی‌سازی بر روی یک سرور فیزیکی اختصاصی ایجاد می‌شوند. در این سرویس میزبانی، برخلاف هاست اشتراکی که منابع به‌شکل مشترک بین کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد، به هر کاربر منابع خصوصی مجزا، اختصاص داده می‌شود. با در اختیار داشتن فضای ذخیره‌سازی، RAM و CPU اختصاصی، دیگر با مصرف بیش‌از اندازه دیگر وب‌سایت‌های سرور، عملکرد وب‌سایت شما مختل نمی‌شود. ویژگی ارزشمند دیگری که در معرفی سرور مجازی برای بسیاری از مدیران کسب‌وکارها اهمیت دارد، توجه به مقیاس‌پذیری بالای سرور مجازی در افزایش و کاهش منابع به اندازه مورد نیاز با چند کلیک ساده است.

مهم‌ترین کاربرد سرور مجازی چیست؟

سرورهای مجازی به‌واسطه مزایای ارزشمند بسیاری که ارایه می‌کنند، کاربردهای متعددی دارند. ما در ادامه تعدادی از رایج‌ترین کاربردهای سرور مجازی را بررسی می‌کنیم.

میزبانی وب

رایج‌ترین کاربرد سرور مجازی در میزبانی وب‌سایت‌های پویا و درحال رشد است. در سرور مجازی شما بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های بالای سرور اختصاصی، می‌توانید از مزایای اختصاص منابع کاملن خصوصی بهره‌مند شوید. هم‌چنین با توجه به مزیت مقیاس‌پذیری بالای VPSها، همیشه این امکان را دارید تا در برخی شرایط و زمان‌های خاص، مانند بازه‌های زمانی اجرای کمپین‌های تبلیغاتی، که ترافیک ورودی به سایت افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند، ظرفیت منابع مورد نیازتان را افزایش دهید و پس از اجرای کمپین به حالت قبل برگردانید. این امکان منجر به صرفه‌جویی بالایی در هزینه‌ها و هم‌چنین سهولت در مدیریت منابع مورد نیاز می‌شود.

فضای ذخیره‌سازی فایل‌های بکاپ

دومین کاربرد سرور مجازی، فضایی برای نگهداری اطلاعات و ذخیره‌سازی فایل‌های پشتیبان است. اگر نیاز دارید از پایگاه داده وب‌سایت‌تان به‌طور مداوم بکاپ بگیرید، سرور مجازی مناسب‌ترین گزینه برای نگهداری فایل‌های پشتیان است.

میزبانی اپلیکیشن‌های بازی

استقبال روزافزون از بازی‌های آنلاین، نیاز به دسترسی به منابع قدرتمند سخت‌افزاری و اینترنت پرسرعت را افزایش داده است. و سرورهای مجازی یکی ار بهترین سرویس‌های میزبانی بازی‌های آنلاین هستند.

کاربرد VPS برای تست و توسعه نرم‌افزار

VPSها درتست کدهای برنامه‌نویسی و پیاده‌سازی برنامه‌های نرم‌افزاری کاربردهای موثری دارند سرورهای مجازی با میزبانی پروژه به‌شکل یک‌پارچه، این امکان را در اختیار تیم‌های فنی قرار می‌دهند تا از مکان‌های مختلف به کدها و برنامه‌ها دسترسی داشته باشند و به‌شکل اشتراکی روند پیشرفت پروژه و تست‌های مختلف آن را ببینید.

علاوه‌بر موارد گفته‌شده، برخی از وب‌سایت‌های ارایه‌ی موزیک و ویدیو، از سرور مجازی به‌عنوان هاست دانلود و برخی به‌عنوان سرویس ایمیل، برای ارسال انبوه ایمیل‌هایشان استفاده می‌کنند.

کنترل پنل سرور مجازی

کنترل پنل سرور مجازی، یک نرم‌افزار است که روی سیستم‌عامل نصب می‌شود. کنترل پنل VPS به کاربران این امکان را می‌دهد تا در یک رابط گرافیکی ساده‌تر سرور خود را مدیریت کنند.

از نظر فنی شما می‌توانید بدون استفاده از کنترل‌پنل هم سرور مجازی را مدیریت کنید، با‌این‌حال، این نرم‌افزار نیاز به تخصص بالای فنی را کم‌رنگ کرده و باعث صرفه‌جویی بسیاری در زمان می‌شود. در کنترل‌پنل سرور مجازی، شما امکان مدیریت موارد متعددی مانند ایمیل‌ها، فایل‌ها، پایگاه‌داده‌ها، اپلیکیشن‌های کاربردی و بسیاری موارد دیگر را در اختیار دارید.

البته با‌وجود شباهت‌های عملکردی، همه کنترل‌پنل‌های VPS یکسان نیستند. آن‌ها ممکن است در ویژگی‌های ارایه‌شده، قیمت و حتا پلتفرم‌هایی که می‌توانند روی آن‌ها اجرا شوند، متفاوت باشند. در‌این‌میان، برخی کنترل‌پنل‌ها مانند Cpanel و Pleskبین کاربران رواج بیش‌تری دارند.

بدون شک، CPanel شناخته‌شده‌ترین نام در میان کنترل پنل‌های میزبانی وب است. این پلتفرم که در سال 1996 طراحی و منتشر شد، در طول سال‌ها دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای قرار گرفت. سی‌پنل، یکی از کاربرپسندترین طراحی‌های رابط کاربری را ارایه می‌دهد و کاربران به‌آسانی می‌توانند مدیریت وب‌سرورشان به‌شکل متمرکز به‌دست بگیرند. این ویژگی‌ها باعث‌شده تا سی‌پنل، بیش از 93 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته باشد.

کنترل‌پنل Plesk نیز به‌عنوان یکی دیگر از کنترل‌پنل‌های محبوب میزبانی وب شناخته می‌شود. پلسک در ابتدا بین کاربران سرویس‌های مبتنی بر ویندوز محبوب بود. اما امروزه این پلتفرم برای سیستم‌عامل‌های لینوکس نیز در دسترس است و ویژگی‌های جامع مدیریت هاست را ارایه می‌دهد.

سرورهای مجازی کجا قرار دارند؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام خرید سرور مجازی باید به آن توجه داشته باشید، موقعیت جغرافیایی سرور مجازی است که در بخش معرفی سرور مجازی شرکت‌های ارایه‌دهنده به آن اشاره می‌کنیم. موقعیت مکانی سرور مجازی و مرکز داده‌ای که داده‌‌ها و اطلاعات شما در آن نگهداری می‌شوند پایداری، آپ‌تایم، کیفیت سرویس‌دهی و سرعت سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نتیجه به جرات می‌توان گفت که موقعیت جغرافیایی سرور می‌تواند به‌طور مستقیم در علمکرد سایت شما موثر باشد.

مناسب‌ترین انتخاب سرور مجازی با توجه به موقعیت جغرافیایی آن، بستگی به عوامل متعددی دارد. با این‌حال، یکی از مهم‌ترین آن‌ها، محل حضور کاربران نهایی شما است. مسافت کم‌تر بین سرور میزبان و کاربر نهایی به‌معنای سرعت انتقال بالاتر و در نتیجه عملکرد بهتر وب‌سایت شما خواهد بود. برای مثال، اگر مخاطب و کاربران نهایی وب‌سایت شما در ایران هستند، انتخاب سرور مجازی ایرانی، از جنبه‌های متعدد، گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

سرعت اینترنت در سرور مجازی چه نقشی دارد؟

سرعت سرور مجازی از موارد دیگری است که در انتخاب کاربران تاثیرگذار است. عوامل متعددی روی سرعت سرور مجازی تاثیرگذار است. برای نمونه سخت‌افزار قدرتمند سرور فیزیکی مبدا، سیستم ذخیره‌سازی، پهنای باند مناسب، نزدیکی محل سرور فیزیکی به محل جغرافیایی کاربر نهایی، سیستم‌عامل، کنترل‌پنل مناسب و هم‌چنین سرعت اینترنت هریک تاثیر چشم‌گیری را در سرعت نهایی سرور مجازی ایفا می‌کنند. هم‌چنین استفاده از پروتکل‌های جایگزینی مانند UDP نیز در سرعت نهایی بسیار موثر هستند.

شما برای افزایش نرخ فروش کسب‌وکارتان باید در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات خود را در اختیار مخاطب بگذارید، به زبان‌ ساده‌تر هرچه سایت شما با سرعت بالاتری برای کاربر نمایش داده شود شانس فروش بیش‌تری نصیب‌تان می‌شود، علاوه بر این در نتایج جست‌وجوی گوگل هم رتبه‌های بهتری را کسب می‌کنید. با مطالعه‌ی مقاله‌ی UDP چیست، می‌توانید با یکی از موثرترین روش‌های افزایش سرعت سایت آشنا شوید.

توجه داشته باشید سرعت اینترنت خودتان نیز در سرعت سرور مجازی بسیار تاثیرگذار است. چراکه شما از راه دور، به سرور مجازی‌ متصل می‌شوید و RDP از اینترنت، برای ایجاد یک اتصال پایدار و سریع به VPS استفاده می کند. بنابراین اگر اینترنت شما کند باشد، با وجود در اختیار داشتن سرور مجازی پرسرعت، نمی‌توانید از اتصال پایدار و پرسرعتی را تجربه کنید.

مانیتورینگ سرور مجازی

سرورهای مجازی باوجود ویژگی‌ها و مزایای ارزشمند بسیار، همانند دیگر سیستم‌ها، برای ارایه عملکردی بالا و بهینه، نیازمند مانیتورینگ هستند. در سرورهای مجازی، بخش قابل‌توجهی از نرم‌افزارها، پایگاه‌های داده و سرویس‌های شبکه‌ای بر روی محیط مجازی‌سازی‌شده قرار دارند. بنابراین عملکرد صحیح این محیط، که شامل سرور فیزیکی مبدا و ماشین‌های مجازی می‌شود، اهمیت بسیار بالایی دارد.

با توجه به اهمیت مانیتورینگ سرور مجازی‌، مدیر فناوری اطلاعات شرکت یا سازمان‌ وظیفه دارد، 24 ساعته از صحت عملکرد زیر ساخت‌های سرور مجازی اطمینان حاصل کند. این درحالی‌است که بهترین شرکت‌های ارایه‌دهنده سرور مجازی در دنیا، به‌شکل اتوماتیک، مانیتورینگ را برعهده می‌گیرند و تمام داده‌ها را به‌شکل پیوسته مانیتور می‌کند و نتایج را در قالب گزارش‌های تصویری به شما ارایه می‌دهد.

بهترین سرورهای مجازی ایران

در حال حاضر، بهترین سرورهای مجازی که می‌توانید برای ارایه خدمت به کاربران ایرانی، با بالاترین سرعت و بیش‌ترین سطح عملکردی استفاده کنید، سرورهایی هستند که مراکز داده و محل سرور فیزیکی داخل ایران است. با استفاده از سرورهای مجازی ایران، به‌دلیل نزدیکی موقعیت جغرافیایی سرور فیزیکی و کاربر، سرعت وب‎سایت شما افزایش محسوسی خواهد داشت و عملکرد و پایداری بیشتری را تجربه خواهد کرد.

معرفی سرور مجازی ابر آروان

ابرآروان به‌عنوان ارایه‌دهنده بهترین سرور مجازی در ایران، علاوه بر مزایای عمومی سرورهای مجازی، ویژگی‌ها و امکانات فراتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سرور مجازی ابرآروان، به شما این امکان را می‌دهد تا با تنظیم مجموعه قوانین روی فایروال یا ایجاد شبکه‌ی خصوصی در سرور مجازی ویندوز، امنیت وب‌سایت‌تان را افزایش دهید. یا با پیکربندی شبکه، سرور مجازی ویندوز خود را بر اساس نیازتان در شبکه‌های عمومی یا خصوصی تعریف کنید. هم‌چنین شما می‌توانید اندازه‌ی ابرک‌ها و منابع سرویس میزبانی‌تان را به‌آسانی ارتقا دهید. مزایای سرور مجازی ابر آروان به‌پایان نرسیده است. برای اطلاع از دیگر ویژگی‌های این سرویس محبوب، می‌توانید وارد وب‌سایت ابر آروان شوید و در چند گام ساده، خرید سرور مجازی ویندوز خود را کامل کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس