ویژگی جدید حذف برنامه ها در iOS 16 

58
0
حذف برنامه ها در iOS 16

به نظر نمی‌رسد که iOS 16  جدید برای بسیاری از کاربران حس نوآورانه و تازگی خاصی داشته باشد، برخی از کاربران می‌گویند که گوشی آنها پس از به‌روزرسانی گهگاهی با مشکلات جزئی روبرو شده است. جدای از اینها رابط قفل صفحه و Apple Pay می تواند حس هیجان انگیزانه تری را به مردم بدهد.  با این حال که محافظ صفحه قفل به کپی کردن این ویژگی از Xiaomi MIUI 12 متهم شده است. هرچند کسی چندان به این موضوع توجه نمی کند.  در حالی که انتقاداتی در مورد iOS 16 وجود داشت، به نظر می رسد که در واقع بهتر از آن چیزی است که ما تصور می کنیم. در این پست به بررسی ویژگی جدید حذف برنامه ها در iOS 16  می پردازیم.

قابلیت حذف برنامه ها در iOS 16 

با این حال، iOS 16  مجوز هایی صادر کرده است که امکان حذف تعداد بیشتری از برنامه های از پیش نصب شده را می دهد.  علاوه بر این، سیستم سه برنامه جدید اضافه می کند: “Find”، “Health” و “Clock”.

اپل برای اولین بار پس از iOS 10 در سال 2016 اجازه حذف برنامه های از پیش نصب شده را داده است. در ابتدا تعداد این برنامه ها کم بود، اما امروزه رو به افزایش است.  قبل انتشار iOS 16،  امکان حذف 27 برنامه از پیش نصب شده وجود داشت.   iOS 16  امروزه با صدور مجوزهایی این تعداد را حتی بیشتر کرده است.

ویژگی جدید حذف برنامه ها در iOS 16 
حذف برنامه ها در iOS 16

 به عنوان مثال برنامه Clock ، برنامه Clock خود اپل به اندازه کافی کاربر پسند نیست، که باعث می شود بسیاری از کاربران از آن متنفر باشند.  در IOS16  می توان آن را به طور کامل حذف کرد تا بسیاری از افراد احساس راحتی بیشتری کنند.  همانطور که اپل عنوان کرده است، ممکن است برخی از برنامه‌های از پیش نصب شده با ویژگی‌های خاصی در سطح سیستم یا با Apple Watch مرتبط باشند و حذف آنها ممکن است اجرای ویژگی‌های دیگر را محدود  کرده یا متوقف کند.  علاوه بر این، حتی اگر برنامه «Find» را حذف کنید، ویژگی  Find my phone تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.

اگرچه کاربران می‌توانند هر برنامه ای که دوست ندارند را حذف کنند، اما ما توصیه می‌کنیم اپ Find و Clock را حفظ نکنید.  اولی می تواند به شما کمک کند تلفن خود را پیدا کنید و دومی می تواند زمان را بررسی کند.  این دو عملکرد حافظه زیادی را اشغال نکرده و انرژی زیادی هم مصرف نمی کنند، بنابراین، مزایای این برنامه ها بیشتر از معایب آنها است.

منبع : gizchina

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس