بررسی خودرو چری تیگو 9

61
0
خودرو چری تیگو 9

شرکت چری که در سال 1997 تاسیس شده، در دو دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و در بازار چین و برخی از کشورهای جهان، جایگاهی دست و پا کرده است. مدل‌های شاسی‌ بلند چری تحت سری تیگو عرضه می­‌شود. این رده در سال‌های اخیر به قدری در مرکز توجه مشتریان قرار گرفته، که تعداد کراس‌­اورهای ساخت چری هم به 14 مدل رسیده است. در راستای افزایش تنوع مدل‌ها و پاسخگویی به نیاز مشتریان، چری قصد دارد یک شاسی‌­بلند 7 نفره بزرگ به نام خودرو چری تیگو 9 را نیز وارد بازار کند.

خودرو چری تیگو 9

ابعاد چری تیگو 9 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.82، 1.93، 1.699 و 2.82 متر اعلام شده است. برای مقایسه آن، ابعاد تیگو 8 پرو مکس روسیه را در نظر بگیرید؛ 4722/1860/1705 میلی‌متر با فاصله محوری 2710 میلی‌متری.

خودرو چری تیگو 9
خودرو چری تیگو 9

چری تیگو 9 اولین محصول ساخته شده، بر اساس پلتفرم T2X است. این پلتفرم در واقع نسخه‌ای اصلاح‌شده از معماری و پلتفرم M3X از مدل اکسید است. براساس آخرین اطلاعات، تیگو جدید ممکن است پلتفرم مشترکی با مدل اکسید یائوگوانگ – Yaoguang – داشته باشد.
طراحی ظاهری چری تیگو 9 به سایر محصولات این برند شباهت دارد. جلوپنجره 8 ضلعی با اجزای عمودی، فرورفتگی در نمای جانبی، خط شانه مستقیم، چراغ‌های LED جلو با چیدمان ماتریسی، دستگیره مخفی‌­شونده درها، باله عقب و رینگ‌های 19 یا 20 اینچی، از مهمترین نکات قابل اشاره درباره بدنه این خودرو به شمار می‌­آید.

کابین و امکانات چری تیگو 9

خودرو چری تیگو 9
خودرو چری تیگو 9

فعلا هیچ تصویر رسمی از کابین چری تیگو 9 منتشر نشده اما براساس دو عکس مخفیانه که در اختیار رسانه‌­ها قرار گرفته، می‌­توان مواردی شامل دو نمایشگر متصل به هم در بالای داشبورد، شارژر بی‌سیم برای دو تلفن همراه، فضای لوازم در زیر کنسول میانی و فرمان سه شاخه D کات را تشخیص داد.

پیشرانه چری تیگو 9

خودرو چری تیگو 9
خودرو چری تیگو 9

چری تیگو 9 به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با 261 اسب‌­بخار قدرت مجهز شده است، که نیروی خود را به گیربکس 8 سرعته خودکار انتقال می­‌دهد. حداکثر سرعت این خودرو 205 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

قیمت چری تیگو 9

چری تیگو 9 به زودی در نمایشگاه گوانگژو رونمایی خواهد شد. این خودرو در سه ماهه اول 2023 و با قیمت پایه 23 هزار دلار وارد بازار چین می­‌شود.

bama

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس