11 برنامه اندروید شگفت انگیز که میتواند نحوه استفاده از تلفن شما را تغییر دهد

82
0
برنامه اندروید شگفت انگیز

در اینجا شگفت‌انگیزترین برنامه‌های اندرویدی وجود دارد که نحوه استفاده و تعامل شما با دستگاهتان را به صورت روزانه تغییر می‌دهند. برنامه اندروید شگفت انگیز را در ادامه بررسی میکنیم.

میلیون‌ها برنامه در Google Play وجود دارد از بازی‌های اعتیادآور گرفته تا ابزارهای بهره ‌وری ضروری که راه‌های عالی برای سفارشی ‌سازی تلفن شما را شامل می‌شود.

حتی بهتر از آن، برنامه هایی نیز وجود دارند که نحوه استفاده شما از اندروید را به طور کامل تغییر می دهند. برخی از برنامه ها کاربری را بهبود می‌بخشند، برخی دیگر وظایف معمول را خودکار می‌کنند، و برخی ویژگی‌های محبوب در سیستم عامل را دریافت می‌کنند و آنها را حتی بهتر از خودشان می‌کنند.

بیایید نگاهی به برخی از شگفت انگیزترین برنامه های اندروید بیندازیم.

1- برنامه اندروید شگفت انگیز: Lynket Browser

Lynket Browser
Lynket Browser

رسانه های اجتماعی بهترین روش جهت پیدا کردن مقالات در وب هستند، اما خواندن مقالات به صورت سریع کمی دشوار است. گاهی اوقات بهتر است چندین مقاله را در صف قرار دهید و بعداً به آنها مراجعه کنید.

این کاری است که می توانید با Lynket Browser انجام دهید. صفحات وب را در پس زمینه باز می کند. هر زمان که بخواهید می توانید با ضربه زدن روی حباب های شناور روی صفحه اسکیرین گوشی اندروید خود به آن دسترسی داشته باشید. این راهکارساده ولی درعین حال بسیار مفید است. این برنامه با مرورگر پیش‌فرض موجود شما نیز کار می‌کند و همچنین می‌تواند با بارگیری خودکار نسخه‌های AMP لینک هایی که کلیک می‌کنید، سرعت مرور را نیز افزایش دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی Lynket Browser ، گزینه خواندن صفحات در حالت مقاله است که یک حالت خواننده شیک و بدون تمام تبلیغات در صفحه مقاله را بارگیری می‌کند.

در حالی که این برنامه مدت کوتاهی است به روز نشده است، اما همچنان آنچه را که قول داده است ارائه می دهد.

2- برنامه اندروید شگفت انگیز: Popup Widget 3

Popup Widget 3
Popup Widget 3

در مجموع ویجت‌های اندروید واقعا مفید هستند، اما اگر از تعداد زیادی از آنها استفاده کنید، سریعا صفحه‌های اصلی شما را شلوغ می‌کنند و سرعت گوشی شما را کاهش می‌دهند.

Popup Widget 3 نحوه عملکرد آنها را بازنگری می کند. تمام ویجت های انتخابی شما را به نمادهای 1*1 در صفحه اصلی شما تبدیل می کند. وقتی روی یکی ضربه می‌زنید، باز می‌شود، بنابراین می‌توانید داخل آن را ببینید. این برنامه راحتی و سرعت ویجت ها را در اختیار شما قرار می دهد، شما نیازی ندارید که برنامه ی کامل را فقط برای دیدن آخرین توییت های خود یا بررسی وضعیت آب و هوا راه اندازی کنید البته این برنامه بدون ضربه به عملکرد اصلی سایر برنامه ها این کار را انجام میدهد.

Notepin-3

Notepin
Notepin

Notepin کاری انجام می دهد که آنقدر واضح است که تعجب خواهید کرد که چرا تا کنون این نرم افزار بخشی از خود سیستم عامل Android نشده است. به زبان ساده، به شما امکان می دهد یادداشت هایی ایجاد کنید و سپس آنها را به عنوان یادآور به Notification خود pin کنید.
در حالی که برنامه خیلی پیچیده نیست، شما می توانید یادداشت های خود را بر اساس اولویت یا یادداشت هایی که اخیرا ایجاد کردید مرتب کنید، و یک رنگ هماهنگ با آن نیز برای یادداشت در نظر بگیرید، که عالی به نظر می رسد. پس از Pin کردن، یادداشت‌هایتان در Notification های شما قابل مشاهده خواهند بود تا زمانی که Pin آنها را بردارید.
در حالی که Notepin هیچ کار پیشگامانه ای انجام نمی دهد، اما قطعاً یکی از شگفت انگیزترین برنامه ها برای کاربران اندرویدی است که به بهره وری و سازماندهی اهمیت می دهند.

MacroDroid-4

MacroDroid
MacroDroid

بسیاری از جالب‌ترین برنامه‌های اندروید با مراقبت خودکار از وظایف معمولی که هر روز انجام می‌دهید، خستگی را از بین می‌برند.

MacroDroid مشابه برنامه محبوب اتوماسیون اندروید Tasker است. اما استفاده موثر از Tasker برای کارهای پیچیده‌تر، منحنی یادگیری فوق‌العاده‌ای دارد، و MacroDroid برنامه‌ای است که می‌توانید آن را نصب کرده و شروع به استفاده از آن کنید.

برنامه جهت اجرا نیاز به تنظیماتی در دو قسمت توسط شما دارد. فقط یک عمل که توسط یک ماشه از شما خواسته می شود. بنابراین وصل کردن هدفون می تواند محرک باشد و اقدامات مربوطه می تواند راه اندازی خودکار برنامه Spotify و تنظیم سطح صدا باشد.

یا می توانید گوشی خود را در شب به حالت هواپیما (عملیات) سوئیچ کنید (ماشه). همچنین می‌توانید به آن بگویید که پیام‌های متنی شما را زمانی که در حالت رانندگی هستید، با صدای بلند بخواند.

می‌توانید برای تنظیم دقیق شرایطی که Macro شما می‌تواند تحت آن اجرا شود، محدودیت‌های اختیاری اضافه کنید. که این به برنامه قدرت بیشتری می‌دهد و ماکروهای شما می‌توانند به همان اندازه که شما نیاز دارید ساده یا پیچیده باشند.

IFTTT-5

IFTTT
IFTTT

در حالی که MacroDroid برای اتوماسیون روی دستگاه عالی است، IFTTT همین کار را برای خدمات وب انجام می دهد. برنامه رسمی IFTTT شما را قادر می‌سازد پلت‌هایی ایجاد کنید که دو سرویس یا دستگاه مبتنی بر اینترنت را با تلفن Android شما به عنوان Hub مرکزی به هم متصل می‌کنند.

فرصت ها تقریبا بی پایان هستند. می‌توانید از IFTTT برای خودکارسازی برخی از برنامه های تلفن خود به روش‌های مختلف استفاده کنید.برای توییت کردن خودکار، دریافت آلارم پیامکی برای قرار ملاقات‌های تقویم Google خود، یا دریافت اعلان در مورد کاهش قیمت محصولاتی که می‌خواهید بخرید. همچنین می توانید از آن برای کنترل دستگاه های هوشمند خود نیز استفاده کنید.

هنگامی که برنامه IFFTTT را راه اندازی کردید، تعجب خواهید کرد که چگونه تا به حال بدون آن کار کرده اید. IFTTT بدون شک یکی از جالب ترین برنامه های موجود در فروشگاه Play است.

6- برنامه اندروید شگفت انگیز: Quick Cursor

Quick Cursor
Quick Cursor

آیا برای استفاده از تلفن خود با یک دست مشکل دارید؟ این تعجب آور نیست، زیرا صفحه نمایش ها با پیشرفت نسل جدید دستگاه ها بزرگتر و بزرگتر می شوند. اما Quick Cursor یک راه حل مبتکرانه برای این مشکل است.

این برنامه یک مکان نما را روی صفحه نمایش شما قرار می دهد که با انگشت شست خود میتوانید آن را کنترل می کنید و به شما این امکان را می دهد با دکمه ها و سایر بخش های رابط کاربری برنامه تعامل داشته باشید. نکته هوشمندانه این است که شما فقط باید انگشت شست خود را در یک سوم پایین صفحه خود بکشید سپس مکان نما تا بالای صفحه کشیده می شود. فقط آن را با یک دکمه فشار دهید و ضربه بزنید، به همین سادگی است.

Quick Cursor به ویژگی‌های قابل دسترسی تلفن شما متکی است و دارای مجوزهای بسیار جدی است، بنابراین ممکن است برای همه مفید نباشد. اما این یک برنامه واقعا عالی برای استفاده با یک دست است.

MightyText-7

MightyText
MightyText

در حالی که واتس اپ وب به شما امکان می دهد پیام های واتس اپ را با استفاده از رایانه شخصی خود ارسال کنید،و شما پیامک (SMS) را ترجیح می دهید، پیام متنی (SMS) از MightyText برای شما به یک برنامه ضروری تبدیل می شود.

از طریق یک برنامه مرورگر متفرقه با رایانه شخصی، مک، یا رایانه لینوکس شما همگام‌سازی می‌شود و به شما امکان دسترسی کامل به پیام‌های SMS خود را در صفحه بزرگ‌تر می‌دهد و شما می‌توانید پیام‌های جدیدی را بخوانید، به آن‌ها پاسخ دهید یا حتی ایجاد کنید، و همچنین Notification ها را از همه ی برنامه‌های دیگر خود مشاهده کنید. حتی می توانید تماس بگیرید، بنابراین به دیگر نیازی به برداشتن دوباره تلفن خود نخواهید داشت.

محدودیت ارسال پیامک ماهانه در نسخه رایگان وجود دارد، بنابراین اگر کاربر پر مصرفی در این خصوص هستید، ممکن است ابزار دیگری را در نظر بگیرید.

8- برنامه اندروید شگفت انگیز: Universal Copy

Universal Copy
Universal Copy

کپی و پیست کردن در اندروید بیشتر تا زمانی که کار میکند خوب است. برخی از برنامه‌ها از کپی و پیست کردن پشتیبانی نمی‌کنند و برخی از وب‌سایت‌ها از کپی کردن جلوگیری می‌کنند، که می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد.

با Universal Copy ، می توانید تقریباً هر چیزی را از هر برنامه کپی و جایگذاری کنید و حتی متن را از یک تصویر کپی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مجوزهای مربوطه را به برنامه بدهید و دفعه بعد که می‌خواهید متن را کپی کنید، کافی است برنامه را با استفاده از لینک موجود در Notification خود آن را راه‌اندازی کنید و سپس با فشارانگشت خود به صورت طولانی آن را کپی کنید یا در یک تصویر حالت اسکن را فعال کنید تا متن را پیدا کنید.

sesame-9

Sesame یک جستجوگر جهانی و سازنده میانبر است. آنقدر خوب است که به راحتی می تواند پر استفاده ترین برنامه شما شود.

Sesame می‌تواند تقریباً در تمام برنامه‌های دیگر شما جستجو کند و پیام‌های Slack یا لیست‌های پخش Spotify را مستقیماً از صفحه اصلی شما نشان دهد.

همچنین میانبرهایی برای ویژگی های خاص در آن برنامه ها ایجاد می کند. چه بخواهید مسیر روزانه خود را برای رسیدن به محل کار بارگیری کنید یا به سرعت امتیاز یک برنامه زنده ورزشی مورد علاقه خود را بررسی کنید، فقط با یک ضربه می توانید این کار را انجام دهید.

Niagara Launcher-10

Niagara Launcher
Niagara Launcher

به طور کلی بهترین راه برای سفارشی کردن گوشی اندرویدی خود نصب یک Launcher جدید است. تعداد زیادی برای انتخاب وجود دارد که بهترین آنها Nova Launcher است. اما ما همچنین Niagara Launcher را دوست داریم که به گوشی شما ظاهری تازه و تمیز می دهد و یکی از منحصر به فردترین برنامه ها در این خصوص برای اندروید است.

Niagara از آیکون‌ها، ویجت‌ها، کشوهای برنامه‌ها و سایر مواردی که گوشی شما را به هم می‌ریزد صرف نظر می‌کند. به جای آنها، چند میانبر برای برنامه های مورد علاقه شما، مثل یک فهرست برنامه عمودی طراحی شده برای استفاده یک دست، و چندین ابزار کارآمد دیگر دریافت می کنید. آنها شامل برنامه هایی همچون، امکان مشاهده آسانتر اعلان ها و پنهان کردن برنامه هایی است که به ندرت استفاده می کنید میباشد.

این برنامه کمی به عادت کردن نیاز دارد، اما ارزش امتحان کردن را دارد.

Super Status Bar -11

Super Status Bar
Super Status Bar

اندروید همیشه به شدت قابل شخصی سازی بوده است، اما یکی از زمینه هایی که اکثر مردم تمایل به نادیده گرفتن آن دارند Status Bar است. درواقع این برنامه Status Bar را تغییر می دهد.

با Super Status Bar، می‌توانید میزان روشنایی یا میزان صدا را با کشیدن انگشت روی بالای صفحه تنظیم کنید. می‌توانید برای دریافت پیش‌نمایش پیام‌ها و اعلان‌های دریافتی خود، علامتی تنظیم کنید. و می‌توانید بسیاری از کنترل‌های حرکتی دیگر را پیکربندی کنید، عمر باتری خود را کنترل کنید یا ظاهر و احساس کل منطقه را تغییر دهید.

در این برنامه خیلی اتفاق ها می افتد، و حتی شامل چند سفارشی سازی پیشرفته تر برای کاربران Root شده نیز میباشد، به همین دلیل است که Super Status در لیست ما به عنوان یکی از شگفت انگیزترین برنامه های اندروید قرار دارد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس