نقد و بررسی کتاب Happy Place (مکان شاد) نوشته امیلی هنری

63
0
بررسی کتاب Happy Place (مکان شاد)

قهرمان ما، هریت، هیجان زده است که پس از جدایی از شغل تنها و طاقت فرسا خود به عنوان یک جراح کارآموز بگریزد تا با بهترین دوستانش در محل تعطیلات مورد علاقه خود بپیوندد – اما وقتی وارد می شود، متوجه می شود که سابقش نیز آنجاست. آیا آنها می توانند آن را مخفی نگه دارند تا تعطیلات را خراب نکنند – یا متوجه خواهند شد که دوستانشان نیز اسرار خود را دارند؟ در این مطلب به بررسی کتاب Happy Place (مکان شاد) می پردازیم.

بررسی کتاب Happy Place (مکان شاد)

امیلی هنری با بهترین نویسندگان کمدی رمانتیک که امروز می نویسند، حضور دارد و مکان شاد یک کلاسیک مطلق از رمان های حس خوب او است. هر رمانی از امیلی هنری عالی خواهد بود و این نیز از این قاعده مستثنی نیست. به‌عنوان یک کتاب‌خوان، علاقه‌مندی‌های شخصی من هنوز هم دو کتاب دوستداران کتاب و ساحل رید با مضمون انتشار هستند – در حالی که این رمان بیشتر شبیه رمان همراه معنوی من و تو در تعطیلات است.

هریت یک قهرمان اجتنابی است که به طرز درخشانی متوجه مردم می شود، قهرمانی معیوب و در عین حال تحسین برانگیز که همه ما می توانیم با او ارتباط برقرار کنیم و آرزو کنیم بیشتر شبیه آن باشیم. قبل از خواندن این مطلب نمی‌دانستم که مرد کامل یک نجار پیشه‌ور با موهای مجعد و عقده حقارت است که با مادرش علف‌های هرز می‌کشد – اما اکنون به نظر بدیهی است که او هم هست.

خواندن زوجی که به اندازه هریت و وین نسبت به یکدیگر وسواس دارند بسیار لذت بخش است – دائماً از بدن و افکار یکدیگر آگاه هستند، هم هم روح و هم دشمنان آسیب دیده، و با عصبانیت سعی می کنند دیگری را مانند آنها شاخ درآورند. چیزهای دوست داشتنی لحظات مورد علاقه من دیالوگ “گذشته” آنها بود – نمونه هایی مثال از نوع گفتگوهای غیرممکن، پرشور، فداکار، نوستالژیک و در عین حال بازیگوش که برای آنها عاشقانه می خوانید. در واقع، تنها احتیاط من با این کتاب این است که نمی توانم باور کنم که کسی نام «هاریت» را به «هار» کوتاه کرده باشد 

lovereading

 

5/5 - (4 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس