4 ویرایشگر برچسب MP3 و Metadata برای لینوکس

57
0
ویرایشگر برچسب MP3 و Metadata برای لینوکس

اگرچه پخش آنلاین موسیقی به یک امر عادی تبدیل شده است، اما MP3 ها هنوز رایج هستند. در این مقاله چند برنامه معرفی می‌کنیم که به شما در ویرایشگر برچسب MP3 و Metadata برای لینوکس کمک می کند.

پخش آنلاین موسیقی ممکن است به روش اصلی بسیاری از مردم تبدیل شده باشد، اما فایل های MP3 از بین نرفته‌اند. خرید و بارگیری بیشتر آهنگ ها، بدون DRM همچنان آسان است. می‌توانید تقریباً در هر دستگاهی با فضای ذخیره سازی و بلندگو به آنها گوش دهید.

اما metadata که با آن فایل ها ارائه می‌شود، گاهی اوقات می‌تواند یک آشفتگی با انواع ناسازگاری ها باشد. چگونه از آن در لینوکس مراقبت می‌کنید؟ با دانلود یکی از این برنامه ها می‌توانید آن را انجام بدهید.

1.ویرایشگر برچسب MP3 و Metadata برای لینوکس: Tagger

Tagger
Tagger

Tagger یکی از جدیدترین برنامه ها برای این کار است. این بخش از نرم افزار با استفاده از GTK 4 نوشته شده است و زیبایی های طراحی libadwaita گنوم را در بر می گیرد. انیمیشن ها جالب هستند، با یک حباب که نشان می‌دهد چند فایل را باز کرده‌اید و منوی ویرایش به راحتی از سمت راست باز می‌شود. مطمئناً اینها چیزهای کوچکی هستند، اما استفاده از برنامه را دلپذیر می کند.

مانند بسیاری از برنامه های GNOME، Tagger نیز گزینه های زیادی را ارائه نمی‌کند، اما موارد ضروری پوشش داده شده‌اند. می‌توانید برچسب ها را برای یک فایل ویرایش کنید یا چندین MP3 را برای ویرایش همزمان بیش از یک فایل انتخاب کنید، برنامه به خوبی نشان می‌دهد کدام اطلاعات تغییر می‌کند و کدام یک ثابت می‌ماند. می‌توانید آلبوم هنری اضافه کنید و برنامه را از MusicBrainz دانلود کنید.

Tagger بهترین عملکرد را برای نشان دادن چندین پوشه به طور همزمان انجام نمی‌دهد، بنابراین اگر می‌خواهید برچسب ها را برای کل کتابخانه خود ویرایش کنید، ممکن است این ابزار خسته کننده باشد. اما اگر فقط به دنبال یک برنامه نرم افزاری برای ویرایش آهنگ یا آلبوم هستید، Tagger گزینه جذابی است.

2.ویرایشگر Metadata فایل های MP3 برای لینوکس: GabTag

GabTag
GabTag

GabTag یکی دیگر از برنامه های ساده برای GNOME است، شاید حتی ساده تر از Tagger. این برنامه کمی قدیمی‌تر است، با GTK 3 نوشته شده است و هنوز آخرین ظاهر GNOME را ندارد. همچنین می‌تواند تنها یک پوشه را در یک زمان باز کند که محدودیت دیگری در مقایسه با Tagger است. پس چرا به GabTag اشاره می‌کنیم مزیت آن چیست؟

برای شروع، GabTag فیلدهای برچسب و آلبوم را به گونه‌ای ارائه می‌کند که برخی افراد ممکن است پیمایش آن را آسان تر کنند. از آنجایی که یک اندازه برای همه مناسب نیست، اگر متوجه شدید که Tagger را دوست ندارید، GabTag به عنوان گزینه دیگری برای ویرایش های سریع عمل میکند. به اندازه کافی قادر به ویرایش برچسب های MP3هایی است که از فروشگاه های موسیقی آنلاین مختلف خریداری کرده‌اید.

اگر به دنبال عملکرد پیشرفته ‌تری هستید، باید به دنبال مورد بعدی در این لیست باشید. GabTag تقریباً به همان اندازه ابتدایی است که یک ویرایشگر برچسب صوتی می‌باشد.

3.ویرایشگر برچسب MP3 و Metadata برای لینوکس: EasyTAG

EasyTAG
EasyTAG

بسیار خوب، با برنامه های سریع و آسان کافی است. اگر به دنبال این هستید که کل کتابخانه خود را در یک زمان مرور کنید و به کار ویرایش صدها فایل بپردازید، ممکن است بخواهید EasyTAG را در بالای لیست خود قرار دهید.

EasyTAG یک کارگاه است که می‌تواند تمام فایل های موجود در پوشه موسیقی یا هر جای دیگری را به سرعت اسکن و نمایش دهد. مشاهده فایل های خود به روش های مختلف یکی از نقاط قوت EasyTAG است که می‌توانید موسیقی را بر اساس برچسب ها یا ویژگی های دیگر، مانند اندازه فایل یا مدت آهنگ مرتب کنید.

همه این ویژگی ها تغییرات انبوه را ساده می کند، مانند تغییر نام هنرمند برای ده ها آلبوم در یک زمان. EasyTAG با بسیاری از انواع فایل کار می‌کند. علاوه بر برچسب ها، نرخ بیت و نرخ نمونه را نیز نمایش می‌دهد – اگر به دنبال بهینه سازی انواع فایل های صوتی هستید، بسیار مفید است. می‌توانید اطلاعات را از پایگاه های داده آنلاین مختلف دانلود کنید تا آنچه را که نمی‌دانید پر کنید. همچنین می‌توانید از EasyTAG برای ایجاد لیست پخش استفاده کنید.

EasyTAG یک پروژه بالغ است که قبل از انتقال به GNOME 3 ایجاد شده است. یک طراحی سنتی با نوار منو و نوار ابزار دارد و این برنامه را تبدیل به برنامه ای می کند که در سایر دسکتاپ های لینوکس مبتنی بر GTK مانند Xfce، MATE و Cinnamon بیشتر به نظر می رسد.

4.ویرایشگر برچسب MP3 با نرم افزار Kid3

Kid3
Kid3

مانند EasyTAG، Kid3 نیز سال‌هاست که وجود دارد. بسیاری از مزایای آنها مشابه یکدیگرند. می‌توانید چندین فایل را در یک زمان باز کنید، آنها را بر اساس پارامترهای مختلف مرتب کنید، با انواع فایل های مختلف کار کنید و به راحتی ویرایش های دسته ای را انجام دهید. می‌توانید متادیتا را از بسیاری از پایگاه های داده آنلاین دانلود کنید و لیست های پخش ایجاد کنید. بسیاری از کارهایی که EasyTAG می‌تواند انجام دهد، Kid3 نیز می تواند انجام دهد، فقط با یک رابط کاربری متفاوت و به روش Qt-native.

چند افزودنی خوب برای کاربران حرفه ای وجود دارد. Kid3 می تواند به طور خودکار metadata را از نام فایل ها یا نام فایل ها را از برچسب ها تولید کند. شما همچنین می‌توانید به طور خودکار حروف بزرگ یا کوچک را در نام فایل های خود تبدیل کنید. به‌علاوه، می‌توانید آهنگ ها را در Kid3 بدون نیاز به باز کردن برنامه دیگری پخش کنید.

اگر مجموعه ویژگی های Kid3 را دوست دارید اما از KDE Plasma یا دسکتاپ دیگری مبتنی بر Qt استفاده نمی کنید، نگران نباشید. همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، Kid3 به خوبی در GNOME بارگیری می‌شود، حتی در سایر دسکتاپ های مبتنی بر GTK کمتر متمایز است. با EasyTAG و Kid3 که چنین عملکردهای مشابهی را ارائه می دهند، انتخاب بین آنها می‌تواند به ترجیح شما برای نحوه ارائه اطلاعات مختلف توسط این دو بستگی داشته باشد.

آیا نمی‌خواهید یک ویرایشگر MP3 جداگانه دانلود کنید؟

شما مجبور نیستید. بسیاری از پخش کننده های موسیقی در لینوکس با قابلیت ویرایش برچسب های MP3 ارائه می شوند. مثال ها عبارتند از Rhythmbox، Strawberry Music Player، Clementine و Amarok. بنابراین اگر از یکی از این پلیرها استفاده می کنید، نیازی به نصب هیچ چیز اضافی ندارید. اما اگر می‌خواهید گزینه های خود را با بررسی تعداد زیادی پخش‌کننده موسیقی باز نگه دارید، یک ویرایشگر برچسب اختصاصی یک برنامه کاربردی است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس