مقایسه اپلیکیشن Signal با Wire: کدام یک پیامرسان امن تری است؟

20
0
مقایسه اپلیکیشن Signal با Wire

آیا به دنبال محافظت از حریم خصوصی و امنیت پیام های خود هستید؟ Wire و Signal دو گزینه عالی هستند. اما کدام برای شما بهتر است؟

بسیاری از ما هر روز از برنامه های پیامرسانی استفاده می کنیم، چه برای کسب و کار و چه برای برقراری ارتباط با دوستان، اعضای خانواده و آشنایان. اما اپلیکیشن های محبوبی مانند واتس‌اپ، فیسبوک مسنجر، وایبر و اسکایپ، آنقدر که می‌خواهید امن نیستند.

خوشبختانه، تعدادی جایگزین امن وجود دارد. Signal و Wire قطعاً در میان آنها هستند، اما کدام یک امن تر است؟ بیایید بررسی کنیم.

Signal: چقدر ایمن است؟

مقایسه اپلیکیشن Signal با Wire
مقایسه اپلیکیشن Signal با Wire

اپلیکیشن سیگنال یک برنامه رایگان و منبع باز است که توسط بنیاد غیرانتفاعی Signal و پیام رسان LLC توسعه یافته است. در سال 2014 وارد بازار شد و از آن زمان تعداد کاربران آن به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

Signal اکنون ده ها میلیون کاربر دارد که بسیاری از آنها روزنامه‌نگار و فعال سیاسی هستند. به طور خلاصه، افرادی که امنیت شخصی آنها به حفظ امنیت و ناشناس ماندن تا حد امکان بستگی دارد، از Signal استفاده می‌کنند.

Signal از رمزگذاری سرتاسر قوی استفاده می‌کند، به این معنی که پیام هایی که می‌فرستید و دریافت می‌کنید توسط افراد مزاحم، حتی خود Signal، قابل دسترسی نیست.

پیام ها با پروتکل رمزگذاری شده‌اند که چندین محقق امنیت سایبری آن را آزمایش کرده‌اند. در سال 2016، محققان دانشگاه آکسفورد در بریتانیا، دانشگاه فناوری کوئینزلند در استرالیا و دانشگاه MacMaster کانادا، این پروتکل را ممیزی کردند و به گفته انجمن بین‌المللی تحقیقات رمزنگاری، «هیچ نقص قابل توجهی» ندارد.

Signal به هیچ وجه داده های کاربر را جمع آوری نمی‌کند، بنابراین حتی چیزی در مورد دستگاه و مکان شما نمی‌داند. این برنامه به مخاطبین و پیام های شما نیز دسترسی ندارد. با این حال، برای ثبت نام باید یک شماره تلفن وارد کنید، که ایده آل نیست.

Signal کاملا رایگان است. هیچ پرداخت، نسخه پریمیوم یا ویژگی های اضافی برای خرید وجود ندارد. استفاده از این برنامه بسیار آسان است و تقریباً مانند هر برنامه پیام‌رسان رایجی عمل می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد عکس ها و ویدیوها را مبادله کنند، تماس بگیرند، پیام های ناپدید شده ارسال کنند و موارد دیگر.

Wire: پیام رسانی ایمن

مقامقایسه اپلیکیشن Signal با Wireیسه اپلیکیشن Signal با Wire
مقایسه اپلیکیشن Signal با Wire

Wire در سال 2014 راه اندازی شد، اما در سال 2016، زمانی که رمزگذاری انتها به انتها را اضافه کرد و کد منبع خود را منتشر کرد، توجهات را به خود جلب کرد. در سال 2018، Wire راه حل همکاری خود را راه‌اندازی کرد.

برای رمزگذاری، Wire از پروتکل Proteus استفاده می کند. درست مانند Signal، این برنامه همه ارتباطات را رمزگذاری می‌کند. همه پیام ها را به صورت رمزگذاری شده در تلفن کاربران ذخیره می‌کند.

برخلاف Signal، Wire برای ثبت نام نیازی به شماره تلفن ندارد، بنابراین تنها چیزی که برای ثبت نام نیاز دارید یک آدرس ایمیل است. این مطمئناً ایمن تر و راحت تر است، به خصوص اگر از یک سرویس ایمیل امن استفاده می‌کنید.

در مورد جمع آوری داده ها چطور؟ طبق خط ‌مشی رازداری، Wire از قوانین اروپایی پیروی می‌کند و از مقررات حفاظت از داده های عمومی (GDPR) پیروی می‌کند. این برنامه برخی از اطلاعات دستگاه را جمع‌آوری می‌کند، اما «چنین اطلاعاتی ناشناس هستند» و کاربر می‌تواند با تغییر تنظیمات خود از ارائه آنها منصرف شود.

در ظاهر، Wire یک برنامه پیامرسانی معمولی با امنیت بسیار قوی است. اما چیزی که آن را از رقابت متمایز می‌کند این است که یک پلتفرم همکاری نیز هست. در واقع، Wire برای شرکت ها طراحی شده است، نه افراد، و این دقیقا همان جایی است که برتری دارد.

با توجه به اینکه شرکت ها در سراسر جهان به دلیل همه گیری ویروس کرونا از راه دور کار می‌کنند، یک پلتفرم پیامرسان امن مانند Wire تضمینی برای رشد است.

با این حال، Wire کاملا رایگان نیست: نسخه اصلی این برنامه رایگان است، اما Wire for Enterprise و Wire for Government رایگان نیست.

مقایسه اپلیکیشن Signal با Wire: کدام یک برای شما بهتر است؟

Signal و Wire بهتر، ایمن تر و خصوصی تر از اکثریت قریب به اتفاق برنامه های پیامرسانی هستند. هر دو دارای نقص های خاصی هستند، اما هیچ مشکل امنیتی بزرگی ندارند.

Signal برای استفاده روزمره عالی است و به عنوان یک فرد، احتمالاً برنامه ایمن تری پیدا نخواهید کرد. از سوی دیگر، کسب و کارها باید Wire را در نظر بگیرند، زیرا بسیار امن تر از Skype، Slack و پلتفرم های مشابه است.

اگر هنوز نمی‌خواهید از برنامه پیام‌رسانی مورد علاقه خود دل بکنید، شاید مقایسه آن برنامه ها با برنامه های برتر، شما را متقاعد به تغییر کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس