بررسی فیلم قرون وسطایی – راپسودی بوهمیایی از کبودی‌های شاد و خونریزی وحشیانه

108
0
بررسی فیلم قرون وسطایی

پرهزینه ترین فیلم چک تمام دوران شامل نبردهای حماسی، توطئه های سلطنتی، شیرهای گرسنه و مایکل کین در گردن است. بررسی فیلم قرون وسطایی را در ادامه بخوانید.

همچنین مطلب معرفی بهترین انیمه های جنگی منتشر شده را هم بخوانید.

اگر مجبور بودید برای فیلمی در مورد قهرمان جنگجوی چک قرن پانزدهم، یان ژیژکا، پول بگذارید، پس بن فاستر، متیو گود، تیل شوایگر و سر مایکل از کین احتمالاً در صدر فهرست قرار نخواهند داشت. اما این مجموعه تاثیرگذاری است که توسط کارگردان پتر ژاکل در ارمینه و زره برای این اکشن تاریخی وحشیانه، بیزانسی اما به طرز عجیبی بی‌درگیری در بوهمیا قرون وسطایی ساخته شده است – ظاهراً گران‌ترین محصول چک تا به حال.

فاستر نقش ژیژکا، یک مزدور کارکشته را بازی می‌کند که با گروه شاد کبود خود برای اولین بار دیده می‌شود که از لرد بورش (کین) در برابر کمین کنار رودخانه محافظت می‌کند. بورش در دسیسه‌های دادگاهی که حزب محافظه‌کاران را شبیه گربه‌های بیدمشکی می‌کند، سرگردان است: Wenceslas IV (کارل رودن) قرار است در رم به عنوان امپراتور مقدس تاج گذاری کند، اما برادرش Sigismund (گود) به تاج و تخت چشم دوخته است. بنابراین بورش به ژیژکا مأموریت می‌دهد تا کاترین (سوفی لو)، نامزد همدست سیگیزموند، هنری روزنبرگ (شوایگر) را ربوده تا همه را در صف قرار دهد. او خواهرزاده پادشاه فرانسه، ابرقدرت اروپایی آن دوره است.

ردیابی همه اینها مانند تلاش برای دور زدن یکی از آن درختان خانوادگی اشرافی بی‌پایان است، با چیدمان پیچیده‌ای که فیلم را با پف‌های غیرضروری درباره پاپی‌های دوقلو بارگذاری می‌کند. اما این به یک چیز کاملاً ساده خلاصه می شود: یک کشمکش بر سر کاترین بین ژیژکا و شورشیان دهقانش، و گرانی هایی که توسط سیگیزموند و روزنبرگ برای بازیابی او فرستاده شده بودند. با این حال، ژاکل از اصول اولیه ای که ما را وادار می کند در گام حرکت کنیم، غفلت می کند، یعنی شخصیت پردازی متمایز و متقاعدکننده برای ژیژکا، که فاستر معمولاً آتش زا با سکوتی عجیب بازی می کند.

پژواک های معاصر – از جمله نوع رویزیونیسم فمینیستی که آخرین بار در آخرین دوئل ریدلی اسکات دیده شد – آنقدر که باید طنین انداز نمی شود. درست همان‌طور که Medieval تصاویر قدیمی خوبی ارائه می‌دهد و در طول سکانس‌های نبرد، راکت‌های جهنمی ایجاد می‌کند، به‌ویژه یک قطعه چوب پنبه‌ای که در آن ژیژکا، یک مبتکر نظامی، دشمنان خود را با یک تانک اولیه موقت مهار می کند. و اگر نتواند بینش تاریخی زیادی به دست آورد، این حمله بوهمیایی خشونت را به طور بسیار مؤثری از بین می برد: کوبیدن گرز، گاز گرفتن، حتی شیری که سر کسی را مانند شیرینی آب پز می خرد.

. Medieval در 28 اکتبر در سینماها و پلتفرم های دیجیتال اکران می شود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس