آموزش مخفی کردن وضعیت آنلاین در واتس اپ

125
0
مخفی کردن وضعیت آنلاین

آیا نگران حریم خصوصی خود هستید؟ در این مقاله چگونگی مخفی کردن وضعیت آنلاین در واتس اپ آموزش داده شده است.

امروزه به ندرت می توان به گذشته نگاه کرد و زمانی را به یاد آورد که جهانیان از پیامک استفاده می کردند. خدماتی مانند WhatsApp  چت و برقراری ارتباط با دوستان و خانواده را آسانتر از همیشه کرده است.

مخفی کردن وضعیت آنلاین

با همه اینها، این سهولت در برقراری ارتباط هزینه های زیادی را به همراه داشته است. اغلب افراد انتظار دارند بتوانند ببینند که آیا گیرنده در همان لحظه آنلاین است و پیام‌ها را می‌خواند یا خیر.

متأسفانه، همه ما شنیده‌ایم که بحث‌هایی در مورد ارسال و دریافت و یا دیدن و خواندن پیام‌ها مطرح شده است. اگر می خواهید حریم خصوصی خود را حفظ کنید، در ادامه چگونگی مخفی کردن وضعیت آنلاین در واتس اپ گفته شده است.

 چگونه وضعیت آنلاین خود را در واتس اپ مخفی کنیم؟

WhatsApp  فرآیند غیرفعال کردن وضعیت آنلاین را نسبتاً ساده کرده است. در حال حاضر، برای مخفی کردن وضعیت آنلاین WhatsApp، مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه واتس اپ را باز کنید.

 روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

 روی setting ضربه بزنید.

 از منوی setting، account را انتخاب کنید.

 در مرحله بعد، روی Privacy ضربه بزنید.

 از لیست گزینه‌ها، Last Seen را انتخاب کنید.

 در پنجره پاپ آم ،Nobady را انتخاب کنید.

 غیرفعال کردن وضعیت آنلاین خود به این معنی است که شما هم دیگر نمی توانید وضعیت آنلاین دیگران را ببینید.  این کار به حفظ حریم خصوصی تمامی کاربران کمک می کند و همچنین باعث می‌شود که دیگران نتوانند همزمان با پنهان کردن وضعیت خود اقدام به فضولی در کارهای دیگران کنند.

متاسفانه، هیچ راهی برای تنظیم قابلیت مشاهده وضعیت آنلاین کاربر- به- کاربر وجود ندارد. برای مثال، امکان این که خانواده و دوستان شما بتوانند از وضعیت آنلاین شما با خبر باشند، اما همزمان این وضعیت از چشمان رئیس‌تان پنهان بماند وجود ندارد. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که آنها را در واتس اپ بلاک کنید، اما دیگر نمی توانید با یکدیگر از این طریق در ارتباط باشید.

 گزینه‌های دیگر حریم خصوصی در واتساپ که می‌توانید تغییر دهید

در حالی که در منوی Privacy هستید، خالی از لطف نیست که نگاهی هم به گزینه‌های دیگر حریم خصوصی در واتساپ داشته باشید.

شما می‌توانید امکان مشاهده عکس پروفایل و وضعیت خود را نیز محدود کنید. همچنین میتوانید read receipts  یا “رسیده خوانده شده” را نیز غیرفعال کنید، یعنی همان دو تیک آبی که نشان دهنده این است که پیام شما به دست مخاطب رسیده و خوانده شده است. غیرفعال کردن read receipts   همانند غیرفعال کردن وضعیت آنلاین است. یعنی اگر این ویژگی را در پیام رسان خود غیر فعال کنید، خودتان هم قادر به دیدن وضعیت read receipts دیگران نخواهید بود.

حفظ حریم خصوصی آنلاین

همانطور که گفتیم این امکان وجود دارد که وضعیت آنلاین بودن خود را در واتس اپ مخفی کنید، اما با انجام این کار، برنامه وضعیت آنلاین بودن مخاطبین شما را نیز از شما مخفی می کند.  اگرچه این موضوع ممکن است ناراحت کننده باشد، اما برای کسانی که می خواهند حریم خصوصی خود را حفظ کنند، ارزش دارد.

 

5/5 - (3 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس