بررسی دوربین Instax Mini 12 فوجی فیلم

113
0
دوربین Instax Mini 12 فوجی فیلم

جدیدترین دوربین عکاسی فوجی‌فیلم که Fujifilm Instax Mini 12 نام دارد و در دسته‌ی دوربین‌های چاپ عکس فوری قرار می‌گیرد تغییرات زیادی نسبت‌به مدل قبل تجربه نکرده است، اما طراحی دوست‌داشتنی دارد و حدودا دو هفته‌ی دیگر با قیمت ۷۹٫۹۵ دلار روانه‌ی بازار می‌شود. در این پست به بررسی دوربین Instax Mini 12 فوجی فیلم می پردازیم.

دوربین Instax Mini 12 فوجی فیلم

دوربین‌های Instax Mini 12 و Instax Mini 11 به‌غیر از یک‌سری تفاوت‌های جزئی در طراحی و قابلیت‌های جدید در مدل ۲۰۲۳، عملا مشابه هم هستند. بزرگ‌ترین تغییر ظاهری Instax Mini 12 در ساختار لنز اتفاق افتاده است. در مدل جدید می‌توانید لنز را بچرخانید تا وارد حالت کلوزآپ شوید. در مدل قبل برای این کار مجبور بودید یک دکمه را فشار دهید.
چرخاندن لنز امکان خاموش و روشن کردن دوربین را نیز فراهم می‌کند. روشن کردن دوربین Instax Mini 11 مشروط به فشردن دکمه‌ی کناری بود. همچنین برای خاموش کردن دستگاه مجبور بودید لنز را جدا و سپس مجددا به دوربین متصل کنید.

دوربین Instax Mini 12 فوجی فیلم
دوربین Instax Mini 12 فوجی فیلم

فوجی‌فیلم تغییراتی در فلاش دوربین اعمال کرده است، اما متأسفانه حتی در مدل جدید نیز نمی‌توان فلاش را خاموش کرد. فوجی‌فیلم می‌گوید سیستم خودکار فلاش در دوربین جدید روی بهینه‌سازی کیفیت تصویر در محیط‌های روشن و کم‌نور تأثیر می‌گذارد.
بدنه‌ی Instax Mini 12 برخلاف مدل قبل، بیشتر از آنکه مربعی‌شکل باشد، مستطیلی است؛ با این‌حال لبه‌های دوربین همچنان خمیده هستند. پهنای دوربین کمی کمتر از مدل Instax Mini 11 شده است تا نگه‌داشتن آن به هنگام عکاسی ساده‌تر باشد. فوجی‌فیلم مدل مشکی را حذف کرده و به جای آن، Instax Mini 12 را در مدلی به رنگ سبز نعنایی عرضه می‌کند.

فوجی‌فیلم افزون‌بر دوربین Instax Mini 12 اپلیکیشن موبایلی جدیدی به نام !INSTAX UP نیز معرفی کرده است که به‌زودی منتشر می‌شود. کاربران به‌لطف این اپلیکیشن می‌توانند تصاویرشان را اسکن و ذخیره کنند. !INSTAX UP با تمامی دوربین‌های سری Instax Mini سازگاری دارد.

theverge

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس