با ChromeOS Flex کامپیوتر های قدیمی را به Chromebook ارتقاء دهید!

64

ChromeOS Flex سیستم عامل جدید و رایگان گوگل که در این مقاله از بخش فناوری در مورد آن صحبت می کنیم.

اگر یک سیستم مک بوک یا ویندوز قدیمی در گوشه های خانه خود دارید، این احتمال وجود دارد که دستگاه “خیلی کند” باشد یا دیگر به روز رسانی های امنیتی یا اصلی سیستم عامل را دریافت نکند.

محو شدن و غیرفعال شدن نسخه‌های ویندوز قدیمی‌تر مایکروسافت، الزامات سخت‌گیرانه برای ویندوز 11، و اجازه اپل به استفاده از نسخه‌های MacOS جدیدتر برای اجرا بر روی مک‌های منتخب ممکن است رایانه شما را در گرد و غبار محو کند. و مجبور شوید آن را برای همیشه کنار بگذارید، حتی در فضای سازمانی، تعویض دستگاه های قدیمی بسیار گران تمام می شود.

این دقیقاً همان مشکلی است که ChromeOS Flex سعی در رفع آن دارد. این سیستم عامل که در اوایل سال جاری معرفی شد و اکنون از دسترسی زودهنگام خارج می شود، یک سیستم عامل رایگان از طرف گوگل است که برای احیای سیستم های قدیمی و روح بخشیدن مجدد به آنها ساخته شده است. من با دو سرنخ از Google صحبت کردم تا درباره ChromeOS Flex بیشتر بدانم و اینکه گوگل با چه امیدی به یکی از جالب‌ترین برنامه‌های ChromeOS را دارد که من تا به حال دیده‌ایم.

قابل اجرا در انواع سخت افزارها، حتی مک

برخلاف ChromeOS که فقط روی سخت‌افزار خاصی اجرا می‌شود که باید آن‌ها را بخرید، زیبایی ChromeOS Flex این است که می‌تواند تقریباً بر روی هر سخت‌افزاری از قبل موجود هست، به‌صورت رایگان اجرا شود. همچنین ظاهر و رفتار آن دقیقاً مانند ChromeOS است.

اگر به ChromeOS Flex علاقه دارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از وب سایت Google صفحه مربوط به سیستم عامل را مشاهده کنید، دستورالعمل ها را دنبال کنید و آن را با استفاده از USB روی رایانه شخصی یا مک موجود نصب کنید. Google حداقل سیستم مورد نیاز اولیه و لیستی از دستگاه های تایید شده را در سایت خود بارگذاری کرده است. در واقع، گوگل بیش از 300 دستگاه را تایید کرده است و هر روز تلاش می کند تا دستگاه های بیشتری را به این لیست اضافه کند.

مایکل وندلینگ، مدیر محصول ChromeOS Flex و سرپرست تیم، می‌گوید: «بسیاری از این کارها توسط شخصی که در جلوی دستگاه هست، انجام می‌شود و باید مطمئن شویم که تجربه کاربر واقعی، از جمله پاسخ‌دهی، و حس تجربه کاربری با پروسه نصبی که ما تعیین کرده‌ایم مطابقت داشته باشد.».

با این حال، بخش جالب این است که مردم آن را بر روی سخت افزاری های خیلی ضعیف که حتی حداقل های مورد نیاز را ندارد، می خواهند نصب کنند. و دقیقا این مشکلی بود که Google برای اولین بار در هنگام راه اندازی ChromeOS Flex در نسخه بتا تصور می کرد، اجرا کردند. شما حتی می توانید سیستم عامل را قبل از نصب آن تست کنید، این بازخورد در واقع همان چیزی است که گوگل می خواهد.

می خواهیم از سیستمی که روزی اصلا به آن فکر نمی کردیم و آن را در گوشه اتاق یا در انباری زیر گرد و غبار نگه می داشتیم، اکنون می خواهیم به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنیم. توماس ریدل، سرپرست مدیریت محصول ChromeOS در شرکت گوگل و بخش آموزش، می‌گوید: «این کار بسیار بزرگ است و واقعاً همه را قادر می‌سازد که از آن استفاده کنند و از آن بهره ببرند.

و بله، ChromeOS Flex روی مک‌ها هم کار می‌کند – عمدتاً روی دستگاه‌های Mac قدیمی‌تر که پردازنده‌های x86 دارند. گوگل در حال حاضر آماری را به اشتراک نمی گذارد که در آن Mac ها از ChromeOS Flex استفاده می کنند. اما مایکل وندلینگ به من گفت که همه نسل‌های رایانه‌های شخصی ویندوزی از ChromeOS Flex استفاده می‌کنند – به‌ویژه اکنون که مایکروسافت دستگاه‌هایی را که می‌توانند ویندوز 11 را اجرا کنند محدود کرده است.

این یک انگیزه بزرگ برای بسیاری از مشتریان است. بسیاری از کاربران دستگاهی خواهند داشت که یا قادر به ارتقاء به ویندوز 11 نیست یا عملکرد پس از ارتقا برای آنها غیرقابل قبول است، بنابراین راهی ساده و بی هزینه برای رسیدن به یک دستگاه مدرن و بروز است.

بازخورد خوب

ChromeOS Flex را روی Asus Vivobook قدیمی‌تری که در کشوی خود داشتم نصب کردم. و به خوبی کار کرد، از جمله پشتیبانی از قلم و صفحه لمسی بود است .و البته انجام این کار و ثبت فیدبک من به Google کمک می کند تا ChromeOS Flex را بهبود بسازد. در واقع، گوگل می گوید که بازخوردهایی مانند استفاده من از آن سیستم عامل فوق العاده بوده است. گوگل با ChromeOS Flex خلاقیت های زیادی را مشاهده کرد.

«یک چیز این بود که مردم می‌توانستند واقعاً خلاق باشند. ما از تعداد دستگاه‌ها و فاکتورهای مختلف ChromeOS Flex بسیار شگفت زده شده‌ایم. آنها [دستگاهی] را در اتاق زیر شیروانی خود پیدا می کردند و آن را می گذاشتند و می دیدند که چه اتفاقی می افتد. اغلب اوقات، آنها چیزی مانند “تو همین الان مک بوک قدیمی من را زنده کردی!” چقدر جالب است؟” و چیز های مشابه این را می گفتند و خیلی خوشحال و شگفت زده می شدند.

در داستان‌های موفقیت دیگری، Riedl اشاره کرد که مردم از اینکه چگونه ChromeOS Flex

آسان است، شگفت زده می‌شوند. ChromeOS Flex تنها با چند کلیک و خیلی سریع راه‌اندازی می‌شود. او همچنین اشاره کرد که مدیران شرکت‌ها، مدارس، و مدیران شبکه های شرکت ها یا سازمان ها برای تست ChromeOS Flex ثبت‌نام کرده‌اند تا بتوانند دستگاه‌های قدیمی‌تر Windows یا Mac را تغییر دهند و آنها را به راحتی از طریق ابزارهای Google مدیریت کنند و از طریق Google Admin Console خط‌مشی‌ها را اعمال کنند.

بنابراین آنها نه تنها از دستگاه استفاده می کنند، بلکه در واقع به احساس و عملکرد آن در ناوگان خود نگاه می کنند، که دیدن آن بسیار عالی بود. ما انتظار نداشتیم که درست به هدف نزدیک شویم، و این واقعا به ما کمک کرد.و ما خیلی چیزها یاد گرفتیم و از تجربه کاربران برای بهتر شدن این سیستم عامل استفاده می کنیم.

منبع : digitaltrends

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس