مقایسه Facebook Group با LinkedIn Group: کدام بهتر است؟

46
0
مقایمقایسه Facebook Group با LinkedIn Groupسه Facebook Group با LinkedIn Group

اگر به دنبال پیوستن و برقراری ارتباط در جوامع آنلاین هستید، لازم است بدانید که Facebook Group ها بهتر هستند یا LinkedIn Group ها؟

فیسبوک و لینکدین شباهت های زیادی دارند. در عین حال که وجه تمایز اصلی بین این دو پلتفرم این است که یکی به طور کلی برای افراد عادی و دیگری برای حرفه ای ها مناسب است، ولی با این حال این پلتفرم ها آنقدر شبیه به هم هستند که بسیاری از افراد لینکدین را “فیس بوکی برای حرفه ای ها” می نامند.

در میان شباهت های فیس بوک و لینکدین ، هر دو دارای گروه هایی هستند که این ویژگی می تواند کمک کند تا شما جوامعی از افراد همفکر با خودتان که علایق مشابهی با شما دارند را پیدا کنید. اگر در حال تصمیم گیری در مورد استفاده از Facebook Group ها یا LinkedIn Group ها هستید، بهتر است با مقایسه این دو پلتفرم شروع کنید.

مخاطبین هدف لینکدین و فیس بوک

لینکدین برای حرفه ای ها طراحی شده است، به این معنی که پایگاه کاربری LinkedIn Group های صنایع حرفه ای مختلف با هم متفاوت هستند و معمولاً در ساعات کاری سنتی روزهای هفته فعال است.

از آنجایی که مناطق زمانی مختلفی وجود دارد، باید با گروه‌ های مختلف و در زمان‌ های مختلفی از روز آزمایش کنید تا ببینید پایگاه کاربری آن چه زمانی بیشتر فعال است. شایان ذکر است که صفحه LinkedIn About Us دارای یک تب پر از آمار در مورد این پلتفرم و کاربران آن است که می تواند به شما کمک کند.

از سوی دیگر، مخاطب هدف فیس بوک اساساً می تواند هر کسی باشد. پلتفرم Groups دارای گروه های بسیاری بر اساس علاقه، سرگرمی یا هر موضوع دیگری که فکرش را بکنید، است. طبق گزارش Statista، ماهانه تقریباً سه میلیارد کاربر فعال در فیس بوک وجود دارد.

بر این اساس، واضح است که گروه ‌ها در فیس ‌بوک به دلیل تفاوت فاحش تعداد کاربران فعال در این دو پلتفرم، بسیار فعال ‌تر از لینکدین خواهند بود.

مقایسه Facebook Group با LinkedIn Group: رابط کاربری

تجربه کاربری بخش مهمی از رسانه های اجتماعی است و اگر فردی هستید که عنصر رابط کاربری را هنگام انتخاب بین پلتفرم های مشابه در اولویت قرار می دهید، بدانید که تنها نیستید. از آنجایی که فیس ‌بوک و لینکدین جزو پلتفرم‌ های رسانه‌ های اجتماعی پیشرو هستند، می ‌توانید روی حداقل قابل قبول بودن رابط کاربری آنها حساب کنید.

LinkedIn Groups دارای یک رابط کاربری ساده با طراحی قابل اسکرول کردن است که می توانید به ترتیب زمانی در میان پست ها جستجو کنید. می‌ توانید همه پست‌ ها و پست ‌های توصیه ‌شده را بررسی کنید، البته وقتی در گروه فعال ‌تر شدید و به الگوریتم این پلتفرم زمان کافی را دادید تا علایقتان را مشخص کند، استفاده از دومی بهتر است. رابط کاربری آن بسیار ساده شده است، همه چیز کاملاً واضح است و گزینه های فرمت پست متعددی نیز دارد.

مقایسه Facebook Group با LinkedIn Group: رابط کاربری
مقایسه Facebook Group با LinkedIn Group: رابط کاربری

در عین حال که استفاده از رابط کاربری Facebook Group ساده است، اما طراحی آن کمی فراتر از LinkedIn Group است. شما فید اخبار گروه خاص خود را به پایین اسکرول می کنید و می توانید کامنت ها (اخرین پست ها، پست های برتر و غیره) را مطابق میل خود مرتب کنید. در سمت راست، می ‌توانید پست ‌های مبتنی بر رسانه را ببینید، همچنین در سمت چپ فهرستی از تمام گروه‌ هایی که در آنها فعال هستید، وجود دارد که می ‌توانید آنها را نیز بررسی کنید.

رابط کاربری شلوغ تر در Facebook Group را می توان با عملکرد بیشتر این پلتفرم توجیه کرد. می‌ توانید در Facebook Group کارهای بیشتری انجام دهید و رابط کاربری آن برای جستجو به اندازه کافی ساده است. یکی از منوهای اضافی شامل راه هایی است که می توانید یک گروه جدید فیس بوک را برای پیوستن پیدا کنید.

مقایسه Facebook Group با LinkedIn Group: رابط کاربری
مقایسه Facebook Group با LinkedIn Group: رابط کاربری

مقایسه Facebook Group با LinkedIn Group: کیفیت محتوا

کیفیت محتوا یک موضوع ذهنی و سلیقه ای است. با این حال، مثال های واضحی از محتوای بد وجود دارد که تقریباً همه در مورد آنها همینطور فکر می کنند، مثلا پست ‌های خود تبلیغی یا پست ‌های کم‌ چالشی که درخواست کمک یا مشاوره در مورد یک چیز بسیار ساده است که قبلاً هم در گروه پاسخ داده شده است.

اگر به دنبال استفاده از LinkedIn Group یا Facebook Group برای ارتباط با افراد همفکر و گفتگوی بهتر در مورد علایق یا سرگرمی ‌های خود هستید، کیفیت محتوا در پلتفرم ‌ها موضوع بسیار مهمی است که باید در نظر بگیرید.

وقتی صحبت از یک میانگینی از کیفیت ​​محتوا می شود، باید گفت که Facebook Group بهتر عمل می کند. شاید به این دلیل که لینکدین در کل یک پلتفرم مبتنی بر کسب و کار و کسب درآمد است، گروه های لینکدین زیادی وجود دارند که برای جویندگان کار مناسب هستند، اما حقیقتا برای افراد دیگر مناسب نیستند.

متأسفانه، بسیاری از پست ‌ها در LinkedIn Group ماهیت خود تبلیغی دارند و بنابراین کیفیت پایینی دارند.

مقایسه Facebook Group با LinkedIn Group: کیفیت محتوا
مقایسه Facebook Group با LinkedIn Group: کیفیت محتوا

در حالی که در Facebook Group ، حتی با وجود تعداد کاربران زیادش، محتوا بر اساس ایجاد بحث در مورد یک موضوع خاص است.

مقایسه Facebook Group با LinkedIn Group: کیفیت محتوا
مقایسه Facebook Group با LinkedIn Group: کیفیت محتوا

لازم به ذکر است که اگر گروهی کنترل نشده باشد، معمولاً محتوای کم چالشی ظاهر می شود و این موضوع برای هر دو پلتفرم صدق می کند. بنابراین، در عین حال که به نظر می ‌رسد که Facebook Group ها به طور متوسط ​​ کیفیت محتوای بهتری دارند، ولی در واقع این موضوع تا حد زیادی به نوع گروهی که شما در آن هستید، تعداد اعضای آن و میزان مدیریت آن گروه بستگی دارد.

Facebook Group ها انواع مختلفی دارند. گروه های بسته یا مخفی اغلب می توانند محتوای بهتری داشته باشند آن هم به این دلیل است که عضویت اعضای جدید را محدود می کنند. مدیران این گروه ها سعی می کنند کمی فعال تر باشند و به کیفیت بحث در گروه اهمیت می دهند.

چرا Facebook Group ها پلتفرم بهتری هستند؟

بر اساس چند نکته، به نظر می رسد که Facebook Group ها گزینه بهتری برای شما هستند. اگرچه ممکن است با استدلال منطقی فکر کنید که اگر به دنبال پیوستن به جوامع مبتنی بر بحث های حرفه ای هستید، ممکن است LinkedIn Group ها بهتر باشند، اما واقعیت این است که پلتفرم LinkedIn Group ها کار زیادی نمی توانند انجام دهند.

LinkedIn Group ها دارای پست ‌های خود تبلیغی بیش از حد، عدم وجود بحث های واقعی، و پایگاه کاربر فعال بسیار پایین‌ تری نسبت به Facebook Group ها هستند. این بدان معنی است که LinkedIn Group ها وقتی که قرار است هر دو پلتفرم را با هم مقایسه کنیم، عقب می مانند.

Facebook Group ها به دلیل محبوبیت کلی فیس بوک احتمالا بهتر هستند. سال‌ ها جمع شدن تقریباً همه افراد در یک مکان و پیوستن به گروه ‌هایی در یک پلتفرمی که از قبل هم به صورت روزانه از آن استفاده می ‌کردند، به فیس ‌بوک در این رقابت برتری می ‌دهد.

با این حال، این بدان معنا نیست که همیشه همینطور است. لینکدین مکانی عالی برای ایجاد یک شبکه حرفه ای است. اگر متوجه شدید که یک سری از LinkedIn Group هایی وجود دارند که کاربر دارند اما به دلیل عدم اعتدال یا وجود تعصباتی شکست می ‌خورند، می ‌توانید LinkedIn Group خود را ایجاد کنید و یک انجمن را از ابتدا ایجاد کنید.

انجمن خود را در Facebook Groups پیدا کنید

Facebook Groups پلتفرمی برای پیدا کردن انجمن ‌های آنلاین از افرادی است که علایق مشابهی با شما دارند: چه حرفه ‌ای و متخصص باشند و چه غیر حرفه ‌ای. پیدا کردن این افراد بسیار آسان است و برای پیوستن به آن فقط کافی است یک حساب فیس بوک داشته باشید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس