معرفی ماشین چری آریزو 5GT

116
0
ماشین چری آریزو 5GT

سدان‌های اسپرت چینی اخیراً توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده‌اند. از لینک اند کو 03 گرفته گک ترامپچی Empow که همگی مدل‌های مقرون به صرفه‌ای را معرفی کرده‌اند. یا در مثالی دیگر چری آریزو 5 پلاس که به‌عنوان سدانی خانواده‌پسند روی کار آمده است. حالا چری برای نشان دادن شخصیت اسپرت این خودرو، ویرایش جوان‌پسند آن را هم روانه بازار کرده است. نام محصول جدید آریزو 5 جی‌تی است. در این پست به بررسی ماشین چری آریزو 5GT می پردازیم.

ماشین چری آریزو 5GT

اخیرا اطلاعات و جزئیاتی درباره نسخه جدیدی از چری آریزو ۵GT روی وبسایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، منتشر شده است. شرکت چری، موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ جدید را برای آریزو ۵GT در نظر گرفته است. چری آریزو ۵GT در سپتامبر ۲۰۲۲در چین رونمایی و معرفی شد. نسخه جدید آن نیز اوایل سال ۲۰۲۳ در چین رونمایی می‌شود.

طراحی چری آریزو 5GT

اضافه شدن پسوند GT به نام این خودرو نشان می‌دهد با نسخه‌ای که عملکردی بالاتر از ویرایش استاندارد آریزو 5 دارد، روبرو هستیم. به همین دلیل است که آریزو 5 جی‌تی از نظر طراحی نیز تمایل بیشتری به تنظیمات اسپرت دارد.

روی مدل جدید یک جلوپنجره بزرگ با چراغ‌هایی که در دو طرف باریک‌تر شده‌اند، دیده می‌شود. ریزه‌کاری‌های جدید جلوی آریزو 5 فوق را تیزتر کرده‌اند تا یک اسپرت چشم‌نواز خلق کند. هم‌چنین برای این خودرو از رینگ‌های 5 پره دوبل و کالیپرهای ترمز رنگی که نشان‌دهنده ویژگی‌های جوان‌پسندانه است، استفاده شده است.

ماشین چری آریزو 5GT
ماشین چری آریزو 5GT

چری برای این خودرو از چراغ‌های عقب مشکی چندضلعی استفاده کرده است. حضور یک نوار تزئینی و لوله‌های اگزوز دوبل در دو طرف سپر نمای آن را دیدنی‌تر کرده است.

ابعاد چری آریزو 5GT به 4710/1829/1490 میلی‌متر می‌رسد و فاصله محوری ۲۶۷۰ میلی‌متری دارد.

کابین و امکانات چری آریزو 5GT

داخل کابین نسخه جی‌تی دو نمایشگر دیده می‌شود که باعث جذابیت و هوشمندی بیشتر این خودرو می‌شود. بخش اعظمی از فضای داخلی با پوشش جیر نارنجی رنگ پوشانده شده تا تاکید بیشتری روی فضای اسپرت آن باشد. فرمان سه پره با دسته‌دنده گیربکس برقی را هم به لیست تجهیزات اسپرت این خودرو اضافه کنید.

ماشین چری آریزو 5GT
ماشین چری آریزو 5GT

مشخصات فنی چری آریزو 5GT

خروجی پیشرانه جدید ۱.۵ لیتری توربوشارژ، به ۱۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. نیروی تولید شده از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی و یا CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

علاوه‌براین امکان سفارش یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با 197 اسب‌بخار قدرت برای چری آریزو 5GT وجود دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو به لطف حضور جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه به عدد جذاب 6 ثانیه رسیده که برای چنین خودرویی عالی به نظر می‌رسد.

قیمت چری آریزو 5GT

بازه قیمتی نسخه فعلی با پیشرانه 1.6 لیتری بین 14,370 تا 15,670 دلار است. براساس آنچه در وب‌سایت carnewschina.com آمده است، قیمت نسخه جدید آریزو 5GT با پیشرانه 1.5 لیتری توربو در حدود 11,510 دلار است.

bama

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس