اولین فضانورد زن عربستان به ایستگاه فضایی بین‌المللی می رود

54
0
اولین فضانورد زن عربستان

دولت عربستان سعودی و شرکت آمریکایی Axiom به‌تازگی در بیانیه مشترکی اعلام کرده‌اند که چهار فضانورد را در سریع‌ترین حالت در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) با راکت فالکون 9 اسپیس‌ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند فرستاد. این چهار نفر شامل دو فضانورد عربستانی به نام‌های «ریانه برناوی» و «علی القرنی» و دو فضانورد آمریکایی به نام‌های «پگی ویتسون» و «جان شافنر» خواهد بود. در این خبر به بررسی فرستادن اولین فضانورد زن عربستان به ایستگاه بین المللی می پردازیم.

اولین فضانورد زن عربستان

این فضانوردان عرب اولین فضانوردان کشور عربستان سعودی هستند که به ایستگاه فضایی می‌روند و درمجموع دومین و سومین افرادی خواهند بود که از این کشور راهی فضا می‌شوند. در بیانیه دولت عربستان آمده که این پرواز فضایی نمادی از تلاش این کشور برای پیشگامی و رقابت در حوزه‌های مختلف ازجمله فناوری، مهندسی، تحقیق و نوآوری است.

این بیانیه ادامه می‌دهد: «این مأموریت همچنین یک مأموریت تاریخی است؛ چرا که عربستان را به یکی از معدود کشورهای دنیا تبدیل می‌کند که دو فضانورد هم‌ملیت را به‌صورت هم‌زمان به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رساند.»

اولین فضانورد زن عربستان
اولین فضانورد زن عربستان

مأموریت Ax-2، دومین مأموریت شرکت اکسیوم به ایستگاه فضایی است. فرمانده این عملیات «پگی ویتسون»، فضانورد سابق ناساست که با سپری‌کردن 665 روز در فضا بیش از هر زن یا آمریکایی دیگری در فضا بوده است. او اکنون مشاور شرکت اکسیوم است. نفر چهارم، یعنی «جان شافنر» نیز یک سرمایه‌گذار خصوصی است که خلبانی این مأموریت را بر عهده خواهد داشت.

پیش‌تر تنها «سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز»، فرزند «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان سعودی، در سال 1985 از این کشور به فضا رفته بود. او درواقع اولین فرد عرب و مسلمانی بود که به فضا رفت. حالا Ax-2 از آن جهت اهمیت دارد که برای کشوری با حقوق نابرابر در قبال زنان، جایگاهی برابر را در کنار یک مرد فضانورد در نظر گرفته است.

spa

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس