بررسی دست بند Xiaomi Mi Band 7 : بهترین مچ بند هوشمند ورزشی

62
0
دست بند Xiaomi Mi Band 7

دست بند Xiaomi Mi Band 7  تغییر زیادی نکرده است و درواقع بیشتر یک نسخه بهینه سازی شده از نسخه پیشین آن می باشد، با این حال، می توان گفت که این مچ بند شیایومی یکی از مچ بند های ورزشی خوب و اقتصادی است که در حال حاضر در بازار وجود دارد. Mi Band 7 چند ویژگی جدید مانند صفحه نمایش بزرگتر AMOLED، حالت همیشه روشن، نظارت مداوم بر اکسیژن خون و باتری بزرگتر را ارائه می دهد.

دست بند Xiaomi Mi Band 7

بقیه ویژگی ‌ها نسبت به سال‌ های گذشته دست نخورده هستند، که از جمله آن‌ها مقاومت در برابر آب ATM5، فهرست کاملی از حالت‌ های تمرین، ویژگی‌ های دقیق نظارت بر سلامت و استرس و قابلیت های فراوان سفارشی ‌سازی می باشند. با این حال، در این سری برخی از قابلیت ها مانند یکپارچه سازی دستیار دیجیتال را از دست می دهید و اعلان ها نیز دیگر قابل اجرا نیستند، اما در کل، Mi Band 7 همچنان بهترین مچ بند هوشمند ورزشی و اقتصادی مناسب برای تناسب اندام است.

نکات مثبت Mi Band 7

  • صفحه نمایش AMOLED بزرگتر و روشن تر
  • قابلیت حالت “همیشه روشن” برای اولین بار
  • عمر باتری پیشرو در بین هم رده ها
  • ویژگی های گسترده نظارت بر سلامت
  • ترکیب خوبی از حالت های تمرین
  • ارزش عالی
  • ضد آب ATM5

نکات منفی Mi Band 7

  • هیچ عملکردی برای اعلان های دریافتی وجود ندارد
  • بدون دستیار دیجیتال
  • برنامه های شخص ثالث در دسترس نمی باشند

چرا باید مچ بند هوشمند Mi Band 7 را خریداری کرد؟

دست بند Xiaomi Mi Band 7
دست بند Xiaomi Mi Band 7

شیائومی در هفت سال گذشته با سری Mi Band خود بر بازار مچ بندهای دیجیتالی تسلط داشته است. مچ بندهای هوشمند ورزشی و اقتصادی به شیائومی این امکان را داده است که جایگاه خود را به عنوان سومین تولید کننده بزرگ تجهیزات دیجیتالی با فروش 9.8 میلیون در سه ماهه اول 2022 تثبیت کند. شیائومی به دلیل تمرکز بر ارزش، در این رده خوب عمل کرده است. سری Mi Band مجموعه ‌ای از ویژگی ‌های قوی را ارائه می ‌کنند و می ‌توانند رقبای بزرگ خود را زیر پا بگذارد و شیائومی مچ بندهای این سری را با صفحه‌ نمایش ‌های بزرگتر AMOLED و افزودنی ‌های جدید و هیجان‌ انگیز، تقویت کرده است. Mi Band 7 به همین منوال ادامه می دهد و همچنان شیایومی را در صدر تولید کنندگان نگه می دارد. این مچ بند هوشمند ورزشی دارای یک پنل AMOLED بزرگتر از مدل قبلی خود، یک حالت همیشه روشن، نظارت خودکار اکسیژن خون و حالت های آموزشی جدید است. البته تفاوت زیادی با Mi Band 6 وجود ندارد، در عوض شیائومی بر روی چند قسمت کلیدی تمرکز کرده است که نیاز به توجه دارند. نتیجه نهایی این است که Mi Band 7 یکی از بهترین مچ بندهای تناسب اندام است و اگر به دنبال یک ابزار پوشیدنی در حدود 50 دلار هستید، هیچ ابزاری به اندازه مچ بندهای شیایومی از کیفیت و مزایای بسیار برخوردار نیستند. 

مچ بند ورزشی  XIAOMI MI BAND 7: قیمت و در دسترس بودن

شیائومی Mi Band 7 را در 21 ژوئن 2022 به صورت جهانی معرفی کرد و اکنون این مچ بند ورزشی در اکثر بازارهایی که شیائومی حضور رسمی دارد، برای فروش در دسترس است. همچنین این مچ بند با قیمت 60 دلار در آمازون در ایالات متحده فهرست شده است و در حال حاضر می توانید آن را با تنها 52 دلار خریداری کنید. Mi Band 7 با قیمت 54 پوند (65 دلار) در بریتانیا عرضه شد و مستقیماً از طریق شیائومی و شرکای آن در دسترس است. در سایر نقاط اروپا، این مچ بند با قیمت 60 یورو (61 دلار) عرضه می شود.

عرضه جهانی این سری از مچ بندها، محدود به نسخه Mi Band 7 است و نسخه Mi Band 7 Pro با صفحه نمایش بزرگتر و GPS داخلی نیز عرضه شده، اما در حال حاضر فقط به چین محدود شده است. یک نسخه مجهز به NFC از Mi Band 7 نیز وجود دارد، اما آن نوع نیز به طور انحصاری در بازار خانگی شیائومی به فروش می رسد.

XIAOMI MI BAND 7: هر آنچه که در مورد آن دوست خواهید داشت

دست بند Xiaomi Mi Band 7
دست بند Xiaomi Mi Band 7

شیائومی طراحی کلی سری Mi Band را برای چند نسل تغییر نداده است و این در مورد Mi Band 7 نیز صادق است. این مچ بند ورزشی دارای همان ماژول مستطیلی است که قابل جدا شدن است و در یک بند سیلیکونی قرار دارد که پوشیدن آن در طول روز راحت است. بند نئون نارنجی Mi Band 7 یکی از محبوب ترین رنگ های این مچ بند است که می توانید تهیه نمایید.

Mi Band 7 دارای بزرگترین صفحه نمایش AMOLED است که شیائومی تاکنون از آن در مچ بند هوشمند ورزشی خود استفاده کرده است و این مچ بند، برای اولین بار حالت همیشه روشن را دریافت می کند.

اگر از طرفداران این مچ بندها هستید، گزینه های چرمی بسیار متنوعی را در دسترس خواهید داشت. به طور خلاصه، Mi Band 7 دارای همان طراحی است که برای چندین سال شاهد آن بودیم و Mi Band 7 تقریباً در کنار Mi Band 6 قابل تشخیص نیست. Mi Band 7  با یک صفحه نمایش بزرگتر 1.62 اینچی AMOLED عرضه می شود. این ممکن است تغییر بزرگی نسبت به پنل 1.56 اینچی مدل قبلی خود به نظر نرسد، اما تفاوت بزرگی در استفاده روزانه ایجاد نمی‌ کند و شما فقط صفحه نمایش بزرگ‌تری برای خواندن به دست می ‌آورید. 

همچنین رزولوشن آن به 192*490(در مقابل 486*152) افزایش یافته است تا از با صفحه نمایش بزرگتر هماهنگ شود و روشنایی به 500 نیت در مقابل 450 سری Mi Band 6، افزایش یافته است.

اما بزرگترین مزیت وجود “حالت همیشه روشن” است. Mi Band 7 اولین سری مچ بند ورزشی شیائومی است که از این ویژگی برخوردار است. شیائومی پنل های AMOLED را بر روی مچ بند هوشمند ورزشی خود با عرضه Mi Band 4 برای اولین بار ارائه کرده است و از آن پس عمر باتری را بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار داده است و به همین دلیل، تا کنون حالت “همیشه روشن” را ارائه نکرده بود. کیفیت صفحه نمایش به خودی خود با Mi Band 6 برابری می کند، اما افزایش روشنایی در زیر نور شدید خورشید یک تفاوت بزرگ است و حالت همیشه روشن یک گزینه عالی برای این سری به شمار می آید. با این حال، با فعال کردن این حالت، عمر باتری به صورت قابل توجهی کاهش می یابد. شیائومی عمر باتری را 14 روزه اعلام کرده است، اما در استفاده واقعی این‌طور نیست. با فعال بودن بسیاری از ویژگی ‌های تناسب اندام و نظارت بر سلامت، احتمالاً فقط یک هفته از Mi Band 7 استفاده خواهید کرد. Mi Band 7 دارای باتری بزرگتر 180 میلی آمپر ساعتی ( در مقابل 125 میلی آمپر ساعت در Mi Band 6) است و به نوبه خود، با همان مجموعه ویژگی های فعال، بسیار بیشتر از نسل قبلی خود دوام می آورد. با این حال، با فعال بودن حالت “همیشه روشن”، عمر باتری به کمتر از چهار روز کاهش می یابد.

دست بند Xiaomi Mi Band 7
دست بند Xiaomi Mi Band 7

اما این امکانات و مزایا، هنوز هم بسیار بهتر از چیزی است که در اکثر ساعت‌ های هوشمند دیگر دریافت می ‌کنید و  قابلیت “همیشه روشن” ارزش تخلیه اضافی باتری را برای برخی از کاربران دارد. 

Mi Band 7 در کنار باتری از همان کانکتور پین pogo استفاده می ‌کند و یک کابل نیز در جعبه وجود دارد که ارائه می شود. بدون حالت همیشه روشن، میزان عمر باتری بسیار بهتری را نسبت به Mi Band 6 تجربه خواهید کرد و در این زمینه مچ بندهای هوشمند ورزشی شیائومی همچنان در صدر بازار پیشرو هستند. Mi Band 7 با بلوتوث 5.2 جفت می شود و با تمام گوشی های اندرویدی با اندروید 6.0 و بالاتر و آیفون های دارای iOS 10 و بالاتر کار می کند. اتصال مچ بند به گوشی نیز بسیار ساده است و برای شروع فقط باید کد QR را اسکن کنید.

پس از جفت شدن مچ بند هوشمند خود، از قابلیت های سفارشی سازی بسیاری برخوردار خواهید شد. Mi Band 7 دارای تنظیمات مناسبی است، اما بخش عمده ای از ویژگی ها از طریق برنامه اندروید قابل دسترسی هستند. همچنین استفاده از برنامه های اندروید ساده ‌ترین راه برای نصب واچ فیس‌ های جدید، تغییر تنظیمات برای نظارت بر سلامت و فعالیت، دانلود به ‌روزرسانی‌ ها و موارد دیگر است. با توجه به این نکته، می توان گفت که شیائومی این بار بر روی ساعت خود به خوبی کار کرده است. Mi Band 7 بیش از صد مورد آیتم متنوع برای انتخاب دارد و شما ترکیب خوبی از گزینه های مینیمالیستی، عجیب و غریب، رنگارنگ و جالب را خواهید یافت.

دست بند Xiaomi Mi Band 7
دست بند Xiaomi Mi Band 7

Mi Band 7 دارای همان سنسورهای نسل قبلی خود است، از جمله سنسور ضربان قلب و ماژولی برای نظارت بر سطح اکسیژن خون. شما همچنین 110 حالت تمرین، هشدار حرکت، تماس های دریافتی و هشدارهای متنی، نظارت بر استرس تمام روز، و یاد آوری آرامش را دریافت خواهید کرد.

می‌ توانید مچ بند هوشمند ورزشی خود را طوری تنظیم کنید که به طور مداوم ضربان قلب شما را در طول روز کنترل کند، این مچ بند به طور پیش‌ فرض این کار را در فواصل پنج دقیقه ‌ای انجام می ‌دهد و در سری Mi Band 7 ، همین اطلاعات را با سطح اکسیژن خون ارائه می دهد. Mi Band 7 هر 10 دقیقه یک بار بررسی می کند و اگر متوجه شود که سطوح موارد مربوط به بدن شما زیر 90٪ است، یک هشدار ارسال می کند. البته، همیشه می ‌توانید آستانه را برای دریافت هشدار تغییر دهید. تنظیمات زیادی در Mi Band 7 وجود دارد که می توانید تغییر دهید.

اگر قبلا از Mi Band استفاده کرده اید، از قبل با اکثر این ویژگی ها آشنا خواهید بود. مچ بند شیائومی در این سری نیز خیلی تغییر نکرده است و این برای خیلی از افراد می تواند خوب باشد. Mi Band 7 در انعکاس اعلان ‌ها و تماس‌ ها به مچ،  بسیار عالی عمل می ‌کند و سرویس موسیقی آن به شما امکان می‌ دهد به راحتی پخش موسیقی را در تلفن خود کنترل کنید. صفحه نمایش بزرگتر قطعاً برای خواندن متن مفید است و ابزارهای داخلی مانند آب و هوا نیز در دسترس خواهند بود.

دست بند Xiaomi Mi Band 7
دست بند Xiaomi Mi Band 7

پیمایش در رابط کاربری، بصری است و Mi Band 7 از این نظر در بیشتر موارد حس خوبی را القا می کند. با این رابط کاربری شما به راحتی می توانید اعلان های دریافتی را مشاهده کنید، تمرینی را اجرا کنید، زنگ هشدار تنظیم کنید یا یادآور رویداد را مستقیماً روی مچ دست خود برنامه ریزی کنید، بدون اینکه دچار مشکلی شوید. 

اکثر مچ بندهای هوشمند ورزشی مقرون به صرفه برای نظارت بر تناسب اندام و سلامتی قابل اعتماد نیستند و از سیستم عامل خوبی برخوردار نمی باشند، اما Mi Band 7 به نوبه خود در این زمینه بسیار شایسته عمل کرده است. 

XIAOMI MI BAND 7 و آنچه هنوز در آن نیاز به بهبود دارد

دست بند Xiaomi Mi Band 7
دست بند Xiaomi Mi Band 7

بزرگترین مشکل Mi Band 7 عدم وجود اعلان های کاربردی است. اگرچه بسیار خوب است که بند مچ بند اعلان ها را به مچ دست شما منعکس می کند، اما هیچ راهی برای انجام کاری با این اطلاعات روی خود بند وجود ندارد. اگر بخواهید به پیامی پاسخ دهید، باید گوشی خود را بیرون بیاورید. به همین ترتیب، Mi Band 7 دستیار دیجیتالی نیز ارائه نمی دهد، بنابراین دستیار گوگل و الکسا را ​​در این مچ بند هوشمند نیز از دست خواهید داد.

البته، آمازفیت نسخه ‌ای از Mi Band را با ادغام الکسا راه ‌اندازی کرده است، اما این نسخه هنوز رسمی نشده است. بنابراین اگر این ویژگی برای شما بسیار ضروری است، باید منتظر مدل Amazfit باشید. همچنین ناامید کننده است که Mi Band 7 از روش های پرداخت جهانی پشتیبانی نمی کند. گفته می شد شیائومی در حال همکاری با MasterCard برای فعال کردن این ویژگی در بازارهای جهانی است، اما این امر محقق نشد و مدل NFC  این دستگاه نیز تنها به چین محدود می شود. در نهایت، شارژ مچ بند هوشمند ورزشی شیایومی، کمی بیش از دو ساعت طول می کشد. البته این موضوع چیزی نیست که با توجه به عمر باتری فوق العاده آن، بخواهید زیاد نگرانش باشید.

همچنین، گم کردن کابل های همراه می بندها نیز بسیار رایج است، البته اگر به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید، احتمالاً بتوانید آن‌ها نگهدارید، اما به نظر می رسد که بهتر باشد شیایومی یک راه آسان را برای دریافت کابل های اضافی به کاربران ارائه دهد. Mi Band 7 از همان کانکتور نسل قبلی خود استفاده می کند و به نظر می رسد که همچنان باید شاهد آن در سری های بعدی نیز باشیم.

مقایسه Mi Band 7 با رقیبان هم رده آن

دست بند Xiaomi Mi Band 7
دست بند Xiaomi Mi Band 7

همان‌طور که در ابتدا گفتم، شیائومی کاملاً بر بازار مچ بندهای ورزشی اقتصادی تسلط دارد و اگر به جایگزینی برای آن نیاز دارید، Mi Band 6 سال گذشته همچنان یک انتخاب عالی در سال 2022 خواهد بود. اگرچه در مدل قبلی، شما باتری و صفحه نمایش کمی بزرگتر را از دست خواهید داد، اما بقیه موارد و ویژگی ها دست نخورده خواهند بود و تنها تفاوت بزرگ، نبود حالت همیشه روشن است، اما نکته مثبت این است که Mi Band 6 بسیار مقرون به صرفه تر از Mi Band 7 است و تنها به قیمت 40 دلار عرضه می شود. اگر به ویژگی های نرم افزاری بهتر و معیارهای دقیق نیاز دارید، Fitbit’s Inspire 2 نیز گزینه خوبی برای بررسی است. قیمت این مچ بند ورزشی 70 دلار است و دارای بسیاری از ویژگی های مشابه Mi Band 7 می باشد.

آیا مچ بند Mi Band 7 شیایومی ارزش خرید دارد یا خیر ؟

دست بند Xiaomi Mi Band 7
دست بند Xiaomi Mi Band 7

اگرچه شیائومی با عرضه Mi Band 7، دستگاه متمایزی را ارائه نکرده است، اما امکانات و ویژگی هایی که در این مچ بند ارائه می دهد به نسبت مدل های پیشین بهبود یافته اند. درواقع، این برند ویژگی هایی را ارائه کرد که کاربران واقعاً به آن‌ها اهمیت می دهند. Mi Band 7 صفحه نمایش بزرگ تری دارد که آن را برای خواندن اعلان ها کمی بهتر می کند و باتری بزرگتر آن به این معنی است که حتی با وجود تمام ویژگی ها، شما فقط باید هفته ای یک بار آن را شارژ کنید. پوشیدن این مچ بند راحت است، مقاومت در برابر آب ATM5 نیز تضمین می کند که می توانید آن را در هر مکانی بدون هیچ مشکلی استفاده کنید و جدا کردن این مچ بند هوشمند ورزشی به راحتی آسان است. اضافه شدن حالت “همیشه روشن” لیست ویژگی های لازم و مورد نیاز کاربر را تکمیل می‌ کند و وقتی صحبت از نظارت بر تناسب اندام و سلامتی به میان می‌آید، شیائومی نسبت به همه برندها برتری دارد.

اگر برای رسیدن به یک هدف روزانه و نظارت بر ضربان قلب و سطح اکسیژن خون، به یک مچ بند هوشمند ورزشی و اقتصادی  نیاز دارید، Mi Band 7 بهترین گزینه در بازار است. شیائومی بار دیگر بهترین مچ بند هوشمند مقرون به صرفه خود را ارائه کرده است و با قیمت کمتر از 60 دلار، هیچ چیز دیگری وجود ندارد که مجموعه ویژگی های مشابهی را در اختیار شما قرار دهد. Mi Band 7 دارای صفحه نمایش بزرگتر، باتری بزرگتر و ویژگی های جدیدی است که آن را نسبت به سایر گزینه های بازار متمایز می کند. این کمپانی در مچ بندهای خود به ارائه اصول اولیه ادامه می دهد و بنابراین اگر به دنبال یک مچ بند ورزشی اقتصادی هستید، Mi Band 7 بهترین انتخاب شما در سال 2022 خواهد بود.

منبع : androidcentral

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس