معرفی بهترین دوربین عکاسی 2022 مناسب برای انواع کاربران

114
0
بهترین دوربین عکاسی

برای گرفتن بهتربن عکس ها به ابزار مناسب نیاز است. یافتن بهترین دوربین عکاسی می تواند کاری دلهره آور باشد. یک جستجوی سریع فهرستی طولانی و پیچیده از گزینه‌ها و برندهای مختلف را نمایش می دهد که همگی فهرست‌های طولانی مشخصات، ویژگی‌های گیج‌کننده و تفاوت‌های قیمتی حیرت‌انگیز را نشان می‌دهند.

بدتر از آن این است که حتی ممکن است ندانید که وقتی یک دوربین را می خرید دقیقا مناسب نیازهای شما هست یا ویژگی هایش خیلی بیشتر و یا کمتر از نیاز های شماست. سوال اینجاست که اصلاً از کجا باید شروع کرد.

ما کار سخت تحقیق را برای شما انجام داده ایم. ما بهترین انتخاب های دوربین را برای هر نوع کاربری در این لیست از بهترین دوربین ها به شما ارائه خواهیم داد.

به خاطر داشته باشید که اینها فقط پیشرفته ترین دوربین ها در دسته بندی خود نیستند. ما این لیست را برای ارائه بهترین ارزش ممکن، با تمرکز بر کیفیت و هزینه و غیره تنظیم کرده ایم.

آیا به دوربین اختصاصی نیاز دارید یا ویژگی های دوربین گوشی شما کافی خواهد بود؟

آیا به دوربین اختصاصی نیاز دارید یا ویژگی های دوربین گوشی شما کافی خواهد بود؟
آیا به دوربین اختصاصی نیاز دارید یا ویژگی های دوربین گوشی شما کافی خواهد بود؟

این یک ضرب المثل رایج در دنیای عکاسی است: “بهترین دوربین دوربینی است که همراه خود داشته باشید.” این بدان معناست که دوربین‌های اختصاصی مزایای خود را دارند، می‌توانید با هر دوربینی که دارید در زمان مناسب، تصویری عالی بگیرید. شما نباید فرصت یک عکاسی را از دست بدهید فقط به این دلیل که تجهیزات نهایی را همراه خود ندارید.

در حقیقت، دوربین های گوشی های هوشمند آنقدر پیشرفته شده اند که بسیاری از شما ممکن است اصلاً به دوربین اختصاصی نیاز نداشته باشید.

به‌ویژه اینکه دوربین‌های پیشرفته تلفن‌های همراه، مجموعه‌ای از گزینه‌های لنز، کیفیت تصویر عالی، جلوه‌های سرگرم‌کننده و ویژگی‌های فراوانی دارند.

برخی به دلیل پردازش پس از آن، که اغلب با کمک عکاسی محاسباتی انجام می شود، بسیار تحسین برانگیز است. ناگفته نماند که گوشی ها می توانند در جیب شما قرار می گیرند که این خود یک ویژگی محسوب می شود و البته که احتمالا از قبل یک تلفن همراه دارید.

مزایای دوربین اختصاصی

مزایای دوربین اختصاصی
مزایای دوربین اختصاصی

با تمام آنچه گفته شد، به احتمال زیاد به دلیلی با این مقاله مواجه شده اید و احتمالاً قبلاً به این نتیجه رسیده اید که یک گوشی هوشمند به اندازه کافی برای نیازهای عکاسی شما خوب نیست. مزایای زیادی برای دوربین اختصاصی وجود دارد.

برای شروع، کاربران گوشی های هوشمند تا حدی باید با عمر باتری دست و پنجه نرم می کنند و این مسئله آن ها را محدود می کند.

استفاده از تلفن خود به عنوان دوربین عکاسی اصلی به این معنی است که خیلی سریعتر باتری از بین می رود، به خصوص با توجه به اینکه دوربین می تواند باتری را به شدت کاهش دهد. با این حال، مزایای دوربین های اختصاصی بسیار فراتر از عمر باتری است.

در نهایت، کیفیت تصویر همچنان به کیفیت حسگر و شیشه بستگی دارد و وقتی نوبت به سنسورها می رسد، اندازه اهمیت دارد. یک سنسور بزرگتر تقریباً همیشه در گرفتن نور و مدیریت نویز عملکرد بهتری دارد. علاوه بر این، افزایش وضوح بسیار ساده تر است.

البته مزایای ملموس تر دیگری هم وجود دارد. دوربین ها فکر دوم در گوشی های هوشمند هستند. البته شکل و ظاهر آنها با در نظر گرفتن عکاسی ساخته نشده است.

دوربین‌های اختصاصی برای عکس‌برداری بسیار ارگونومیک‌تر و راحت‌تر هستند. همچنین می توان آنها را با ابزار مختلفی برای افزایش کیفیت ساخت.

لنزها در دوربین عکاسی اهمیت دارند. دوربین‌های بدون آینه و دوربین‌های DSLR شیشه‌های قابل تعویض را ارائه می‌کنند، به این معنی که می‌توانید تجربه خود را مطابق با نیازهای عکاسی خود در حین حرکت سفارشی کنید.

این لنزهای بزرگ‌تر همچنین امکان دستیابی به نتایج بسیار بهتری را نسبت به عناصر شیشه‌ای کوچک در یک گوشی هوشمند فراهم می‌کنند. ناگفته نماند که گزینه‌های زیادی جهت خرید برای انواع نیازهای عکاسی وجود دارد.

بهترین دوربین های عکاسی موجود در بازار

  • Sony A7 IV از خانواده دوربین هایی است که واقعاً صنعت را تغییر داده اند. به لطف کیفیت تصویر عالی، فوکوس خودکار فوق‌العاده سریع، طراحی عالی و مجموعه ویژگی‌های عمومی چشمگیر، می توان گفت یکی بهترین است.
  • Canon EOS RP برای کسانی است که هنوز یک دوربین فول فریم می خواهند، اما قصد ندارند پول زیادی برای آن خرج کنند، بسیار مناسب است. این دووربین یک تجربه فوق العاده را با کمتر از نیمی از قیمت ارائه می دهد.
  • سونی A6000 بهترین دوربین مقرون به صرفه است. در عین حال بسیار عالی است و می توانید از آن به عنوان یک پله عالی برای شروع استفاده کنید تا زمانی که برای عمیق تر شدن به دنیای عکاسی آماده شوید.
  • Sony Alpha 1  دارای بیشترین تقاضای کاربران است. یک دوربین حرفه‌ای است که تنها با بهترین‌های این صنعت قابل رقابت است. این دوربین بسیار گران است، اما ارزش هر پنی را وقتی در دستان خود دارید، متوجه خواهید شد.
  • Fujifilm GFX50S II بهترین دوربین برای کسانی است که می‌خواهند بدون صرف هزینه‌های گزاف وارد دنیای عکاسی با فرمت متوسط ​​شوند.
  • Sony RX100 V یک دوربین عکاسی با اهداف حرفه ای است. این دوربین کوچک است، ساخت خوبی دارد و با توجه به اندازه و قیمت، می تواند تصاویر خیره کننده ای را ثبت کند.
  • Nikon D3500 برای افراد مبتدی مناسب است. این دوربین به عنوان یک دوربین یادگیری مقرون به صرفه و فوق العاده است، اما فکر نکنید که یک دوربین توانا نیست. طبیعت DSLR آن را به دوربینی بسیار همه کاره تبدیل می کند که می توانید با آن رشد کنید و عکس های شگفت انگیزی بگیرید.
  • Sony ZV-E10 بهترین انتخاب برای ولاگرها است. قابلیت حمل نقطه و عکسبرداری، میکروفون بهبودیافته یکپارچه و لنزهای قابل تعویض برای سفارشی سازی را دارد.
  • Nikon Z fc دوربینی توانمند است، ما آن را به این لیست اضافه کرده‌ایم تا کسانی که به زیبایی‌شناسی و هنر واقعی اهمیت می‌دهند را راضی کنیم. این دوربین خیره کننده است!
  • Fujifilm X-T4 برای کسانی است که قصد دارند از APS-C استفاده کنند، طراحی های عالی را تحسین می کنند و صفحه های فیزیکی را برای کنترل های دستی بهتر دوست دارند، مناسب است. یک دوربین با کیفیت است که برای حرفه ای بودن به سنسور فول فریم نیاز ندارد.
  • GoPro Hero 10 Black بهترین دوربین برای افراد ماجراجو است. کوچک، ناهموار، فوق‌العاده قابل حمل، کارکرد ساده است و محتوای خیره‌کننده‌ای را ثبت می‌کند.
  • Sony RX100 VII برای کسانی است که به دنبال دوربین مسافرتی مناسب هستند. کوچک، قدرتمند و دارای محدوده بزرگنمایی بسیار مناسب است.
  • Polaroid Now Plus همه عکاسان قدیمی را خوشحال می کند. بهترین دوربین که دارای ساختار راحت، ظاهری سرگرم کننده و اندازه فیلم بزرگتر است.

Sony A7 IV: بهترین دوربین عکاسی همه کاره

Sony A7 IV: بهترین دوربین عکاسی همه کاره
Sony A7 IV: بهترین دوربین عکاسی همه کاره

Sony A7 III به سرعت به یکی از محبوب‌ترین دوربین‌های تمام دوران تبدیل شد .Sony A7 IV کار عکاسی را فوق‌العاده‌ انجام می‌دهد. اگرچه یک دوربین مقرون به صرفه نیست، اما یک شگفتی کوچک از فناوری است که ارزش زیادی ارائه می دهد و مورد علاقه افراد علاقه مند به عکاسی و حرفه ای ها است.

بدنه دارای سنسور 33 مگاپیکسلی فول فریم Exmor R است. سونی ادعا می کند که این دستگاه دارای یک موتور پردازش تصویر Bionz XR است که هشت برابر قدرتمندتر از نسل قبلی خود (قبلاً هم بسیار سریع بود) است.

این دوربین می‌تواند فیلم‌برداری4K با سرعت 60 فریم در ثانیه، نمونه‌برداری بیش از حد7K ، فوکوس خودکار چشمی بی‌درنگ، (با انسان‌ها، حیوانات و پرندگان کار می‌کند!) و سرعت فوکوس فوق‌العاده را انجام دهد.

سایر ویژگی های عالی این دوربین عبارتند از صفحه نمایش لمسی، محدوده دینامیکی 15 مرحله ای، تنظیمات از پیش تعیین شده، 5-axis OIS5-axis OIS ، ضبط 10 بیتی و غیره.

نکات مثبت

  • عملکرد سریع
  • کیفیت تصویر فوق العاده
  • طراحی زیبا
  • مناسب برای ویدئو
  • عکاسی پیاپی 10 فریم بر ثانیه

نکات منفی

  • کمی قیمت دوربین گران است
  • لنزهای سونی ممکن است گران باشند

Canon EOS RP: بهترین دوربین عکاسی فول فریم مقرون به صرفه

Canon EOS RP: بهترین دوربین عکاسی فول فریم مقرون به صرفه
Canon EOS RP: بهترین دوربین عکاسی فول فریم مقرون به صرفه

دوربین‌های سنسور فول فریم به استاندارد صنعتی برای تصاویر با کیفیت عالی و عملکرد کم نور تبدیل شده‌اند، اما می‌توانند گران شوند. Canon EOS RP با معرفی یک دوربین فول فریم که می تواند قیمت کمتری نسبت به برخی از دوربین های APS-C داشته باشد، الگو را شکست.

یک سنسور بزرگتر خوب است، اما کانن گوشه ها را در چندین قسمت کاهش می دهد. کیفیت ساخت برای مبتدیان چندان خوب نیست و دارای طراحی پلاستیکی است که در مقایسه با گزینه‌های برتر برای نگه‌داشتن یا نگاه کردن به آن عالی نیست. همچنین تقریباً به خوبی جایگزین های گران قیمت در این لیست عمل نمی کند، اما می توان گفت باز هم بسیار خوب عمل می کند.

این دوربین دارای سنسور 26.2 مگاپیکسلی، سرعت فوکوس خودکار 0.05 ثانیه، ردیابی چهره و فوکوس خودکار چشمی، صفحه نمایش لمسی نازک و حتی ویژگی های سرگرم کننده مانند اتصال Wi-Fi/Bluetooth است. شما می توانید ویدیوهای4K  را با سرعت 24 فریم در ثانیه نیز ضبط کنید.

نکات مثبت

  • به عنوان یک دوربین فول فریم بسیار مقرون به صرفه است.
  • کیفیت تصویر عالی
  • فوکوس خودکار سریع
  • بسیاری از ویژگی ها و حالت ها از پیش تنظیم شده است.

نکات منفی

  • عدم کیفیت در ساخت دوربین
  • ضبط ویدیوی4K  محدود به 24 فریم در ثانیه
  • سرعت 5 فریم در ثانیه عکاسی آهسته تر می شود.

Sony A6000: بهترین دوربین عکاسی مقرون به صرفه

Sony A6000: بهترین دوربین عکاسی مقرون به صرفه
Sony A6000: بهترین دوربین عکاسی مقرون به صرفه

سونی A6000 یکی از بهترین دوربین‌هایی است که می‌توانید تهیه کنید، اگر بخواهید تا حد امکان کمتر هزینه کنید و دوربینی بخواهید که بتواند عکس‌ها و فیلم‌های مناسبی بگیرد. این دوربین قدیمی می شود، اما به نظر می رسد ارزش خود را به طرز شگفت انگیزی حفظ کند.

این دوربین دارای فوکوس خودکار فوق‌العاده سریع با ۱۷۹ نقطه فوکوس خودکار است و می‌تواند تا ۱۱ فریم در ثانیه به‌طور پیوسته عکس‌برداری کند.

سنسور APS-C دارای رزولوشن 24 مگاپیکسلی است و صفحه نمایش می تواند به بالا و پایین خم شود. اتصال NFC و Wi-Fi انتقال را آسان می کند.

همچنین می تواند ویدیوهای 1080p  با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. این دوربین یک مجموعه عالی از ویژگی های خوب با توجه به قیمت آن است.

چیزی که Sony A6000 را واقعاً خاص می کند این است که می تواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و به عنوان یک پله عالی برای ورود به دنیای عکاسی عمل کند.

قطعا دوربینی است که می توانید با آن رشد کنید. همانطور که لنزها و تجهیزات بیشتری خریداری می کنید، عملکرد، کیفیت تصویر و ویژگی های کافی دارد تا برای مدت طولانی با شما همراه باشد.

اگرچه از همان پایه دوربین های فول فریم سونی استفاده می کند. این بدان معنی است که می توانید لنزهای خود را در زمانی که آماده ارتقاء هستید همراه خود ببرید.

نکات مثبت

  • کیفیت تصویر عالی
  • عملکرد سریع
  • فوکوس خودکار Snappy
  • اندازه کوچک دوربین

نکات منفی

  • به مرور زمان خرید این دوربین به دلیل محدود بودن در بازار سخت می شود
  • قدیمی ترین دوربین این لیست
  • ویدئو می تواند بهبود یابد
  • صفحه نمایش کج می شود، اما برعکس نمی شود

Sony Alpha 1: بهترین دوربین عکاسی برای حرفه ای ها

Sony Alpha 1: بهترین دوربین عکاسی برای حرفه ای ها
Sony Alpha 1: بهترین دوربین عکاسی برای حرفه ای ها

Sony Alpha 1 برای کسانی است که می خواهند بهترین را داشته باشند و مایلند بهای آن را بپردازند، مناسب است. این دوربین فول فریم است و برای حرفه ای ترین افراد ساخته شده است. برای تحت تاثیر قرار گرفتن آماده شوید!

Alpha 1 دارای سنسور 50.1 مگاپیکسلی است. با ردیابی AF/AE می‌تواند عکس‌های مداوم با سرعت 30 فریم بر ثانیه بگیرد. از فیلمبرداری8K  با سرعت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند و کلیپ های4K  را می توان تا 120 فریم در ثانیه ارتقا داد. می تواند فوکوس خودکار را 120 بار در ثانیه محاسبه کند. شما حتی خروجی RAW 16 بیتی دریافت می کنید.

البته، فوکوس خودکار چشمی سونی، تشخیص چهره، ردیابی سریع، حالت‌های مختلف، جلوه‌های سرگرم‌کننده و موارد دیگر را نیز خواهید داشت. این دوربین احتمالاً برای عکاسان اکشن و ورزشی که واقعاً به آن همه قدرت و سرعت خام اضافی نیاز دارند، مناسب است.

به عنوان نکته جانبی، مایلیم به این نکته اشاره کنیم که یک جایگزین عالی برای Sony Alpha 1 نیز می تواند Nikon Z9 باشد. به همان اندازه خیره کننده است و حتی در زمینه عکاسی پیاپی که می تواند به سرعت خیره کننده 120 فریم در ثانیه برسد، سونی را شکست می دهد.

بقیه مشخصات آن به همان اندازه چشمگیر هستند، اما طراحی یکی از دلایل اصلی است. Nikon Z9 بسیار یادآور دوربین های DSLR است. اما این دوربین ارگونومیک تر است و حتی دارای دکمه های جهت گیری عمودی است.

نکات مثبت

  • عملکرد درخشان
  • کیفیت تصویر خیره کننده
  • فوکوس خودکار فوق العاده سریع و عکاسی پیاپی
  • فیلمبرداری 8K  با سرعت 60 فریم بر ثانیه
  • همه ویژگی های عالی سونی را دارد.

نکات منفی

  • این دوربین فوق العاده گران است.

Fujifilm GFX50S II: بهترین دوربین عکسبرداری برای انتقال به فرمت متوسط

Fujifilm GFX50S II: بهترین دوربین عکسبرداری برای انتقال به فرمت متوسط
Fujifilm GFX50S II: بهترین دوربین عکسبرداری برای انتقال به فرمت متوسط

دوربین های فول فریم سطح حرفه ای قدرتمند، سریع هستند و کیفیت تصویر فوق العاده ای ارائه می دهند. با این حال، عکاسان می‌دانند که یک سطح بالاتر از این فرمت فول فریم ۳۶ میلی‌متری در ۲۴ میلی‌متر وجود دارد.

مرحله بعدی فرمت متوسط ​​است و این سنسورها می توانند ابعادی بین 43.8 × 32.9 میلی متر و 53.7 × 40.2 میلی متر داشته باشند. به طور مشابه، سنسور بزرگتر به معنای عملکرد بهتر در نور کم و وضوح بهبود یافته است.

پس چرا همه عکاسان به سمت دوربین های مدیوم فرمت نمی روند؟ در ابتدا باید بگوییم شاید چون بسیار گران هستند. قیمت نسخه های بالاتر از 50000 دلار است.

به همین دلیل است که Fujifilm GFX50S II در این لیست از بهترین دوربین‌ها جای می‌گیرد، زیرا به شما امکان دسترسی به دنیای فرمت متوسط ​​را بدون پرداخت هزینه زیادی می‌دهد. در واقع، ارزان‌تر از برخی از دوربین‌های فول فریم رده بالا در این پست است.

Fujifilm GFX50S II دارای سنسور 51.4 مگاپیکسلی 43.8 x 32.9 میلی متری است. با این حال، حسگر بزرگتر جایی است که ممکن است زیاد کاربردی نباشد. اما سایر ویژگی ها بسیار اساسی هستند.

می تواند به طور مداوم با سرعت 2.2 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و فیلمبرداری به1080p  با سرعت 30 فریم در ثانیه محدود شده است. با این حال، هنوز برخی از ویژگی های جالب مانند Eye AF، صفحه لمسی و اتصال بی سیم را خواهید داشت.

نکات مثبت

  • برای دوربین های فرمت متوسط ​​بسیار مقرون به صرفه است
  • کیفیت تصویر بی نظیر و عملکرد مناسب در کم نور
  • تعداد MP بالا
  • اتصال وای فای و بلوتوث
  • AF صورت و چشم

نکات منفی

  • عملکرد می تواند بهتر باشد
  • عکاسی پیاپی فقط 2.2 فریم بر ثانیه میسر است
  • فیلمبرداری با کیفیت1080p  با سرعت 30 فریم بر ثانیه است

Sony RX100 V: بهترین دوربین عکاسی و نقطه‌گذاری

Sony RX100 V: بهترین دوربین عکاسی و نقطه‌گذاری
Sony RX100 V: بهترین دوربین عکاسی و نقطه‌گذاری

سری RX100 سونی سال‌هاست که مورد ستایش قرار گرفته است و پنجمین تکرار آن مورد علاقه همه است. اما چرا؟ حتی آخرین نسخه هم نیست! Sony RX100 V آخرین دوربینی بود که دارای لنز 24-70 میلی متری با حداکثر دیافراگم f/1.8 بود.

سپس سونی به لنز 24-200 میلی‌متری با حداکثر دیافراگم f/2.8 روی آورد. ما معتقدیم دیافراگم بازتر از آن قدرت زوم را بسیار ارزشمندتر می کند. تغییراتی در عملکرد، ویژگی‌ها و طراحی در آن ایجاد نشده است.

Sony RX100 V در واقع برای چنین دوربین کوچکی کاملاً قابل استفاده است. دارای سنسور 20.1 مگاپیکسلی یک اینچی است، می‌تواند ویدیوی4K  با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند و از عکاسی پیاپی 24 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. همچنین می تواند تنها در 0.05 ثانیه فوکوس کند و دارای سنسور پردازش تصویر BIONZ X است.

همچنین نمی توانیم طراحی را نادیده بگیریم. دوربین کوچک، ظاهری زیبا دارد و بدنه ای که بیشتر از فلز ساخته شده است.

نکات مثبت

  • بسیار قابل حمل
  • شیشه عالی و دیافراگم باز
  • کیفیت تصویر خوب
  • فوکوس خودکار سریع و توانا
  • عکاسی پیاپی عالی 24 فریم بر ثانیه

نکات منفی

  • بسیار گران است
  • سنسور کوچک یک اینچی

Nikon D3500: بهترین دوربین عکسبرداری برای مبتدیان

Nikon D3500: بهترین دوربین عکسبرداری برای مبتدیان
Nikon D3500: بهترین دوربین عکسبرداری برای مبتدیان

یک عکاس مبتدی به نوع خاصی از دوربین نیاز دارد. باید مقرون به صرفه باشد، اما کیفیت تصویر بسیار خوب، کنترل های دستی و سیستم لنز قابل تعویض داشته باشد.

این ترکیب این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا ضمن شروع به سراغ گزینه‌های مختلف برود و نکات عکاسی را بیاموزد. ما معتقدیم Nikon D3500 نقطه شروع خوبی است.

اتفاقا این تنها دوربین DSLR در این لیست است. این فناوری در حال قدیمی شدن است، اما دو دلیل وجود دارد که ما آن را توصیه می کنیم.

برای شروع، دوربین های DSLR بسیار مقرون به صرفه هستند. اما ما دوربین‌های DSLR را به‌عنوان ابزار یادگیری هم مناسب می دانیم، زیرا آن‌قدرها به کاربر کمک نمی‌کنند.

این دوربین بسیار کند است و برای خروجی یک تصویر خوب که در فوکوس است به زمان بیشتری نیاز دارد. حالت‌های خودکار نیز چندان عالی نیستند، زیرا دوربین به اندازه دوربین‌های بدون آینه خود هوشمند نیست.

در پایان، این بدان معناست که کاربر مجبور می شود اصول اولیه را یاد بگیرد و به صورت دستی کارها را درست انجام دهد. تجربه استفاده از این دوربین یک پایه قوی به عنوان یک عکاس ایجاد خواهد کرد.

دوربین نیکون D3500 دارای سنسور 24.2 مگاپیکسلی APS-C است. این دوربین می‌تواند با سرعت 5 فریم بر ثانیه در عکاسی پیاپی با 1080p  با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند.

این دوربین فقط 11 نقطه فوکوس دارد که در مقایسه با سایر دوربین های لیست شده در اینجا کم رنگ است. همچنین مانند اکثر دوربین های DSLR دیگر، در فوکوس بسیار کند عمل می کند.

مقرون به صرفه است و لنزهای مقرون به صرفه زیادی برای آن وجود دارد، زیرا شیشه DSLR در حال قدیمی شدن است.

نکات مثبت

  • مقرون به صرفه
  • گزینه های لنز فراوان
  • کیفیت ساخت عالی
  • کنترل های دستی راحت

نکات منفی

  • کمی کند است
  • نقاط تمرکز بسیار کم است
  • امکانات اضافی زیاد نیست

Sony ZV-E10: بهترین دوربین عکسبرداری برای ولاگرها

Sony ZV-E10: بهترین دوربین عکسبرداری برای ولاگرها
Sony ZV-E10: بهترین دوربین عکسبرداری برای ولاگرها

Sony ZV-1 اولین دوربین متمرکز بر vlogger بود که توسط این شرکت عرضه شد. این دوربین یک عکاسی سطح بالاتر با یک میکروفون تخصصی بود. حالا یک جانشین وجود دارد و سونی با ZV-E10 کیفیت را ارتقا داد.

این دوربین دارای سنسور APS-C و سیستم لنز قابل تعویض بدون آینه است. همچنین دارای رزولوشن 24 مگاپیکسلی است و می تواند ویدیوهای4K  با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند.

البته، با یک صفحه نمایش با زاویه متغییر برگردان زیبا همراه است. همچنین دارای یک میکروفون جهت دار سه کپسولی است که به شیشه جلو مجهز شده است.

همچنین تمام ویژگی‌های خیره‌کننده‌ای را که سونی را به شهرت رسانده است، دریافت می‌کنید. فوکوس خودکار فوق‌العاده سریع، فوکوس خودکار چشمی، پشتیبانی از پخش زنده، بدون محدودیت زمانی ضبط ویدیو، انتقال بی‌سیم و تصویربرداری پیاپی 11 فریم در ثانیه وجود دارد. قیمت این دوربین با این قابلیت ها که به عنوان یک بسته همه کاره ولاگر نیز عمل می کند، بسیار مناسب است.

نکات مثبت

  • مقرون به صرفه
  • حمل آسان
  • زوایای صفحه نمایش انعطاف پذیر
  • دارای سنسور APS-C
  • لنزهای قابل تعویض

نکات منفی

  • اینکه از کدام لنز استفاده می کنید مهم است، اندازه کوچک ممکن است توسط لنز خراب شود

Nikon Z fc: بهترین دوربین عکسبرداری

Nikon Z fc: بهترین دوربین عکسبرداری
Nikon Z fc: بهترین دوربین عکسبرداری

بهترین دوربین ها در ساخت آثار هنری عالی هستند، اما همه آنها برای کارهای هنری واجد شرایط نیستند. برخی از این دستگاه ها فراتر از عملکرد هستند و حتی با نگه داشتن آنها احساس غرور می کنید. اگر به زیبایی دوربین اهمیت می دهید Nikon Z fc ممکن است برای شما مناسب باشد.

البته، زیبایی ذهنی است، اما در Android Authority، ما معتقدیم که ظاهر کلاسیک دوربین فیلم دارای سطحی از زیبایی است که دیگر در شوترهای مدرن نمی بینیم. Nikon Z fc از آن ظاهر تقلید می کند، بدون اینکه مزایای یک دوربین مدرن را به خطر بیندازد.

اگرچه Nikon Z fc قدیمی به نظر می رسد اما یک دوربین بدون آینه با سنسور 20.9 مگاپیکسلی APS-C است. می تواند4K  با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند و دارای صفحه نمایش با زاویه متغیر است.

همه آن شماره گیری ها و کنترل های دستی هنوز کار می کنند. همچنین می توانید از ویژگی های مدرن مانند Eye AF، انتقال بی سیم و مجموعه وسیعی از لنزهای بدون آینه لذت ببرید.

البته باید گفت Nikon Z fc نسبت به چیزی که می گیرید، کمی گران است. اگر می‌خواهید دوربینی مشابه با پول کمتری داشته باشید، به سراغ Nikon Z50 بروید. آنها از نظر مشخصات و ویژگی ها تقریباً یکسان هستند.

نکات مثبت

  • زیبا
  • کنترل های دستی عالی
  • طراحی محکم
  • ویژگی های مدرن بدون آینه
  • رنگ‌بندی دارد.

نکات منفی

  • کمی گران است.

Fujifilm X-T4: بهترین دوربین عکاسی APS-C

Fujifilm X-T4: بهترین دوربین عکاسی APS-C
Fujifilm X-T4: بهترین دوربین عکاسی APS-C

دوربین های فول فریم عالی هستند، اما دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید از دوربین های سنسور APS-C استفاده کنید. برای شروع، هم بدنه دوربین و هم لنزها بسیار مقرون به صرفه هستند.

دوربین های APS-C نیز معمولا کوچکترند و همچنان می‌توانید تصاویر و ویدیوهای شگفت‌انگیزی را به‌ویژه با آخرین پیشرفت‌های فناوری دوربین ایجاد کنید.

تنها مشکل این است که همه بهترین ویژگی ها و طراحی ها معمولاً منحصر به دوربین های فول فریم هستند. دوربین های APS-C خوب برای یک علاقه مند یا حرفه ای کجا هستند؟

پیدا کردن آنها سخت است، اما ما معتقدیم Fujifilm X-T4 نزدیکترین دوربین APS-C است که یک عکاس حرفه ای می تواند از آن لذت ببرد.

ساختار محکمی دارد و ظاهر کلاسیک با صفحه های دستی فوجی به آن معروف است. عملکرد نیز درجه یک است. یکی از سریع ترین سیستم های فوکوس خودکار موجود را دارد، زیرا می تواند در 0.02 ثانیه روی سوژه قفل شود.

شاتر مکانیکی می تواند با سرعت 15 فریم در ثانیه در عکاسی پیاپی کار کند و می تواند ویدیوی4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند.

سنسور 26.1 مگاپیکسلی APS-C نیز عملکرد خوبی دارد. محدوده دینامیکی 14 استاپ دارد که بسیار بالاست.

نکات مثبت

  • عملکرد در سطح حرفه ای
  • کیفیت تصویر عالی
  • قابلیت ضبط ویدیو
  • طراحی و ساخت خیره کننده
  • لنزهای APS-C مقرون به صرفه

نکات منفی

  • برای یک APS-Cگران است
  • در انتخاب لنز محدود هستید

GoPro Hero 10 Black: بهترین دوربین عکاسی اکشن

GoPro Hero 10 Black: بهترین دوربین عکاسی اکشن
GoPro Hero 10 Black: بهترین دوربین عکاسی اکشن

GoPro هنوز در دنیای دوربین های اکشن شکست نمی خورد. GoPro Hero 10 Black به اندازه کافی کوچک و قابل حمل است که بتوان آن را در هر مکانی نصب کرد، اما در عین حال توانمند است.

این شوتر کوچک می‌تواند تصاویر 23 مگاپیکسلی و ویدیوی 5.3K با سرعت 60 فریم بر ثانیه تولید کند. همچنین می تواند4K را با سرعت 120 فریم بر ثانیه انجام دهد که حتی در دوربین های فیلمبرداری حرفه ای نیز فوق العاده است.

کل مسکن ضد آب است (تا 33 فوت) و برای تحمل شکنجه های فراوان ساخته شده است. به هر حال، این یک دوربین اکشن است که برای استفاده در شرایط شدید ساخته شده است.

GoPro همچنین لوازم جانبی جالبی را که می‌توانید روی GoPro Hero 10 Black نصب کنید می‌فروشد. اینها شامل یک لنز، میکروفون، یک صفحه نمایش و یک نور است.

نکات مثبت

  • فوق العاده قابل حمل
  • کیفیت ویدیوی عالی
  • استفاده آسان
  • مقاوم و ضد آب

نکات منفی

  • قیمت آن گران است
  • سفارشی سازی محدود
  • برای عکاسی بهترین نیست

Sony RX100 VII: بهترین دوربین عکاسی مسافرتی

Sony RX100 VII: بهترین دوربین عکاسی مسافرتی
Sony RX100 VII: بهترین دوربین عکاسی مسافرتی

ما Sony RX100 V را به‌ عنوان بهترین دوربین عکاسی و نقطه‌گذاری توصیه کردیم، اما دلیل آن این است که به لطف لنز دیافراگم بازتر، در درجه اول بر کیفیت تصویر تمرکز می‌کردیم.

عکاسان مسافرتی به انعطاف پذیری زوم بیشتری نیاز دارند و RX100 VII را جایگزین مناسب تری می کند. دارای لنز 24-200 میلی متری با دیافراگم f/2.8 maxاست.

چیزی که آن را به یک شوتر مسافرتی فوق العاده تبدیل می کند، بیشتر طراحی و کیفیت آن است. این دوربین کوچک است و می‌تواند در هر جیبی جا شود، بنابراین حمل و کار کردن با آن آسان است. کیفیت ساخت عالی و کیفیت تصویر نیز استثنایی است.

هنوز هم تمام ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای که سونی با آن‌ها شناخته شده است را دارید. دارای ردیابی بلادرنگ و فوکوس خودکار چشمی است.

می تواند تا 20 فریم در ثانیه به طور مداوم با کیفیت4K  با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند. لنز یکپارچه است و نمی توان آن را تغییر داد.

همچنین شیشه زایس با کیفیت عالی است. می توانید مطمئن باشید که این دوربین عکس های خیره کننده ای از ماجراجویی های شما خواهد گرفت.

نکات مثبت

  • زوم 24-200 میلی متر
  • طراحی و ساخت خوب
  • کیفیت تصویر عالی
  • جیبی
  • عملکرد و امکانات عالی

نکات منفی

  • دارای یک سنسور 1 اینچی
  • بدون لنز قابل تعویض
  • حداکثر دیافراگم با بزرگنمایی بسته می شود.

Polaroid Now Plus: بهترین دوربین عکاسی چاپ سریع

Polaroid Now Plus: بهترین دوربین عکاسی چاپ سریع
Polaroid Now Plus: بهترین دوربین عکاسی چاپ سریع

پولاروید مسئول ارائه دوربین های چاپ سریع به جهان بود. اولین مدل آن مدل 95 بود که در سال 1948 عرضه شد. به سرعت به سال 2022 می رسد و این شرکت هنوز در حال ساخت دوربین های چاپ سریع است.

اگرچه مانند قبل محبوب نیستند، اما همچنان دستگاه های تصویربرداری یکپارچه سازی با سیستم عامل عالی هستند که عمدتاً برای سرگرمی و ثبت لحظات شخصی استفاده می شوند.

اگر به دنبال بهترین دوربین چاپ سریع هستید، بهترین گزینه Polaroid Now Plus است. دارای یک طراحی سرگرم کننده است که یادآور دوربین های کلاسیک است، اما در عین حال مدرن است. همچنین کار با آن ساده است و دکمه های بسیار کمی روی آن وجود دارد.

این دوربین چاپ سریع خاص دارای پنج فیلتر لنز است که سطحی از خلاقیت را ارائه می دهد. همچنین می توانید از مزایای یک برنامه برای باز کردن قفل اولویت دیافراگم، حالت سه پایه، رنگ آمیزی نور، نوردهی دوگانه و حالت دستی استفاده کنید. همچنین مقرون به صرفه ترین دوربین در این لیست است. با این حال، باید به طور مداوم فیلم i-type بخرید که ممکن است گران باشد.

نکات مثبت

  • مقرون به صرفه
  • ساده برای کار کردن
  • خیلی سرگرم کننده
  • دارای فیلترهای لنز و ویژگی های برنامه است.
  • شما بلافاصله پس از عکاسی، عکس های چاپ شده را دریافت می کنید.

نکات منفی

  • شما باید به طور مرتب فیلم بخرید
  • باید هربار عکس را درست بگیرید چون فیلم تمام می شود.
  • استفاده محدود و سفارشی سازی

آیا لوازم جانبی و تجهیزات دیگری برای دوربین عکسبرداری باید تهیه کنم؟

آیا لوازم جانبی و تجهیزات دیگری برای دوربین عکسبرداری باید تهیه کنم؟
آیا لوازم جانبی و تجهیزات دیگری برای دوربین عکسبرداری باید تهیه کنم؟

به زودی متوجه خواهید شد که خرید دوربین تنها آغاز راه است. ممکن است به سرعت به لنزها، لوازم جانبی، نورپردازی و موارد دیگر نیاز داشته باشید تا در سفر عکاسی به شما کمک کنند. شما می توانید همه لوازم را تهیه کنید یا یک مینیمالیست عکاسی شوید. در هر صورت، احتمالاً به چیزی بیش از دوربین نیاز خواهید داشت.

همچنین، به یاد داشته باشید که عکاسی چیزی بیشتر از نشانه گرفتن یک دوربین خوب به سمت سوژه و فشار دادن یک دکمه است. برای گرفتن عکس های واقعا شگفت انگیز باید اصول اولیه را بیاموزید و مهارت های خود را حفظ کنید.

سوالات متداول

دوربین عکاسی DSLR چیست؟

DSLR مخفف “بازتابی با یک لنز دیجیتال” است. به دوربین دیجیتالی اطلاق می شود که از آینه ها برای هدایت نور به منظره یاب استفاده می کند و از یک لنز برای کادربندی، فوکوس و عکاسی تصویر بهره می گیرد.

این دوربین ها به این دلیل محبوب شدند که دید مستقیمی از آنچه لنز می بیند ارائه می دهند، بنابراین می توانید عکس را به درستی کادربندی کنید و دقیقاً از ناحیه ای که می بینید عکس بگیرید.

دوربین های DSLR نیز مترادف با سیستم های لنز قابل تعویض شده اند. لزوماً اینطور نیست، اما دوربین‌های DSLR در اکثر موارد امکان تعویض لنز را فراهم می‌کنند.

دوربین عکاسی بدون آینه چیست؟

دوربین بدون آینه تقریباً همان چیزی است که از نامش پیداست، دوربینی است که از هیچ آینه ای استفاده نمی کند. دوربین های بدون آینه به جای بازتاب نور در بدنه دوربین، پرتوها را مستقیماً به سنسور می فرستند.

سپس این سنسور اطلاعات را پردازش می کند و آن را روی صفحه نمایش یا منظره یاب دوربین شما (که از نظر فنی فقط یک نمایشگر کوچکتر است) نمایش می دهد. این روش امکان پیاده سازی هوشمندتر و ویژگی های بیشتر و همچنین پردازش سریعتر را فراهم می کند.

مانند دوربین‌های DSLR، دوربین‌های بدون آینه نیز برای سیستم‌های لنز قابل تعویض خود شناخته شده‌اند.

سنسور APS-C چیست؟

APS-C مخفف سیستم عکس پیشرفته نوع C است. این تعریف به یک سنسور تصویر با اندازه 25.1 x 16.7 میلی متر و نسبت 3:2 اشاره دارد.

سنسور فول فریم چیست؟

سنسور فول فریم یک حسگر تصویر است که ابعاد آن 36×24 میلی متر است. این استاندارد از استاندارد فیلم 35 میلی‌متری پیش از ورود دوربین‌های دیجیتال به تصویر پیروی می‌کند.

سنسور فرمت متوسط ​​چیست؟

یک سنسور فرمت متوسط ​​حتی بزرگتر از یک سنسور فول فریم است. این سنسورهای بزرگ می‌توانند ابعادی بین 43.8 × 32.9 میلی‌متر و 53.7 × 40.2 میلی‌متر داشته باشند.

آیا اندازه سنسور دیگری وجود دارد؟

بله، اندازه سنسورهای زیادی وجود دارد. آنها می توانند به اندازه 1/2.5 اینچ کوچک باشند. اندازه های رایج در دوربین های اختصاصی یک اینچ و Micro 4/3 هستند.

برای کار حرفه ای به کدام دوربین عکسبرداری نیاز دارم؟

چیزی به نام دوربین “حرفه ای” وجود ندارد. در عوض، شخصی که از دوربین استفاده می کند، باید حرفه ای باشد. یک عکاس خوب می تواند از هر دوربینی استفاده کند و با آن عکس های شگفت انگیزی بگیرد. حرفه ای ها معمولاً دوربین هایی را دوست دارند که دارای سنسور فول فریم و سیستم لنز قابل تعویض هستند.

آنها همچنین به دوربین های بدون آینه علاقه دارند. این دوربین ها عملکرد فوق العاده، فوکوس خودکار فوق العاده سریع، ویژگی های بیشتر، عملکرد بهتر در نور کم، و تطبیق پذیری کلی بیشتر را ارائه می دهند.

محدوده دینامیکی چیست؟

به طور خلاصه، به این اشاره دارد که یک دوربین چقدر از تصویر را می تواند در تاریک ترین و روشن ترین بخش های یک صحنه ثبت کند.

دیافراگم چیست؟

به حفره ای اطلاق می گردد که نور از طریق آن وارد دوربین می شود. برای تغییر جلوه های نوری می توان آن را باز یا بسته کرد و در اکثر دوربین ها تنظیم اصلی است.

RAW چیست؟

RAW به فرمت فایل تصویری اشاره دارد که فشرده نشده است. تمام داده های موجود توسط نور را می گیرد و هیچ چیز را از بین نمی برد. این بدان معناست که فایل بسیار بزرگتر است، اما هنگام ویرایش راحت تر هستید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس