نقد و بررسی سریال مامور شب The Night Agent

60
0
بررسی سریال مامور شب The Night Agent

شخصا وقتی می‌خواهم سریالی جاسوسی/معمایی/هیجانی نگاه کنم، مهم‌تر از تعداد انفجارها و این که چند خودرو قرار است در این فیلم یا سریال چپ کنند و چند نفر کشته شوند، دلم می‌خواهد داستان پیچیدگی‌های روایی داشته باشد. هوشمندانه قصه را جلو ببرد و گره‌گشایی کند، تعلیق و تزریق هیجانش متعادل باشد و البته بازیگران خوب بازی کرده باشند و ساخت حرفه‌ای باشد. از همین معیارها اگر نگاه کنید، باید اعتراف کنم که سریال مامور شب The Night Agent را با بی‌میلی شروع کردم، اما هرچه جلوتر رفت، اشتیاقم برای دیدن سریال بیشتر شد. اینجا با سریالی طرفیم که ظرفیت‌هایش بیش از آن چیزی است که از دور یا نگاه اول به نظر می‌رسد. این هم به خاطر همان معیارهایی است که اشاره کردم. در این پست به نقد و بررسی سریال مامور شب The Night Agent می پردازیم.

بررسی سریال مامور شب The Night Agent

شاید اگر بخواهید خلاصه داستان سریال The Night Agent را بخوانید و با فهمیدن کلیت ماجرا درباره دیدن یا ندیدنش تصمیم بگیرید، با همان تردید و کم‌اشتهایی که من هم داشتم مواجه شوید. راستش چهارچوب سریال و قواعد آن چیز تازه‌ای ندارد. سریال ۲۴ را دیده‌اید؟ یا سریال جک رایان. اینجا هم با یک مامور دون‌پایه FBI طرفیم که البته ویژگی‌های لازم را دارد و وقتی که در موقعیت قرار می‌گیرد می‌تواند قهرمانانه ماجرا را به پیش ببرد و به حل مشکلات دولت آمریکا و کاخ سفید کمک کند. ماموری که برای حفظ جان یک دختر (که بنا بر داستانک‌ها پایش به ماجرا باز شده) و در عین حال رو کردن دست نفوذی‌هایی در بالاترین لایه‌های حکومت، تن به هر خطری می‌دهد و البته پیروز بیرون می‌آید. اینجا هم مثل خیلی از سریال‌های مشابه با یک رییس‌جمهور پیزوری طرفیم که دورش را آدم‌های پدرسوخته‌ای گرفته‌اند و شما در ادامه تماشای داستان مدام در این هول و ولایید که کدام خائن و کدام خادم وطن‌اند. سریال مامور شب ریتم مناسبی دارد و می‌تواند مدام شما را شگفت‌زده کند. اجازه بدهید خلاصه داستان را به شکلی ویکیپدیاوار مرور کنیم.

بررسی سریال مامور شب The Night Agent
بررسی سریال مامور شب The Night Agent

در سریال مامور شب با چی طرفیم؟

پیتر ساترلند (پابریل باسو) یک مامور ساده FBI است که تقریبا او را به زیرزمین کاخ سفید تبدیعد کرده‌اند. جایی که یک خط تلفن برای خطرات احتمالی وجود دارد و ممکن است تنیروهای امنیتی در زمان لزوم به آن زنگ بزنند. البته این تلفن خیلی وقت است که زنگ نزده. تا این که بالاخره شانس پیتر می‌زند و با اولین تماس او وارد یک ماجرای پیچیده می‌شود. در طی هنرنمایی او برای نمایش توانایی‌هایش و نجات کشور (عین همان مدل جیمز باند یا جک بائر) شما با کلافی پیچیده از باندهای قدرت مواجه می‌شوید که در رقابت‌اند. حامی پیتر در این کشاکش قدرت و کسانی که می‌خواهند سر به تن‌اش نباشد، رییس ستاد کاخ سفید دیان فار با بازی هانگ چاو (نامزد اسکار) است که پشت صحنه همه کارهای پیتر را راست و ریست می‌کند و از او حمایت می‌کند تا هر غلطی دلش می‌خواهد بکند.

بررسی سریال مامور شب The Night Agent
بررسی سریال مامور شب The Night Agent

البته که پیتر هم با وجود این که یک لحظه نمی‌تواند نفس راحت بکشد و همیشه زیر پایش سست است، یک تنه و سوپرمن‌وار دست بیشرف‌ها را رو می‌کند، دختر رییس‌جمهور را که گروگان گرفته شده رهایی می‌بخشد و از همه فتنه‌ها و آتش‌ها سربلند بیرون می‌آید. اینها را هم گفتم برای این که به نظرم هر کس سراغ چنین سریالی می‌رود مطمئن است قهرمان و شخصیت اصلی سریال قرار نیست فرتی در وسط داستان تلف شود و همه می‌دانیم که او کار را درخواهد آورد. پس امیدوارم این حرف‌ها را اسپویل محسوب نکرده باشید.

چرا خوب است که سریال The Night Agent را ببینید؟

اولین دلیل این که در ماه‌های اخیر سریال‌های جاسوسی/هیجان‌انگیز خیلی شاخی منتشر نشده‌اند و مامور شب یکی از بهترین پیشنهادها برای طرفداران این ژانر است. سریال هم انصافا توان راضی کردن دوستداران ژانر را دارد. با یک شروع توفانی از بمب‌گذاری داخل مترو (عاشق چنین شروع‌های داستانی هستم)، با داستان جذابی که از روی رمانی به همین نام نوشته متیو کویرک ساخته شده و توسط شاون رایان در قالب یک سریال تلویزیونی تهیه و تولید شده است. سریال توانسته بینندگان میلیونی را برای نتفلیکس دست و پا کند و با نظر مثبت بینندگان و منتقدان مواجه شود.

بررسی سریال مامور شب The Night Agent
بررسی سریال مامور شب The Night Agent

نتفلیکس می‌گوید این سریال در هفته اول و در بین تمامی فصل‌های ابتدایی سریال‌های این سرویس استریم موفق به کسب جایگاه سوم شده و در بیش از ۹۳ کشور در فهرست ۱۰ نمایش برتر نتفلیکس حضور داشته. همه اینها هم یعنی با سریالی طرفیم که برای تمام ۱۰ اپیزود، کشش لازم را دارد و توانسته بینندگان و سازندگانش را مجاب کند که از حالا به دنبال ساخت و تماشای فصل دوم باشند. امتیاز سریال مامور شب در IMDB به ۸ رسیده است که امتیاز خیلی بالایی است. امتیاز سریال روتن تومیتو ۷۴ و در متاکریتیک ۶۸ است. قبول کنید که از دست دادن چنین سریالی ساده نیست. تا یادم نرفته بگویم از بازی لوسیان بوکانان در نقش رز لارکین و فولا ایوانز آکینگبولا در نقش چلسی آرینگتون/ مامور مخفی هم نمی‌توان به راحتی گذشت.

چرا ممکن است نخواهید سریال مامور شب را ببینید؟

شاید چون کلا با سریال‌های ژانر جاسوسی/سیاسی که می‌دانید آخرش قهرمان داستان بر همه غلبه می‌کند، حال نمی‌کنید. بعد هم احتمالا در این ژانر ممکن است انتخاب‌های بهتری داشته باشید که هنوز سراغ‌شان نرفته باشید. مثلا من اگر بخواهم دوباره سریالی را ببینم Bodyguard و بالاتر از آن The Night Manager با کارگردانی سوزان بیر را انتخاب می‌کنم که چفت‌ و بست بهتری دارند و سینمایی‌تر ساخته شده‌اند.

شما هم اگر هنوز انتخاب‌تان را نکرده‌اید شاید بهتر باشد این دو سریالی که گفتم و حتی اگر ندیده‌اید Homeland را استارات بزنید که به خصوص در فصل‌های اول با بازی‌ها و داستان خیره‌کننده‌اش بسیار تماشایی است. با همه این‌ها من از تماشای مامور شب ناراضی نبودم و فکر می‌کنم فصل بعدش را هم با لذت تماشا خواهم کرد.

filimo

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس