مهمترین خبرهای ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

99
0
مهمترین خبرهای ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

دلار وارد کانال ۴۷ هزار تومان شد

به دنبال انتشار اخبار مثبت درمورد مذاکرات ایران و امریکا، دلار در بازار آزاد دچار ریزش شد. درحالیکه دلار در کانال ۴۹ هزار تومان معامله می شد، روزگذشته ارز در کانال ۴۷ هزار تومان خرید و فروش می شود. در روزهای اخیر، اخبار متعددی از سوی رسانه های غربی درمورد نزدیکی ایران و امریکا به انتقاد توافقی موقت منتشر شده است، توافقی که در ازای توقف غنی سازی شصت درصد، پول های بلوکه شده، آزاد و برخی تحریم ها تعلیق می شود.

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما …

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه یکی از دستاوردهای این چالش بیست ساله هم همین است که ما فهمیدیم که به وعده‌های اینها و حرفهای اینها نمیشود اعتماد کرد گفتند: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد.

پیشنهاد تبعید افرادی که کشف حجاب می کنند

مهمترین خبرهای ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

حجت‌الاسلام مهدی بیاتی دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی، از عدم وجود برخی مجازات‌ها نظیر تبعید در لایحه حجاب و عفاف انتقاد کرد و بیان داشت: بعضی مجازات‌ها نظیر تبعید که بسیار بازدارنده است می‌توانست در این لایحه وجود داشته باشد که متأسفانه وجود ندارد و بهتر است افزوده شود. وی افزود: دشمن در حال جا انداختن این تلقی است که حجاب یک امر شخصی است و اگر این تلقی فراگیر شود و هرچقدر هم با بی حجابی برخورد شود مردم تصور می‌کنند با آزادی آن‌ها مقابله می‌شود.

گزارش کمیته حقیقت یاب مجلس درمورد مسمویت های سریالی مدارس

سیدحمیدرضا کاظمی رئیس کمیته حقیقت یاب مسمومیت دانش آموزان در مجلس با اشاره به اتمام کار کمیته حقیقت یاب مسمومیت دانش آموزان، گفت: با جمع آوری اطلاعات دستگاه های مربوطه مشخص شد در موضوع بدحالی و مسمومیت دانش آموزان عده ای با غرض و شیطنت و با استفاده از بمب های بد بو که در بازار وجود دارد دست به این کار زدند، همچنین برخی با هدف به تعطیلی کشاندن مدارس و عده ای به دنبال اقدام کار کودکانه در زمینه مسمومیت دانش آموزان فعالیت کرده اند. او ادامه داد: اما مشخص شد افرادی نیز پشت صحنه بخشی از مسمومیت دانش آموزان بودند که پس از شناسایی توسط دستگاه امنیتی دستگیر شدند.

تبدیل عمارت تاریخی عین الدوله به رستوران؟

مهمترین خبرهای ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

میثم مظفر عضو شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر استفاده بهینه ای از عمارت عین الدوله نمی‌شود و بخشی از محوطه این ملک تاریخی را به یک سرمایه گذار واگذار کرده‌اند. او تاکید کرد: سازمان زیباسازی بخشی از محوطه این ملک تاریخی را به یک سرمایه گذار واگذار کرده که در حال کندن زمین و احداث سازه های فلزی برای راه اندازی یک رستوران و یا کافی شاپ است که مغایر با شرایط نگهداشت این بناهای تاریخی است.

رهبر انقلاب: همکاری با آژانس حفظ شود

رهبر انقلاب صنعت هسته‌ای را یکی از مؤلفه‌های اساسی و مهم قدرت کشور دانسته و فرمودند: هرکس «ایران قوی» را می‌خواهد به این بخش از تلاش و فعالیت علمی و تحقیقاتی و صنعتی و کاری که اینجا انجام می‌گیرد اهمیت بدهد.همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب مقررات پادمانی باید حفظ شود. از قانون اقدام راهبردی مجلس نباید تخطی کرد.

شناسایی ۳۷ واحد خانه دودی در منطقه ۱۵ تهران

مهمترین خبرهای ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران گفت: ۳۷ مورد از خانه‌های دودی که اکثراً اتباع بیگانه در آن ساکن هستند، از سوی شهرداری در منطقه ۱۵ شناسایی شده است. او با بیان اینکه اجاره واحدهای ۴۰ تا ۵۰ متری توسط ۳۰ نفر اجاره مسکن را به شدت افزایش داده است، یادآور شد: این افراد انواع امراض را وارد ایران و این محلات کرده اند و مردم نگران فرزندان خود هستند.

گفت‌وگو بر سر توافق موقتی که مستلزم رفع تحریم باشد مطرح نیست

علی واعظ، مدیر پروژه ایران در گروه بین‌المللی بحران نوشت: گفت‌وگو بر سر توافق موقتی که مستلزم رفع تحریم باشد مطرح نیست. چراکه چنین توافقی، با توجه به فضای سیاسی قدرتمندی که علیه ج. ا در واشنگتن ایجاد شده، ۱. با مخالفت کنگره مواجه خواهد شد ۲. به بایدن از نظر سیاسی در آستانه انتخابات ضربه خواهد زد.

ممنوعیت نطق برای نماینده‌ای که ماجرای شاسی‌بلندها را مطرح کرد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر صباغیان گفت: شورای نظارت بر رفتار نمایندگان در نامه‌ای به هیات رئیسه بحثی را پیرامون آقای علیرضا بیگی مطرح کرده و برهمین اساس جلوی نطق ایشان گرفته شده است. محمدرضا صباغیان در تذکری شفاهی گفته بود: امروز که با آقای علیرضا بیگی صحبت می‌کردم ایشان گفتند که مدتی است از نطق ۷ دقیقه‌ای محروم شده است این شأن نمایندگی نیست، شاید فردا نوبت ما باشد. از ریاست مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود تا اجازه ندهند حقوق نمایندگان ضایع شود.

تکذیب تاسیس شعبه بانک روسی در ایران

مهمترین خبرهای ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

آندری کوستین، رئیس بانک VTB گفت: ما قرار نیست بانکی را در ایران افتتاح کنیم. ما یک دفتر نمایندگی افتتاح کرده ایم، دو نفر در آنجا کار می کنند. این دفتر، مرکز اطلاعاتی و تماس است که می تواند فعالیت های مختلفی را ارائه دهد.

اظهارات مکرون خطاب به رئیسی درباره ارسال پهپاد به روسیه

کاخ الیزه روز شنبه اعلام کرد که امانوئل مکرون روز شنبه طی گفت‌وگوی تلفنی با ابراهیم رئیسی از ایران خواست که فوراً به حمایت از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین، از طریق تحویل پهپاد پایان دهد. بر پایه گزارش کاخ ریاست جمهوری فرانسه، مکرون در این گفتگوی تلفنی «در مورد جدی بودن پیامد‌های امنیتی و انسانی تحویل پهپاد‌های ایران به روسیه هشدار داد.»

سوزاندن دست‌وپای کودک با اتو در یک مرکز نگهداری کودکان

یکی از مربیان پیشین موسسه خیریه زنجیره مهر ماندگار خبر داد که کودکی هفت، هشت‌ساله در این مرکز دچار شب‌ادراری می‌شود. نخست با همکاری رییس و یکی از مربیان، دست‌وپای این کودک با اتو سوزانده می‌شود و بعد هم در حمام ساختمانی قدیمی که پر از سوسک است، زندانی شده و غذایش به نان‌ خشک و آب محدود می‌شود و این روند یک هفته ادامه پیدا می‌کند.

درسی برای کسانی که می‌گویند اقتصاد کشور را به برجام گره نمی‌زنیم

علی مطهری نماینده سابق مجلس در توییتر نوشت: ریزش قیمت ارز بیش از هر چیز ناشی از مذاکراتی است که بین ایران و آمریکا برای یک توافق موقت جریان دارد هرچند گاهی دو طرف تکذیب می‌کنند. این درسی است برای کسانی که می‌گویند ما اقتصاد کشور را به برجام و مذاکرات هسته‌ای گره نمی‌زنیم.

۶ ماه است که بانک‌ها وامی پرداخت نمی‌کنند

نماینده مردم اراک و کمیجان گفت: حدود ۱۰ الی ۱۲ ماه است که زوج‌های جوان در نوبت دریافت تسهیلات مذکور بوده، اما هیچکدام از بانک‌ها این وام‌ها را پرداخت نمی‌کنند. محمدحسن آصفری درتذکر شفاهی خود خطاب به رئیس مجلس گفت: نزدیک به ۶ ماه است که بانک‌ها وامی پرداخت نمی‌کنند.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس