آموزش تشخیص ربات در توییتر

143
0
تشخیص ربات در توییتر

آیا مشکوک هستید که یک اکانت کاربری در توییتر خودکار است و یک شخص واقعی نیست؟ در اینجا نکاتی در مورد نحوه تشخیص ربات در توییتر وجود دارد.

یکی از بهترین بخش‌های استفاده از توییتر، دسترسی به جریان بی‌پایانی از بحث‌ها در مورد موضوعات پرطرفدار است. از گفتگوهای اجتماعی و بهداشتی گرفته تا بحث های دولتی و ژئوپلیتیکی، توییتر همه چیز را برای همه دارد.

متأسفانه، در میان هزاران توییتی که در جدول زمانی توییتر شما منتشر می شود، بخش قابل توجهی از آنها می تواند نظرات مصنوعی باشد که برای گمراه کردن جامعه توییتر ایجاد شده است. این نظرات مهندسی شده – که معمولاً توسط ربات ها منتشر می شود – می تواند آسیب زیادی ایجاد کند. بنابراین، چگونه می توانید این ربات ها را شناسایی کنید تا از گمراه شدن خود محافظت کنید؟

تشخیص ربات در توییتر

تشخیص ربات در توییتر
تشخیص ربات در توییتر

خوب، مشکلات ربات توییتر یک مشکل بالقوه برای همه افرادی است که از این پلتفرم استفاده می کنند. بسته به آماری که شما باور دارید، بین 10 میلیون تا 50 میلیون ربات در توییتر وجود دارد. اگر آمار رسمی توییتر را دنبال کنید که می گوید 5 درصد از کاربران فعال آن ربات هستند، در این صورت ما حدود 16 میلیون ربات را در این پلتفرم بررسی می کنیم.

با چنین تراکم بالایی از اکانت های ربات، احتمال زیادی وجود دارد که شما به یک طریق تحت تأثیر آنها قرار گرفته باشید. اگر هنوز تحت تأثیر قرار نگرفته اید، دیر یا زود، ممکن است این اتفاق بیفتد.

برخی از آن نظرات آزاردهنده ای که شما را بسیار عصبانی می کند می تواند از یک ربات باشد. آن توییت هایی که برخی از محصولات را تمجید می کنند، گاهی اوقات به اندازه ای هستند که شما را به خرید وادار می کند، می تواند از یک ربات باشد. این نظرات مصنوعی می تواند شما را با اطلاعات نادرست گمراه کند یا شما را به تصمیمات نادرست سوق دهد.

لحظه ای که یک ربات را با انسان های واقعی اشتباه می گیرید، مستعد برنامه های مخرب آنها می شوید. با این حال، همه ربات ها بد نیستند، ما قبلا در مورد تفاوت بین ربات های خوب و بد صحبت کرده ایم. شما می توانید با یادگیری تشخیص توئیت های ارگانیک ایجاد شده توسط افراد واقعی از توییت هایی که توسط ربات ها ایجاد و منتشر شده اند، خود را از قربانی شدن ربات های بد نجات دهید.

نحوه شناسایی ربات ها در توییتر

 تشخیص ربات در توییتر
تشخیص ربات در توییتر

در زیر، ما چهار راه آسان برای تشخیص یک ربات از یک شخص واقعی در توییتر را گرد هم آورده ایم.

  1. تاریخچه توییت

ربات های مخرب تقریباً همیشه با یک دستور کار در ذهن ایجاد می شوند. این می تواند بر انتخابات تأثیر بگذارد یا درک مردم از برخی مسائل اجتماعی را تغییر دهد. در نتیجه، بسیاری از اکانت ‌های ربات معمولاً به طور انحصاری درباره یک دستور کار توییت و بازتوییت می‌کنند.

توییت‌ها و پاسخ‌های آن‌ها را کاملاً مشابه و در برخی موارد «کپی پیست» از دیگر پاسخ‌هایشان خواهید یافت. اگر مشکوک هستید که یک اکانت کاربری یک ربات است، روی پروفایل آنها کلیک کنید و شباهت های توییت ها و پاسخ های آنها را بررسی کنید.

  1. منشاء جغرافیایی توییت ها

برخی از کشورها نسبت به سایرین در ایجاد ربات های مخرب بیشتر مقصر هستند. اکانتی که «فعالیت‌های ربات ‌مانند» را نشان می‌دهد و از یک مکان جغرافیایی پرخطر سرچشمه می‌گیرد، به احتمال زیاد یک ربات نسبت به سایر مکان‌های جغرافیایی است. به همین دلیل است که “ربات های روسی” در توییتر یک چیز هستند.

بنابراین، اگر توییت‌های یک اکانت کاربری مشکوک به نظر می‌رسند و از کشورهای مرتبط با کمپین‌های ربات حمایت ‌شده دولتی می‌آیند، باید با این اکانت ها با احتیاط رفتار کنید. با این حال، مهم است که روشن شود که میلیون‌ها کاربر قانونی در این مکان‌های به اصطلاح پرخطر نیز وجود دارند.

  1. ماهیت توییت ها

اگرچه ربات‌های توییتر دارای پیچیدگی‌های متفاوتی هستند، بسیاری از آنها معمولاً در ساخت توییت‌ها چندان پیشرفته نیستند. توانایی ضعیف آنها برای ایجاد پاسخ های هوشمندانه و شبیه انسان ممکن است زمانی آنها را به فروش برساند.

همچنین، بسیاری از توییت‌های ربات دارای لینک هایی هستند، که معمولاً به منابع خارجی اشاره می‌کنند که از هر دیدگاهی که می‌خواهند تبلیغ کنند، پشتیبانی می‌کنند.

  1. ابزارهای تشخیص ربات

برای شناسایی یک ربات محدودیتی وجود دارد که چقدر می توانید به صورت دستی انجام دهید. برخی از ربات ها بسیار پیچیده هستند، به طوری که ممکن است نشانه های آشکاری وجود نداشته باشد که نشان دهد آنها ربات هستند.

علاوه بر شهود شما و نکاتی که به اشتراک گذاشته‌ایم، برخی از ابزارهای مبتنی بر وب وجود دارند که می‌توانید از آنها برای محدود کردن ربات بودن یا نبودن یک اکانت یا گروهی از اکانت ها استفاده کنید.

بوتومتر (Botometer)

Botometer یک ابزار تشخیص ربات مبتنی بر وب است که می تواند به شما کمک کند در چند ثانیه اکانت ربات را از اکانت های انسانی تشخیص دهید. پلتفرم تشخیص ربات که توسط دانشگاه ایندیانا توسعه و مدیریت می شود، از طیف گسترده ای از مجموعه داده ها برای محاسبه “likelihood score امتیاز احتمال” بودن یک اکانت کاربری استفاده می کند.

امتیاز در مقیاس 0 تا 5 نمایش داده می شود که صفر کمترین احتمال ربات بودن و پنج بیشترین احتمال خودکار بودن اکانت را دارد.

تشخیص ربات در توییتر
تشخیص ربات در توییتر
  1. برای استفاده از این ابزار، از صفحه اصلی Botometer در مرورگر دسکتاپ یا موبایل خود دیدن کنید
  2. دسته توییتر اکانتی را که می‌خواهید بررسی کنید را در کادر ورودی با برچسب @ScreenName تایپ کنید.
  3. روی دکمه با عنوان Check User کلیک کنید و منتظر بمانید تا ابزار تجزیه و تحلیل را کامل کند و امتیاز ارائه دهد.
تشخیص ربات در توییتر
تشخیص ربات در توییتر

اگر هنوز در مورد نتایج تجزیه و تحلیل شک دارید، می توانید با تجزیه و تحلیل فالوورهای اکانت مورد نظر، کار را بیشتر کنید. برای انجام این کار، پس از وارد کردن نام کاربری توییتر برای بررسی، به جای زدن گزینه Check User، روی Check followers کلیک کنید. تعداد نامتناسب زیادی از فالوورهای ربات، احتمال بات (رباط) بودن اکانت را افزایش می دهد.

مهم است که تاکید کنیم که تنها رعایت یکی از معیارهایی که به اشتراک گذاشته‌ایم برای نتیجه‌گیری اینکه یک اکانت یک ربات است کافی نیست.

بات نگهبان (Bot Sentinel)

Bot Sentinel یکی از قدرتمندترین و دقیق ترین پلتفرم های تشخیص ربات توییتر است که می توانید پیدا کنید. تنها چیزی که برای بررسی ربات بودن یک اکانت نیاز دارید، نام کاربری آن اکانت است. به غیر از بررسی یک اکانت شخصی، می توانید تمام اکانت هایی را که با توییت های شما تعامل دارند، تجزیه و تحلیل کنید.

تشخیص ربات در توییتر
تشخیص ربات در توییتر

پس از احراز هویت اکانت توییتر خود در پلتفرم، می‌توانید به‌طور خودکار توییت‌های خود را برای پاسخ‌های ربات اسکن کنید و در صورت نیاز، پاسخ‌ها را مخفی کنید یا اکانت مرتبط را به‌طور خودکار و بدون هیچ ورودی انسانی مسدود کنید. Bot Sentinel همچنین دارای مجموعه بزرگی از اکانت های ربات بالقوه اخیراً پرچم گذاری شده است که برای تأیید متقابل استفاده می کنید.

هنگام تجزیه و تحلیل یک اکانت، Bot Sentinel همچنین فهرستی از موضوعاتی را ارائه می دهد که اکانت معمولاً در مورد آنها توییت می کند. برای استفاده از ابزار Bot Sentinel:

تشخیص ربات در توییتر
تشخیص ربات در توییتر
  1. از Botsentinel دیدن کنید.

2.روی آنالیز اکانت در بالای صفحه کلیک کنید. 

  1. نام کاربری اکانت مشکوک را با علامت @ در کادر ورودی متن وارد کنید و گزینه Submit را بزنید.

تجزیه و تحلیل اکانت باید در چند ثانیه ظاهر شود. در منوی نوار کناری صفحه اصلی Bot Sentinel نیز چندین ابزار تشخیص ربات دیگر را خواهید یافت که می توانید با آنها بازی کنید.

از خود در برابر ربات های سمی محافظت کنید

توییتر علیرغم تمام ایراداتش هنوز یکی از بهترین مکان ها برای دریافت اطلاعات در مورد طیف وسیعی از موضوعات است. تا زمانی که استفاده از پلتفرم را انتخاب می کنید، مهم است که از خود در برابر طرح های کاربران مخرب محافظت کنید.

قربانی اطلاعات نادرست و تبلیغاتی که توسط ربات ها در پلتفرم پخش می شود، نشوید. اگرچه هیچ روش احمقانه ای برای شناسایی یک ربات وجود ندارد، با خیال راحت از ترکیبی از روش هایی که به اشتراک گذاشته ایم برای محافظت از خود در برابر گمراه شدن استفاده کنید.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس