بررسی Google Pixel Buds Pro ؛ جدیدترین ایرباد گوگل

53
0
بررسی Google Pixel Buds Pro

Pixel Buds Pro جدیدترین جفت هدفون بی سیم گوگل است که به عنوان چهارمین نمونه در این رده محصولات گوگل شناخته می شود و درواقع گران ‌ترین و پر ویژگی‌ ترین محصول این رده خواهد بود. اگرچه مدل های اولیه با استقبال متفاوتی روبرو شدند، اما گوگل سعی کرده است هر بار به طور پیوسته همه موارد را در هدفون های خود بهبود بخشد. Pixel Buds Pro بدون شک بهترین مدل تا کنون خواهد بود. اما سوالی که پیش می آید این است که آیا بهترین ایرباد گوگل در بازار رقابتی فعلی به اندازه کافی خوب خواهد بود؟ به خصوص با قیمت 200 دلار؟ در ادامه راهنما همراه ما باشید تا تمامی ویژگی های این هدفون بی سیم گوگل را بررسی نماییم.

بررسی Google Pixel Buds Pro: طراحی

طراحی Pixel Buds Pro تکامل یافته طرح ‌های Pixel Buds 2020 و Pixel Buds Series A 2021 است که هر دو شکل یکسانی داشتند. Pixel Buds Pro از قلاب هایی که برای محکم نگه داشتن طراحی شده بودند، برخوردار نیست. شکل هدفون‌ ها اکنون حباب‌ دارتر و ظریف‌ تر است و احتمالاً قطعات اضافی سخت ‌افزار مورد نیاز برای فعال کردن ویژگی ‌های ANC را در خود جای می ‌دهد. با این حال، وقتی داخل گوش شما باشد، بسیار سبک و راحت خواهد بود.

Pixel Buds Pro هم مانند Pixel Buds 2020 ( سری A ) تنها در قسمت دایره‌ ای رو به بیرون دارای رنگ است. شما می توانید رنگ این قسمت را از بین رنگ های مرجانی، قهوه ای تیره، طوسی و سبز روشن انتخاب کنید، با این حال باقی هدفون به رنگ مشکی خواهد بود. قسمت بیرونی هدفون دارای بخش های توری و پورت های کوچک است. دو توری برای میکروفون و یک پورت در پایین برای تهویه درایور تعبیه شده است. در قسمت هدفون ها پشتی کنتاکت های کیس شارژ قرار دارد و در زیر آن، سنسور نوری برای تشخیص هدفون در گوش، در نظر گرفته شده است.

کیس شارژ بدون در نظر گرفتن رنگ هدفون از پلاستیک سفید مات ساخته شده است. سطح بیرونی بافت فوق العاده صافی دارد که تقریباً شبیه سرامیک است. داخل کیس نیز روکش مشکی مات با بافتی واقعا زیبا دارد. لبه های درب کاملا جلا داده شده و لولا بسیار کمی دارد. درب کیس شارژر هنگام باز شدن در جای خود باقی می ‌ماند و زمانی که می‌ خواهید هدفون را بیرون بیاورید، مشکلی برای بسته شدن ایجاد نمی کند.

کیفیت ساخت و احساس کلی که کیس شارژر القا می کند، بسیار عالی و ایده آل است. جزئیات کوچکی مانند وزن مناسب، ضربه محکم هنگام باز و بسته شدن درب و درخشش ملایم LED جلویی آن، نشان دهنده این است که اقدامات زیادی برای طراحی کیس انجام شده است؛ حتی اگر به نظر خیلی از افراد شبیه به کیس های دیگر باشد. اگر سایر نمونه های موجود در بازار را تست کرده باشید، متوجه خواهید شد که در دست گرفتن و استفاده از Pixel Buds Pro به نسبت آنها رضایت بخش تر و بهتر خواهد بود. با این حال، خود هدفون ها از طراحی خاصی برخوردار نیستند، درواقع به دلیل رنگ و جنسی که دارند زمانی که پوست شما چرب باشد، به وضوح آن را نشان می دهد. همچنین بیرون کشیدن آنها از قاب نیز دشوار است و طراحی کوچک و گرد آن باعث می ‌شود که به‌ راحتی داخل گوش‌ های شما قرار گیرند.

نکته خوب این است که هم هدفون و هم کیس دارای سطحی از مقاومت در برابر آب هستند. ایربادها دارای رتبه IPX4 هستند و بدنه دارای IPX2 هستند. البته هیچ‌کدام از آنها را نمی توانید در داخل آب استفاده کنید، اما پاشش های جزئی، باران یا عرق کردن، نباید مشکلی ایجاد کند.

راحتی در استفاده

بر اساس آزمایش انجام شده، استفاده از Pixel Buds Pro راحت بود. این ایربادها طراحی نسبتا کوچکی دارند که باید برای اکثر افراد مناسب باشد، مگر اینکه گوش‌های کوچکی داشته باشید. نوک سیلیکونی آنها نرم و انعطاف پذیر هستند. سه اندازه وجود دارد که اندازه وسط به طور پیش فرض در نظر گرفته می شود. نوک ایرباد خیلی عمیق داخل گوش شما نمی رود و فقط چند میلی متر داخل گوش می نشیند. نوک این هدفون ها بسیار انعطاف پذیر هستند و در نتیجه تقریباً هر بار که آنها را از گوش بیرون می آورید در اثر اصطکاک فشرده می شوند. در عمل، استفاده از Pixel Buds Pro نسبت به اکثر جفت هدفون ‌های خوش‌ طراحی دیگر تفاوتی ندارد. می توانید از آن برای مدت طولانی استفاده نمایید.

بررسی Google Pixel Buds Pro: نرم افزار

Pixel Buds Pro فرآیند جفت شدن ساده ای دارد. زمانی که هدفون ها را برای اولین بار باز می کنید به طور خودکار به حالت جفت می شوند. پس از آن، می توانید دکمه پشت قاب را فشار داده و نگه دارید تا حالت جفت شدن فعال شود. Google Fast Pair در دستگاه‌ های اندرویدی نیز پشتیبانی می ‌شود.

پس از جفت شدن، در صورت علاقمندی می توانید برنامه Pixel Buds را برای دسترسی به عملکردهای اضافی نصب کنید. این برنامه فقط در Android در دسترس است، بنابراین چند عملکرد محدودی که ارائه می دهد در سایر سیستم عامل ها در دسترس نیست. اگر از گوشی های پیکسل استفاده می ‌کنید، نیازی به نصب چیزی ندارید.

از طریق این برنامه، می ‌توانید ویژگی Google Assistant را طوری تنظیم کنید که به ‌صورت هندزفری با هدفون ‌ها کار کند، Find device را فعال کنید، کنترل ‌های لمسی را شخصی سازی کنید، ویژگی Volume EQ را فعال کنید، موارد مربوط به نوک هدفون ها را بررسی کنید و firmware را به ‌روزرسانی کنید. سوئیچینگ چند دستگاهی و صدا نیز از این طریق قابل تنظیم هستند. کنترل های لمسی قابلیت شخصی سازی محدودی دارند. تنها اقدامی که قابل تنظیم است، تاچ و نگه داشتن است. همچنین می توانید همه تنظیمات را غیرفعال کنید یا اصلاً هیچ کدام را غیرفعال نکنید. همه حالت ها به خوبی کار می‌ کنند و صدایی سریع و اطمینان ‌بخش را ارائه می دهند. حالت ‌های ANC را می ‌توان هم از طریق برنامه تغییر داد و هم می توانید آن‌ها را از طریق حرکات لمسی روی هدفون تغییر دهید. می توانید پیکربندی نحوه استفاده از gestures را برای دسترسی راحت تر شخصی سازی نمایید.

یک ویژگی جالب در اینجا، Volume EQ است. این قابلیت باعث افزایش bass و کیفیت صدا در هنگام گوش دادن به موسیقی با صدای کم می شود. با کاهش صدا، به تدریج اثربخشی آن افزایش می‌ یابد و به ویژه زیر 30 درصد تاثیر آن به صورت قابل توجهی مشخص خواهد بود و در بالای 50 درصد یا بیشتر تفاوت چندانی ایجاد نمی کند.

یکی از ویژگی‌ های مفید دستگاه این است که می توانید هدفون ‌ها را همزمان به دو دستگاه اتصال دهید. با استفاده از قابلیت تعویض صدا، می توانید هدفون های را به طور خودکار بین دو دستگاه جا به جا نمایید، به عنوان مثال اگر از یکی به موسیقی گوش می‌ دهید، از دیگری می توانید تماس دریافت ‌کنید.

متأسفانه Pixel Buds Pro در طول آزمایش مشکلات نرم افزاری قابل توجهی داشت. اولین مشکل مربوط به ویژگی کاهش فشار بود. گوگل ادعا می کند که به طور فعال فشار داخل کانال گوش را اندازه گیری کرده و آن را کاهش می دهد.

درواقع به نظر می رسد، سیستم نرم افزار آن عاری از مشکل نیست. مواقعی وجود داشت که قرار دادن هدفون ها باعث می شد که سیستم کاهش فشار از کار بیفتد و تغییرات عجیبی را در صداها ایجاد کند. به نظر می رسد اگر هدفون ها را بیش از حد وارد گوش خود کنید یا آنها را بیش از حد فشار دهید و بچرخانید، سیستم کاهش فشار به شدت خراب می شود. صدای حاصل مانند پخش صدا در زیر آب است.

مشکل دیگر مربوط به سیستم حذف نویز فعال بود. زمانی که حالت ANC روشن بود، به نظر می رسید که سیستم پخش نویز غیر فعال شده است اما فقط در بخش های خاصی از محدوده فرکانس این حالت رخ داد.

ANC گاهی اوقات تنها در یک گوش عمل می کند و گاهی اوقات نیز ممکن اس صداها را با جلوه استریو پخش کند و یک ثانیه بعد به حالت عادی باز گردد. اکثر این مشکلات یا خود به خود برطرف می شوند یا با قرار دادن هدفون در داخل کیس قابل رفع هستند. با این حال، مشکل فوق در مورد ANC شکسته نیاز به ری ست و رفتن به حالت کارخانه برای رفع مشکل داشت.

همچنین متوجه شدم که برنامه Pixel Buds گاهی اوقات کند می شود. خود برنامه به خوبی باز می شود، اما چندین گزینه در داخل برنامه که مخصوص Pixel Buds Pro هستند، ممکن است یک یا دو ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شوند. همچنین در برخی مواقع گزینه های بار گذاری نمی شدند و برنامه باید چند بار راه ‌اندازی مجدد می ‌شد.

اگرچه Pixel Buds Pro هنوز نسبتا جدید است، اما آنقدر جدید نیستند که چنین مشکلات نرم افزاری اساسی داشته باشند، به خصوص این که از زمان عرضه چندین به روز رسانی نرم افزاری دریافت کرده اند.

بررسی Google Pixel Buds Pro: کیفیت صدا

Pixel Buds Pro دارای یک درایور پویا 11 میلی متری است که از اتصال بلوتوث 5.0 با کدک های SBC و AAC پشتیبانی می کنند. Pixel Buds Pro دارای صدای نسبتاً معمولی V شکل است.

Pixel Buds Pro که از مدل‌های پایین‌رده شروع می‌شود، تاکید زیادی بر روی bass صدا دارد. نت‌ های bass صدایی عمیق و قابل لمس دارند و به صورت ضربه ای به گوش می رسند.

از نظر طیف فرنکانسی نیزاین هدفون عملکرد سه برابری یا treble ترکیبی را ارائه می دهد، در برخی مواقع ممکن است صداهای نازک به خصوص آوازهای زنانه کمی تیز به نظر برسند، اما عملکرد کلی دستگاه خوب است و سازها و آوازهایی که دارای صداهای بم هستند، تعادل و تن صدای مناسبی را دارند. با این حال، به دلیل کدک ها، پردازش صدا یا درایورها، جزئیات و وضوح تا حدودی کم هستند.

Pixel Buds Pro در مقایسه با Sony WF-1000XM4، دارای bass برجسته تر و mid-range بالایی است. این باعث می شود صدا هیجان انگیزتر شود؛ در حالی که سونی صدای آرام تری دارد که در مقایسه با Pixel Buds Pro کمی متعادل تر به نظر می رسد. بر اساس ترجیحات خود، ممکن است یکی را بیشتر از دیگری دوست داشته باشید، اگرچه هیچ کدام از نظر فنی برتر نیستند.

به طور کلی، با وجود Pro در نام این هدفون، صدای Pixel Buds Pro از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. یک فرد معمولی به احتمال زیاد از آن راضی خواهد بود، در حالی که یک فرد متخصص ممکن است آن را بی کیفیت بداند. به طور کلی Pixel Buds Pro یک هدفون بی سیم بسیار عالی است که تجربه خوبی را ارائه می دهد.

 میکروفون

میکروفون Pixel Buds Pro عملکرد خوبی دارد. صدا حتی زمانی که نویز پس ‌زمینه ‌ای وجود ندارد، کمی درهم به نظر می‌ رسد. وقتی صدای اطراف بلند باشد، نویز به گوش می رسد اما صدا قابل شنیدن بوده و در فوکوس خواهد بود. کیفیت کلی میکروفون برای تماس ‌های کوتاه مناسب است، اما میکروفون های را نمی توان به عنوان یکی از برتری های Pixel Buds Pro دانست و از همین رو اگر اولویت شما در خرید هدفون بی سیم، میکروفون های آن است، بهتر است هدفون های دیگری را انتخاب نمایید.

 حذف نویز

Pixel Buds Pro دارای قابلیت حذف نویز فعال با استفاده از یک پردازنده اختصاصی است. همچنین، حالت شفافیت صدا نیز برای آن در نظر گرفته شده است که البته این روزها به یک امر عادی تبدیل شده. عملکرد ANC خوب است، اما در مقایسه با بهترین هدفون های بی سیم بازار، کمی ضعیف می باشد. به طور کلی Pixel Buds Pro نویز های محیط را از بین می برد، اما صداهای با فرکانس بالاتر هنوز هم گاهی می‌توانند به داخل آن نفوذ کنند.

حالت شفافیت هم عملکرد معمولی دارد. صدا تونالیته ای طبیعی دارد و مانند برخی دیگر از محصولات موجود در بازار رباتیک به نظر نمی رسد. در عین حال، صدا بسیار یکنواخت کننده است که باعث می شود همه چیز مبهم و نامشخص به نظر برسد.

حالت ANC نیز ممکن است در برخی مواقع با نویزهای موجود در محیط ترکیب شود. زمانی که آن را در یک محیط بسیار آرام روشن و خاموش می کنید، حالت روشن ANC نسبت به ANC خاموش، سطح نویز بیشتری دارد، زیرا ANC هنگام فعال شدن، نویزهای فرکانس بالا را به صدای اصلی اضافه می کند. با این حال، این نویزها زمانی که در حال گوش دادن به صدا هستید، شنیده نمی شوند اما زمانی که ساکت است قابل توجه است.

Pixel Buds Pro در مقایسه با Sony WF-1000XM4، عملکرد نسبتا ضعیف تری را ارائه می دهد. سونی عملکرد ANC بسیار عالی و حالت شفافیت مناسبی دارد و همچنین هیچ مشکل نویز پس زمینه ای ندارند. علاوه بر این، هیچ یک از مشکلات نرم افزاری ANC در سونی دیده نمی شود.

بررسی Google Pixel Buds Pro: عملکرد تاخیر صدا در ویدیوها و بازی ها

Pixel Buds Pro عمدتاً عملکرد خوبی هنگام تماشای محتوای ویدیویی ارائه می دهد. زمانی که ویدیو شروع می‌ شود، هدفون ها به خوبی همگام ‌سازی شوند. با این حال، انجام کارهایی مانند تغییر وضوح ویدیو در برنامه YouTube یا تنظیم موقعیت پخش می ‌تواند باعث از بین رفتن همگام‌ سازی شود و چند ثانیه طول می‌ کشد تا بتواند خود را اصلاح کند. طبق معمول، ما هدفون بلوتوثی را برای بازی توصیه نمی ‌کنم، مگر اینکه بازی شما کاملا معمولی باشد. .

بررسی Google Pixel Buds Pro: قابلیت اتصال

علیرغم مشکلات نرم افزاری بی شمار، Pixel Buds Pro اتصال پایدار خود را به دستگاه مبدأ حفظ کرد و هیچ قطع ارتباطی در طول استفاده مشاهده نشد. قابلیت چند جانبه دستگاه نیز همانطور که انتظار می رفت، عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت. این هدفون به دو دستگاه منبع به طور خودکار متصل شده و صداها و تماس ها را از هر دو دستگاه مدیریت می کرد.

بررسی Google Pixel Buds Pro: باتری

Pixel Buds Pro دارای عمر باتری ادعایی 7 ساعت با فعال کردن ANC و 11 ساعت با غیرفعال بودن ANC است. گوگل همچنین ادعا می کند که 5 دقیقه شارژ می تواند 1 ساعت پخش با ANC و 15 دقیقه شارژ می تواند 3 ساعت پخش با ANC ارائه دهد.

در آزمایش انجام شده، Pixel Buds Pro به مدت 8 ساعت و 15 دقیقه با وجود قابلیت ANC روشن ماند و با ANC غیر فعال، به مدت 13 ساعت عملکرد فوق العاده ای را ارائه داد. شارژ 5 دقیقه ای امکان 1 ساعت و 17 دقیقه پخش را ارائه می دهد و شارژ 15 دقیقه ای امکان 3 ساعت و 22 دقیقه پخش را فراهم می کند.

آیا Pixel Buds Pro ارزش خریدن دارد ؟

Pixel Buds Pro در حدود 199 دلار قیمت دارد. هدفون های بی سیم Sony WF-1000XM4 و Samsung Galaxy Buds2 Pro در این رنج قیمتی رقیبان Pixel Buds Pro هستند. هر دوی این مدل‌ها کمی بیشتر و 230 دلار قیمت دارند، اما نسخه های قبلی هر یک از آنها قیمت کمتری داشته و تقریبا قابلیت های مشابهی را ارائه می دهد.

Pixel Buds Pro از چند مزیت برخوردار است، طراحی و ساخت دستگاه خوب بوده و کیفیت صدای آن نیز مناسب است. این هدفون بی سیم برای کاربرد معمولی، عملکرد عالی را ارائه می دهد و از عمر باتری فوق العاده ای برخوردار است.

از سوی دیگر، عملکرد حذف نویز فعال و حالت شفافیت در حد متوسط است. کیفیت میکروفون نیز چیزی نیست که بتوان به آن اشاره کرد. هدفون ها طراحی نه چندان چشمگیری دارند و به سختی از کیس خارج می شود و داخل گوش قرار می گیرد.

اما بدترین چیز در مورد Pixel Buds Pro وضعیت فعلی نرم افزار است که شامل مشکلات مختلفی می شود به نظر می سر هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، مشکلات آن هم بیشتر می شود. نکته خوب این است که بسیاری از مشکلات را می توان از طریق به روز رسانی نرم افزار برطرف کرد و عملکرد هدفون را بهبود بخشید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس