6 دوره آنلاین رایگان برای افراد جویای کار

111
0
دوره آنلاین رایگان برای افراد جویای کار

اگر به دنبال شغل جدیدی هستید، می دانید که رقابت شدید است. به همین دلیل باید مهارت های خود را با شرکت در دوره های آنلاین تقویت کنید. دوره آنلاین رایگان برای افراد جویای کار را در این پست دنبال کنید.

بسیاری از دوره ها رایگان هستند و می توانید آنها را در سایت هایی مانند Coursera، HubSpot و Udacity پیدا کنید. بنابراین اگر به دنبال یادگیری مهارت‌های اولیه مانند ورود داده‌ها (Data Entry) یا زبان‌های برنامه‌نویسی پیشرفته‌تر مانند پایتون هستید دوره های آنلاین زیادی برای شما وجود دارد.

در این مقاله شش دوره آنلاین رایگان برای افراد جویای کار و کسانی که به دنبال پیشرفت مهارت های شغلی خود هستند را معرفی میکنیم. با ما همراه باشید.

دوره آنلاین رایگان برای افراد جویای کار: Google’s Applied Digital Skills

Applied Digital Skills یک دوره آموزشی مبتنی بر ویدئو است که به شما یاد میدهد چگونه مهارت های سواد دیجیتالی خود را شناسایی کرده و از رویکردهای حرفه ای برای مدیریت و بهبود آنها استفاده کنید.

این دوره امکان استفاده از برنامه‌های Google Workspace for Education برای تمرین مهارت‌های اولیه دیجیتال را میدهد. برای مثال نحوه استفاده از Google Sheets و Google Docs را یاد میگیرید.

با این دوره مهارت های ارتباطی، مشارکتی و تفکر انتقادی را به دست خواهید آورد. همچنین یاد میگیرید که چگونه منابع آنلاین و اعتبار آنها را ارزیابی کنید. در این دوره نحوه ایجاد نقشه های ذهنی برای نشان دادن روابط موضوعات مختلف را می آموزید.

این دوره مهارت هایی را ارائه می دهد که برای شناسایی علایق خود، ایجاد فهرستی از مهارت ها و تجربیات و یافتن مشاغلی که مطابق با آنها هستند، نیاز دارید.

همچنین شامل درس و پروژه هایی مانند ایجاد بودجه، نوشتن گزارش و تحقیق است. برای یادگیری مهارت های تیمی این دوره امکان کار کردن با یک تیم را به شما میدهد.

این دوره با استانداردهای انجمن بین المللی فناوری در آموزش (ISTE) مطابقت دارد. برای شرکت در این دوره نیازی به تجربه قبلی ندارید و در آخر دوره برای شما یک گواهی صادر میشود.

دوره آنلاین رایگان: Udacity’s How to Build a Startup

دوره آنلاین رایگان: Udacity's How to Build a Startup
دوره آنلاین رایگان: Udacity’s How to Build a Startup

بسیاری از استارتاپ‌ها شکست می‌خورند، زیرا ایده‌های خود را در مراحل اولیه با مشتریان واقعی مطرح نمیکنند. این دوره به شما یاد میدهد که چگونه نیازهای برآورده نشده مشتری را شناسایی کنید و راه حل های بهتری برای مدل های کسب و کار پیدا کنید.

این دوره شامل مجموعه‌ای از ویدیوهای کوتاه و جذاب است که با استفاده از یک بوم مدل کسب‌وکار به شما یاد میدهد افکار و ایده های خود را حول یک استارتاپ سازماندهی کنید.

هدف اصلی این دوره این است که به شما آموزش دهد چگونه با جذب و جمع آوری مشتری و بازخورد بازار، ایده ها را به سرعت توسعه دهید.

این دوره برای افرادی که میخواهند کسب و کار خود را راه اندازی کنند و کسانی که به دنبال شغل در یک استارتاپ هستند، طراحی شده است.

شما در این دوره اموزشی در مورد نکات کلیدی ایجاد یک کسب و کار موفق از جمله نحوه ارائه محصول یا خدمات، آنچه باید در هنگام ایجاد یک مدل کسب و کار به آن فکر کنید و نحوه تفکر در مورد چشم انداز رقابتی، یاد خواهید گرفت.

دوره آنلاین رایگان برای افراد جویای کار: Alison’s Career Strategy

دوره آنلاین رایگان برای افراد جویای کار: Alison's Career Strategy
دوره آنلاین رایگان برای افراد جویای کار: Alison’s Career Strategy

مهم نیست در کجای مسیر شغلی خود هستید، برنامه ریزی درست به شما کمک می کند تا به اهداف خود سریع تر برسید. این دوره آموزشی به شما کمک می‌کند تا با تعیین اهداف روشن، تعیین برنامه‌هایی برای دستیابی به آنها، تحقیق در مورد گزینه‌های مختلف شغلی و تصمیم‌گیری صحیح در مورد آینده‌تان، کنترل شغل خود را در دست بگیرید.

Career Strategy یک دوره عالی برای کسانی است که جویای یک کار مناسب هستند. این دوره اطلاعاتی در مورد موانعی که در هنگام یافتن شغل ممکن است با آن ها مواجه شوید، ارائه می دهد. علاوه بر این شما را با دانشی برای تصمیم گیری سریع و سنجیده که برای یک مسیر شغلی امن نیاز دارید، آشنا میکند.

دوره آنلاین رایگان برای افراد جویای کار: University of Washington’s Introduction to Public Speaking on Coursera

دوره آنلاین رایگان برای افراد جویای کار: University of Washington's Introduction to Public Speaking on Coursera
دوره آنلاین رایگان برای افراد جویای کار: University of Washington’s Introduction to Public Speaking on Coursera

اگر می‌خواهید اعتماد به نفس خود را بیشتر کنید و نحوه سخنرانی و فن بیان را یاد بگیرید، این دوره برای شما مناسب است. این دوره به شما کمک می‌کند تا اصول اساسی ارائه‌ و سخنرانی و نحوه انجام آن را یاد بگیرید.

این دوره شامل مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها است که برای آموزش مهارت‌های سخنرانی و فن بیان طراحی شده است.

در این دوره یاد میگیرید که ایده های خود را مطرح کنید، فن بیان را تمرین کنید، یک سخنرانی عالی و اعتماد به نفس ارائه دهید و سبک خود را داشته باشید. همچنین مهارت های نوشتن متن سخنرانی را یاد میگیرید.

از آنجایی که این دوره بر مهارت های گفتاری و فن بیان تمرکز دارد، برای مصاحبه ها و ارائه ها مفید است. اگر بازخورد می‌خواهید، می‌توانید سخنرانی های تمرینی خود را جهت بررسی برای همکاران خود ارسال کنید.

دوره آنلاین رایگان: Alison’s Introduction to Job Search Skills

دوره آنلاین رایگان: Alison's Introduction to Job Search Skills
دوره آنلاین رایگان: Alison’s Introduction to Job Search Skills

این دوره یک منبع فوق العاده برای کسانی است که تجربه کاریابی کمی دارند، زیرا اصول اولیه پیدا کردن شغل را یاد میدهد. این دوره همچنین برای مربیان شغلی (Career Coach) بسیار جالب خواهد بود.

این دوره نکاتی را برای جستجوی شغل ارائه می دهد که برای شناخت یک شغل تمام وقت یا کارآموزی به آن نیاز دارید. همچنین شامل چند بخش برای شناسایی اشتیاق شغلی و موقعیت و مهارت های شما، شناسایی آنچه کارفرمایان به دنبال آن هستند و ایجاد روابط با کارفرمایان بالقوه است.

شما در این دوره با اهمیت دوره های کارآموزی در حرفه خود آشنا خواهید شد. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه مشکلات مربوط به شکاف های شغلی را شناسایی و رفع کنید.

دوره رایگان: HubSpot’s Inbound Marketing Course

دوره رایگان: HubSpot's Inbound Marketing Course
دوره رایگان: HubSpot’s Inbound Marketing Course

هر کسب و کاری به نوعی بازاریابی درونگرا را در اولویت قرار می دهد. این دوره بر اجرای برنامه بازاریابی درونگرا تمرکز دارد. این دوره شامل مجموعه ای از ویدئوهای آموزشی کوتاه است و در پایان دوره یک امتحان از شما گرفته میشود که در صورت قبولی به صورت رایگان یک گواهی برای شما صادر میشود.

در دوره Inbound Marketing Course در مورد استراتژی محتوا، تولید لید و استراتژی های اتوماسیون صحبت میشود. شما در این دوره استراتژی‌های بازاریابی درون‌گرا مانند نحوه استفاده از روش‌های خلاقانه برای هدایت افراد به وب‌سایت برای جذب مشتریان جدید را یاد میگیرید.

همچنین یاد میگیرید چگونه از شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها، پادکست ها و سایر روش ها برای جذب ترافیک بیشتر به یک وب سایت استفاده کنید.

با دوره های آنلاین رایگان مهارت های شغلی خود را ارتقا دهید

دوره های آنلاین رایگانی که در این مقاله معرفی کردیم به شما کمک می کند تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. در ابتدا تحقیق کنید چه دوره هایی با نیازهای شما مطابقت دارد. بعضی از دوره ها در پایان برای شما یک گواهی نامه صادر میکنند که میتوانید آن را در روزمه خود قرار دهید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس