نقد و بررسی فیلم Paradise تولید ۲۰۲۳

500
1
نقد و بررسی فیلم Paradise

بهشت یا Paradise محصول 2023 آلمان است. فیلم Paradise بهشت یک فیلم آلمانی به زبان آلمانی است که با آغاز عمل اولیه‌اش یک فیلم معمایی و جذاب به نظر می‌رسد که ایده‌های خلاقانه‌ای دارد؛ اما متأسفانه پس از ۱۵ دقیقه، همان تروپ‌های کلیشه‌ای و بی‌ارتباطی‌ها را به نمایش می‌گذارد و بیشتر به عنوان یک فیلم علمی-تخیلی ضعیف محسوب می‌شود. در این پست به نقد و بررسی فیلم Paradise تولید ۲۰۲۳ می پردازیم.

نقد و بررسی فیلم Paradise تولید ۲۰۲۳

از آنجایی که داستان فیلم از اینجا به بعد پیش‌بینی‌پذیر است و هیچ چرخه یا تاخت‌ناگهانی ناخواسته‌ای وجود ندارد که شما را متعجب کند یا به فیلم جلب کند، این فیلم زیاد به موضوعات علمی‌اش پرداخته نیست. این نیست که “بهشت” تنها فیلمی است که در این مسیر قرار دارد؛ ما این را در موارد بسیاری دیگر (بله، حتی در فیلم‌های مورد علاقه‌مان از قهرمانان کم‌ارزش) دیده‌ایم، چون به اختیار انسان‌ها می‌رسد که در آخرین روز، انتخاب‌های بد ما، ناامیدی ما و تعقیب رویاهایی که قابل دستیابی نیستند، قرار می‌گیرد.
این فیلم موضوعات جذابی را مطرح می‌کند؛ مثلاً در یک دنیایی که مسائل مربوط به فارماهای بزرگ موضوع گرمی است، نشان می‌دهد که چگونه یک زن به عنوان رئیس یک شرکت می‌تواند از ابعاد سنزی فارغ شده و در عین حال از فرآیندهای شرکت خود برای جوان‌تر شدن خود استفاده کند. این موضوع جالب می‌توانست به انواع نتایج مختلف منجر شود. با وجود موضوع جذاب، فیلم به هیچ نکته‌ی نوآوری نمی‌رسد.

خلاصه فیلم Paradise

داستان فیلم بهشت، در دنیایی نزدیک به آینده‌ای دیستوپیایی، دنبال مردی به نام مکس می‌گردد که می‌تواند جزء طبقه متوسط به حساب آید. مکس در شرکت فارماسوتیک بزرگ به نام آئون کار می‌کند. این شرکت با معرفی مفهوم “هدیه عمر” به افراد کمک می‌کند تا رویاهای خود را تحقق بخشند. این هدیه به کسانی کمک می‌کند که به پول نیاز دارند یا می‌خواهند جوان‌تر شوند. مکس یکی از بهترین کارمندان این شرکت است، اما یک روز، همه چیز به شدت تغییر می‌کند. همسرش مجبور می‌شود تقریباً ۴۰ سال از عمر خود را به عنوان پرداخت بدهی بیمه ایشان اهدا کند. این اتفاق باعث می‌شود مکس چیزی جز بازبینی مجدد شرایط شرکت نکند و تازه با چشمان جدیدی به آن نگاه کند تا بتواند عمر همسرش را بازگرداند.
ژانر : اکشن | علمی تخیلی | هیجان انگیز

امتیاز: 10/6.2

مدت: یک ساعت و 50 دقیقه

کارگردان : Boris Kunz , Tomas Jonsgården , Indre Juskute

بازیگران : Lisa-Marie Koroll , Numan Acar , Iris Berben

5/5 - (6 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه برای “نقد و بررسی فیلم Paradise تولید ۲۰۲۳

  1. ولی به نظر من فیلمی جالب با ایده ای انسان دوستانه و واقع گرا بود. من خیلی خوشم اومد. ثروتمندان ، فقرا ، دانشمندان ، همه را در وضعیتی که میشه عمر را خرید و فروش کرد به چالش کشید….

خدمات وایز اول پرداخت

وایز اول پرداخت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس