مهمترین خبرهای ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

18
0
مهمترین خبرهای ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

بلیت اتوبوس بین شهری ۲۹ درصد گران شد

احمد رضا عامری مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: قیمت بلیت اتوبوس بین شهری ۲۹ درصد افزایش یافت. او می‌گوید: در ایام نوروز قیمت‌ها ۲۵ درصد افزایش یافت که پس از اتمام سفر‌های نوروزی قیمت بلیت به حالت سابق بازگشت و ۲۵ درصد کاهش یافت و هیچ شرکتی تا به امروز حق نداشت قیمت بلیت را تغییر دهد.

پاداش یک میلیونی برای خاموش کردن یک کولر گازی

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: از اول خرداد مصرف کننده خانگی به میزان کاهش یک کیلووات در مصرف برق نسبت به سال گذشته تا ۲ هزار تومان پاداش می گیرد. او گفت: بر اساس اجرای این طرح، هزاران میلیارد تومان پاداش بین مردم توزیع می شود. او گفت: اگر کسی یک کولر گازی خاموش کند پاداشش یک میلیون تومان در ماه خواهد بود.

جمعیت ایران از ۸۵ میلیون نفر عبور کرد

علی‌اکبر محزون مدیرکل دفتر جمعیت، نیروی کار و اقتصاد خانوار مرکز آمار ایران گفت: جمعیت ایران از مرز ۸۵ میلیون نفر عبور کرده که این خبری خوب و نشانه پویایی جمعیت کشورمان است.

رئیس دانشگاه تهران: شاید ۱۰ رشته را حذف کنیم

مهمترین خبرهای ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

سیدمحمد مقیمیرئیس دانشگاه تهران گفت: شاید در مورد حدود ۱۰ رشته به سمت حذف برویم. برخی از این رشته‌ها گروه علمی و هیات علمی دارند و ما نسبت به این افراد تعهد داریم و نمی‌توانیم آن‌ها را بازنشسته یا اخراج کنیم.

صدور قرار تامین کیفری برای نماینده ای که ماجرای واگذاری شاسی بلندها را مطرح کرد

قوه قضاییه اعلام کرد: در پی ادعای بدون سند احمد علیرضابیگی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص واگذاری خودرو به تعدادی از نمایندگان مجلس، دادستانی کل کشور به موضوع ورود و پرونده را برای بررسی به معاونت مربوطه ارسال کرد. براساس گزارش هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس به دادستانی کل کشور مشخص شد که ادعای آقای احمد علیرضا بیگی فاقد اسناد و مدارک بوده است. برهمین اساس احمد علیرضا بیگی به دادسرای تهران احضار و پرونده وی جهت بررسی و تحقیقات به شعبه بازپرسی ارجاع داده شد.براساس آخرین پیگیری‌ها روز گذشته احمد علیرضا بیگی در دادسرا تفهیم اتهام و آخرین دفاعیات از وی اخذ و قرار تامین کیفری در این خصوص صادر شده است.

وزیر کشور: در تغییر مدیران میانی سرعت‌مان کند است

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: علی‌رغم روی کار آمدن دولت سیزدهم در برخی از بخش‌های کشور، در کاهش استفاده از مدیران و مسئولین میانی دولت قبل و نیز تغییرات و جابجایی‌های صورت پذیرفته، سرعت‌مان کند است و متأسفانه استقرار مسئولین دولت سیزدهم در برخی نقاط با سرعت خوبی پیش نرفته است. وی افزود: به دستگاه‌های ملی و استانی تأکید شده است که در خصوص کاهش به کارگیری مدیران میانی به جا مانده از دولت قبلی تلاش بیشتری صورت بگیرد.

می‌توانیم تا ۱۲ مایلی سواحل آمریکا پیش برویم

مهمترین خبرهای ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

سردار دریادار پاسدار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: فرصت‌های زیادی در دریا وجود دارد، چون دریا سفره بازی است که همگان می‌توانند از آن بهره برداری کنند. نیروی دریایی به این دلیل نیرویی راهبردی است که می‌تواند تا ۱۲ مایلی سواحل آمریکا برود، ولی سایر نیرو‌ها از چنین توانمندی‌ای برخوردار نیستند.

شکایت روحانی از رحیم پور ازغدی به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شد

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: پرونده شکایت حسن روحانی از رحیم پور ازغدی به دلیل روحانی بودن وی به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شد .

گروسی: احتمال احیای سریع برجام به شکل گذشته آن کم است

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه در گفتگو با شبکه «سی بی اس» کانادا گفت که احتمال احیای سریع توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران به شکل گذشته آن کم است. گروسی احتمال احیای برجام را در صورت عدم همکاری ایران با آژانس «صفر» دانست. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در همین راستا بر لزوم همکاری «سازنده» بین نهاد تحت نظر او و تهران تاکید کرد.

تخریب باروی دوره هخامنشی در گلپایگان

بخشی از دیوار باقی مانده از باروی گلپایگان که مربوط به دوره هخامنشی بود، بدون استعلام از نمایندگی میراث فرهنگی گلپایگان تخریب شد. در برخی جاها این دیوار دو تا سه متر قطر و ۷ تا ۱۰ متر ارتفاع داشته است. این دیوار در میان ساختمان‌های نوساز قرار داشته و شهرداری با استشهاد محلی و بدون استعلام از نمایندگی میراث فرهنگی آن را تخریب کرد.

پناهیان: فیلمی که زندگی در دنیا را بدون رنج نمایش دهد، مستهجن است

مهمترین خبرهای ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

علیرضا پناهیان، خطیب مشهور گفت: اگر بخواهیم به وزیر ارشاد تذکر دهیم که جلوی تولید و پخش فیلم مستهجن را بگیرد، چه تصویری در ذهن دارید؟ زن سرلخت و نمایش شراب خواری و روابط آنچنانی و…منتها از نظر من فیلم مستهجن این نیست. وی افزود: فیلم مستهجنی که وزارت ارشاد نباید اجازه تولید و پخش آن را بدهد یعنی آن فیلمی که زندگی در دنیا را «بدون رنج» نشان دهد. ولو دائم در امامزاده باشد و همه بازیگران هم با چادر و پوشیه باشند! فیلمی که زندگی در دنیا را بدون رنج نمایش دهد، یعنی کلاه سر شما گذاشته است و مردم را دچار توهم کرده است. زندگی در دنیا بدون رنج نمی‌شود! این را ائمه به ما نشان دادند.

واکنش پزشک مشهدی به ماجرای ویزیت نشدن محجبه‌ها در مطب

دو روز قبل بود که خبری مبنی بر نپذیرفتن یک بانوی محجبه توسط یک پزشک برای ویزیت در فضای مجازی دست به دست شد و منبع خبر، صحبت‌ها و گلایه‌های همسر این زن جوان بود. سخنگوی وزارت بهداشت پدرام پاک‌آئین با اشاره به ارجاع پرونده پزشک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که ادعا می شد از پذیرش بانوی محجبه خودداری کرده، به هیئت بدوی انتظامی اعضای هیئت علمی، اظهار کرد: این ادعا که اختلاف با بیمار بر سر نوبت‌دهی بوده و استنکاف از پذیرش صورت نگرفته است، در هیئت انتظامی رسیدگی خواهد شد. دکتر علی مرادی پس از حاشیه‌ها و روایت‌های نقل شده در رسانه‌ها و فضای مجازی، حال با انتشار نامه‌ای، توضیحاتی را درباره روز واقعه داده. او در توضیحات خود تاریخ دقیق حادثه را ۲۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ اعلام می‌کند و شرایط مطب شخصی خود را با توجه به تعطیلات شب‌های قدر، شلوغ عنوان کرده و ویزیت بیمار در آن بازه را منوط به تعیین وقت قبلی شرح داده است. او در بخشی از توضیحات خود عنوان می‌کند که همسر بیمار پس از آنکه موفق به دریافت ویزیت خارج از نوبت نمی‌شود، با منشی‌های مطب به مشاجره لفظی می‌پردازد و مطب شخصی دکتر را تهدید به پلمب می‌کند. مرادی به حضور بیماران مجموعه و فیلم‌های دوربین مداربسته به عنوان شاهد یاد می‌کند و از همسر بیمار شکایت کرده است.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس