بازی Suicide Squad: Kill The Justice League نباید لحن جدی مجموعه آرخام را به طور کامل رها کند

44
0
بازی Suicide Squad: Kill The Justice League نباید لحن جدی مجموعه آرخام را به طور کامل رها کند

بازی Suicide Squad: Kill the Justice League جدیدترین پروژه دی سی استودیو راکستدی است و نباید لحن تیره‌تر بازی‌های آرخام را کنار بگذارد. بازی Suicide Squad: Kill The Justice League نباید لحن جدی مجموعه آرخام را به طور کامل رها کند. در ادامه با اول نیوز همراه شوید.

قبل از اینکه سری آرخام مجموعه بازی‌های محبوب بتمن را معرفی کند، DC Comics موفقیت محدودی در فضای بازی‌های ویدیویی داشت. Suicide Squad: Kill the Justice League به نظر می‌رسد که آخرین مورد در جریان داغ این شرکت باشد. زیرا مارول شروع به گذاشتن نشان خود در هنرصنعت کرده است. این عنوان در حال حاضر توسط Rocksteady، خالق سه گانه Arkham در حال توسعه است، موضوعی که برای طرفداران هیجان انگیز است. زیرا رزومه درخشان راکستدی آن‌ها را در بهترین مکان برای ساخت بازی جدید با محوریت قهرمانان بی میل آماندا والر قرار می‌دهد. معلوم نیست سازندگان چقدر از مجموعه بتمن الهام می‌گیرند. عناوینی همچون: Arkham Asylum ،Arkham City و Arkham Knight. اما آن‌ها آنقدر خوب عمل کرده‌اند که ممکن است یک فرصت از دست رفته برای نادیده گرفتن کامل آن‌ها باشد.

محتوای تبلیغاتی Suicide Squad: Kill the Justice League محدود بوده است، اما چیزی که از سوی توسعه‌دهنده به چشم می‌خورد، روشنگری است، نشان دادن ضربات داستانی ضروری، تغییر مکان و تاکید بیشتر بر گیم‌پلی مبتنی بر تیم. اما یکی از قابل توجه‌ترین تفاوت‌های بازی آینده و سری Arkham لحن آن است. Suicide Squad: Kill the Justice League به نظر می‌رسد که در فضای کمدی‌تر جریان داشته باشد، و اگرچه این نشان‌دهنده کمیک‌ها و شخصیت‌هایی است که در حال اقتباس از آن‌ها است، اما نسخه نهایی نباید مزایای لحن تیره‌تری را که Arkham به خوبی از آن استفاده کرده، را نادیده بگیرد.

بازی Suicide Squad: Kill The Justice League نباید لحن جدی مجموعه آرخام را به طور کامل رها کند

جو شگفت انگیز آرخام

بتمن از زمان آغاز به کارش در سال 1939 دستخوش تغییرات زیادی در لحن بوده است، اما اکثر آن‌ها موافقند که این شخصیت در یک محیط و داستان تاریک‌تر، پرشورتر و معمایی شکوفا می‌شود. ماهیت احمقانه بتمن دهه 1960 آدام وست بدون شک جذابیت خود را دارد، اما داستان‌هایی مانند هالووین طولانی، آینه سیاه و دادگاه جغدها که شوالیه‌های گاتهام از آن‌ها تأثیر می‌گیرند، از دیدگاه روایی بسیار مورد احترام هستند. بتمن قبل از هر چیز یک کارآگاه است که داستان‌های جدی‌تر و هیجان انگیزتر را به خوبی نشان می‌دهد.

موانعی که The Caped Crusader باید بر آن‌ها غلبه کند بسیار بزرگ هستند، اما باز هم سخت‌تر این است که در مقابل شهر گاتهام که به سادگی نمی‌خواهد رفتار کند، عقب نشینی کنید. Arkham Asylum برای افرادی مناسب است که می‌خواهند یک بازی ترسناک را بدون برخورد با موضوعات این ژانر تجربه کنند، و این به این دلیل است که محیط، داستان، شخصیت‌ها و ساختار جهان همگی به یکدیگر می پیوندند تا محصولی نهایی بسازند که هرگز هیچ چیز دیگری را به کار نمی‌گیرد. از یک فضای تاریک و یک لحن تاریک‌تر و با شکوه گرفته تا چیزهای دیگر. Suicide Squad: Kill the Justice League صرفاً به دلیل پویایی شخصیتی که به طور اجتناب ناپذیری ارائه می‌دهد متفاوت خواهد بود.

بازی Suicide Squad: Kill The Justice League نباید لحن جدی مجموعه آرخام را به طور کامل رها کند

شخصیت‌های عجیب و غریب جوخه انتحار

بسیاری از لحن بازی‌های Arkham امکان پذیر و قابل توجیه است زیرا داستان‌هایی که آن‌ها تعریف می‌کنند حول محور سیطره ناامیدانه یک مرد بر جنایت و شرارت است. این یک شاهکار غیرممکن به نظر می‌رسد، و در حالی که بتمن اهمیت عدالت را موعظه می‌کند، او این کار را نیز انجام می‌دهد، زیرا به او احساس مهم بودن می‌دهد. این مبارزه به تنهایی مختص اوست. با این حال، جوخه انتحار، راه بسیار اکراه‌آمیز و غیرارادی‌تری برای مبارزه با آدم‌های بد دارند، زیرا شخصیت‌ها و داستان‌هایشان مملو از اعمال شیطانی است. به این ترتیب، آن‌ها کمتر به دلیل سنگینی کار در دست محدود هستند و بنابراین رابطه‌ای که با یکدیگر ایجاد می‌کنند باعث تغییر در لحن کلی می‌شود.

این شاید در فیلم‌های اقتباسی اخیر مانند جوخه انتحار، واضح‌تر باشد، فیلمی که مضامین جدی را در خود دارد که در غیر این صورت اگر با دوز کمدی ملایمی متعادل نمی‌شدند، جو سنگین‌تری می‌داشت. این روی شخصیت‌ها، داستان و لحن بازی تاثیر می‌گذارد، زیرا هر رشته‌ی داستانی تیره‌تر توسط مجموعه‌ای از شخصیت‌ها که به همان اندازه که باعث ایجاد هرج و مرج می‌شوند، از آزار دادن یکدیگر لذت می‌برند، تشکیل شده است.

هارلی

هارلی کویین میراث آرخام در جوخه انتحار است

به نظر نمی‌رسد که Suicide Squad: Kill the Justice League علیرغم اینکه در یک جهان اتفاق می‌افتد، به شدت به سری Arkham متصل خواهد شد، اما هارلی کویین در هر دو آن‌ها نقش دارد. اینکه سه گانه شاهکار راکستدی با هم متفاوت احساس شود، به شخصیتی که نقش مهمی را در آنچه قبلاً ایفا می‌کند، آسیب می‌رساند. هنگامی که Suicide Squad: Kill the Justice League منتشر می‌شود، هارلی کوئین در بازی‌های Arkham که توسط Rocksteady ساخته شده‌اند بیشتر از خود شوالیه تاریکی خواهد بود، و ضروری است که شخصیت او وقایع این سه‌گانه را با خود در نسخه آینده حمل کند.

این نباید از طریق دیالوگ‌های سطحی و ایستر اگ‌های نه چندان ظریف باشد، چرا که می‌تواند بازیکنان جدید را منزوی کند. این مهم باید چیزی به سادگی تغییر در مدل شخصیت او برای شبیه سازی او در Arkham Knight یا یک فلاش بک به یکی از صحنه‌های برجسته او در سه گانه باشد. شخصیت او از زمان اولین حضورش در Batman: The Animated Series قابل تفسیر برای بسیاری از نویسندگان بوده است، اما ساختن نسخه‌ای از هارلی کویین که شبیه نسخه‌ای که بازیکنان در بازی‌های قبلی Rocksteady می‌شناختند، فقط Arkhamverse را می‌سازد. حفظ لحن مشابه با سه گانه Arkham در Suicide Squad: Kill the Justice League برای کاراکتر او درست عمل می‌کند و انتخاب یک فضای کاملاً جدید می‌تواند آن را خراب کند.

بتمن ممکن است بیشتر از جوخه انتحار برای فضای تاریک مناسب باشد، اما این بدان معنا نیست که جوخه انتحار باید به طور کامل از آن غافل شود. بدون شک این یک ماجرای کمدی‌تر خواهد بود و طرفداران انتظار آن را دارند و حتی مشتاقانه منتظر آن هستند، اما باید دلیلی وجود داشته باشد که بازی در Arkhamverse خارج از آن قرار می‌گیرد که توسط Rocksteady توسعه می‌یابد. این یک خطر بزرگ است زیرا بازیکنان به تداوم مجموعه چشم خواهند داشت، و بنابراین توسعه‌دهنده باید بسیار مراقب باشد تا مطمئن شود که بازی آینده در کنار ماجراجویی‌های درخشان اما تلخ بتمن قرار می‌گیرد.

بازی Suicide Squad: Kill the Justice League اوایل سال 2023 برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس‌ باکس سری اس عرضه می‌شود. نظر شما در این خصوص چیست؟ موافقید که بازی Suicide Squad: Kill The Justice League نباید لحن جدی مجموعه آرخام را به طور کامل رها کند؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس