بررسی iPad 10.9 2022

27
0
بررسی iPad 10.9 2022

اپل با موفقیت آی ‌پد پایه را از ظاهر کلاسیک و نسل اول Air خود به طراحی تحت تأثیر آی ‌پد پرو تغییر داده است و نتیجه آن تبلتی با کیفیت بالا و همه‌ کاره است که گسترده ‌ترین کاربران، از علاقه‌ مندان به سرگرمی و محتوا را راضی می ‌کند. بررسی iPad 10.9 2022 را در ادامه بخوانید.

مطلب ارزان ‌ترین آی ‌پد اپل : ۶ ویژگی جدید را هم بخوانید.

-مصرف کنندگان به کسانی که به دنبال انجام برخی کار ها هستند (با افزودن یک جلد صفحه کلید خریداری شده جداگانه). در حالی که افزایش قیمت ناامیدکننده است و عدم پشتیبانی از Pencil 2 کاملاً اشتباه است، iPad 10.9 بیشتر از آن درآمد دارد، و افزوده ‌ای شایسته به فهرست بهترین تبلت‌ های ما است.

قیمت : 621.86 یورو

نکات مثبت

+طراحی کاملا جدید

+ دوربین و عملکرد بهتر

+ عمر باتری خوب و اتصال بهبود یافته

نکات منفی

-عدم پشتیبانی از Apple Pencil 2 نگران کننده است

-صفحه نمایش کمی بیش از حد منعکس کننده است

-صفحه کلید جادویی دو تکه ممکن است به عنوان یک تکه بهتر باشد

بررسی دو دقیقه ای iPad 10.9 (2022).

جدید ترین مدل پایه اپل، آی پد 10.9 (2022) نقطه عطفی در تکامل خط تبلت اپل است. مطمئنا، اپل همچنان آخرین نسل آیپد 2021 را با پورت لایتنینگ و دکمه هوم Touch ID می ‌فروشد، اما مطمئناً روز هایش به پایان رسیده است. این آینده صفحه اصلی اپل است و نشان ‌دهنده بلوغ کامل آن به عنوان محصولی است که هم یک دستگاه مصرف محتوا و هم شریک بهره‌ وری است.

چیز های زیادی در مورد iPad جدید (و همه رنگ های سرد آن) وجود دارد. اکنون ویژگی های زیبایی را دارد که برای اولین بار با iPad Pro 2018 معرفی شد. لبه‌ های منحنی و حاشیه ‌های سفید پهن که با پشتی کاملاً صاف و لبه ‌های صاف در اطراف دستگاه جایگزین شده‌ اند، از بین رفته ‌اند. این مهم ‌ترین تغییر طراحی این خط از زمان معرفی iPad Air در سال 2013 است.

آن مدل تقریباً نیم پوند از طراحی اصلی iPad که اکنون بیش از یک دهه قدمت دارد، کم کرده است، و این تغییر احتمالاً بیش از هر فعالیتی که ممکن است بخواهید در رایانه لوحی خود انجام دهید، مربوط به قابلیت حمل است.

ظاهر جدی ‌تر آی ‌پد 10.9 (2022) نشان ‌دهنده تطبیق ‌پذیری آن و مناسب بودن آن برای بسیار بیشتر از مصرف محتواست. از زمانی که آی ‌پد را چند روز پیش جعبه ‌گشایی کردیم، مقالاتی خوانده‌ ایم، وب ‌گردی کرده‌ ایم، فیلم‌ ها را تماشا کرده ایم، جلساتی را برگزار کرده ایم، داستان ‌ها را ویرایش کرده ایم، یادداشت ‌هایی نوشته‌ایم، ویدیو ها را ویرایش کرده ایم، عکس ‌ها و ویدیو ها گرفته ‌ایم، تصاویر کشیده ‌ایم، و حتی برخی انیمیشن‌ های ابتدایی ایجاد کرده ‌ایم.

از روز هایی که ویدیو های یوتیوب را تماشا می ‌کردیم، عکس ‌های پایین ‌تر می ‌گرفتیم و از برنامه ‌های آیفون با زوم ۲ برابر در iPad استفاده می‌ کردیم، راه زیادی را پیموده ‌ایم. تبلت ‌های اپل اکنون پلتفرم iPadOS 16 خود را دارند که علاوه بر اینکه آنها را برای انجام چند کار بهتر می ‌کند، انجام کار های مشابه لپ ‌تاپ مانند اتصال فلش مموری و دسترسی به فایل ‌ها در مدیریت فایل را برای کاربران آسان ‌تر می‌ کند.

اپل همچنین آی ‌پد های خود را با مجموعه ‌ای از کاور های Smart و Folio در حال بهبود جفت کرده است. جدید ترین آنها یک صفحه کلید جادویی دو تکه است که در کمال تعجب، به لطف کلید های عملکردی، حتی غنی تر از صفحه کلیدی است که می توانید با iPad Air خود جفت کنید.

مداد اپل نیز وجود دارد. برای هنرمندان آماتور مانند منتقد شما، معرفی مداد نقطه عطفی در داستان iPad بود. تا آن زمان، ما از قلم های آنالوگ یا انگشتان خود برای طراحی روی iPad استفاده می کردیم. مداد همه چیز را تغییر داد و شیب، حساسیت فشار و اساساً یک اتصال واقعی به iPad را اضافه کرد.

با این حال، مداد منشأ بسیاری از مشکلات ما با iPad 10.9 (2022) است. ما در اینجا از Apple Pencil (نسل دوم) استفاده نمی‌ کنیم زیرا پشتیبانی نمی ‌شود، و این یک ناامیدی است به دلایلی که بعداً آنها را برمی ‌شماریم. فقط بدانید که اپل می توانست در این زمینه بهتر عمل کند.

آی ‌پد پایه اپل، در سال ‌های اخیر، استراتژی دوربین «به‌اندازه کافی خوب» این شرکت را دریافت کرده است و این آی‌ پد جدید نیز تفاوتی ندارد. دوربین عقب بهتر از مدل سال گذشته است و همان دوربین 12 مگاپیکسلی Ultrawide FaceTime با کیفیت بالا در جلو وجود دارد. اپل همچنین تصمیم گرفته است که دوربین جلو را از یکی از لبه ‌های کوتاه به مرکز مرده قاب در یکی از اضلاع بلند منتقل کند – این یک تغییر دهنده بازی برای تماس ‌های ویدیویی است و ما تضمین می ‌کنیم که iPad Pro 2022 و Air کاربران حسادت خواهند کرد.

معاوضه با مواردی مانند تنظیمات بهتر دوربین، طراحی جدید و ارتقاء از CPU قدیمی A13 Bionic به A14 Bionic، افزایش قیمت تقریباً 120 دلاری به 449 دلار در ایالات متحده است که بسیار نزدیک به iPad اصلی است. قیمت 499 دلار همچنین این اولین آی ‌پد پایه ‌ای است که از اتصال 5G بهره می ‌برد، اما برای آن نیز با قیمت پایه 599 دلار هزینه خواهید کرد. و افزایش قیمت در جا های دیگر به طرز مثبتی چشم نواز است: از 319 پوند به 499 پوند در بریتانیا، و از 499 دلار استرالیا به 749 دلار استرالیا در استرالیا.

با وجود قیمت و مشکل مداد، ما این تبلت را به دلیل قدرت، تطبیق پذیری و کاربرد آن دوست داریم. سوال این خواهد بود که آیا شما این آی پد را انتخاب می کنید یا حداقل 100 دلار اضافی برای نسل پنجم آیپد ایر بسیار مشابه خرج می کنید؟ این احتمالاً بستگی به اهمیت وزن، محل قرارگیری دوربین، عملکرد (تراشه M1) و پشتیبانی نسل بعدی از Pencil برای شما دارد.

  • 64 گیگابایت فقط Wi-Fi : 449 دلار / 499 پوند / 749 دلار استرالیا
  • 64 گیگابایت تلفن همراه: 599 دلار / 679 پوند / 999 دلار استرالیا
  • 256 گیگابایت فقط Wi-Fi : 599 دلار / 679 پوند / 999 دلار استرالیا
  • 256 گیگابایت تلفن همراه: 749 دلار / 859 پوند / 1249 دلار استرالیا

وقتی TechRadar نسل نهم آی‌ پد با صفحه نمایش کوچک ‌تر و کم ‌قدرت ‌تر را بررسی کرد، قیمت آن فقط 329 دلار / 319 پوند / 499 دلار استرالیا بود، که هیجان ‌انگیز بود زیرا در ایالات متحده ما به آستانه 299 دلار نزدیک می ‌شدیم.

اما اکنون، آی ‌پد پایه (آی ‌پد برای همه فکر کنید) از 449 دلار / 499 پوند / 749 دلار استرالیا شروع می‌ شود. اگر این قیمت برای شما آشنا به نظر می رسد، ممکن است به این دلیل باشد که چیزی شبیه به تماس با آی پد اصلی است که استیو جابز در 3 آوریل 2010 از آن رونمایی کرد. دستگاه قابل حمل با صفحه نمایش بزرگ

زمانه تغییر کرده است و ما اکنون در دنیایی زندگی می کنیم که آمازون گهگاه تبلت های فایر 7 اینچی خود را به قیمت 49 دلار به فروش می رساند. اما اینجا اپل است، اسکریپت طراحی را ورق می‌زند، قابلیت ‌ها را اضافه می‌ کند و در زمانی که بسیاری از ما هزینه ‌های کمتری داریم، پول بیشتری می‌ خواهد. ما نمی گوییم که iPad ارزش قیمتی ندارد، اما در حال حاضر این افزایش ها کمی ناشنوا به نظر می رسند.

همچنین شایان ذکر است که مدل iPad 10.9 (2022) که ما آزمایش کردیم دارای 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و پشتیبانی از 5G (که ما آن را دوست داریم) دارد و آن مدل برای شما 749 دلار / 859 پوند / 1249 دلار استرالیا هزینه خواهد داشت.

آی‌پد 10.9 (2022) هم ‌اکنون برای پیش ‌سفارش در دسترس است و ارسال آن از 26 اکتبر آغاز می‌شود

امتیاز ارزش: 3.5/5

IPAD 10.9 (2022) طراحی و مواد

  • تمام طراحی جدید که کاملاً به iPad Air نزدیک است
  • مصالح و ساخت و ساز با کیفیت
  • قرارگیری دوربین FaceTime بهتر از حتی Air
  • دکمه Touch ID یک جایگزین خوب دکمه هوم است

بزرگترین تفاوت بین مدل پایه قبلی iPad و این iPad 10.9 (2022) طراحی است. این یک شاسی کاملا جدید است که بیشتر، اما نه همه عناصر را مدیون نسل پنجم iPad Air است. محفظه آلومینیومی، در نگاه اول، عملاً از Air قابل تشخیص نیست، اما تفاوت های اساسی وجود دارد.

دکمه هوم ندارید؟ مشکلی نیست اکنون یک Touch ID و دکمه روشن/خاموش در کنار iPad جدید دارید.

آی‌پد نسل دهم اپل با ابعاد 9.79 در 7.07 اینچ و ضخامت 0.28 اینچ (248.8 در 179.5 در 7 میلی‌متر) عرضه می ‌شود. وزن آن 1.05 پوند یا 477 گرم است (نسخه سلولی 0.01 پوند افزایش می یابد تا با وزن 1.06 پوند یا 481 گرم عرضه شود). آی ‌پد ایر نسل پنجم، 9.74 در 7.02 اینچ و 0.24 اینچ ضخامت دارد و وزن آن 1.02 پوند یا 247.6 میلی ‌متر در 178.5 در 6.1 میلی ‌متر است. به طور کلی کمی کوچکتر، سبک تر و به طور قابل توجهی نازک تر است (باید مطابق با نام “Air” باشد).

در مقایسه با آی ‌پد گذشته (نسل نهم)، این صفحه بازطراحی ‌شده کمی کوتاه‌ تر، کمی پهن ‌تر و نیم میلی ‌متر نازک ‌تر است. حتی 0.01 پوند سبک تر است.

بررسی iPad 10.9 2022
بررسی iPad 10.9 2022

جدا از آن تفاوت‌ های کوچک بین آی ‌پد ۱۰ و نسل پنجم آی‌ پد ایر، به شباهت ‌های زیادی برمی ‌گردیم، از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی پشتی و قرارگیری فلاش LED تا درگاه USB و مشبک‌ های استریو در لبه پایینی (یکی از کوتاه). دکمه های ولوم و Touch ID نیز به همین ترتیب قرار گرفته اند.

طبیعتاً آی ‌پد نسل نهم دارای دکمه هوم Touch ID بود و از پورت لایتنینگ استفاده می ‌کرد. آن‌ ها از بین رفته‌ اند، و وقتی آی ‌پد نسل نهم از فروش خارج شود، برای همیشه از مجموعه آی ‌پد ناپدید می ‌شوند.

ما حداقل برای این مدل، دکمه پاور/خواب تاچ آیدی جدید را دوست داریم. این سیستم در واقع شما را راهنمایی می کند تا دو انگشت خود را برای دو روش مختلف (عمودی و افقی) که از iPad استفاده می کنید ثبت کنید. ما از این سخت ‌کوشی قدردانی می ‌کنیم و خوشحالیم که گزارش دهیم تاچ آی ‌دی به خوبی دکمه هوم اصلی کار می ‌کند، یعنی کاملاً خوب.

همانطور که تبلت ها پیش می روند، این یکی از طراحی های بهتر و خشن تر است. بدنه سفت در برابر گشتاور مقاومت می کند و احساس سفت، خنک و صاف می کند، اما در دست لغزنده نیست.

امتیاز طراحی: 4/5

بررسی iPad 10.9 2022: صفحه ی نمایش

  • ارتقای عالی صفحه نمایش از آخرین مدل پایه
  • عدم وجود پوشش بازتابنده می تواند قابل توجه باشد
  • پیکسل بیشتر از نسل نهم iPad
  • روشنایی بدون تغییر
  • نمایشگر مایع شبکیه چشم اپل iPad 10.9 (2022) در صفحه کلید جادویی
بررسی iPad 10.9 2022
بررسی iPad 10.9 2022

برای نمایشگر آیپد 10.9 (2022)، اپل اساساً از صفحه نمایش Liquid Retina با نور پس زمینه LED iPad Air استفاده کرده است. با رزولوشن 2360 در 1640 پیکسل (264ppi)، این یک ارتقاء خوب از صفحه نمایش 10.2 اینچی آیپد نسل 9 با وضوح 2160 در 1620 است. جالب اینجاست که 264ppi هم همینطور است. همچنین 500 نیت (به اندازه کافی برای تماشای مناسب در فضای باز خوب است) و صفحه نمایش TrueTone که روشنایی و دمای تصویر را بر اساس محیط تنظیم می کند.

با این حال، برخلاف iPad Air، صفحه نمایش iPad 10.9 کاملاً لمینیت نیست و دارای پوشش ضد انعکاس نیست – چیزی که قابل توجه بود، به خصوص زمانی که تبلت را بیرون بردیم.

با این حال، نمایشگر با رنگ گسترده در هر شرایطی به طور کلی عالی است. نمایش عکس ‌ها به خوبی پخش محتوای Netflix HD به نظر می ‌رسد، و وضوح آن از چندین برنامه پشتیبانی می ‌کند بدون اینکه چیزی غیرقابل خواندن باشد. این یک صفحه بازی سرگرم کننده و پاسخگو است، و اکشن آن هرگز لکه دار نمی شود یا گل آلود به نظر نمی رسد (چه کسی دوست ندارد یک بازی مسابقه ای انجام دهد در حالی که iPad خود را به شدت به این طرف و آن طرف می چرخاند؟).

هنگامی که با Apple Pencil استفاده می شود، می تواند تقلید بسیار خوبی از یک تکه کاغذ انجام دهد، به نظر می رسد جوهر دیجیتال مستقیماً از نوک ظریف مداد جاری می شود. همچنین پاسخگو است، زیرا ما هرگز نتوانستیم آنقدر سریع نقاشی کنیم که رد جوهر را پشت سر بگذاریم. طبیعتاً این نیز محصول CPU A14 Bionic است که بعداً بیشتر از آن استفاده می شود.

امتیاز نمایش: 4/5

بررسی iPad 10.9 2022: دوربین های

  • دوربین عقب 12 مگاپیکسلی یک ارتقاء مفید است
  • تغییر موقعیت دوربین Facetime یک تغییر بازی است
  • هنوز حالت پرتره در هر دو لنز وجود ندارد
  • بدون حالت سینمایی
  • دوربین عقب iPad 10.9 (2022) یک لنز واید 12 مگاپیکسلی است

در مقایسه با دوربین های نسل نهم آیپد، حداقل یکی از دو لنز آیپد 10.9 یک ارتقاء بزرگ است. به جای یک دوربین عریض 8 مگاپیکسلی، اکنون یک لنز 12 مگاپیکسلی واید، f/1.8 در پشت داریم.

این دوربین بسیار شبیه به دوربین 12 مگاپیکسلی پشتی iPad Air است، دقیقاً تا فوکوس خودکار با پیکسل های فوکوس. همچنین یک دوربین فیلمبرداری توانمند است که تا 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلمبرداری می کند (برای ظاهری فوق العاده واقعی).

در جلو دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض قرار دارد که به نظر می رسد تا حد زیادی نسبت به دوربین FaceTime آیپد 9 تغییری نکرده است. همچنان از ویدیوی 1080p پشتیبانی می کند و میدان دید فوق عریض 122 درجه ای را ارائه می دهد که دوربین از آن برای CenterStage استفاده می کند. این یک ویژگی مبتنی بر نرم‌افزار است که با حرکت دادن درگاه دید در اطراف آن قاب بسیار عریض، شما را روی صفحه متمرکز نگه می‌دارد. این کاملاً مؤثر است، و هر بار که ما یک تماس ویدیویی انجام می‌دادیم، مردم در دو طرف ما از اینکه دوربین ما روی نوعی گیمبال هوشمند به نظر می‌رسد تعجب می‌کردند.

صحبت از تماس ‌های ویدیویی و دوربین FaceTime ما را به یکی از مهم‌ ترین تفاوت ‌های بین این تبلت و تقریباً هر تبلت دیگری در خط تولید iPad سوق می ‌دهد: اپل سرانجام دوربین FaceTime را به لبه ‌های بلند دستگاه منتقل کرد. اکنون، به جای اینکه به خود یادآوری کنیم که وقتی iPad در حالت افقی قرار دارد، به سمت چپ نگاه کنیم، به این صورت که همه تماس‌ های ویدیویی خود را انجام می ‌دهیم، می ‌توانیم به سادگی مستقیماً به صفحه نمایش یا به قاب نازک بالای آن نگاه کنیم. آی تی. این بسیار طبیعی تر است – و ما امیدواریم که دارندگان iPad air حسادت کنند.

بررسی iPad 10.9 2022
بررسی iPad 10.9 2022

ما کمی تعجب کردیم که هیچ یک از دوربین ها از حالت Portrait یا حالت سینمایی جدیدتر برای ویدیو پشتیبانی نمی کنند. مطمئناً، قبلاً برای ایجاد این افکت ‌های بوکه به دو دوربین نیاز بود، اما اکنون حتی آیفون SE سطح پایه و تک ‌دوربین پشتی نیز می ‌تواند حالت پرتره را کنترل کند و آیفون 14 ویدیوی سینمایی را انجام می ‌دهد. آیا این محدودیت A14 Bionic است؟ ما شک داریم.

در مورد کیفیت تصویر از این دو دوربین، به طور کلی بسیار خوب است. اینها بهترین دوربین های اپل یا بهترین پردازشگر سیگنال تصویر آن نیستند، اما عکس هایی که ما گرفتیم واضح، دقیق و دقیق به نظر می رسیدند.

امتیاز دوربین: 3.5/5

iPad 10.9 (2022) دو دوربین

  • 12 مگاپیکسل عرض (f/1.8)
  • دوربین جلوی FaceTime: 12 مگاپیکسل فوق عریض (میدان دید 122 درجه، f/2.4)
  • نمونه های دوربین
  • پشتیبانی از صفحه کلید مداد و جادویی IPAD 10.9 (2022)
  • بدون پشتیبانی از نسل دوم Apple Pencil
  • مداد فعلی هنوز هم یک شریک عالی است. فقط آن را از دست نده
  • صفحه کلید جادویی دو تکه جدید آن را به یک شریک بهره وری تبدیل می کند
  • کیبورد جادویی شاید نباید دو تکه باشد
  • کلیدهای عملکرد بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند (کلید قفل را فراموش کنید)

هیچ نشانه واضح‌ تری مبنی بر اینکه iPad 10.9 برای کار ساخته شده است به اندازه بازی Magic Keyboard Folio جدید (249 دلار / 279 پوند / 399 دلار استرالیا) وجود ندارد. این اولین کاور دو تکه Folio اپل است و بیشتر یک افزودنی عالی و ارزشمند به کیت آی ‌پد شماست، به خصوص اگر کسی هستید که می ‌خواهید تبلت به عنوان یک دستگاه سرگرمی و یک پلتفرم کاری (مانند ما) دو برابر شود.

یک تکه از صفحه کلید جادویی، کل پشت آی پد را می پوشاند. این دستگاه از آهنرباهای قوی برای بغل کردن شاسی استفاده می کند و دارای بریدگی قرصی برای دوربین و فلاش LED است. دو سوم قسمت پشتی یک پایه است که از بدنه برگی جدا می شود و با زاویه تقریبا 90 درجه به بیرون پرتاب می شود.

آهنربای بلند و نازک کیبورد به لبه بلند آی ‌پد می ‌چسبد که دارای کانکتور سه تماسی جدید است (یک تفاوت دیگر با آی‌پد ایر)، و آن نوار سفت و سخت از طریق یک نوار انعطاف‌ پذیر به صفحه ‌کلید جدید متصل می ‌شود. این اولین صفحه کلید Folio است که دارای مجموعه ای از کلید های عملکردی در امتداد ردیف بالایی است. این یک ویژگی است که ما دوست داریم، به جز کلید ‘قفل’ ​​در گوشه سمت راست بالا، که با فرض اینکه کلید backspace باشد، چندین بار روی آن ضربه می زنیم.

در غیر این صورت، صفحه ‌کلید جادار است و همه کلید ها دارای 1 میلی‌ متر مسافت رضایت‌ بخش هستند. تاچ پد نیز بزرگ و پاسخگو است.

ترکیب این صفحه کلید جادویی و آی ‌پد 10.9 آنقدر خوب بود که در رفت و آمد به محل کار از آی ‌پد به‌عنوان دستگاه اصلی کار خود استفاده می ‌کردیم. پایه قابل تنظیم به این معنی بود که روی پای ما کاملاً متعادل بود و ما صفحه نمایش را دقیقاً در زاویه مناسب قرار دادیم. همچنین برای تماشای نتفلیکس در راه خانه بسیار خوب بود.

ما مطمئن نیستیم که اینها باید دو تکه باشند، اما این مزیت وجود دارد که می ‌توانید صفحه ‌کلید را بیرون بیاورید، آن را به اطراف برگردانید و سپس آن را روی پشت آی‌ پد تا کنید و کلید های صفحه‌ کلید به دامان شما برخورد نکنند.

شایان ذکر است که ما همچنان دوست داریم از نسل اول Apple Pencil با iPad 10.9 استفاده کنیم. این یک ابزار طراحی و نمادگذاری دیجیتالی دوست‌ داشتنی است… اما همچنین یک دستگاه نسل اول است، و همه چیز در مورد آی ‌پد 10.9 جدید (2022) می‌ گوید نسل بعدی، درست به درگاه USB-C جدید.

مداد اصلی برای سیستم پورت لایتنینگ ساخته شد. این به معنای واقعی کلمه یک جک لایتنینگ در انتهای پاک کن جعلی خود دارد. من از تلاش‌ های اپل برای بزرگ کردن همه کسانی که مداد اصلی را خریداری کرده ‌اند و می ‌خواهند به این آی‌ پد جدید ارتقا دهند، قدردانی می ‌کنم، اما این هنوز بهانه ‌ای نیست که iPad جدید از آخرین Apple Pencil نیز پشتیبانی نمی‌ کند.

برخی مشکلات در پشتیبانی از آن وجود دارد که ما به اپل اعطا خواهیم کرد. Apple Pencil 2 یک دستگاه شارژ بی سیم است و هیچ قابلیت شارژ بی سیم در iPad وجود ندارد – اپل باید این را اضافه می کرد و شاید قیمت را حتی بیشتر می کرد. همچنین، همه افرادی که قبلاً صاحب مداد اصلی محبوب هستند، احتمالاً نمی‌ خواهند ۱۲۹ دلار دیگر برای یک مداد جدید خرج کنند، کاری که اگر آی ‌پد جدید از هر دو مداد پشتیبانی می‌ کرد، مجبور به انجام آن نبودند.

ما این معما را درک می کنیم، اما راه حل اپل یکی از بهترین تلاش های آن نیست.

بخشی از این از محدودیت های ذاتی مداد اول ناشی می شود. وضعیت خود را به راحتی iPad اعلام نمی کند – اغلب متوجه می شدیم که نمی دانستیم Pencil مرده است تا زمانی که iPad به آن پاسخ ندهد.

هنگامی که آن زمان اتفاق افتاد، مجبور شدیم آن را شارژ کنیم، و تنها راه برای انجام این کار، آداپتور Lightning-to-USB-C ارائه شده است، که اکنون با مداد قدیمی ارسال می شود. اگر ما تا به حال یکی از آنها را دیده باشیم، یک افتضاح است.

هر بار که آن را برای شارژ مداد تنظیم می کردیم، نگران گم شدن پوشش پاک کن مداد بودیم. حتی زمانی که مداد در حال شارژ نیست، مداد 2 ما را خراب کرده است، که همیشه جایی برای رفتن دارد: ایستگاه شارژ مغناطیسی آن در بالای iPad Air یا iPad Pro. مداد اپل نسل اول کاملاً گرد چنین فضای ذخیره‌ سازی ندارد و دوست داشت از روی میز بیرون بیاید.

ما موافقیم که اپل نباید میلیون ‌ها دارنده Apple Pencil را پشت سر بگذارد، یا قیمت آی ‌پد را بیشتر افزایش دهد، اما معتقدیم این راه‌ حل درستی نبود.

IPAD 10.9 (2022) AUDIO

بررسی iPad 10.9 2022
بررسی iPad 10.9 2022

آی ‌پد جدید بلندگو های استریوی منظره آی‌ پد ایر را انتخاب می ‌کند که بلند و واضح هستند. صدای بلند ها تیز است و میان رده خوبی دارد. بیس زیادی وجود ندارد، اما تجربه کلی تماشای یک فیلم یا انجام یک بازی خوب است.

ما معمولا AirPods Pros 2 خود را به تبلت وصل می ‌کردیم و به آن روش گوش می ‌دادیم، که اکثر همکاران ما از آن استقبال کردند.

IPAD 10.9 (2022) عملکرد و عمر باتری

A14 Bionic همان پردازنده نسل چهارم iPad Air است

ارتقاء نسبت به نسل نهم آیپد

عمر باتری بسته به فعالیت می تواند تمام روز باشد

به طور معمول، ممکن است از اینکه یک گجت موبایل جدید دارای یک CPU دو ساله است ناامید شویم، اما تراشه های سری A اپل سیلیکون معمولی نیستند. A14 Bionic آی ‌پد تقریباً با 4 گیگا بایت رم پشتیبانی می ‌شود و این یک سیستم سریع است که می ‌تواند چندین برنامه را همزمان اجرا کند، ویرایش ویدیو و عملکرد بازی را انجام دهد که خوشحال می‌ شوید از یک کنسول دریافت کنید.

همچنین آب کافی برای برخی از برنامه ‌ها و بازی‌ های AR مناسب دارد. ما با Monster Park و یک T-Rex عصبانی که به دفتر خانه ما سرگردان شد، خوش گذشت.

عمر باتری اساساً نسبت به آیپد گذشته بدون تغییر است. بدون تغییر تنظیمات و استفاده از تبلت در محل کار، در طول رفت و آمدمان، در خانه، سپس آن را یک شبه رها کردیم، اما به برق متصل نشدیم، و سپس استفاده از آن را در رفت و آمد دیگری از سر گرفتیم، iPad 10.9 (2022) تقریباً 22 ساعت کار را پشت سر گذاشت. .

زمانی که به طور مداوم از آن برای پخش ویدیو استفاده می کردیم و در جلسات ویدیویی شرکت می کردیم بین هشت تا 10 ساعت طول می کشید. مثل همیشه، راهنمایی ما این است که مسافت پیموده شده شما بر اساس استفاده متفاوت است.

با استفاده از شارژر 20 واتی و کابل بافته شده USB-C، آیپد را ظرف 30 دقیقه از 0% به 26% شارژ کردیم. دقیقاً سریع نیست، اما حداقل مجبور نیستید آداپتور بخرید.

امتیاز عملکرد: 4/5

بررسی iPad 10.9 2022: از نظر اتصال

  • اتصال 5G (از همان شرکت مخابراتی) سازگارتر از آیفون‌ ها است
  • وای فای 6

آی ‌پد 10.9 اولین آی ‌پد پایه ‌ای است که دارای 5G است (آی ‌پد ما با شماره eSIM تنظیم شده بود، اما یک اسلات سیم‌ کارت استاندارد نیز وجود دارد). شما این اتصال را به صورت رایگان دریافت نمی کنید – یک آیپد 5G iPad 10.9 2022 با 64 گیگابایت رم از 599 دلار / 679 پوند / 999 دلار استرالیا شروع می شود.

با این حال، به نظر ما ارزشش را دارد – هیچ چیز مانند بیرون آوردن iPad از کیف خود، باز کردن قاب Magic Keyboard Folio، و شروع به کار، در هر کجا که هستید، وجود ندارد. اتصال در شبکه Verizon ما عالی و ثابت بود، حتی بهتر از آنچه ما برای iPhone 14 Pro خود در همان شبکه دریافت می کنیم. این بیشتر به این دلیل است که ما از 5G داخلی آی ‌پد برای اتصال استفاده می ‌کنیم و همانطور که اغلب با لپ ‌تاپ خود انجام می ‌دهیم، به 5G آیفون وصل نمی‌ شویم، که تمام تلاش خود را برای اتصال در جیب ما انجام می ‌دهد.

این محلول بسیار تمیزتر است. بدیهی است که اتصال 5G رایگان نیست. و شما هزینه خدمات ماهانه دیگری را برای بهره مندی از امکان اتصال و کار مجازی در هر مکانی پرداخت خواهید کرد. با این حال، ما فقط کار نکردیم. در یک نقطه ما از پخش جریانی Netflix یکی از برنامه های مورد علاقه خود لذت بردیم. جریان هرگز ارتباط خود را قطع نکرد، و ما از ویدیوی با کیفیت HD در تمام مسیر خانه لذت بردیم.

امتیاز باتری: 4/5

بررسی iPad 10.9 2022: نرم افزار

  • iPadOS 16 یک ارتقاء قوی است
  • بدون تجربه مدیر صحنه
  • Lift Subject در صفحه نمایش بزرگ iPad حتی سرگرم کننده تر است
بررسی iPad 10.9 2022
بررسی iPad 10.9 2022

iPadOS 16 یک گام دیگر iPad را به یک دستگاه هیبریدی واقعی نزدیک ‌تر می ‌کند، اما نسخه‌ ای که در iPad 10.9 (2022) خواهید یافت، یکی از ویژگی ‌های جدید اصلی را شامل نمی‌ شود: Stage Manager. این یک دسکتاپ سطح بعدی و مدیر چند وظیفه ای است که به شما امکان می دهد مجموعه ای از برنامه های باز را در ستون سمت چپ قابل مشاهده نگه دارید. ما از آن در نسخه بتا در سیستم ‌های دیگر استفاده کرده ‌ایم و آن را تا حدودی مفید می ‌دانیم، اگرچه از کوچک شدن اندازه صفحه اصلی برنامه iPad خوشمان نمی ‌آید.

از آنجایی که این آی ‌پد دارای A14 Bionic است و نه M1 یا M2 اپل، از این ویژگی پشتیبانی نمی‌ کند.

چیزی که دریافت می ‌کنید، به ‌روز رسانی ‌های بسیار خوبی مانند توانایی اشتراک ‌گذاری گروه‌ های Safari Tab است (مثلاً اگر می ‌خواهید برای سفری برنامه ‌ریزی کنید و می ‌خواهید نتایج مقصد را برای ده‌ ها سایت سفر به اشتراک بگذارید، مفید است).

همچنین قابلیت تصویر فوق العاده جالب Lift Subject نیز وجود دارد. با استفاده از آن، می ‌توانیم انگشت خود را روی هر موضوعی (یا گروه موضوعی) روی هر عکسی از تقریباً هر منبعی نگه داریم (ما این کار را با یک تصویر ده ساله انجام دادیم)، و آنها را مستقیماً از پس ‌زمینه بلند کرده و در یک ایمیل رها کنیم. یادداشت‌ ها، پیام‌ ها و اکثر برنامه‌ های دیگری که کپی و جای ‌گذاری را می ‌پذیرند.

اکنون می توانید با ویژگی Live Text اپل، متن را از هر ویدیویی بگیرید. این به شما امکان می دهد متن را در ویدیو مانند متن معمولی روی یک سند کپی کنید، جستجو کنید و اساساً با آن رفتار کنید.

iPadOS 16 همچنین نامه‌ های ارسال نشده و پیام ‌ها را لغو و ویرایش می ‌کند. همه اینها به خوبی کار می کند، اما همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید محدودیت هایی وجود دارد. به عنوان مثال، در unsend ایمیل، این گزینه فقط برای 20 یا 30 ثانیه قبل از ناپدید شدن در دسترس است.

به طور کلی، پلتفرم iPadOS یک پلت فرم ترکیبی واقعی است که می تواند بسیاری از کار هایی را که زمانی تنها در اختیار دسکتاپ ها بود، انجام دهد. وقتی می‌ خواستیم کلیپ‌ های ویدیویی 10 ساله را ویرایش کنیم، یک آداپتور USB-C به USB وصل کردیم، به یک درایو فلش قدیمی وصل کردیم و سپس از طریق برنامه Adobe Premiere Rush درایو کلیپ ‌های ویدیویی را مرور کردیم. درست مثل وصل کردن هارد دیسک روی کامپیوتر بود. به طور مشابه، کشیدن تصاویر از Photos روی درایو فلش و سپس آپلود آنها در سیستم دیگری برای این بررسی آسان بود.

امتیاز نرم افزار: 4.5/5

بررسی iPad 10.9 2022: نتیجه گیری

این یک شروع تازه غیرقابل انکار برای چیزی است که مسلماً محبوب ترین آیپد اپل است. اکنون این تبلت مدرن با اکثر، اما نه همه، ویژگی هایی است که برای مثال، iPad Air را بسیار جذاب می کند.

ظاهر جدید تمیز و کمی صنعتی ‌تر مناسب هدف جدی ‌تر iPad 10.9 است، در حالی که رنگ‌ های جدید، مانند زرد واحد بررسی ما و آبی و قرمزی که در دسترس هستند، جذابیت آن را ملایم ‌تر می‌ کنند.

این تبلتی است که مرز بین یک دستگاه سرگرمی مصرفی و سرگرمی و یک پلت فرم بهره وری فوق العاده سبک را در بر می گیرد. A14 Bionic دیگر بهترین CPU موبایل در کلاس نیست، اما همچنان به ‌طور قابل ‌توجهی قدرتمند است و آب کافی برای فعالیت ‌های سرگرم ‌کننده و سازنده دارد.

ما در مورد وضعیت Pencil هیجان ‌زده نیستیم و آرزو می ‌کنیم که اپل راه‌ حل بهتری برای پشتیبانی از هر دو نسل Pencil در نظر می ‌گرفت، اما برای کسانی که هنوز مداد اصلی را دارند (و حتی کسانی که می‌ خواهند یکی و آداپتور جدید همراه با آن را بخرند. یک iPad جدید)، هنوز هم یک قلم دیجیتال عالی است.

ما هم طرفدار صفحه کلید جادویی جدید Folio هستیم. فقط به یاد داشته باشید که برای اضافه کردن آن به کیت خود 249 دلار / 279 پوند / 399 دلار استرالیا هزینه خواهید داشت.

در حالی که ما نگران قیمت آن هستیم، دوربین، طراحی، عملکرد کلی و ابزار بهبود یافته iPad 10.9 همچنان آن را برای هر کسی که می‌ خواهد آینده خط تولید آی ‌پد اپل را تجربه کند، ارزش خوبی دارد.

امتیاز های نهایی IPAD 10.9 (2022).

طراحی عالی، طراحی فورا قابل تشخیص با ساخت و مواد با کیفیت 4/5

نمایش فناوری و وضوح صفحه نمایش به اندازه کافی خوب برای اکثر مشتریان 4/5

عملکرد اپل بیشتر از یک CPU دو نسل قدیمی سود می برد 4/5

دوربین مجموعه خوبی از آیفون 13 پرو پیوند 3.5/5

باتری عمر باتری چیز جدیدی نیست، اما برای تمام روز آماده است 5/4

نرم افزار iPadOS یک پلت فرم خوب و همه کاره است، به همان اندازه در خانه با مصرف محتوا و بهره وری بالا 4.5/5

ارزش اپل به دلیل افزایش قیمت محبوب ترین آیپد خود امتیازاتی را از دست می دهد. 3.5/5

آیا باید IPAD 10.9 (2022) را بخرم؟

بخرید اگر …

  • شما یک آی پد مدرن با قیمت مناسب می خواهید
  • بله، آی ‌پد پایه در حال حاضر گران ‌تر است، اما این تبلت کاملاً مدرن است که غنای فناوری، طراحی و صفحه ‌نمایش و رابط فوق ‌العاده را برای آی ‌پدی که همه چیز را آغاز کرد، به ارمغان می ‌آورد.
  • شما یک صفحه نمایش بزرگتر می خواهید
  • آی‌پد 10.9 همانطور که از نامش پیداست، یکی از بزرگترین صفحه ‌نمایش‌ های موجود در مدل‌ های پایه را ارائه می ‌دهد.
  • شما آماده هستید که لایتنینگ و دکمه هوم را پشت سر بگذارید
  • این آی ‌پد اپل را نشان می ‌دهد که به‌ طور معمولی از چند قطعه کلاسیک فناوری موبایل خانگی دور می ‌شود. با توجه به اینکه کل صنعت به سمت USB-C حرکت می کند، iPad بیشتر برای آن بهتر است.

آن را نخرید اگر …

  • شما یک تبلت زیر 400 دلار می خواهید
  • افزایش قیمت این مدل پایه توسط اپل در این زمان ‌های پر پول، حرکت خوبی نیست.
  • شما می خواهید از جدیدترین مداد اپل استفاده کنید

جدید ترین آیپد اپل با بهترین قلم خود کار نمی کند. این یک اشتباه از سوی اپل است و ممکن است شما را به خرید آی ‌پد ایر سوق دهد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس