معرفی هفت سایت آنلاین برای حل مشکلات برنامه نویسی | انجمن های توسعه دهندگان

109
0
حل مشکلات برنامه نویسی

اگر به دنبال حل یک مشکل هستید یا میخواهید با توسعه دهندگان دیگر ارتباط برقرار کنید، انجمن ها یکی از راه های ارتباطی مفید هستند. در این مقاله به معرفی هفت سایت آنلاین برای حل مشکلات برنامه نویسی می پردازیم. با ما همراه باشید.

هفت سایت آنلاین برای حل مشکلات برنامه نویسی

اگر با توسعه دهندگان دیگر تعاملی نداشته باشید، برنامه نویسی می تواند به سرعت به یک فعالیت انفرادی و خسته کننده تبدیل شود. اما پیوستن به انجمن‌های توسعه‌دهندگان می‌تواند به شما کمک کند با دیگران ارتباط داشته باشید، به روز باشید و از سایر توسعه‌دهندگان حمایت کنید.

سایت GitHub

حل مشکلات برنامه نویسی
حل مشکلات برنامه نویسی

اگر توسعه‌دهنده هستید، حتما درباره GitHub شنیده اید. گیت هاب یکی از بزرگترین انجمن های توسعه دهندگان است و بیش از 73 میلیون عضو دارد. GitHub دارای یک انجمن با اعضای کاملا فعال و حامی است که میتوانید در آن کدها را با سایر اعضا به اشتراک بگذارید. در گیت هاب می‌توانید رویدادهایی را که در نزدیکی شما اتفاق می‌افتد را پیدا کنید، سؤالات برنامه‌نویسی خود را بپرسید و در مورد خود GitHub کمک بگیرید.

در این انجمن بحث هایی در مورد موضوعات مختلف برنامه نویسی مانند زبان ها و توسعه API وجود دارد. و از قبل سؤال های مختلفی پرسیده شده است که میتوانید سوال خود در ابتدا جستجو کنید و ببینید آیا کسی قبلاً به سؤال شما پاسخ داده است یا خیر. اگر جواب سوال خود را پیدا نکردید می توانید در دسته بندی های مربوطه با برچسب های مناسب آن را پست کنید تا سایر اعضا به سوال شما پاسخ دهند. هر نشان یا رتبه در کنار اسم شخص به شما کمک می‌کنند تا مطمئن شوید که آیا شخص قابل اعتماد است یا خیر.

سایت CodeProject

حل مشکلات برنامه نویسی
حل مشکلات برنامه نویسی

CodeProject یک انجمن قوی با 15 میلیون عضو از توسعه دهندگان است. در این انجمن بوردهای مختلفی وجود دارد و به دسته های مختلف تقسیم می شوند. در بورد مربوط به مقالات، می‌توانید مقالات ارسال شده توسط اعضای انجمن را در موضوعات مختلفی مانند الگوریتم‌ها، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، زبان‌های برنامه‌نویسی و غیره بخوانید. اگر سوال شما مربوط به موضوع خاصی است میتوانید آن را در بورد پاسخ سریع بپرسید.

علاوه بر این بوردهای بحث برای توسعه دهندگان وجود دارد تا در مورد موضوعات عمیق تر بحث و گفتگو کنند و شامل برنامه نویسی جنرال، توسعه وب، توسعه موبایل، پایگاه داده و غیره است.

یک بورد جالب به نام The Lounge در این انجمن وجود دارد که مکانی برای بحث در مورد زندگی یک توسعه دهنده است. به عنوان یک عضو CodeProject، می توانید در نظرسنجی ها و مسابقات شرکت کنید، از اخبار مطلع شده و در خبرنامه مشترک شوید. بیش از 50000 نفر در CodeProject عضو فعال هستند. بنابراین این یک انجمن کاملاً فعال است.

سایت freeCodeCamp

حل مشکلات برنامه نویسی
حل مشکلات برنامه نویسی

freeCodeCamp با بیش از 8000 آموزش مکانی عالی برای یادگیری رایگان کدنویسی به صورت آنلاین است. همچنین یک انجمن عالی برای توسعه دهندگان دارد.

در freeCodeCamp انجمن هایی برای جاوا اسکریپت، HTML، CSS، Python، Project Feedback و Career Advice به زبان‌های مختلف مانند اسپانیایی، چینی، ایتالیایی و پرتغالی وجود دارد.

همچنین freeCodeCamp امتیازی برای کاربران فعال که به صورت یک نشان در کنار نام کاربر قرار میگیرد در نظر گرفته است و یک بورد امتیازات دارد. شما میتوانید با قابلیت چت روم freeCodeCamp به اتاق‌های گفتگوی رسمی این پلتفرم بپیوندید و با توسعه‌دهندگان به صورت زنده چت کنید. چندین دانشجوی freeCodeCamp و سایر توسعه دهندگان از اعضای فعال این انجمن هستند و شما میتوانید برای یادگیری به این انجمن بپیوندید.

سایت Stack Overflow

حل مشکلات برنامه نویسی
حل مشکلات برنامه نویسی

Stack Overflow یک سایت پرسش و پاسخ برای توسعه دهندگان است که هدف آن ایجاد کتابخانه ای از پاسخ ها برای سؤالات مربوط به برنامه نویسی است. این کتابخانه شامل سوالاتی در مورد موضوع و زبان های برنامه نویسی مختلف مانند جاوا اسکریپت، یادگیری ماشین، Nginx، اشکال زدایی یا Debugging، شبکه و غیره است.

Stack Overflow با داشتن گزینه های مثبت و منفی مشابه Reddit، تضمین می کند که بهترین پاسخ ها را می بینید. همچنین در کنار اسم اعضا امتیاز آن ها نیز قرار داده شده است. این امتیازات می‌توانند قابلیت هایی مانند توانایی ویرایش سؤالات یا پاسخ‌های دیگران، دسترسی به ابزارهای مختلف و توانایی ایجاد اتاق‌های گفتگو را به شما بدهد.

Stack Overflow به شما امکان ایجاد یک انجمن خصوصی با تیم خود را به شما میدهد. همچنین یک بورد مشاغل دارد تا توسعه دهندگان بتوانند شغل مورد علاقه خود را پیدا کنند.

اگرچه Stack Overflow کتابخانه بزرگی از سؤالات پاسخ داده شده دارد، اما اگر سؤالی دارید که قبلاً پاسخ ان داده نشده است، می توانید آن را بپرسید و در کمترین زمان پاسخ دریافت کنید.

سایت Subreddit: r/programming

حل مشکلات برنامه نویسی
حل مشکلات برنامه نویسی

r/programming یک Subreddit محبوب است که در آن می توانید در مورد برنامه نویسی بحث کنید و از اخبار جدید مطلع شوید. Subreddit بیش از 3.8 میلیون عضو دارد و یک انجمن کاملاً فعال است. Subreddit فقط برای بحث است، بنابراین نمی توانید از اینجا برای برنامه نویسی کمک دریافت کنید. اگر قبلاً از Reddit استفاده می‌کنید، به جای رفتن به یک انجمن کاملاً جدید، میتوانید به Subreddits بپیوندید زیرا فضای مشابهی دارد.

سایت CodeAcademy

حل مشکلات برنامه نویسی
حل مشکلات برنامه نویسی

Codecademy مکان دیگری برای یادگیری رایگان کدنویسی است. همچنین یک انجمن مفید از توسعه دهندگان دارد و  Codecademy دارای یک انجمن آنلاین برای گفتگو و تعامل و یک سرور Discord است. در این انجمن می‌توانید بحث‌هایی درباره پایتون، HTML، جاوا و هر چیزی که به برنامه‌نویسی مرتبط است پیدا کنید.

شما می‌توانید پروژه‌های خود را در انجمن CodeAcademy به اشتراک بگذارید و از توسعه‌دهندگان دیگر بازخورد دریافت کنید. در سرتاسر جهان CodeAcademy دارای بخش‌هایی است که رویدادها را میزبانی می‌کنند، بنابراین می‌توانید در رویدادهای مجازی یا حضوری به توسعه‌دهندگان منطقه خود بپیوندید. Codecademy اغلب رویدادها، وبینارها و آموزش های آنلاین را برگزار می کند، بنابراین شما نیز می توانید در آن ها شرکت کنید.

سایت DEV Community

حل مشکلات برنامه نویسی
حل مشکلات برنامه نویسی

DEV Community یک شبکه اجتماعی از توسعه دهندگان است که می توانید در آن بحث کنید، یاد بگیرید و همکاری کنید. انجمن DEV که بر روی نرم افزار منبع باز ساخته شده است، نزدیک به 800000 توسعه دهنده دارد. در انجمن DEV، مقالات زیادی درباره نظرات، تجربیات و درباره توسعه دهندگان وجود دارد.

در این انجمن می توانید یک هم تیمی برای پروژه خود پیدا کنید یا به دیگران کمک کنید، استخدام کنید یا استخدام شوید، و پیشنهاد دهید یا برای پروژه های خود راهنمایی دریافت کنید. همچنین می توانید با پرسیدن سوال کمک بگیرید. علاوه بر این ابزارها، رویدادها، مواردی برای فروش و آموزش نیز در این انجمن در دسترس است.

در انجمن DEV میتوانید ویدیوهای آموزشی را مشاهده کنید، به پادکست ها گوش دهید و محصولاتی را خریداری کنید. همچنین چالش ها و مسابقاتی را برگزار میکند که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و جوایزی برنده شوید.

برخلاف اکثر انجمن‌های آنلاین سنتی، انجمن DEV یک وب‌سایت زیبا با رابط کاربری عالی دارد. بنابراین اگر در حال یادگیری کدنویسی هستید یا یک توسعه‌دهنده با تجربه، پیوستن به انجمن DEV مزایای زیادی برای شما به همراه دارد.

به انجمن های آنلاین توسعه دهندگان بپیوندید

اگر به برنامه نویسی علاقه مندید یا یک برنامه نویس حرفه ای هستید، این انجمن های آنلاین منابع ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهند. مهمتر از آن، این انجمن ها می توانند برنامه نویسی را سرگرم کننده و به یک فعالیت اجتماعی تبدیل کنند.

برای مبتدیان، این انجمن ها می توانند یک منبع یادگیری و آموزش باشند. از سوی دیگر، توسعه دهندگان حرفه ای می توانند با کمک به دیگران به سایر اعضا کمک کنند.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس