بررسی مشکل کار نکردن دکمه ولوم آيفون

101
0
کار نکردن دکمه ولوم آيفون

دکمه ولوم آیفون ممکن است بر اثر ضربه بشکند و کار نکند. اگر دکمه های آیفون شما به درستی کار نمی کنند، باید در اسرع وقت آنها را تعمیر کنید. خوشبختانه راه حل های زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد و شما می توانید خودتان آن را انجام دهید. در این مقاله به بررسی مشکل کار نکردن دکمه ولوم آيفون می پردازیم.

بررسی مشکل کار نکردن دکمه ولوم آيفون

تنظیماتی در آیفون وجود دارد که دکمه های ولوم آیفون را فعال و غیرفعال میکند. این تنظیم به‌طور پیش‌فرض در همه آیفون ها فعال است، اما ممکن است به اشتباه غیرفعال شود.

کار نکردن دکمه ولوم آيفون
کار نکردن دکمه ولوم آيفون

برای چک کردن این گزینه به مسیر Settings > Sounds & Haptics بروید و Change with Buttons را فعال کنید. اگر این گزینه فعال نیست، به همین دلیل است که دکمه های تنظیم صدا کار نمی کنند. اگر این گزینه فعال نباشد دکمه های ولوم کار نمی کنند.

اگر دکمه ها گیر کرده اند آن را با الکل تمیز کنید

به دلیل استفاده زیاد از موبایل زیر دکمه ها جرم گرفته میشود. ابتدا دکمه های ولوم را چند بار فشار دهید تا چک کنید که گیر کرده اند یا خیر. اگر گیر کرده‌اند ممکن است لازم باشد آنها را تمیز کنید.

برای تمیز کردن دکمه های ولوم یک گوش پاک کن را آغشته به الکل ایزوپروپیل کنید. بهترین گزینه برای تمیز کردن وسایل الکترونیکی الکل ایزوپروپیل 99 درصد است زیرا به سرعت خشک می شود و با تجزیه چربی ها جرم ها را از بین میبرد.

از گوش پاک کن برای تمیز کردن اطراف دکمه ولوم استفاده کنید. اگر می‌توانید دکمه‌ها را فشار دهید تا بهتر تمیز شوند. از الکل زیاد استفاده نکنید. پس از تمیز کردن 15 دقیقه صبر کنید. اگر دکمه های ولوم کار کردند پس مشکل حل شده است. اگر دکمه ها کمی بهتر کار می کنند، باید به تمیز کردن آنها ادامه دهید.

آیفون را ریست یا بازیابی کنید

گاهی به روز رسانی سیستم عامل می تواند نحوه عملکرد دکمه های موبایل را تغییر دهد. این مورد به خصوص برای مدل های قدیمی آیفون ممکن است اتفاق بیفتد. اگر اخیراً آیفون خود را آپدیت کرده‌اید و دکمه‌های ولوم کار نمی‌کنند، آیفون را خاموش و روشن کنید. اگر مشکل حل نشد و اخیراً تلفن خود را به روز کرده اید، ممکن است لازم باشد آیفون را بازیابی کنید. بازیابی تمام تنظیمات را حذف میکند و باید بک آپ بگیرید.

برای انجام این کار ابتدا باید از دستگاه خود نسخه پشتیبان بگیرید. سپس به مسیر Settings > General > Transfer or Reset iPhone > Erase All Content and Settings بروید. قبل از بازیابی نسخه پشتیبان، دکمه های ولوم را تست کنید. اگر دکمه ها کار می کنند، بک آپ را بازیابی کنید.

کار نکردن دکمه ولوم آيفون
کار نکردن دکمه ولوم آيفون

در مواردی بازیابی نسخه پشتیبان ممکن است باعث شود دکمه های ولوم دوباره کار نکنند. ممکن است نسخه پشتیبان شما مشکل داشته باشد. اگر عکس‌ها و مخاطبین شما در iCloud هستند، نیازی به انتقال دستی آن‌ها نخواهید داشت.

آیفون را به آخرین نسخه iOS آپدیت کنید

گاهی آپدیت موبایل می تواند باعث ایجاد مشکل در دکمه های ولوم شود، آپدیت نکردن نیز می تواند باعث ایجاد مشکل شود. آیفون‌های قدیمی ممکن است با آخرین نسخه برنامه‌ها کار نکنند و در نتیجه دکمه های ولوم ممکن است به درستی کار نکنند. همچنین این احتمال وجود دارد که به‌روزرسانی قبلی اپل که نصب کرده‌اید باگ داشته باشد، و آپدیت مجدد می‌تواند مشکل را برطرف کند.

کار نکردن دکمه ولوم آيفون
کار نکردن دکمه ولوم آيفون

با رفتن به Settings > General > Software Update می توانید موبایل خود را آپدیت کنید. در این قسمت می‌توانید ببینید که آیا آپدیت جدیدی وجود دارد یا موبایل شما آپدیت است.

ولوم آیفون خود را بدون استفاده از دکمه های ولوم کنترل کنید.

اگر از برنامه‌هایی مانند Spotify استفاده می‌کنید، می‌توانید صدای داخل برنامه را بدون استفاده از دکمه فیزیکی کنترل کنید. روش دیگر استفاده از Control Center است. با پایین آوردن گوشه سمت راست آیفون، می توانید Control Center را باز کرده و صدا را تنظیم کنید. اگر آیفون شما دارای دکمه Home است، باید انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید.

کار نکردن دکمه ولوم آيفون
کار نکردن دکمه ولوم آيفون

اگر AirPods دارید، می‌توانید روی AirPods ضربه بزنید تا صدا را بدون نیاز به دکمه ولوم کم یا زیاد کنید. هدفون های بلوتوثی نیز می توانند صدا را کنترل کنند.

کار نکردن دکمه ولوم آيفون
کار نکردن دکمه ولوم آيفون

صدا را با AssistiveTouch کنترل کنید

اگر به دنبال راه دیگری برای کنترل صدا هستید، از AssistiveTouch استفاده کنید. شما می‌توانید دکمه AssistiveTouch را طوری تنظیم کنید که منویی برای کنترل صدا روی صفحه نمایش باز شود.

کار نکردن دکمه ولوم آيفون
کار نکردن دکمه ولوم آيفون

برای استفاده از آن به Settings > Accessibility > Touch > AssistiveTouch بروید. در اینجا می‌توانید دستگاه خود را طوری تنظیم کنید که با یک ضربه صدا را کم کرده و با دو ضربه آن را افزایش دهید.

تعمیر دکمه های تنظیم صدا

اگر با تمیز کردن دکمه‌ها و ریست کردن آیفون، مشکل دکمه‌های ولوم برطرف نشد، به احتمال زیاد باید دکمه‌ها را تعمیر کنید. مخصوصاً اگر اخیراً موبایل دچار ضربه یا در معرض آب قرار گرفته باشد.

اگر آیفون شما گارانتی دارد، آن را به نزدیکترین فروشگاه اپل ببرید و رایگان آن را تعمیر کنید. اگر گوشی شما گارانتی نیست، باید هزینه تعمیر را بپردازید.

آیا اپل دکمه ولوم را حذف خواهد کرد؟

با حذف دکمه Home و جک هدفون، ممکن است دکمه‌های تنظیم صدا نیز حذف شود. دکمه های ولوم معمولا دیر می‌شکنند. راه حل هایی که در این مقاله گفتیم در اکثر موارد مشکلات دکمه های ولوم آیفون را رفع می کنند.

منبع : makeuseof

4.8/5 - (6 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس