بررسی مشخصات خودرو هاوال روگ و روگ مکس

80
0
خودرو هاوال روگ و روگ مکس

تنوع محصولات برند هاوال با معرفی دو مدل روگ و روگ مکس، افزایش می‌­یابد. سازنده اصرار دارد که این دو کراس‌­اور علیرغم شباهت اسمی، دو خودروی متفاوت هستند، امری که لااقل با مشاهده تصاویر آن‌ها چندان مشخص نیست. درحقیقت این دو خودرو، نسخه بروزرسانی شده از دو محصول قدیمی هاوال در بازار چین هستند. در این مطلب به بررسی خودرو هاوال روگ و روگ مکس می پردازیم.

طراحی خودرو هاوال روگ و روگ مکس

هاوال روگ خودرویی با ابعاد 4.6، 1.877، 1.675 و 2.71 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهاست یعنی چیزی نزدیک به هوندا CR-V یا تویوتا راوفور. این خودرو براساس پلتفرم ماژولار L.E.M.O.N. شکل گرفته و سیستم تعلیق آن به صورت مک­‌فرسون در جلو و سه پله­‌ای ساده در عقب طراحی شده است. بدنه این خودرو روی رینگ‌های 18 اینچی قرار دارد.

کابین و امکانات هاوال روگ

فضای کابین هاوال روگ همچون بدنه این خودرو در کمال سادگی طراحی شده است و یک صفحه پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر 12.3 اینچی مرکزی، دو شارژر بی‌سیم و تعدادی دکمه را به همراه دارد.

خودرو هاوال روگ و روگ مکس
خودرو هاوال روگ و روگ مکس

تجهیزات رفاهی هاوال روگ به سقف پانوراما، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، بازشوی برقی صندوق، کروزکنترل و دوربین 360 درجه محدود شده است. فضای 420 لیتری صندوق هم با تا کردن صندلی‌ها به 1175 لیتر افزایش می­‌یابد.

مشخصات فنی هاوال روگ

هاوال روگ به ساده‌­ترین سامانه هیبرید موجود در میان محصولات این برند مجهز شده است، که پیشرانه 1.5 لیتری با 101 اسب‌­بخار قدرت و 132 نیوتن‌متر گشتاور، موتور برقی روی محور جلو با 156 اسب­‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور، سیستم انتقال قدرت دو سرعته DHT و مجموعه باتری 19.2 کیلووات ساعت را به همراه دارد. پیشرانه درون‌سوز در اکثر مواقع به عنوان ژنراتور عمل می‌کند.
مجموعه خروجی این سامانه 190 اسب‌­بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود، درحالی‌که شعاع حرکتی در حالت برقی و هیبرید به ترتیب 96 و هزار کیلومتر اعلام شده است. باتری این خودرو از جریان‌های عادی و سریع 6.6 و 33 کیلووات پشتیبانی می‌­کند.

طراحی هاوال روگ مکس

ابعاد بدنه هاوال روگ مکس در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.758، 1.895، 1.725 و 2.8 متر اعلام شده است، که آن را در اندازه مشابه با چری تیگو 8 نشان می‌­دهد. هاوال روگ مکس براساس پلتفرم L.E.M.O.N. ولی با تعلیق چند اتصالی عقب و رینگ‌های 19 اینچی شکل گرفته است.

کابین و امکانات هاوال روگ مکس

در فضای کابین هاوال روگ مکس با سه نمایشگر 12.3 اینچی، نمایشگر مجازی روی شیشه جلو (هداپ)، دو شارژر بی‌سیم، 32 فضا برای لوازم کوچک و کروزکنترل تطبیق‌­پذیر مواجه هستیم. علیرغم ابعاد بزرگتر، این خودرو هم با دو ردیف صندلی چیدمان شده است.

مشخصات فنی هاوال روگ مکس

هاوال روگ مکس در دو نسخه هیبرید تولید می­‌شود. غیر از مدل مشابه با روگ با افزایش جزئی قدرت، مدل دوم به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 154 اسب­‌بخار قدرت و موتور برقی با 204 اسب‌­بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور روی محور عقب مجهز شده است. مجموع خروجی این سامانه به 279 اسب‌­بخار قدرت و 585 نیوتن‌متر گشتاور می­‌رسد. شتاب صفر تا صد و شعاع حرکتی این مدل نیز به ترتیب 6.8 ثانیه و 90 کیلومتر اعلام شده است.

bama

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس