معرفی هفت برنامه ردیابی برای اندروید | یافتن موقعیت مکانی دوستان و خانواده‌ بر روی نقشه

125
0
برنامه ردیابی برای اندروید

ﺁیا می‌خواهید برنامه‌ای برای ردیابی مکان دوستان و خانواده‌ خود بر روی نقشه داشته باشید؟ مسلما این کار کمی غیر عادی و ترسناک به نظر می‌رسد، اما این روزها بیشتر افراد به طور مداوم محل زندگی خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می گذارند. در ابن مقاله به معرفی هفت برنامه ردیابی برای اندروید می پردازیم.

معرفی هفت برنامه ردیابی برای اندروید

اگر می‌خواهید بهترین برنامه‌ها را برای یافتن موقعیت مکانی، برنامه‌های ردیابی GPS و روش‌هایی برای یافتن مکان دوست خود پیدا کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

برنامه Glympse

برنامه ردیابی برای اندروید
برنامه ردیابی برای اندروید

با گذشت زمان، Glympse به یکی از محبوب‌ترین برنامه‎های مکان‌یابی در Google Play تبدیل شده است. عملکرد اصلی برنامه این است که می‌توانید به سرعت و به راحتی مکان GPS خود را با دوستان، خانواده و همکاران خود به اشتراک بگذارید.

یکی از بهترین ویژگی‌های Glympse این است که نیازی نیست گیرنده‌ها در برنامه ثبت نام کنند تا ببینند شما در کجای نقشه قرار دارید. ﺁنها فقط به اتصال اینترنت نیاز دارند. این امر باعث می‌شود Glympse با سایر برنامه‌های اشتراک مکان مانند WhatsApp و Google Maps متفاوت باشد.

Glympse همچنین دارای یک ویژگی امنیتی مهم است درGlympses ، تمام اطلاعات اشتراک گذاری شده  به طور خودکار پس از یک دوره زمانی مشخص منقضی می‌شوند. بنابراین اگر که فراموش کنید اشتراک مکان را خاموش کنید دیگر خطری شما را تهدید نمی کند.

برنامه Sygic Family Locator

 بهترین برنامه در این لیست برای هر کسی است که فرزندی دارد و می‌خواهد دائما از موقعیت مکانی او مطلع شود. می‌توانید از آن برای دیدن مکان آنلاین هر شخص دیگری در خانواده خود که از این برنامه استفاده می‌کند، استفاده کنید. همچنین یک سرویس پیام رسان داخلی برای برقراری ارتباط با سایر کاربران وجود دارد.

از همه مهم‌تر برای ایمنی بیشتر کودک، Sygic Family Locator دارای یک دکمه SOS برای والدین است. با فشار دادن این دکمه، بلافاصله موقعیت کودک را روی نقشه علامت گذاری می‌کند. این قابلیت در سفرهای خانوادگی و فضاهای عمومی بزرگ، بسیار مفید است.

والدین همچنین می‌توانند اعلان‌ها را تنظیم کنند تا وقتی فرزندشان به مقصد خاصی می‌رسد (مانند مدرسه یا خانه دوست) آنها هشدار دریافت کنند. و این برنامه از ایجاد مناطق امن یا ناامن پشتیبانی می‌کند. اگر کودک از یک محدوده مشخص شده گذر کند، والدین هشداری از این برنامه دریافت می‌کنند.

بر خلاف Glympse، دیگران باید Sygic Family Locator را نصب کنند تا بتوانید مکان آنها را ببینید.

برنامه A-GPS Tracker

برنامه ردیابی برای اندروید
برنامه ردیابی برای اندروید

اگرچه دلیل اصلی استفاده برای بسیاری از برنامه‌ها در این مطلب مراقبت از کودکان است، اما برای همه کسانی که زمان زیادی را خارج از خانه خود هستند، مفید می باشند. به خصوص، ما در مورد کوهنوردان وکمپرها صحبت می‌کنیم.

پیاده روی در مناطق ناآشنا می‌تواند خطری جدی برای ایمنی شما باشد. اگر شرایط آب و هوایی ناگهان تغییر کند، به راحتی ممکن است از مسیر اصلی منحرف شده و گم شوید. به همین دلیل، ممکن است منطقی باشد که قبل از شروع سفر، A-GPS Tracker را بر روی دستگاه خود نصب کنید.

توسعه دهندگان این برنامه نقشه را با توجه به مسیرهای پیاده روی ایجاد کردند. تمام نقشه‌ها دارای اندازه‌گیری ارتفاع هستند و مختصات طول و عرض جغرافیایی برای مکان شما در هر دو درجه ارائه شده است. اگر خیلی دور از مقصد خود، قرار گرفتید، می‌توانید مسیرهای سایر کاربران را دانلود کرده و زنگ هشدار صوتی دریافت کنید.

این برنامه کاملا رایگان بوده و هیچ تبلیغی ندارد.

برنامه Geo Tracker

برنامه ردیابی برای اندروید
برنامه ردیابی برای اندروید

 یکی دیگر از برنامه‌های ردیابی GPS است که ارزش بررسی کردن را دارد. A-GPS عمدتا برای افرادی است که وقت خود را در بیابان می‌گذرانند، اما در هر محیط دیگری نیز کار می‌کند.

این برنامه مکان شما را روی نقشه ترسیم می‌کند، اما همچنین داده اضافی مانند سرعت، ارتفاع، فاصله عمودی (برای صعودها و فرودها) را در اختیار شما قرار می‌دهد. همه مسیرها در قالب GPX و KML ذخیره می‌شوند، به این معنی که می‌توانید آنها را به برنامه‌هایی مانند Google Earth و Ozi Explorer وارد کنید.

از ویژگی‌های دیگر این برنامه می‌توان به پشتیبانی از نقشه‌های Yandex (در صورتی که در کشوری هستید که نقشه‌های Yandex از Google Maps  بهتر هستند مانند روسیه) و همچنین امکان علامت‌گذاری نقاط مورد علاقه در سفر اشاره کرد.

از همه مهم‌تر، شما می‌توانید مکان خود را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید. به این معنی که اگر مدتی است از دوستان خود بی خبر هستید ، می‌توانید آنها را پیدا کنید.

برنامه Google Maps

آیا می‌دانید می‌توانید از Google Maps برای ردیابی دوستان و خانواده خود استفاده کنید؟

البته این به این موضوع بستگی دارد که آیا آن فرد موقعیت مکانی خود را با شما به اشتراک گذاشته است یا خیر، بنابراین ممکن است بهترین گزینه برای برخی افراد نباشد. با این حال، برای گروهی از دوستان یا همکاران که سعی می‌کنند جلسه‌ای تشکیل دهند، کافی است.

اگر می‌خواهید بدانید چگونه مکان خود را با دوستان خود در Google Maps به اشتراک بگذارید، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

  • برنامه Google Maps را باز کنید.
  • روی عکس پروفایل خود در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • اشتراک گذاری مکان (Location Sharing) را از لیست گزینه ها انتخاب کنید.
  • روی گزینه اشتراک گذاری جدید (New Share) در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید.
  • مدت زمان اشتراک گذاری را تعیین کنید یا  ( Until you turn this off)،  را انتخاب کنید.
  • افرادی را که می‌خواهید مکان خود را با آنها به اشتراک بگذارید از لیست مخاطبین خود انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید، اگر عضو Google Family Groupهستید، از قبل به مکان‌های GPS افراد شرکت‌کننده دسترسی خواهید داشت.  همچنین می‌توانید از «دستیار Google» برای ردیابی تلفن استفاده کنید.

برنامه Life360

Life360 از “Circles” برای مدیریت افرادی که مکان خود را با آنها به اشتراک می‌گذارید استفاده می‌کند. بنابراین اگر برنامه‌ای برای ردیابی دوستان و یا خانواده خود می‌خواهید، این اپ ارزش بررسی کردن دارد.

می‌توانید مکان خود را با هر حلقه به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید مکان خود را با دوستان خود در حالی که شب هنگام در بیرون هستید به اشتراک بگذارید، اما در بقیه هفته اینطور نیست. رویکرد Circles به شما این سطح از کنترل را می‌دهد.

هر حلقه دارای یک نقشه خصوصی و یک سرویس پیام خصوصی است که فقط دیگر اعضای حلقه می‌توانند آن را مشاهده کنند.

برنامه GeoZilla Family GPS Locator

GeoZilla Family GPS Locator برنامه دیگری برای ردیابی دوستان و خانواده است. برخلاف بسیاری از برنامه‌های اشتراک موقعیت مکانی، به لطف ویژگی SLC،  GeoZilla Family GPS Locator از باتری تلفن شما کمتر استفاده می‌کند. این برنامه تضمین می‌کند اگر مسیر کوتاهی را در خانه خود طی کنید، برنامه شروع بکار نخواهد کرد. در عوض، فعالیت آن فقط هنگامی شروع می‌شود که مسافت قابل توجهی را حرکت کنید.

از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به هشدارهای مربوط به رسیدن اعضای خانواده به مقصد، دیدن تاریخچه یک هفته بر روی نقشه و روشی برای تعیین وظایف مبتنی بر مکان با اعضای خانواده از طریق لیست کارهای مشترک اشاره کرد.

راه های دیگر برای ردیابی افراد

اپلیکیشن ها تنها راهی برای ردیابی افرادی نیستند که می‌خواهید آنها را تحت نظر داشته باشید. سرویس‌های وب و حتی برخی موتورهای جستجو وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند. اگر این برنامه‌ها کمکی به شما نکرده‌اند، به جای آن می‌توانید یکی از راه‌های دیگر را برای یافتن افراد آنلاین به کار بگیرید.

و به یاد داشته باشید، برخی از این برنامه‌ها از نظر حریم خصوصی بدون شک خطرناک هستند.  قبل از ردیابی هر کس، مطمئن شوید که اجازه ی آنها را برای انجام این کار دارید.

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس