پلتفرم Opense چیست و چگونه کار می کند ؟

24
0
پلتفرم Opensea

پلتفرم Opense یکی از بزرگ‌ترین بازارهای NFT است، اگر علاقمند به کسب اطلاع در مورد این بازار هستید و یا می خواهید در آن به فعالیت بپردازید، در ادامه این راهنما همراه ما باشید تا با این بازار بیشتر آشنا شویم و جنبه های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم. این روزها بازارهای توکن های غیرقابل تعویض (NFT) در همه جا در حال ظهور هستند. اگر به NFT ها علاقه‌مند هستید، چندین بازار NFT وجود دارد که می توانید از آنها برای خرید، فروش یا حتی برش NFT استفاده کنید. با این حال، قبل از آن که فعالیت خود را در این عرصه آغاز نمایید، باید بدانید که بازارهای NFT چگونه کار می کنند تا بتوانید از آنها به طور مؤثر استفاده کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید به پلتفرم Opense، یکی از بازارهای پیشرو NFT نگاهی بیندازیم و با این بازار بیشتر آشنا شویم. 

پلتفرم Opensea چیست ؟

پلتفرم Opensea
پلتفرم Opensea

Opensea اولین بازار غیرمتمرکز NFT است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار ساخته شده بر روی بلاک چین نیز به شمار می رود. شما می توانید از OpenSea و قابلیت هایی که این بازار در اختیار شما قرار می دهد، برای خرید یا فروش NFT و ایجاد مجموعه NFT خود استفاده کنید. اگرچه ممکن است در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسد، اما OpenSea در واقع یک پلت فرم ساده است که استفاده از آن نیاز به دانش خاصی ندارد و هر کسی می تواند از آن استفاده کند.

این بازار در ابتدا به عنوان بازاری برای CryptoKitties مورد استفاده قرار می گرفت،  CryptoKitties که جزو اولین برنامه های غیرمتمرکز (DApps) در بلاک چین اتریوم بودند. اما OpenSea اکنون به بازاری برای NFT ها از جمله آثار هنری دیجیتال و آیتم های بازی و موسیقی تبدیل شده است. خوب است بدانید که این پلتفرم چندین بار هک شده است و طی آن NFT هایی به ارزش هزاران دلار به سرقت رفته اند. با این وجود، همچنان قابل اعتمادترین پلتفرم برای استخراج و تجارت NFT است. از آنجایی که این بازار مبتنی بر بلاک چین اتریوم است، برای اینکه بتوانید در OpenSea فعالیت داشته باشید و از آن استفاده کنید، باید از کیف پول اتریوم استفاده نمایید. کیف پول هایی که پلتفرم OpenSea از آنها پشتیبانی می کند شامل کیف پول هایی مانند MetaMask، Coinbase، Trust Wallet، MyEtherWallet و بسیاری دیگر می شود. همچنین این بازار بزرگ NFT از چندین بلاک چین مانند Polygon (MATIC) و Klaytn (KLAY) پشتیبانی می ‌کند تا بتواند علاوه برای ارایه قابلیت های مربوط به اتریوم، امکانات گسترده تری را به کاربران خود ارایه دهد. علاوه بر این، بیش از 200 گزینه پرداخت از جمله پرداخت با استیبل کوین ها در این پلتفرم وجود دارد. همه روش های پرداخت مربوط به ارزهای دیجیتال و یا روش های رمز نگاری شده هستند. برای این که بتوانید در این وب سایت فعالیتی اعم از خرید، فروش و ایجاد NFT ها داشته باشید در گام اول باید اطلاعات کافی راجع به NFT ها را در اخیتار داشته باشید، بنابراین اگر هنوز نمی دانید که NFT ها چه هستند و چگونه مورد استفاده قرار می گیرند، بهتر است قبل از رفتن به  OpenSea در مورد آنها اطلاعات جامعی را در اختیار داشته باشید. 

Opensea چگونه کار می کند ؟

پلتفرم Opense
پلتفرم Opense

پلتفرم Opense برای خرید، فروش و NFT ها با استفاده از قراردادهای هوشمند استفاده می شود و یک پلتفرم غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین است. قراردادهای هوشمند طوری برنامه ریزی شده اند که اطمینان حاصل شود هیچ تقلبی در پلتفرم وجود ندارد و سازندگان می توانند توکن های خود را به هر قیمتی که مناسب می دانند بفروشند.

OpenSea از استانداردهای ERC-721 و ERC-1155 Ethereum برای تأیید مالکیت کلکسیون های دیجیتال NFT  ها استفاده می کند تا کاربران ادعای مالکیت آنچه را که به آنها تعلق ندارد نداشته باشند. اگرچه  بازار OpenSea انتقال NFT ها را تسهیل می کند، اما به طور کلی تراکنش ها مستقیماً در شبکه اتریوم بین فروشنده و خریدار انجام می شوند. از آنجایی که کارمزد تراکنش ‌های اتریوم می ‌تواند برای خیلی از افراد گران تمام شود، OpenSea اخیراً بلاک چین Polygon را برای تسهیل تراکنش‌ های سریع‌ تر و ارزان‌ تر معرفی کرده است. 

OpenSea برای چه مواردی استفاده می شود ؟

همانطور که می دانید، امروزه در جهانی زندگی می کنیم که انتقال از یک دوره فیزیکی به یک دوره دیجیتال به سرعت در حال وقوع است، پلتفرم هایی مانند OpenSea برای ایجاد و انتقال مالکیت کلکسیون های دیجیتال به حد زیادی می توانند در این زمینه مفید واقع شوند و اعتبار آثار دیجیتالی را حفظ کنند. در همین راستا، باید بدانید که OpenSea دارای ویژگی های بسیاری است که با استفاده از آنها می تواند نیازهای کاربران خود را بر طرف کند، در ادامه قصد داریم برخی از کاربردها و ویژگی های OpenSea را مورد بررسی قرار دهیم و با این بازار گسترده بیشتر آشنا شویم. 

  • ضرب NFT

در OpenSea شما به راحتی می توانید یک NFT طراحی و ایجاد نمایید و در نهایت یک مجموعه NFT راه اندازی کنید. برای انجام این کار نیازی به هیچ تجربه ای ندارید و تنها باید از چند مرحله ساده عبور کنید. شاید بهترین بخش ایجاد NFT در OpenSea این است که ضرب NFT در این بازار هیچ هزینه ای ندارد و شما می توانید هر تعداد NFT که می خواهید را در مجموعه خود ضرب کنید. اگر از کاربران آیفون هستید، می توانید روش ضرب NFT از طریق آیفون را بررسی کنید و اگر هم کاربر اندروید هستید، با امکانات زیادی در زمینه ضرب NFT برخوردار خواهید بود.NFT هایی که ایجاد می کنید می توانند هر چیزی از هنر، موسیقی، دامنه، دنیای مجازی، کارت های تجاری، کلکسیون ها و دارایی های ورزشی باشند. حتی می ‌توانید NFT‌ هایی را که به شما اعتبار ویژه ای می ‌دهند، مانند NFT‌ های اثبات حضور در کنفرانس Web3، را نیز در این بازار ضرب کنید.

  • بازار خرید و فروش NFT
پلتفرم Opense
پلتفرم Opense

OpenSea در درجه اول به عنوان یک پلتفرم برای خرید و فروش NFT شناخته می شود. طراحان و سازندگان در این بازار قطعات دیجیتالی خود را می فروشند و خریداران می توانند مستقیماً از آنها در معاملات همتا به همتا خرید کنند.  OpenSeaبیشترین فروش NFT را در بین همه پلتفرم ها دارد و سازندگان می توانند به راحتی بازارهای خود را در این پلتفرم ایجاد کنند و شروع به فروش NFT نمایند و در نهایت به کسب درآمد بپردازند.  علاوه بر خرید و فروش NFT در OpenSea، این پلتفرم دارای ویژگی است که به شما امکان می دهد بتوانید NFT ها را به سایر کاربران OpenSea هدیه دهید.

  • منبع آمار NFT
پلتفرم Opense
پلتفرم Opense

پلتفرم OpenSea منبع اصلی اطلاعات در مورد NFT ها است. اگر به دنبال آمار مربوط NFT ها هستید، OpenSea NFT Stats جایی است که می توانید داده های گردآوری شده درباره NFT ها را بر اساس میزان فروش یا فعالیت و موارد دیگر مشاهده کنید.

هزینه های OpenSea چقدر است ؟

هرکسی می‌تواند از OpenSea برای ایجاد بازار خود، خرید NFT و به اشتراک گذاشتن رایگان و فروش آنها استفاده کند. این پلتفرم برای هر فروش موفق فقط 2.5 درصد کارمزد دریافت می کند تا همه مردم بتوانند از این مزایا بهرهمند شوند. هزینه پایین OpenSea یکی از ویژگی هایی است که این بازار را از سایر بازارهای NFT متمایز می کند. علاوه بر این مورد، شما تنها نیاز دارید تا هزینه های مربوط به شبکه را برای تراکنش ها بپردازید. در صورتی که بخواهید از شبکه اتریوم استفاده نمایید، ممکن است هزینه های مربوطه بسیار سرسام آور باشند، اما هزینه ‌های استفاده از شبکه پولیگون و سایر بلاک ‌چین‌ ها به اندازه اتریوم بالا نیست.

آیا OpenSea ایمن است ؟

همانطور که قبلا ذکر شد، OpenSea چندین بار هک شده است. با این حال، این بازار همچنان قابل اعتمادترین بازار NFT در بین بازارهای فعلی در این زمینه می باشد. استفاده از قراردادهای هوشمند برای اجرای این بازار باعث شده تا دست کاری و ایجاد اختلالات مخرب توسط افراد در آن امکان پذیر نباشد، با این حال، باید از امنیت حساب خود نیز اطمینان حاصل کنید. توصیه می شود از احراز هویت دو مرحله ای و سایر اقدامات امنیتی برای حساب خود استفاده کنید تا از به خطر افتادن اطلاعات حساب خود جلوگیری کنید. در پلتفرم های غیرمتمرکز، مسئولیت امنیت معمولاً بر عهده کاربر است، بنابراین مطمئن شوید که تمامی اقدامات لازم برای حفظ امنیت را انجام خواهید داد. 

بررسی 8 مورد از مزایا و معایب OpenSea

اگرچه بازار بزرگ OpenSea دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری است، اما در این بین انتقاداتی نیز بر این بازار وارد می شود. همراه ما باشید تا با مزایا و معایب این بازار مبتنی بر بلاک پین بیشتر آشنا شویم. 

جوانب مثبت OpenSea

  • ساده و آسان برای استفاده
  • رایگان برای استفاده ی همه
  • برای فروش NFT کارمزد کم دریافت می کند
  • با ارائه چندین بلاک چین، آپشن هایی را برای فرار از هزینه های بالای اتریوم در اختیار شما قرار می دهند

معایب OpenSea

  • تمام پرداخت ها فقط به صورت رمزنگاری انجام می شود
  • شما تا زمانی که فروش کامل نشود، هزینه های ضرب را نمی دانید
  • به صورت کامل غیرمتمرکز نیست

آیا استفاده از Opensea سودمند خواهد بود ؟

اگر به NFT ها علاقمند هستید و می خواهید هرگونه فعالیتی در این زمینه داشته باشید، باید از OpenSea استفاده کنید. در حال حاضر قابل اعتمادترین پلتفرم و همچنین ارزان‌ترین پلتفرم برای این منظور است. فرقی نمی کند که تجربه ی فعالیت مرتبط با NFT ها را داشته باشید یا خیر، Opensea پلتفرمی است که می توانید به راحتی حتی به عنوان یک مبتدی از آن استفاده کنید، بنابراین دلیلی برای عدم استفاده از آن وجود نخواهد داشت. 

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس