ارزان ‌ترین آی ‌پد اپل : ۶ ویژگی جدید

80
0
ارزان ‌ترین آی ‌پد اپل

مقرون ‌به‌ صرفه ‌ترین آی‌ پد اپل با تغییراتی که مدت‌ها انتظارش را می ‌کشید، طراحی خود را به دست می ‌آورد و آن را با بقیه محصولات آی ‌پد همتراز می‌کند. در این مقاله تمام ویژگی های جدید آن است.

پس از ایجاد و به روز رسانی چندین نسخه از iPad، مانند iPad Air و iPad Pro، اپل در نهایت به iPad پایه، یک تغییر اساسی می دهد.

آی‌ پد نسل دهم در راه است، و ما اینجا هستیم تا همه چیز را در مورد آن به شما بگوییم – به ‌ویژه ویژگی‌های جدید آن!

ارزان ‌ترین آی ‌پد اپل بازطراحی بزرگی پیدا کرد

آی‌ پد نسل دهم اپل با تغییراتی بیشتر از آنچه در سال‌های گذشته دیده‌ایم در دستگاه ارائه می‌شود، که برای هر کسی که به دنبال خرید ارزان ‌ترین آی‌ پد است، خبر خوبی است.

در یک پست Apple Newsroom، سازنده آیفون از نسل دهم آی ‌پد بازطراحی ‌شده با صفحه نمایش 10.9 اینچی Liquid Retina خبر داد که بزرگ ‌تر از نسل‌های قبلی خود است. دکمه هوم نیز حذف شده است که به طور قابل توجهی چیدمان آیپد را تغییر داده است.

دوربین جلویی فوق عریض 12 مگاپیکسلی پایه و دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی توسط تراشه A14 Bionic پشتیبانی می‌شود که اتصال 5G و Wi-Fi 6 را به دستگاه می‌آورد و در عین حال عمر باتری را مانند نسل‌های قبلی ثابت نگه می ‌دارد.

مقرون به صرفه ترین آی پد اپل به مک بوک پرو و ​​سایر مدل های آی پد با پورت USB-C به جای لایتنینگ می پیوندد. همچنین اکنون با Magic Keyboard Folio سازگار است. با این حال، با اپل پنسیل نسل دوم ناسازگار است – فقط مداد اصلی اپل با رابط لایتنینگ در اینجا کار می کند.

از طرف دیگر، این iPad جدید در چندین رنگ عرضه می شود و با نصب iPadOS 16 عرضه می شود. بنابراین، ارزش آن را دارد که قبل از نتیجه گیری سریع بر اساس سخت افزار، بهترین ویژگی های iPadOS 16 را بررسی کنید.

6 ویژگی جدید iPad (نسل دهم)

اکنون که همه چیز را در مورد نسل دهم آی ‌پد به طور خلاصه می ‌دانید، بیایید وارد آن شویم و همه چیز جدیدی را که ارائه می‌کند با جزئیات بررسی کنیم.

نمایش تمام صفحه

آی ‌پد نسل دهم به لطف طراحی تمام صفحه ‌اش، اکنون بیشتر شبیه آی ‌پد پرو است. حاشیه‌ها نازک ‌تر هستند و دکمه هوم از بین رفته است و آی‌ پد را تنها به یک صفحه نمایش بزرگ تبدیل می‌کند که فضای زیادی برای برنامه‌ها و بازی‌ها دارد.

اگر دوست دارید Touch ID در iPad خود داشته باشید نگران نباشید – اسکنر انگشت هنوز اینجاست! اکنون در دکمه بالایی تبلت ادغام شده است، که می توانید از آن برای باز کردن قفل iPad خود یا احراز هویت سریع و آسان برنامه ها استفاده کنید.

تراشه A14 Bionic

خوشبختانه نسل دهم آیپد فقط یک ارتقاء بصری نیست. داخل آن نیز جدید و بهبود یافته است. تراشه A14 Bionic نسبت به تراشه A13 در مدل قبلی 10 درصد پیشرفت گرافیکی و 20 درصد افزایش در CPU دارد. همچنین دارای دو هسته موتور عصبی نسبت به A13 است که به طور جدی قابلیت یادگیری ماشین را افزایش می دهد.

اپل می‌بالد که آی ‌پد پایه اکنون پنج برابر سریع ‌تر از پرفروش ‌ترین تبلت اندرویدی است، بنابراین به لطف این تراشه، جدیدترین آی‌پد حتی در صورت نیازهای گرافیکی شدید، عملکرد بالایی دارد.

پشتیبانی از 5G و Wi-Fi 6

 

به لطف Wi-Fi 6، اتصالات اینترنت از طریق شبکه های بی سیم پشتیبانی شده با نسل دهم آیپد 30 درصد سریعتر از مدل قبلی است.

و با اضافه شدن 5G، مدل‌های سلولی می‌توانند در شرایط ایده‌آل به حداکثر سرعت 3.5 گیگابیت بر ثانیه دست یابند. بنابراین می‌توانید بدون اتکا به شبکه Wi-Fi یا اتصال نقطه اتصال، بدون توجه به جایی که هستید، به همان سرعت وصل شوید و با هم همکاری کنید.

دوربین های کاملا جدید

اپل هر دو دوربین جلو و عقب را در ارزان ترین آیپد خود ارتقا داده است. دوربین پشتی دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی است که اکنون می ‌تواند ویدیوهای 4K و عکس‌هایی با وضوح بالا بگیرد و از فیلم‌برداری slo-mo با سرعت 240 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

دوربین جلو نیز از سنسور 12 مگاپیکسلی با میدان دید 122 درجه استفاده می کند. اما مهمتر از آن، این است که در قاب کناری به جای بالا قرار گرفته است، که برای هر iPad اولین چیزی است. علاوه بر این، دوربین جلویی فوق عریض قفل ویژگی Center Stage را باز می کند، چیزی که ما در iPad Pro دوست داشتیم.

اتصال USB-C

پورت لایتنینگ نسل‌های قبلی آی‌پد از بین رفته است، و به جای آن USB-C اینجاست و زمان شارژ سریع ‌تری را هنگام استفاده با آداپتور برق 20 واتی ارائه می‌دهد.

پورت USB-C همچنین به این معنی است که می‌توانید از لوازم جانبی USB-C با نسل دهم آی ‌پد استفاده کنید و تعداد لوازم جانبی موجود برای تبلت را تا حد زیادی افزایش دهید.

با این حال، آی ‌پد بازطراحی ‌شده هنوز فقط با نسل اول اپل پنسیل با رابط لایتنینگ سازگار است، به این معنی که برای شارژ کردن آن به آداپتور لایتنینگ به USB-C نیاز دارید – ما می‌دانیم که تکان‌ دهنده است.

رنگ های جدید

مانند آی‌ مک‌ های رنگارنگ 2021، آی ‌پد 10.9 اینچی 2022 دارای گزینه‌ های رنگی شاد و روشنی است که قبلاً در دسترس نبوده ‌اند. همچنان می ‌توانید نقره ‌ای کلاسیک را انتخاب کنید یا با زرد، صورتی یا آبی همراه شوید تا iPad خود را روشن ‌تر و سفارشی ‌تر کنید.

اپل همچنین Smart Folio را برای تمجید از iPad جدید معرفی کرد که در رنگ‌های بیشتری (سفید، آسمانی، هندوانه ‌ای و لیمونادی) نیز عرضه می ‌شود.

قیمت و در دسترس بودن iPad (نسل دهم)

آی ‌پد پایه در نسل دهم شاهد افزایش قیمت است، اما با بسیاری از ویژگی‌های جدید، شاید ارزش آن را داشته باشد که کمی بیشتر پرداخت کنید.

می توانید آیپد 10.9 اینچی را با قیمت های زیر تهیه کنید:

  • iPad 10.9 اینچی، Wi-Fi (64 گیگابایت): از 449 دلار
  • iPad 10.9 اینچی، Wi-Fi (256 گیگابایت): از 599 دلار
  • آیپد 10.9 اینچی، Wi-Fi + تلفن همراه (64 گیگابایت): از 599 دلار
  • iPad 10.9 اینچی، Wi-Fi + تلفن همراه (256 گیگابایت): از 749 دلار

اگر می خواهید آن را با iPad خود تهیه کنید، Apple Pencil (نسل اول) 99 دلار است. همچنین می توانید صفحه کلید جادویی جدید را با قیمت 249 دلار یا Smart Folio با قیمت 79 دلار در نظر بگیرید.

آی‌ پد 10.9 اینچی برای پیش ‌سفارش آنلاین در فروشگاه اپل در دسترس است و ارسال و در دسترس بودن آن از 26 اکتبر 2022 آغاز می‌شود.

ارتقای بسیار مورد نیاز برای iPad مقرون به صرفه

پس از سال‌ها تغییرات کوچک، دیدن مقرون‌ به ‌صرفه ‌ترین آی ‌پد اپل، به ‌روزرسانی طراحی بسیار مورد نیاز، جهش‌هایی در عملکرد و ویژگی‌های جدید، بسیار خوب است.

آی‌ پد پایه ارتقا یافته، آن را به گزینه ‌ای جذاب ‌تر از آی ‌پد مینی یا حتی آی‌ پد ایر برای اکثر کاربران معمولی تبدیل می‌کند. در کنار آی ‌پد 10.9 اینچی، اپل آی‌ پد پرو را نیز با تراشه M2 به ‌روزرسانی کرد که کاربران قدرتمند را هدف قرار می‌دهد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس