چگونه گوشی اندرویدی خود را سریعتر شارژ کنیم: ارائه ی 9 نکته و ترفند

81
0
گوشی اندرویدی خود را سریعتر شارژ کنیم

شارژ سریع گوشی به سادگی وصل کردن آن نیست. این نکات و ترفند ها را برای شارژ سریعتر گوشی خود بیاموزید. گوشی اندرویدی خود را سریعتر شارژ کنیم.

اینکه مجبور باشید تلفن خود را دائماً شارژ کنید خسته کننده است. اگر میزان استفاده شما بالاتر از حد متوسط ​​است، هنوز بعید است که گوشی شما بتواند در طول روز بدون شارژ کردن برق در اوایل عصر به آن برسد.

و اگرچه حرکت به سمت کابل ‌های USB-C در زمانی که به دستگاه شما انرژی بیشتری می ‌دهد، کمرنگ می ‌شود، اما دور زدن در حالی که باتری شما دوباره انرژی می ‌گیرد می‌تواند پیچیده باشد.

اما نگران نباشید، نکات، ترفند ها و ابزار هایی وجود دارند که می توانند تجربه شارژ را کم دردسرتر کنند. در اینجا 9 ترفند هوشمند شارژ اندرویدی که از آنها استفاده نمی کنید برای شما آورده شده است.

1. حالت هواپیما را فعال کنید

یکی از بزرگترین مشکلات باتری شما سیگنال شبکه است. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه سیگنال شما بدتر باشد، باتری شما سریعتر تخلیه می شود.

در نتیجه، اگر در منطقه‌ ای زندگی می ‌کنید که سیگنال ضعیفی دارد، شارژ کردن تلفنتان بیشتر از زمانی که در مکانی با سیگنال قوی زندگی می‌ کنید طول می ‌کشد، این سیگنال در حین شارژ کردن انرژی شما را از بین می ‌برد.

راه حل سریع چیست؟ قبل از اینکه گوشی خود را وصل کنید، آن را در حالت هواپیما قرار دهید. آزمایش نشان می ‌دهد که می ‌تواند مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل را تا ۲۵ درصد کاهش دهد.

برای قرار دادن گوشی خود در حالت هواپیما، کافی است انگشت خود را روی نوار اعلان به پایین بکشید و روی نماد حالت هواپیما ضربه بزنید. یا می توانید به تنظیمات > شبکه و اینترنت > حالت هواپیما بروید.

فقط مطمئن شوید که پس از پر شدن باتری، دوباره آن را خاموش کنید!

2. گوشی اندرویدی خود را سریعتر شارژ کنیم: گوشی خود را خاموش کنید

ساده، واضح، اما اغلب نادیده گرفته می شود. اگر تلفن شما در حین شارژ شدن مجدد خاموش باشد، خیلی سریعتر شارژ می شود. وقتی باتری را پر می کنید چیزی روی باتری کشیده نمی شود.

البته، خاموش کردن گوشی در حین شارژ شدن، جنبه‌ های منفی خود را دارد – نمی ‌توانید تماس ‌ها یا پیام‌ های فوری را دریافت کنید. اما اگر به دنبال تقویت سریع 15 دقیقه قبل از خروج از خانه هستید، خاموش کردن آن قطعا راه حل مناسبی است.

3. استفاده از تلفن خود را در هنگام شارژ را محدود کنید

اگر نمی ‌توانید گوشی خود را خاموش کنید تا سریع ‌تر شارژ شود زیرا می ‌خواهید از اعلان ‌ها مطلع باشید، سعی کنید زمانی که به برق وصل است بیش از حد از آن استفاده نکنید. استفاده از تلفن در حین شارژ شدن، روند را کند می ‌کند. به طور خاص، استفاده از برنامه‌ های فشرده مانند بازی ‌ها، گوشی شما را گرم می ‌کند، روند شارژ را کند می ‌کند و در دراز مدت به باتری شما آسیب می ‌زند.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض دمای شدید یکی از اشتباهات رایجی است که می تواند به گوشی هوشمند شما آسیب برساند. بنابراین، به عبارت دیگر، در حالی که گوشی شما به شارژر متصل است، در مقابل تمایل به انجام بازی، تماشای ویدیو یا پیمایش در رسانه های اجتماعی مقاومت کنید، اگر آن را به حال خود رها کنید سریعتر شارژ می شود.

4. مطمئن شوید که حالت شارژ فعال است

دستگاه Android شما به شما امکان می‌ دهد مشخص کنید با اتصال کابل USB چه نوع اتصالی برقرار می ‌کند. اگر از طریق لپ‌ تاپ یا دستگاه دیگری شارژ می ‌کنید، باید مطمئن شوید که ویژگی شارژ روشن است و به طور تصادفی غیرفعال نشده است.

به تنظیمات > دستگاه های متصل > تنظیمات برگزیده USB بروید. در لیست گزینه ‌ها، مطمئن شوید که کلید شارژ دستگاه متصل فعال باشد.

نکته: شما نمی توانید گزینه های این منو را تغییر دهید مگر اینکه دستگاه شما در آن زمان به کابل USB متصل باشد.

5. از پریز دیواری استفاده کنید

استفاده از پورت USB در رایانه یا ماشین شما منجر به تجربه شارژ بسیار ناکارآمد تر می شود.

به طور معمول، درگاه های USB غیر سوکت دیواری تنها توان خروجی 0.5 آمپر را ارائه می دهند. شارژ سوکت دیواری معمولاً 1 آمپر (بسته به دستگاه شما) به شما می دهد. دریافت آمپر کمتر هیچ اشکالی ندارد، به دستگاه شما آسیبی نمی رساند، اما مطمئناً برای مدت طولانی تری انگشت شست خود را می چرخانید.

به عنوان یک قاعده کلی، از ماشین یا لپ تاپ خود فقط برای شارژ استفاده کنید، نه برای شارژ کامل.

6. گوشی اندرویدی خود را سریعتر شارژ کنیم: پاور بانک بخرید

اگر در حین حرکت نیاز به شارژ مجدد تلفن خود دارید، برای مثال، اگر اغلب در تمام طول روز در سفر و یا حرکت هستید، یک پاور بانک می تواند نجات دهنده باشد.

بسیاری از پاوربانک ها همان خروجی آمپراژ را مانند پریز دیواری و در برخی موارد حتی بیشتر ارائه می دهند. اما یک هشدار، در حالی که ممکن است تلفن شما با خروجی دو آمپر سریعتر شارژ شود، باید مطمئن شوید که کابل USB شما می تواند انرژی اضافی را تحمل کند.

7. از شارژ بی سیم خودداری کنید

شارژ بی سیم می تواند عالی باشد. این بسیار راحت است، و مستلزم کابل های کمتری است، که مطمئنم همه ما می توانیم با آن کنار بیاییم.

با این حال، اگر سرعت شارژ اولویت شماره یک شماست، باید از آن اجتناب کنید. تجربه شارژ بسیار کندتری نسبت به همتای سیمی خود ارائه می دهد. در واقع، آزمایش نشان می دهد که می تواند تا 50٪ کندتر باشد.

چرا؟ دو دلیل وجود دارد. اول اینکه انتقال انرژی از طریق کابل کارآمد تر از تماس ساده است. دوم، انرژی تلف شده خود را به صورت گرمای اضافی نشان می دهد. بیشتر در مورد آن در نکته هشت توضیح می دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شارژ بی سیم، مقاله ما در این زمینه را بررسی کنید.

8. قاب گوشی خود را بردارید

همه گوشی های هوشمند در حال حاضر به باتری های لیتیوم یونی متکی هستند. شیمی پشت نحوه کار آنها حکم می کند که فرآیند شارژ در زمانی که باتری خنک است کارآمدتر عمل کند.

برای شارژ بهینه، دمای باتری (نه دمای هوا) باید بین 41 تا 113 فارنهایت (5 و 45 درجه سانتیگراد) باشد. بدیهی است که دمای باتری تا حدی توسط دمای محیط کنترل می شود و برداشتن کیس به کاهش آن کمک می کند.

و اگر به فکر گذاشتن گوشی خود در یخچال برای شارژ مجدد هستید: این کار را نکنید. افت راندمان در دما های زیر محدوده ایده آل، حتی شدید تر است.

9. گوشی اندرویدی خود را سریعتر شارژ کنیم: از کابل با کیفیت بالا استفاده کنید

تفاوت کیفیت بین دو کابل می تواند بسیار زیاد باشد.

در داخل کابل شارژ تکی شما چهار کابل جداگانه وجود دارد، قرمز، سبز، سفید و مشکی. کابل های سفید و سبز برای انتقال اطلاعات و کابل های قرمز و مشکی برای شارژ هستند. تعداد آمپری که دو کابل شارژ می توانند حمل کنند بر اساس اندازه آنها تعیین می شود. یک کابل استاندارد 28 گیج می تواند حدود 0.5 آمپر را حمل کند. یک کابل 24 گیج بزرگتر می تواند دو آمپر را حمل کند.

به طور کلی، کابل های ارزان قیمت از راه اندازی 28 گیج استفاده می کنند که منجر به کاهش سرعت شارژ می شود. اگر می خواهید کابل خود را از نظر کارایی شارژ آزمایش کنید، Ampere را دانلود کنید. این به شما امکان می دهد میزان شارژ و دشارژ دستگاه خود را اندازه گیری کنید.

سرعت شارژ خود را افزایش دهید

ما به شما 9 راه را معرفی کرده ‌ایم که می ‌توانید تجربه شارژ خود را با دردسر کمتری پیش ببرید. اگر نکات را روشمند کار کنید، می توانید در زمان شارژ گوشی خود صرفه جویی کنید.

هر چند فقط تا اینجای کار وجود دارد که می توانید آن را انجام دهید. در نهایت، اگر واقعاً می‌خواهید کوتاه ‌ترین زمان شارژ را داشته باشید، باید تلفن همراه خود را به گوشی ‌ای ارتقا دهید که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می ‌کند. اینها می توانند تلفن شما را در عرض چند دقیقه به جای چند ساعت راه اندازی کنند.

و اگر تلفن شما اصلاً شارژ نمی شود، نکاتی داریم که می توانید سعی کنید آن را یک بار دیگر به کار بیاندازید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات لازم در زمینه ی شارژ سریع تر گوشی هوشمند خود به دست آورید.

شما همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دیگر مقالات ما را نیز مطالعه کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس