اتهام توییتر به ماکروسافت

79
0
اتهام توییتر به ماکروسافت

«الکس اسپیرو»، وکیل شخصی ایلان ماسک، با ارسال نامه‌ای از طریق توییتر به «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت، این شرکت را به نقض قوانین توسعه‌دهنده توییتر متهم کرد. در این خبر به اتهام توییتر به ماکروسافت می پردازیم.

اتهام توییتر به ماکروسافت

اسپیرو در این نامه ادعا می‌کند که مایکروسافت ممکن است «چند بند» از قرارداد توسعه‌دهندگان توییتر را «برای مدتی طولانی» نقض کرده باشد. وکیل ایلان ماسک در این نامه ادعا می‌کند که مایکروسافت بدون پرداخت هزینه اعلام شده، تا ماه گذشته در برخی محصولات خود مانند ایکس باکس، بینگ و پلتفرم تبلیغاتی‌اش از APIهای توییتر استفاده کرده است.

در متن این نامه آمده است:

«تا ماه گذشته، زمانی که مایکروسافت حتی از پرداخت نرخ تخقیقی برای دسترسی مداوم به APها و محتوای توییتر خودداری کرد، این شرکت هشت برنامه Twitter API را به‌طور جداگانه برای محصولاتی که نام آن‌ها در ادامه ذکر شده اجرا کرده است که به نظر می‌رسد برای حداقل پنج محصول و خدمات مایکروسافت داده‌ها و عملکردی را ارائه می‌کرده است.»

«فرانک شاو»، سخنگوی مایکروسافت نیز بیانیه زیر را به The Verge به اشتراک گذاشت:

«امروز ما از یک شرکت حقوقی که نماینده توییتر بود سؤالاتی را در مورد استفاده قبلی خود از API رایگان این شرکت شنیدیم. ما این سؤالات را بررسی خواهیم کرد و به آن‌ها پاسخ می‌دهیم. مشتاقانه منتظر ادامه همکاری طولانی‌مدت خود با این شرکت هستیم.»

غول نرم‌افزاری همچنین به نیویورک‌تایمز گفت که در حال حاضر برای استفاده از این داده‌ها به توییتر هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند.
اسپیرو در نامه خود به هیچ‌گونه اقدام قانونی اشاره نکرده است. با این حال، ماه گذشته، ماسک تهدید کرده بود که از مایکروسافت شکایت می‌کند، زیرا این شرکت «به‌طور غیرقانونی از داده‌های توییتر برای آموزش استفاده کرده است» که احتمالاً به داده‌هایی اشاره دارد که برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ مورد استفاده در چت‌بات بینگ و ChatGPT استفاده شده است.

theverge

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس